tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20622)
Yli 10 v mun miehen vanhemmat toivan meille kerran kk farkkuautollisen ns kirppistavaraa. Kävimme heillä n kerran vuodessa ja mitään eroa ei näkynyt. Ainoa hyvä puoli oli se, kun karsinta tehtiin hitaasti, saatiin myytyä kaikkea hyvällä hinnalla. Mm Heljän töistä saatiin isoja rahoja, nyt ei ne mene kaupaksi.
Appivanhemmatkaan eivät nuorru. Kun saatiin heidän pois lähes kartanon kokoisesta asunnosta reilu 100 neliön kerrostaloasuntoon, ei nyt välitä, vaikka nurkat alkaa täyttymään. Tämä vaatii hyvin isot otteet ja paljon, satoja tunteja meni aikaa. Appivanhemmat olivat onnistuneet tekemään löytöjä ja kun löytyi niitä arvostava venäläinen jobbari, saatiin rahaa pintaremonttiinkin.
Homma tuntuu paisuvan, onneksi seinät tulevat nopeammin vastaan
N kerran vuodessa jotain yrittää tehdä, käytännössä ei mitään nerkitystä, kun muina päivinä tavaraa tulee lisää.
Huutiksessa myyn ehkä yhden heidän tavaroista per kk.
Kuulun Facebookissa minimalismiin liittyvään ryhmään ja siellä oli puhetta lasten vaatemäärästä. Joillain on lapselle vain 3kpl kutakin lajia vaatetta ja joillain 5kpl. Ei tässä muu ihmetytä, mutta osa kertoi, että ei suostu edes pesemään vaatetta, vaikka siinä olisi tahra. Tai jos lapsi itse vie vaatteet pesuun, niin ne kiikutetaan pesukorista takaisin kaappiin.
En tuolla ihan omalla naamalla ilkeä kysyä, mutta onko tämä oikeasti yleistäkin, että lapset kulkevat minimalistisissa perheissä likaisissa vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut kirpputoripöydän ja osittain sen kautta karsin turhaa tavaraa.
Minä en ole koskaan kokeillut, kun täälläpäin pöytävuokrat ovat niin korkeita ja myynnistäkin ottavat vielä provision päältä. Ihan hirveästi pitäisi pystyä myymään, jotta pääsisi edes omilleen. Ehkä merkkitavaroiden myyjillä on onnea, mutta itselläni on vain tavallista tavaraa.
Tämän takia itsekin pitkään vein kierrätykseen, kun epäilin, että pääsenkö edes omilleni vuokrapöydän kanssa. Kyllä niistä on voitolle jäänyt, mutta mukana on ollut myös kalliimpia merkkituotteita. Eniten on mennyt sellaista keittiön ja kodin pikkutavaraa, kun taas vaatteet liikkuu aika huonosti.
Olisin luullut, että päin vastoin, eli että kaikilla on jo tar
Voi olla, että käytetty vaate vaan näyttää helpommin vähän nuhjuiselta kuin käytetty astia. Ja vaatteissa on koot, niin sopivat harvemmalle katsojalle/ niitä täytyy jaksaa mennä sovittamaan.
Tänään sain aloitettua häkkivaraston raivaamisen. Vein pari laatikollista käyttökelvotonta tavaraa roskiin ja yhden kippiskasaan. Vielä jäi paljon tehtävää sinne, mutta nykyään edes mahdun häkkivarastoon.
Tavoitteena on saada se järkevämpään käyttöön kuin rojuvarastoksi, kuten vaikka ei- kauden vaatteita varten
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain aloitettua häkkivaraston raivaamisen. Vein pari laatikollista käyttökelvotonta tavaraa roskiin ja yhden kippiskasaan. Vielä jäi paljon tehtävää sinne, mutta nykyään edes mahdun häkkivarastoon.
Tavoitteena on saada se järkevämpään käyttöön kuin rojuvarastoksi, kuten vaikka ei- kauden vaatteita varten
Minulla on tämä sama työnalla. Tai aion saada kesäksi tyhjäksi.
Mua ärsyttää kun mulla ei ole karsiminen edistynyt pariin päivään. Sääkin on niin harmaa. Nyt pitäis itsestä kaivaa virtaa karsia, kun sitkun taas paistaa aurinko, tekee mieli olla ennemmin ulkona. Onko muita kellä ei nyt vaan lähde ja tarttis potkun persuksille?
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun mulla ei ole karsiminen edistynyt pariin päivään. Sääkin on niin harmaa. Nyt pitäis itsestä kaivaa virtaa karsia, kun sitkun taas paistaa aurinko, tekee mieli olla ennemmin ulkona. Onko muita kellä ei nyt vaan lähde ja tarttis potkun persuksille?
Ilmeisesti olen sitten ainoa :( ja se ärsyttää ja lamaannuttaa vielä enemmän :(
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään edennyt aikoihin. Mutta odotan innolla, että tämä työpätkäni loppuu kohta, niin saan hoidettua homman loppuun. Ainakin toivon, että raaskisin vihdoin pistää kaiken turhan pois. Ainakin nyt jo on lähtenyt sellaista mitä en olisi uskonut raaskivani poistaa.
Hyvin etenee. Sain kirittyä siivouksessa ja olohuoneesta poistin turhat sisustustyynyt. Vähän päivässä ja paljon viikossa jne. Sitä yritän aina itselleni muistuttaa, kun tuntuu tahmealta.
Tänään sain sohvan alta tavarat pois. Kaikki. Kuulostaa varmaan hölmöltä mutta tilanne on se että vaikka asun (nykyisin. Lapsi muuttanut pois) 75 neliön kodissa niin säilytystilaa on huonosti. Vaatehuone ois ihana tai kodinhoitohuone. No ei siis nyt kumpaakaan..
Tosiaan sohvan ja sänkyjen alla on tavaraa esim tauluja ja tavoite olisi että vain yhden alla saisi enää olla. Olisi helpompi imuroida ym. Jotenkin raikkaampaa ! En kuitenkaan halua ostaa säilytyskalusteita vaan mieluummin luovun liiasta tai järjestän fiksummin. Hidasta on mutta etenee.
Ensin yritän myydä, sitten lahjoitan. Helpottuu kierros kierrokselta.
Tykkään ostella ja olen kiinnostunut sisustamisesta. Nyt kanavoin tätä intoa lapseeni joka onneksi ilahtuu kun välillä sponsoroin opiskelija-asuntoon jotain tarpeellista tai mieleistä asioita joita hänellä ei ole varaa hankkia. Viimeksi ostin jalkalampun ja kunnon kattilan. Molemmista iloa vuosikausiksi ja tuntui mukavalta lasta vähän hemmotella!
Antakaa arpajaisiin palkinnoiksi uusia käyttämättömiä tavaroitanne. Meiltä lähti laatikollinen uusia avaamattomia pelejä, leluja, lastenkirjoja ja figuureja lasten kerhojen arpajaisiin ja tuleviin pikkujouluihin jne. Samoin annoin mummini kerhon arpajaisiin laatikollisen uusia maljakoita, kulhoja ja vateja.
Kaikkia saatuja tavaroita kun ei tule käytettyä, niin näin ne nyt otettiin ilolla vastaan. Ompahan kunnon palkintoja tilpehöörin sijaan. Kaikista arvokkaimpia lahjoituksiani eivät edes suostuneet ottamaan vastaan. Ja kaikki olivat vielä paketeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt töissä ja nyt on se paras hetki tehdä karsintaa. Työttömänä mielummin keskittyy työn etsimiseen.
Mulla on iso kasa tavaraa, pitäisi tehdä lisää vintediin ilmoituksia ja alkaa etsimään pakkausmateriaalia. Joka viikko vien paketteja, mutta esim tänä vuonna on lähtenyt vasta Ikean kassillinen, eli tätä saa tehdä vuosia, jotta vähennys näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt töissä ja nyt on se paras hetki tehdä karsintaa. Työttömänä mielummin keskittyy työn etsimiseen.
Ei kukaan etsi työtä tauotta valveillaoloaikanaan, et edes sinä. Outo ajatus, ettei työttömänä ehtisi karsia mitään ja uskoisin, että useimmat ajattelevat juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on toki varmasti tässä keskustelussa puhuttu aikaisemminkin, mutta oma ahdistukseni ainakin helpotti suunnattomasti kun onnistuin hankkiutumaan kuolleen äitini tavaroista eroon. En myöskään ole halunnut säilyttää yhtään valokuvaa äidistäni. Jostakin niitä silti aina välillä kuitenkin löytyy. Välimme olivat huonot, kiusalliset ja monimutkaiset. En kaipaa äitiäni, enkä kokenut tarvetta edes surra. Äitini toki kuoli tosin jo lähes 20 vuotta sitten vakavaan sairauteen, eikä ollut vielä mikään vanhus.
Minä luulin olevani ainoa joka on polttanut vanhempiensa valokuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan etsi työtä tauotta valveillaoloaikanaan, et edes sinä. Outo ajatus, ettei työttömänä ehtisi karsia mitään ja uskoisin, että useimmat ajattelevat juuri päinvastoin.
Voi hyvin olla. Itse työttömänä sitä turtuu ja en ole läheskään niin ahkera, kun ollessani töissä.
En minä montaa kymppiä viikossa saa vintedistä, mutta viime vuonna sain kuitenkin yli 2000 euroa.
Maksoin yhden ylimääräisen asunnonlyhennyjsen ja loput ovat puskurissa. Jos työt nyt loppuisi, tämä helpottaa vähäsen. Tänä vuonna on tavoite sama, ylimääräinen vastike ja puskuriin väh tonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla. Itse työttömänä sitä turtuu ja en ole läheskään niin ahkera, kun ollessani töissä.
En minä montaa kymppiä viikossa saa vintedis
Kymppitonnin kamat myit jos 2tonnia sait.
Olipas kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä montaa kymppiä viikossa saa vintedis
Musta toi on tosi järkevää ja hieno tavoite! Teen ite samaa, että kirppistelen turhaa pois ja sit kun saan riittävästi kasaan, teen ylimääräisen lainanlyhennyksen asuntolainaan. Tiedän, että tavaroihin on mennyt paljon rahaa ja fiksumpaa olisi ollut käyttää ne rahat suoraan siihen asuntolainaan, mutta mennyt on mennyttä eikä tilanne jälkiviisastelulla muutu. Osa tavaroista on myös saatu eikä niihin ole itse käytetty rahaa.
Mun mies ennen lahjoitti kaikki turhat vaan pois, mutta sain luvan kokeilla myydä tavaroita ensin ja lahjoittaa vasta sitten. Nyt kun taloutemme on vähän tiukemmalla, on hänkin tyytyväinen kun myyntituloilla ollaan esim voitu remppailla eli tavallaan vaihtaa tavaroita muihin asioihin.
Yritän tänään pitää poistopäivän. Olo on ärtynyt ja aikaansaamaton, mutta yritän nyt tsempata edes puoli tuntia ja keräillä poistoja tuulikaappiin odottamaan poisvientiä. Siellä on jo kulahtanut tyyny ja pari kanamunakennoa odottamassa viemistä ystävälleni, joka niitä tarvitsee. Nyt yritän katsella vaatekaapista tekstiilikeräykseen joutavia. Huomenna olisi tarkoitus viedä kaatopaikalle lajiteltuna taas erilaisia jätteitä, niin tekstiilijäte menisi siinä samalla.
Hyvin alkanut karsimiseni tökkäsi kun tulin kunnolla kipeäksi. Viiteen viikkoon en jaksanut kun pakolliset, eli lähinnä käydä töissä.
Fiilikset on kuitenkin vielä kohdallaan ja kunhan pääsen jatkamaan niin on sellainen olo että kaikki turhat lähtee viimeinkin ulos ovesta.
Olisin luullut, että päin vastoin, eli että kaikilla on jo tarpeeksi kippoja ja kuppeja. Vaatteita sentään on pakko käyttää, mutta toki uusia saa nykyisin kaupasta parilla eurolla.