Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20637)

Vierailija
17541/20637 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä säilytätte tulitikkuja?

Ylähyllyllä, jossa pidän myös lääkkeitä ja ensiaputarvikkeita, paristoja ym. sellaista tavaraa, jota voi tarvita nopeasti. Sieltä löytyy etsimättä kaikki tuollainen, mutta eivät pyöri tiellä muuna aikana.

Vierailija
17542/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisiko joku sen suomalaisen tv-sarjan nimen, jossa osallistujien kodit tyhjennettiin ensin varastoon ja takaisin tuotiin vain ne, jotka karsinnan jälkeen jäi jäljelle? Kiitos vastauksesta etukäteen!

Jos kukaan ei ole vielä vastannut: kaaoksen kesyttäjät. Oli siinä mielessä hyvä, että sai ajattelemaan että meillä kaikilla on kaappien perällä tavaraa, joiden olemassaoloa ei enää edes muista. Yhdellä perheellä oli paljon kaksoiskappaleita, toisella oli paljon vanhoja urheluvälineitä ja uusia tavaroita vielä avaamattomissa paketeissa. Jokaisella on jotain, mitä on liikaa. Kun aloittelin karsintaa, niin huomasin, että minulla on kertynyt jostain ihmeen syystä kaiken maailman sisustuskorjeja nurkat täyteen. Konmari kertoi yhdestä asiakkaastaan jolla oli järkyttävä määrä hammasharjoja, toisella korvapuikkoja ja neljännellä vessapaperia.

Saahan ton vessapaperin kulumaan. Eipä tarvitse sitten pitkään aikaan ostaa. Itseäni ärsyttää raahata niitä paketteja monen ruokakassin lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17543/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään hyväntekeväisyyteen tavaraa jota pitkään kaupittelin Torissa. Oli myös jotain mitä laitoin ihan roskiin kun ei kelvannut "annetaan" osastollakaan. Mukana oli yksi äidiltä saatu ihan kiva koriste-esine mutta laitoin pois, ei äiti sen perään kysele eikä esineellä ollut minulle tunnearvoa.

Tuntuu mukavalta.

Ensi vuonna yritän vähentää tavaran ostelua entisestään. Käytän jatkossa enemmän rahaa

-ruokaan

- hierontaan, kampaajaan

-ravintoloihin

-sijoittamiseen

Juu, asiani ovat hyvin koska olen keskituloinen ja velaton. Oli myös aikoja kireämpiä ! Mutta nyt lapset omillaan ja ansaitsevat hyvin, ei tarvitse heitä tukea taloudellusesti enää. 

Noin kuluttamalla pidän talouden rattaita osaltani pyörimässä. Tavaraa en tosiaan tarvitse.

N54

Vierailija
17544/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin olen miettinyt tätä toisten ihmisten nurkkien tyhjentäjää. Miten riittää mielenkiinto, tila, aika, hermot ym tähän rumbaan. Ehkä hänellä ei ole muita harrastuksia tai hän ajattelee tätä toisena työnä.

Se oli mun toinen työ.

Mun oma työ on ihan 10+, mutta palkka voisi olla parempi. Olen näiden kaikkien vuosien varrella tyhjentänyt kuolinpesiä, ollut lastenvahti tavaraa vastaan jne ja joskus tienannutkim. Etenkin, kun oli rahalle iso tarve.

Tässä vielä pari kk sitten me käytiin lauantaisin työpaikalla, tyhjensin tavarakasan ja vein ne seuraavana päivänä kirppikselle. Sitten lahjoittajiin tuli paljon lisää työkavereita ja tarvittiin jo paku.

Kyllä se taas kohta rauhottuu. Tämä lapsuudenkodin tyhjentäjä sanoi paikkakunnalla ei ole mitään minne viedä. Jos haluaa lahjoittaa, ihmiset tulkitsee heitä pidetään köyhinä, eikä halua almuja. Homma loppuu viimeistään siinä vaiheessa, kun talo on tyhjä ja myyty. Toinen kollega jää toukokuussa eläkkeelle. Tekee nyt kuolinsiivoustaan ja tavaraa tulee koko ajan. Katsimisessa aina on ongelma minne viedä ja tässä tapauksessa ongelmaa ei ole. 2020 tyhjensin erään kauppiasparinkunnan omakotitaloa.

Se oli myös ihan loputonta. Joku tuli valmiiksi ja löytyi triplasti lisää. Lopulta, 3 v sitten, he ottivat uuden vaihteen tähän.

Tammi-heinäkuu pakkasivat joka kk n 100 banaanilaatikollista per kk. Eli 3 laatikkoa per päivä. Tää vaimo kertoi missään vaiheessa ei ollut tiukkaa.

He tyhjensivät 2 tai 3 kokonaista kerrosta ja viimeksi, kun kävin, heillä oli vain työhuone, keittiö, makkari ja olohuone käytössä, muut huoneet ihan tyhjiä.

Ja silloinkin kävin hakemassa pakettiautollisen tavaraa. Mutta sitä kuormaa oli kerätty yli vuosi. Omakotitalo on myynnissä ja jotain pientä voi tulla vielä. 

Tämä on kaikkea. Harrastus, tapa ansaita, kannattaa kirppisyrittäjää ja tietenkin kierrättää käyttötavaraa.

Kyllä minä lopetan tämän taas keväällä, kun todellakin toinen pääsee eläkkeelle ja talo on tyhjä

Vierailija
17545/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas muutama päivä ollut jotenkin saamaton olo ja tavaranraivaus pysähtynyt. Ehkä viikonloppuna on enemmän intoa. Olen kai saanut kaikki helpot tavarat poistettua ja nyt pitää tehdä enemmän vaikeita päätöksiä siitä mitä säilyttää.

Vierailija
17546/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ihmisillä on vähän outo kauhunsekainen asenne noihin Temu-tavaroihin. On aika epätodennäköistä, että vaate, joka on peräisin jostain Temusta tai Sheinistä, olisi mitenkään vaarallinen. Suurin riski lienee esimerkiksi tuholaismyrkyt ja muut kemikaalit, joita uusissa vaatteissa on, mutta kyllä kai kaikki pesevät vaatteensa ennen käyttöönottoa muutenkin?

Sen sijaan oikeasti riskialttiita tai jopa vaarallisia Temu-ostoksia voivat olla esimerkiksi ruuanlaittoon käytettävät tarvikkeet, lasten lelut ja sähkölaitteet.

Suurin ongelma Temun yms. vaatteissa on edelleen se hirvittävä epäekologisuus, eikä se, että ne tavarat myrkyttäisivät, aiheuttaisivat syöpää ja tartuttaisivat jotain hyppykuppaa jos niihin koskee tai pitää saman katon alla. Toisin sanoen, jos teille niitä Temu-härpäkkeitä on jostain tullut, niin käyttäkää ihmeessä ne loppuun. Mutta älkää tilatko yhtään lisää.

Suurin ongelma Temussa ja Sheinissä on se, että raha valuu muualle ja mahdolliset ongelmat jää tänne. Ketään ei oikeasti kiinnosta saako joku ihottumaa jostain Temun vaatteen homeenestoaineesta, vaan se, että joku katsoo että ne miljoonat eurot on poissa Suomen taloudesta.

Muistakaa, että näitä päätöksiä isommalla portaalla kukaan ei tee turvallisuuden tai terveyden vuoksi. Agendana on aina joku isompi syötti. 

Vierailija
17547/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt tavaroiden vähentämisessä nyt siihen pisteeseen, että inhoan jo tavaroita. Joulusiivoukseni on nyt tehty ja siihen kuului kaiken ei- tarpeellisen tavaran poisto. Siis oikeasti vein kierrätykseen melkein kaiken..! En omista enää kuin jokapäiväisessä elämässä ehdottomasti tarpeelliset tavarat ja huonekalut. Kaikki mahtuisi kahteen isoon matkalaukkuun + muutama huonekalu ja polkupyörä.

Vierailija
17548/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ihmisillä on vähän outo kauhunsekainen asenne noihin Temu-tavaroihin. On aika epätodennäköistä, että vaate, joka on peräisin jostain Temusta tai Sheinistä, olisi mitenkään vaarallinen. Suurin riski lienee esimerkiksi tuholaismyrkyt ja muut kemikaalit, joita uusissa vaatteissa on, mutta kyllä kai kaikki pesevät vaatteensa ennen käyttöönottoa muutenkin?

Sen sijaan oikeasti riskialttiita tai jopa vaarallisia Temu-ostoksia voivat olla esimerkiksi ruuanlaittoon käytettävät tarvikkeet, lasten lelut ja sähkölaitteet.

Suurin ongelma Temun yms. vaatteissa on edelleen se hirvittävä epäekologisuus, eikä se, että ne tavarat myrkyttäisivät, aiheuttaisivat syöpää ja tartuttaisivat jotain hyppykuppaa jos niihin koskee tai pitää saman katon alla. Toisin sanoen, jos teille niitä Temu-härpäkkeitä on jostain tullut, niin käyttäkää ihmeessä ne loppuun. Mutta älkää tila

Suurin ongelma Temussa ja Sheinissä on se, että raha valuu muualle ja mahdolliset ongelmat jää tänne. Ketään ei oikeasti kiinnosta saako joku ihottumaa jostain Temun vaatteen homeenestoaineesta, vaan se, että joku katsoo että ne miljoonat eurot on poissa Suomen taloudesta.

Muistakaa, että näitä päätöksiä isommalla portaalla kukaan ei tee turvallisuuden tai terveyden vuoksi. Agendana on aina joku isompi syötti. 

Oliko tuo joku Temun puolustuspuheenvuoro? Että ikäänkuin Temu olisi täysin vilpitön tekijä maailmanmarkkinoilla, mutta jos joku kehtaa kantaa huolta ihmisten terveydestä tai Suomen taloudesta, niin se onkin sitten isompi syötti ja kauhistuttava agenda, jota pitää vastustaa.. 

Sori, olen aika lailla eri mieltä. 

Vierailija
17549/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päässyt tavaroiden vähentämisessä nyt siihen pisteeseen, että inhoan jo tavaroita. Joulusiivoukseni on nyt tehty ja siihen kuului kaiken ei- tarpeellisen tavaran poisto. Siis oikeasti vein kierrätykseen melkein kaiken..! En omista enää kuin jokapäiväisessä elämässä ehdottomasti tarpeelliset tavarat ja huonekalut. Kaikki mahtuisi kahteen isoon matkalaukkuun + muutama huonekalu ja polkupyörä.

Ei varmaan pitäisi kommentoida ylläolevaa, mutta en itse osaa ajatella, että tavoittelemisen arvoista olisi elämä, johon kuuluu vain välttämättömyydet. Eikä minun mielestäni tavaroita kohtaan pitäisi tuntea inhoa noin yleisellä tasolla. Menee vähän yli. Oletettavasti sinulle ehdottoman tarpeellista on kuitenkin moni sellainen asia, mitä monella köyhällä ei tässä maailmassa edes ole. 

Vierailija
17550/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus puolustaa Temua. Mä vaan en usko, että isompaa tahoa kiinnostaa tässä asiassa meidän terveys. Miksi luulet että päivystykset lopetetaan, synnytyssairaalat suljetaan ja lapset käy koulua homeparakeissa vuosia yskien? Mä en halua yhtään lisää tavaraa. Siksi olen tässä ketjussa.

Koska raha. Piste. Tanskan eläkerahastokin sijoittaa muuten Temuun.

Vierailija
17551/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haitalliset asiat halutaan kieltää ihmisiltä ihan vaan terveyssyistä, niin miten olisi kaiken syöpää aiheuttavan totaalikielto myös?

Vierailija
17552/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minullakin tavoitteena. Tuntuu vaan turhauttavan hitaalta. Olen asettanut nyt vuoden takarajaksi poistaa puolet tavaroista (on oikeasti turhia, emme käytä kuin murto-osaa tavaroistamme).

Vierailija
17553/20637 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan joskus aikaisemminkin pohtinut täällä tavarapaljoutta ruoan näkökulmasta. Kuitenkin maailmassa ja jo ihan Suomessakin on liikaa erilaisia ns. turhia elintarvikkeita ja syötäväksi ruoaksi kelpaavaa tuotetta. Kärjistetysti tämä näkyy kaikessa epäterveellisessä ruoassa, suolaisissa, rasvaisissa ja sokerisissa tuotteissa eli ns. herkuista, joita kauppojen hyllyt notkuvat. Terveellisempiä vaihtoehtoja on  helpossa muodossaan yllättävän vähän. Sitten ihmetellään suomalaisten lihavuutta. Noin 30 erilaisen jugurtin sijaan riittäisi se 20 erilaista jugurttia ja joissakin broilerituotteissa vähempi määrä erilaisia marinoituja tuotteita riittäisi. Esimerkkejä riittäisi, mutta asia varmasti tuli selväksi. Sipsi, karkki, jäätelö jne. hyllyt kuitenkin se pahin on. Kukaanhan ei oikeasti tarvitsisi noita mihinkään, eikä kukaan kärsisi ravinnollisesti puutosta ilman noita. Olen itse lihava ongelmasyöjä, mutta alan oikeasti toivomaan, että noiden ALV olisi se 25,5% ja vain ns. kunnollisen ja terveellisen ruoan se 14%.

Vierailija
17554/20637 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan pitäisi kommentoida ylläolevaa, mutta en itse osaa ajatella, että tavoittelemisen arvoista olisi elämä, johon kuuluu vain välttämättömyydet. Eikä minun mielestäni tavaroita kohtaan pitäisi tuntea inhoa noin yleisellä tasolla. Menee vähän yli. Oletettavasti sinulle ehdottoman tarpeellista on kuitenkin moni sellainen asia, mitä monella köyhällä ei tässä maailmassa edes ole. 

Erittäin viisasta inhota tavaraa, jota ei tarvitse. Toimiva keino päästä eroon turhasta. Eihän se ole kuin aina tiellä siirreltävänä. Ja mitä sillä on väliä mikä kellekin on tarpeellista? Jos tässä nyt olettelemaan eli arvailemaan ruvetaan, niin todennäköisesti ihan jokaiselle ihmiselle eri asiat. Oli köyhä tai ei. Kannatan itsekin turhasta tavarasta eroon pääsemistä. Ja itsekin inhoan kotonani tavaroita, jotka ovat täysin turhia minulle.

Vierailija
17555/20637 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on monella tapaa vaikeat ajat ja ainakin itse toivon, että joulu olisi jo ohi. Olen itse jo aikuinen ja viettänyt lapsuudessa ja vielä nuoruudessanikin ihan tarpeeksi jouluja, joten en ole vuosiin enää joulua varsinaisesti viettänyt. Odotan innolla sitä, että kaikki jo jostakin lokakuusta kaupoissa ollut joulukrääsä häviää vihdoin kaupoista. Nykyään joulu vain ahdistaa ja sen jättäisi mielellään vain kokonaan väliin. Jossakin kaupassa näin jo joulutavaroita alennuksessa tai tarjouksessa, en tiedä kumpi oli. Toisaalta en oikein enää tiedä, mitä odotan. En kaipaa valoa kun valo käy aistiyliherkkyyksieni myötä silmiin ja tämä nyt vallitseva sääkin on ihan OK. Jostain syystä olen innoissani talvisesta säästä. Kesää en todellakaan kaipaa.

Myös minua on joulu pitkälti ahdistanut lapsuuden joulujen vuoksi. Nyt päätin tehdä joulusta juuri sellaisen kuin haluan. Lahjoja ostan vain lapsenlapselle, toivottuja ja käyttöön meneviä. Koristelun ja korttien tekemisen aloitin aikaisin, opettelin tekemään erilaisia rusetteja kauniista nauhoista koristeeksi, joulutorttuja paistan pellillisen kerrallaan niin ei tule suurta savottaa ja stressiä. Teen vain sen mitä haluan silloin kuin haluan ja ilman kiirettä. Nämä pienet puuhat ovat vieneet ajatuksia pois pimeistä illoista ja tuntuu että joulun tunnelma alkaa pikkuhiljaa laskeutua. Isoihin kauppoihin ei kannata nyt mennä, siellä on pipulaa ja se ostopaniikki tarttuu - siinä on rauha kaukana. Eilen kävin pikaisesti ja huomasin että tuli heti jotenkin sellainen kiireinen ja hätäinen olo.

Vierailija
17556/20637 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma Temun yms. vaatteissa on edelleen se hirvittävä epäekologisuus, eikä se, että ne tavarat myrkyttäisivät, aiheuttaisivat syöpää ja tartuttaisivat jotain hyppykuppaa jos niihin koskee tai pitää saman katon alla. Toisin sanoen, jos teille niitä Temu-härpäkkeitä on jostain tullut, niin käyttäkää ihmeessä ne loppuun. Mutta älkää tila

Ihmiset ostaa tavaraa hinta edellä. Ostokynnys on pieni, koska hinta on mitätön.

Vierailija
17557/20637 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ostaa tavaraa hinta edellä. Ostokynnys on pieni, koska hinta on mitätön.

Ja jos huomataan ei tarvita, pois vaan.

Vierailija
17558/20637 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin tänään saunan ja kylppärin. Hyödynsin myös pakkassään ja vein kaikki petivaatteet ulos koko päiväksi. 

Omaan makuun meillä on vieläkin liikaa tavaroita, mutta en tiedä mistä voisin enää luopua. Meillä on pieni koti ja paljon perheenjäseniä, joten sotku syntyy hetkessä. Toivon, että joulun jälkeen iskee joku inspiraatio kuten yleensä. 

Aloitan nyt ostolakon ja käytän rahani shoppailun sijaan perheen retkiin, esim. kylpylä, museo, ravintola, kahvila, erilaiset tapahtumat tms. 

Vierailija
17559/20637 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin tänään saunan ja kylppärin. Hyödynsin myös pakkassään ja vein kaikki petivaatteet ulos koko päiväksi. 

Omaan makuun meillä on vieläkin liikaa tavaroita, mutta en tiedä mistä voisin enää luopua. Meillä on pieni koti ja paljon perheenjäseniä, joten sotku syntyy hetkessä. Toivon, että joulun jälkeen iskee joku inspiraatio kuten yleensä. 

Aloitan nyt ostolakon ja käytän rahani shoppailun sijaan perheen retkiin, esim. kylpylä, museo, ravintola, kahvila, erilaiset tapahtumat tms. 

Mulla on vähän samaa. Omaan makuun liikaa tavaraa, mutta tulee aina olo ettei osaa enempää luopua mistään. Sitten kuitenkin jostain vaan tulee hetkittäin inspiraatiota karsia pois jotain, jonka on huomannut vaan lojuvan kaapissa.

Vierailija
17560/20637 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole temuttaja mutta tuo ei ole ihan totta.

Kiinassa valmistetut roinat ulkoistavat likaisen energian käytön kiinaan ja samalla ympäristön likaamisen. Siis kaikki kiinatuotteet. Ne paremmatkin. 

Se, että roina täällä päässä nopeasti heitetään roskiin on vain osa ongelmaa. Tosin jos tavara on sääntöjen mukaan tehty (eu:n lait) niin sen käyttöikä saattaa olla pidempi. Siinä mielessä ns virallinen kiinatuote on parempi kuin se temun kautta tuleva kiinan lakien mukaan tehty. Plus se on parempi itselle koska vähemmän myrkkyjä jne.

Mutta parasta olisi ostaa euroopassa valmistettua laatua, ostaa vähemmän ja käyttää pitkään. Siis jos on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän