Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20625)

Vierailija
18041/20625 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä etenee. Olen sairaana, mutta sen verran hyvävointinen että jaksan istua lajittelemassa tavaroita pieniä hetkiä. Sain käytyä läpi kaksi lipastoa eli yhteensä kuusi laatikkoa.

Konttiin lähtee:

Lasten lelukirves (hankittu aikanaan keskiaikamarkkinoilta, mutta lapsi ei ole koskaan tällä leikkinyt. Poistaminen on silti ollut vaikeaa, koska mukamas arvokas kun tuli markkinoilta hankittua..)

Pari vanhaa muovista lehtikansiota - laatikoista löytyi uusia vielä paketissa olevia ja nätimpiä, siispä vaihdoin ne tilalle

Avaamaton twisternaru, avaamaton hamahelmipaketti

Hyppynaru

Pino pleikkapelejä

Ledituikku

Älypeli

Roskiin lähtevät:

Vanha palovaroitin

Puoliksi piirreltyjä vihkoja

Ehtaa roskaa

Narua

Epämääräisiä ruuveja, kulmarautoja jne, jos nyt tarve tu

Juu, en nyt lähtenyt erittelemään että mikä roska meni mihinkin roskiin :D

Vierailija
18042/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aion aloittaa vaatekaapin läpikäymisen. Oon vältellyt sitä pitkään ja päätin palastella sen useammalle päivälle, koska on mun inhokki. Hylly päivässä riittää, enemmänkin saa tehdä jos haluaa. Minimissään viikkaan, mutta toiveissa on tehdä poistoja kirppikselle tai rätiksi autotalliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18043/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle illalle olisi yksi torikauppa sovittu, toivottavasti toteutuu. Kirppistelijöille kauppaonnea tähän päivään ja karsijoille tsemppiä uurastukseen! Kun joka päivä poistaa jotain, oli se sitten ihan vaan roskia tai sitten tavaraa, homma etenee väistämättä. Joskus nykyisen tilanteen ylläpitäminenkin voi olla jo riittävää oman mielen kannalta, ettei ainakaan pahenemaan päästä. Toisena hetkenä sitten ronskimmalla kädellä eteenpäin.

Vierailija
18044/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt mulle pitäisikö mun raaskia antaa muutama mun koriste-esine ihmiselle, joka oikeasti pitäisi niitä jänskinä ja hauskoina.. mulle niillä on vain suurta tunnearvoa, mutta en muuten pidä niistä. Ovat vain kaapissa.

Vierailija
18045/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt mulle pitäisikö mun raaskia antaa muutama mun koriste-esine ihmiselle, joka oikeasti pitäisi niitä jänskinä ja hauskoina.. mulle niillä on vain suurta tunnearvoa, mutta en muuten pidä niistä. Ovat vain kaapissa.

Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Pidin kiinni tavaroista, koska niissä oli se tunne mukana. Olen vain hokenut itselleni vuosia, että se muisto ei ole se tavara, vaan ihminen, jolta sen sain. Edelleen on jotain kipukohtia, mutta pikkuhiljaa aina paremmin pystyn luopumaan. Enää ei ole paljoakaan tavaraa, josta pitäisin kiinni vain tunteen takia. Vuosia tähän on kyllä mennyt aikaa.

Vierailija
18046/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia kuin edellisellä. Olisiko sinulla muita mieluisampia muistoesineitä kuitenkin, vaikka antaisit nuo pois? Tai tarvitsetko edes, muistaisitko tavaroiden antajan silti? Laittaisin vaa'alle myös sen ilon, minkä esineiden uusi omistaja saisi niistä. Itse surin pitkään pehmolelua, jonka olin 5 vuotiaana ostanut omilla rahoilla ja jonka kissani oli napannut ja jo vähän rikki purrut. Olin niin surullinen ja vihainen, kunnes tajusin, että tuo muisto säilyy, vaikka kissani sen rikkoisi kokonaan. Nykyään se on kissani rakkain lelu, aivan räjähtänyt tosin, mutta se ilo mitä meille molemmille on tullut leikeistä on arvokkaampaa kuin se, että se olisi koskemattomana vitriinissä 

Vierailija
18047/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Kiitos viesteistänne. Tietenkin muistan isäni ihan muista asioista, kuin näistä koriste-esineistä. Nyt aion tehdä sen todeksi, että yllätän ystäväni näillä esineillä, joista hän niin kovasti pitää. Kiitos teille tuesta, sitä mä tässä kaipasin!

Vierailija
18048/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Kiitos viesteistänne. Tietenkin muistan isäni ihan muista asioista, kuin näistä koriste-esineistä. Nyt aion tehdä sen todeksi, että yllätän ystäväni näillä esineillä, joista hän niin kovasti pitää. Kiitos teille tuesta, sitä mä tässä kaipasin!

Ota vaikka hyvät kuvat noista esineistä, jotka voit tarpeen vaatiessa tulostaakin.

Vierailija
18049/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä tänne tästä jo kertonutkin, mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Vanhempani puhelimessa oli vikaa ja tarvitsi uuden puhelimen. Vanhemmalleni hankittiin uusi puhelin toki vanhempani rahoilla, jota ei oppinut käyttämään ja vaati saada käyttöönsä puhelimeni, joka oli samanlainen kuin vanhempani vanha. Tuo on jo vanhaa mallia, jota ei ole enää myynnissä. Kaipaan vanhaa puhelintani todella paljon. Lisäksi menin ostamaan itsellenikin liian monimutkaisen uuden puhelimen, jota vihaan. Yritän nyt pohtia vielä halvan ja hyvin yksinkertaisen puhelimen hankkimista, joka muistuttaisi tuota vanhaa puhelintani. Kunpa se vanhemmalleni hankittu puhelin olisi vaan kelvannut ja olisin saanut pitää vanhan puhelimeni niin paljolta sähläykseltä ja stressiltä olisi vältytty. Ehdin käyttämään tuota vanhaa puhelintani yli 3 vuotta ja oli upean yksinkertainen ja helppokäyttöinen.

Vierailija
18050/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä tänne tästä jo kertonutkin, mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Vanhempani puhelimessa oli vikaa ja tarvitsi uuden puhelimen. Vanhemmalleni hankittiin uusi puhelin toki vanhempani rahoilla, jota ei oppinut käyttämään ja vaati saada käyttöönsä puhelimeni, joka oli samanlainen kuin vanhempani vanha. Tuo on jo vanhaa mallia, jota ei ole enää myynnissä. Kaipaan vanhaa puhelintani todella paljon. Lisäksi menin ostamaan itsellenikin liian monimutkaisen uuden puhelimen, jota vihaan. Yritän nyt pohtia vielä halvan ja hyvin yksinkertaisen puhelimen hankkimista, joka muistuttaisi tuota vanhaa puhelintani. Kunpa se vanhemmalleni hankittu puhelin olisi vaan kelvannut ja olisin saanut pitää vanhan puhelimeni niin paljolta sähläykseltä ja stressiltä olisi vältytty. Ehdin käyttämään tuota vanhaa puhelintani yli 3 vuotta ja oli upean yksinkertainen ja helppokäyttöinen.

Osta se uusi yksinkertainen puhelin vanhemmallesi ja ota vanha puhelimesi takaisin. Myykää se jo ostettu hankalan tuntuinen puhelin tai antakaa vaikka lahjaksi jollekin suvun nuorista.

Vierailija
18051/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen hankalan poismyymistä. Varsinkin jos on vielä takuu voimassa jne niin menisi varmasti kaupaksi. Moni ostaa käytettyjä puhelimia, kun varsinkin lapsilla tuppaa herkästi hajoamaan ja uuteen ei aina ole varaa. 

Jos kaipaat vanhaa puhelinta, osaisiko esim myyjä auttaa valitsemaan vanhaa mallia vastaavan uudemman mallin? Tai voithan vaikka kysyä täällä palstalla apuja ja kokemuksia ja käydä sitten vielä liikkeessä kokeilemassa ennen ostopäätöstä. 

Vierailija
18052/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta, että haluat ystävääsi noin ilahduttaa! Isäsi olisi sinusta varmasti ylpeä <3

Vierailija
18053/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiinnyn tavaroihin ja mun on todella, todella vaikea päästää irti asioista. Koen pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa, jos laitan jotain pois. Yritän työstää tätä.

Autoin miestä luopumaan sukulaisen kuolinpesän tavaroista ja samalla oli niin syyllinen olo, että tässä minä myyn toisen rakkaita tavaroita, jopa sota-ajalta. Mies lohdutti, että sukulainen ei koskaan odottanut, että hän tai me, alkaisimme elää hänen kaltaista elämää ja haluaisimme samoja asioita kuin hän. Hän kannusti aina nauttimaan siitä mitä oli ja käyttikin kauniita astioita arjessa eikä vain säilönyt vitriinissä. Hän halusi jokaisen tekevän omat valinnat elämässään ja keräävän ympärilleen itselle tärkeitä tavaroita ja muistoja eikä elävän hänen muistojen kauttaan. Hän jätti jälkensä sydämiin ennemmin kuin tavaroihin.

Vierailija
18054/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miten seesteinen kuivakaapin sisältö syntyi kun laitoin kuiva-aineet gastromax vision purkkeihin mitkä oli tokmannilla alessa! Suosittelen. Kuivakaappiin kertyy yllättävän paljon turhia juttuja esim talkkunajauhot... ostettiin että tehdään puuro mutta se maistui aiva hirveälle!! Huomasin että niitä voi käyttää korppujauhon sijaan esim jauhelihapihveihin

Vierailija
18055/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn sitten asiaa täällä. Osaako joku neuvoa ja suositella yksinkertaista ja helppokäyttöistä peruspuhelinta? Puhelin ei saa olla kallis, mutta tosiaan hyvin pelkistetty malli riittää. Mikään iPhone 16 e tai Samsungin uusi todella kallis tekoälypuhelin ei todellakaan ole nyt haussa.

Vierailija
18056/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kevään korvalla pitääkin taas aloittaa raivaaminen! Meillä ei ihan joka paikassa ole enää liikaa tavaraa mutta on kolme painajaiskohdetta joihin on vaikea tarttua: työhuone jossa paljon liikaa paperia ja ser-sälää, teinin huone jonka kaapit pullistelevat vanhoja leluja ja kirjoja, sekä sisävarastohuone jossa on epämääräisiä työkalukasoja ja lisää johtoja ja käytöstä poistettua elektroniikkaa.

Haaste on se, että noita en voi siivota yksin vaan tarvitaan toinen perheenjäsen sanomaan melkein joka tavarasta, onko se oikeasti tarpeen. Nämä perheenjäsenet kuitenkin vihaavat avustettuakin raivaamista (tai siis edes aikansa käyttämistä mielipiteen kertomiseen noiden tavaroiden kohtalosta) vaikka hekin kärsivät tilan puutteesta noissa huoneissa. Mitäs tässä pitäisi oikein tehdä?

Vierailija
18057/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kevään korvalla pitääkin taas aloittaa raivaaminen! Meillä ei ihan joka paikassa ole enää liikaa tavaraa mutta on kolme painajaiskohdetta joihin on vaikea tarttua: työhuone jossa paljon liikaa paperia ja ser-sälää, teinin huone jonka kaapit pullistelevat vanhoja leluja ja kirjoja, sekä sisävarastohuone jossa on epämääräisiä työkalukasoja ja lisää johtoja ja käytöstä poistettua elektroniikkaa.

Haaste on se, että noita en voi siivota yksin vaan tarvitaan toinen perheenjäsen sanomaan melkein joka tavarasta, onko se oikeasti tarpeen. Nämä perheenjäsenet kuitenkin vihaavat avustettuakin raivaamista (tai siis edes aikansa käyttämistä mielipiteen kertomiseen noiden tavaroiden kohtalosta) vaikka hekin kärsivät tilan puutteesta noissa huoneissa. Mitäs tässä pitäisi oikein tehdä?

Ainakin aluksi ne epämääräiset SER-jätteet eli vanha elektroniikka, joka tuskin edes toimii ja on varmaankin myös jo vanhentunutta kylmästi vaan liiemmin miettimättä SER-keräykseen.

Vierailija
18058/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn sitten asiaa täällä. Osaako joku neuvoa ja suositella yksinkertaista ja helppokäyttöistä peruspuhelinta? Puhelin ei saa olla kallis, mutta tosiaan hyvin pelkistetty malli riittää. Mikään iPhone 16 e tai Samsungin uusi todella kallis tekoälypuhelin ei todellakaan ole nyt haussa.

Millainen oli vanha puhelimesi, mikä oli sinusta hyvä? Oliko se android vai ios puhelin? Mikä tekee nykyisestä haastavan, vaihdoitko merkkiä vai myös sitä käyttöjärjestelmää? Omalla äidillä oli n. 5 vuotta Samsung älypuhelin ja kun osti uuden, osti myös samsungin. Hänelle (70v) Samsungin A15 oli sopivan samanlainen kuin vanha, riittävän isolla näytöllä ja sopivan edullinen (150e). Hyvä peruspuhelin, millä käyttää whatsappia ja soitella.

Vierailija
18059/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan kamalaa laittaa kaikki kirjat pois(noin 6 hyllymetriä)?

Tuntuisi kyllä oudolta repiä kaikki keräykseen. Mutta ei niitä kai muuallekaan saa. Kovakantisia romaaneja ja dekkareita suurimmaksi osaksi tältä vuosituhannelta, ja metri keittokirjoja.

Vierailija
18060/20625 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan kamalaa laittaa kaikki kirjat pois(noin 6 hyllymetriä)?

Tuntuisi kyllä oudolta repiä kaikki keräykseen. Mutta ei niitä kai muuallekaan saa. Kovakantisia romaaneja ja dekkareita suurimmaksi osaksi tältä vuosituhannelta, ja metri keittokirjoja.

Heittäisin itse kaikki kodissani olevat kirjat heti pois, jos se olisi itsestäni kiinni. Asun kuitenkin sukulaiseni luona, joka ei suostu kirjoistaan luopumaan. Pölyä kerää sitten mm. yli 20-osainen tietosanakirja jostakin ehkä 1960 tai 1970-luvulta. Joitakin kirjoja olen kuitenkin onnistunut heittämään pois ja toki kaikista omista kirjoissani olen luopunut jo vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän