Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20624)

Vierailija
18061/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn sitten asiaa täällä. Osaako joku neuvoa ja suositella yksinkertaista ja helppokäyttöistä peruspuhelinta? Puhelin ei saa olla kallis, mutta tosiaan hyvin pelkistetty malli riittää. Mikään iPhone 16 e tai Samsungin uusi todella kallis tekoälypuhelin ei todellakaan ole nyt haussa.

Millainen oli vanha puhelimesi, mikä oli sinusta hyvä? Oliko se android vai ios puhelin? Mikä tekee nykyisestä haastavan, vaihdoitko merkkiä vai myös sitä käyttöjärjestelmää? Omalla äidillä oli n. 5 vuotta Samsung älypuhelin ja kun osti uuden, osti myös samsungin. Hänelle (70v) Samsungin A15 oli sopivan samanlainen kuin vanha, riittävän isolla näytöllä ja sopivan edullinen (150e). Hyvä peruspuhelin, millä käyttää whatsappia ja soitella.

Vanha puhelin oli ehkä vuodelta 2020 tai 2021 noin 40 euroa maksanut Nokia-merkin näppäinpuhelin 2 G, jossa ei ollut kameraa, nettiä tai mitään whatsappia. Vanhemmallani oli siis samanlainen ja käyttää nyt tätä vanhaa puhelinta. Ostin tilalle Nokia 225 (2024) 4G-puhelimen, joka maksoi Prismassa alennuksella 60 euroa. Tässä on kuitenkin liikaa toimintoja, viestit ovat ketjuissa ja näiden kirjoittaminen on vaikeaa, eikä niitä voi erotella, puhelun katkaiseminen ja soittaminen on vaikeaa ja tähän tulee usein jotain päivityksiä sekä tässä on jotain hankalia 4 G-toimintoja. Tämä puhelin muistuttaa enemmän älypuhelinta kuin tavallista peruspuhelinta. Katsoin toki, että nyt tulossa 105-mallista uusi vuoden 2025 versio, jonka hinta on 30 euroa. Toivottavasti tämä olisi ihan yksinkertainen peruspuhelinta ja 2 G. Tätä ei kuitenkaan ole vielä Prismassa saatavilla.

Vierailija
18062/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako kirjastot vastaan hyväkuntoisia kirjoja? Eli niin, että saisi ilmaiseksi sieltä ottaa näitä kirjoja omaksi, ei lainaan. Miten teillä päin?

Aprikoin samaa kirjojen kanssa, että mitä niille tekisin, kun haluaisin siivota kirjahyllyä reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18063/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako kirjastot vastaan hyväkuntoisia kirjoja? Eli niin, että saisi ilmaiseksi sieltä ottaa näitä kirjoja omaksi, ei lainaan. Miten teillä päin?

Aprikoin samaa kirjojen kanssa, että mitä niille tekisin, kun haluaisin siivota kirjahyllyä reilusti.

Kirjastoissa on monesti Saa ottaa- hyllykkö poistokirjoille. Siihen saa tuoda myös omia kirjoja muille otettaviksi. Vein sinne harrastus- ja käsityökirjoja ja lastenkirjoja. Hain itse nuorisolle siitä kivoja kirjoja viime kesänä kesämökille.

Vierailija
18064/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä niitä kirjoja sinne kirjaston hyllyyn usein, mutta ei liikaa kerralla. Sinakaan meidän kirjastossa ei ole montaa hyllyä poistokirjoille. Yhteensä ehkä n.3metriä. Hyvin ne kirjat kuitenkin siitä liikkuu. Kaikki viemäni kirjat ovat kelvanneet. Kysyin virkailijalta, niin eivät ainakaan pois ole joutuneet heittämään. Olen vienyt kassillisen kerrallaan. Eli n.10kpl.

Vierailija
18065/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat niitä kirjojasi roskiin, niin googlaa paikkakuntasi jätehuollon ohjeet. Jotkut suosittavat, että kirjat voi laittaa suoraan sellaisenaan sekajätteeseen, toisella alueella käy se, että kannet ja sisälmys revitään. Monet paperinkeräysfirmat eivät huoli niitä sisälmyksä jakeisiinsa, oikeastaan sinne ei saa laittaa kuin se, mitä tulee postilaatikkoon. Kirjapaperi on kaiketi liian tiivistä tai jotain. Tämä ot.

Vierailija
18066/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn sitten asiaa täällä. Osaako joku neuvoa ja suositella yksinkertaista ja helppokäyttöistä peruspuhelinta? Puhelin ei saa olla kallis, mutta tosiaan hyvin pelkistetty malli riittää. Mikään iPhone 16 e tai Samsungin uusi todella kallis tekoälypuhelin ei todellakaan ole nyt haussa.

Millainen oli vanha puhelimesi, mikä oli sinusta hyvä? Oliko se android vai ios puhelin? Mikä tekee nykyisestä haastavan, vaihdoitko merkkiä vai myös sitä käyttöjärjestelmää? Omalla äidillä oli n. 5 vuotta Samsung älypuhelin ja kun osti uuden, osti myös samsungin. Hänelle (70v) Samsungin A15 oli sopivan samanlainen kuin vanha, riittävän isolla näytöllä ja sopivan edullinen (150e). Hyvä peruspuhelin, millä käyttää whatsappia ja soitella.

Vanha puhelin oli ehkä vuodelta 2020 tai 2021 noin 40 euroa maksanut N

Oliko vanha, nyt vanhemmallasi oleva juuri tuo 105 malli? Sitä näyttää saavan esim DNA:lta ja joistain Prismoista vielä (2023 mallia). Voisikohan sitä käydä ensin mallikappaletta kokeilemassa, tuntuisiko tutummalta? Sitten kun sopivampi puhelin löytyy, luovut vaan nykyisestä surkuttelematta. Käytät puhelinta kuitenkin päivittäin eikä kannata päivää pilata liian hankalan kanssa. Rahanmeno varmasti harmittaa, mutta on sitä rahaa tyhmemminkin tullut varmasti käytettyä.

Vierailija
18067/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ollut tuo 105-malli, vaan joku vanhempi malli, jonka numeroa en muista, eikä tuota tosiaan ole saatavilla. Varmasti se tämän vuoden 105-malli saapuu pian Prismaan kun ainakin viimeksi kun kävin katsomassa Prisman verkkokaupassa oli tuo jo Prisman verkkokaupassa, mutta saatavuutta ei vielä missään.

Vierailija
18068/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain seurakunnilla on kirjakirppiksiä lähetyksen hyväksi.

Kysäise sieltä.

Vierailija
18069/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös tarjota esim antikvariaateille tai laittaa ilmoitus toriin tai paikalliselle roskalavalle. Minulta kävi joku antikvariaattityyppi ihan hakemassa kotoa kassillisen, kun oli bongannut ilmoitukseni Torissa, että annetaan kirjoja. Ja juuri meidän paikallisessa fb roskalavaryhmässä kysyttiin kirjoja pienemmän paikkakunnan kyläkirjastoon. Oma ilmoitus voi siis tuottaa tulosta!

Vierailija
18070/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ollut tuo 105-malli, vaan joku vanhempi malli, jonka numeroa en muista, eikä tuota tosiaan ole saatavilla. Varmasti se tämän vuoden 105-malli saapuu pian Prismaan kun ainakin viimeksi kun kävin katsomassa Prisman verkkokaupassa oli tuo jo Prisman verkkokaupassa, mutta saatavuutta ei vielä missään.

No mutta sitten vaan testaamaan kun saapuu myyntiin ja ostat, jos on parempi. Älä liikaa soimaa itseäsi aiemmasta huonosta ostoksesta, kun kyseessä ei onneksi ole mikään järkyttävän kallis ostos ja tilanne on korjattavissa.

Vierailija
18071/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sitten vaan testaamaan kun saapuu myyntiin ja ostat, jos on parempi. Älä liikaa soimaa itseäsi aiemmasta huonosta ostoksesta, kun kyseessä ei onneksi ole mikään järkyttävän kallis ostos ja tilanne on korjattavissa.

Eihän tilanne edes ollut omaa syytäni kun olisin mielelläni pitänyt sen vanhan puhelimen ja vanhempanikin olisi halunnut uuden puhelimen, joka ei sitten kelvannutkaan. Olen tässä nyt vähän sijaiskärsijä. Vanhempani on oudosti onnistunut hajoittamaan vuosien kuluessa useamminkin puhelimen. Onneksi kaikki ovat kuitenkin olleet halpoja puhelimia. Itseltäni yksi puhelin on pudonnut oudosti vessanpönttöön. Todellakaan ei mitään kalliita puhelimia tai mitään iPhone 16 e- puhelimia tänne. Kaipaan oikeasti aikaa ennen älypuhelimia ja aikaa, jolloin Nokia teki itse useita hyviä ja yksinkertaisia puhelimia.

Vierailija
18072/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on järjestelty kuivauskaappeja, joku muukin mainitsi edellisellä sivulla järjestelleensä. Olen keräillyt lasisia suolakurkku- ja hillopurkkeja yms., ja siirtelin nyt ruokapussien sisältöjä niihin. Leikkasin pusseista nimet ja päiväykset ja teippasin purkkiin. Nää on tosi kivoja, valitsen monesti kaupassakin hillot ja muut osittain hyvän purkin perusteella. Ensi kerralla katson myydäänkö mitään tarvitsemaani ruokatuotetta jättilasipurkissa, sellaiselle olisi vielä tarve. Kierrätyslasipurkit toimii hyvin myös kylppärin kaappien ja kotitoimiston järjestelyyn.

Keräsin myös jotain aika kauan lojuneita pussin jämiä lähemmäs (joku meni roskiinkin), ja olen nyt yrittänyt käyttää niitä pois ennen kuin vanhenee liikaa. Kiva saada jämiä pois lojumasta ja kaappeihin tilaa ja selkeyttä.

Vierailija
18073/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut tänään yhtään poistoa. Päinvastoin ostin kissoille uuden lelun. Se tosin tuli tarpeeseen, oon joutunut huonoksi menneitä poistamaan ja kissat kuitenkin kaipaa virikkeitä. Sain kuitenkin pestyä pyykkiä.

Vierailija
18074/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko illan laittanut kirpparitavaraa myyntii, heittänyt myyntikelvotonta pois ja järjestellyt. Työmäärä tuntuu valtavalta

Vierailija
18075/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle illalle olisi yksi torikauppa sovittu, toivottavasti toteutuu. Kirppistelijöille kauppaonnea tähän päivään ja karsijoille tsemppiä uurastukseen! Kun joka päivä poistaa jotain, oli se sitten ihan vaan roskia tai sitten tavaraa, homma etenee väistämättä. Joskus nykyisen tilanteen ylläpitäminenkin voi olla jo riittävää oman mielen kannalta, ettei ainakaan pahenemaan päästä. Toisena hetkenä sitten ronskimmalla kädellä eteenpäin.

Näinpä. Nyt olen itse tuossa ylläpitämisvaiheessa, mutta uskon, että vähän ronskimpi vaihekin tulee, kunhan kevät etenee. Yhden pussillisen eli yhdeksän vaatetta vein tekstiilikeräykseen. Sekin vie eteenpäin. Tsemppiä minunkin puolestani tavarapaljouden hallintaan! 

Vierailija
18076/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko illan laittanut kirpparitavaraa myyntii, heittänyt myyntikelvotonta pois ja järjestellyt. Työmäärä tuntuu valtavalta

Tsemppiä! Tunnistan fiilikset, mutta oo ylpeä itsestäs, että olet tarttunut toimeen ja homma etenee!

Vierailija
18077/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aina sanoo, että pitää tehdä vielä kun itse pystyy tekemään ja vaikuttamaan. Hän haluaa itse nyt karsia, valita ne itselleen aidosti tärkeät tavarat ja luopua turhasta. Yksinhän hän ei kaikkeen pysty, vanha ihminen, mutta selkeästi se isoin ajatustyö tavaroiden kanssa hänelle on tärkeää tehdä itse. Tässä on itsellä elämässä ollut paljon vastoinkäymisiä ja oon alkanut pelätä sairastuvani, joutuvani onnettomuuteen tms, mikä rajoittaa toimintakykyäni. Siksi yritän nyt itsekin tehdä kotonani asioita vielä kun pystyn tekemään ja vaikuttamaan. Haluan seesteisen ja siistin kodin.

Vierailija
18078/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tee mitään poismeno siivousta. Ne tavarat ja varmaan talokin menee joskus katepillarilla ja jykyttäen samalle roskalavalle, kuka sen hävittämisen tekee en tiedä, enkä välitä. Yritän sen verran, että saan uusia asioita hankittua. Nyt koronan jälkeen on hankinnoilla ollut paussia.Suurin harmi on heittää pois sellaista mitä voi ehkä käyttää eli tavita vaikka vuoden päästä.

Tilaa on tavaroile ja uusillekin, mutta kun on sellainen sekamelska ja epäjärjestys pitkin poikin, niin ei tunnu hyvältä.

tavarapaljous on otsikkona, mutta olisiko ideoita tämän tavarapaljouden järjestämiselle. Olen sellainen sekopää, että en löydä mitään jos kaikki on järjestyksessä, mutta kuitenkin pitää saada järjestys. Autotallissa, se on iso ja sisällä kaappeihin ja lattialla lojuvat tavarat ja vaatteet vaatisivat järjestystä.

Mikä neuvoksi? Olisiko videoita, missä perusteellisesti järjestetään?

Vierailija
18079/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle on ongelma se, että kun tavaraa on oikeasti paljon, tilaa vähän ja aikaa vielä vähemmän, järjestäminen on haastavaa. Haaveilen sellaisesta kuin tv-ohjelmassa, että kaikki kannettiin ulos ja levitettiin varastoon, ja sitten järjestettiin ne tyhjään tilaan takaisin - olisi ihana saada kokonaisuudet kunnolla koottua yhteen, jolloin karsiminenkin helpottuisi. Nyt se tuntuu lähinnä pinojen ja kestokassillisten siirtämistä paikasta toiseen, lannistavaa!

Vierailija
18080/20624 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ohjelma on ollut kyseessä kun siinä kannettiin kaikki keskelle lattiaa ja seinänvieret oli vapaina. SIinä siivottiina aluksi keittiötä ja kaikki kaapit tyhjennettiin kekselle keittiön lattiaa, ainakin mausteita oli valtavasti.

Haluaisin jonkun idean aloittaa, mutta tuntuu radikaalilta laittaa koko keittiön lattia täyteen, jos vaikka kyllästyy koko hommaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi