tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20638)
MIKSI suomalaiset kuluttajat tilaavat surkeaa kiinalaista krääsää Sheinistä ja Temusta? MIKSI suomalaiset kuluttajat ostavat halpaa, huonoa ja kertakäyttöistä krääsää?
MIKSI suomalaiset kuluttajat eivät osta laadukkaita ja kotimaisia tuotteita, jotka kestävät? Jos et löydä laadukkaita ja kestäviä tuotteita, niin voit olla ostamatta mitään! Voit viettää Älä osta mitään-päivää! Kukkaro, pankkitili, luonto ja ympäristö kiittävät!
Tavarapaljouteen ja siivoamisen aloittamiseen saa nopeasti apua, kun katsoo muutaman ohjelman Aurikatariinan Youtubea ja Himohamstraajia!!!
Vierailija kirjoitti:
MIKSI suomalaiset kuluttajat tilaavat surkeaa kiinalaista krääsää Sheinistä ja Temusta? MIKSI suomalaiset kuluttajat ostavat halpaa, huonoa ja kertakäyttöistä krääsää?
MIKSI suomalaiset kuluttajat eivät osta laadukkaita ja kotimaisia tuotteita, jotka kestävät? Jos et löydä laadukkaita ja kestäviä tuotteita, niin voit olla ostamatta mitään! Voit viettää Älä osta mitään-päivää! Kukkaro, pankkitili, luonto ja ympäristö kiittävät!
Tavarapaljouteen ja siivoamisen aloittamiseen saa nopeasti apua, kun katsoo muutaman ohjelman Aurikatariinan Youtubea ja Himohamstraajia!!!
Mä oon pari kertaa ostanut Temusta akuuttiin tarpeeseen, koska en löytänyt tarpeeksi nopeasti tai ollenkaan vastaavaa tuotetta muualta. Esim. tarvitsin tietyn värisen pitkän mekon 8. kuulla raskaana, ei maailman helpoin löytää, mutta Temusta löytyi. Samoin yksi tietty koriste juhliin, en löytänyt muualta ja se oli ihan ns. pakollinen juttu niin Temusta tilasin. Ymmärrän ihmisiä, jotka tilaavat Temusta. Mielestäni se on lainsäätäjien/EU:n vastuulla kieltää Sheinit ja Temut, ei yksittäisen kuluttajan asia. Jos joku on Suomessa laillista niin siitä vaan sitä tekemään tietenkin.
Hurraa, taas 50 tavaraa poistunut elämästäni kierrätyskeskukseen. Asetin itselleni heti uuden 50 tavaran tavoitteen.
Ensi vuonna pidän ainakin puolen vuoden ostolakon, ei mitään muuta kuin ruokaa, pesuaineita jos ne loppuvat, vessapaperia ja sen sellaista.
Mä taas tilasin just Temusta kännykkään uudet kuoret. Ihan samalla kuviolla myydään suomalaisissakin nettikaupoissa uudemmilla kannykoille ja takuulla ovat made in PRC. Hinta vaan 4 - 5 kertainen ja ei edes toimiteta ellei keksi jotain muuta tilpehööriä jotta tietty summa ylittyy. Lisäksi näihin vanhoihin kannyihin on oikeasti vaikea löytää varaosia jos valikoima on pieni.
Tulen jatkossakin tilaamaan, koska se on edullisempi ja helpompi. Mitä myrkkyihin tulee, niin veikkaan että ovat samaa tasoa kuin lapsuudessani Suomessa. Silloiset barbit ja duplot kun ovat nykymittapuulla ihan ydinjätettä. Jännä että vanhaa tavaraa saa ylipäätään myydä enää.
Sen sijaan kiinnitän aina huomiota siihen mitä ylipäätään ostan. Tarpeeni on pieni.
Raskaana pukeuduit Temun mekkoon? Ymmärrän, että virhearviointeja tapahtuu joskus. Toivottavasti et tilaa Temusta enää koskaan.
Ja jälkimmäiselle leluista vielä: koska lapsuudessasi oli myrkyllisiä leluja, se tekee nykyisin myrkyllisten, vaarallisten ja epäeettisten tavaroiden tilaamisesta hyväksyttävää? Millä logiikalla? Kännykän kuoret ei ole todellinen tarve.
Ja kyllä, Suomessa myydään paljon kiinalaista tavaraa, mutta Suomessa myynnissä olevien tavaroiden turvallisuutta valvotaan.
Onko täällä oikeasti vielä joku joka ei TIEDÄ Temun ja Sheinin riskeistä ja haitoista? Tuntuu vaikealta ymmärtää.
Jatketaan raivaamista ja viisaita kulutuspäätöksiä ja hyvää itsenäisyyspäivää myös!
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tilasin just Temusta kännykkään uudet kuoret. Ihan samalla kuviolla myydään suomalaisissakin nettikaupoissa uudemmilla kannykoille ja takuulla ovat made in PRC. Hinta vaan 4 - 5 kertainen ja ei edes toimiteta ellei keksi jotain muuta tilpehööriä jotta tietty summa ylittyy. Lisäksi näihin vanhoihin kannyihin on oikeasti vaikea löytää varaosia jos valikoima on pieni.
Tulen jatkossakin tilaamaan, koska se on edullisempi ja helpompi. Mitä myrkkyihin tulee, niin veikkaan että ovat samaa tasoa kuin lapsuudessani Suomessa. Silloiset barbit ja duplot kun ovat nykymittapuulla ihan ydinjätettä. Jännä että vanhaa tavaraa saa ylipäätään myydä enää.
Sen sijaan kiinnitän aina huomiota siihen mitä ylipäätään ostan. Tarpeeni on pieni.
Ja tämä vielä: veikkaan, että ovat saamaa tasoa kuin
Arvailet menemään ilman faktatietoa.
Mitä tärkeitä papereita olette joskus tarvinneet? Siis kun aina sanotaan että säilytä tärkeät paperit, niin mitä ne on ja onko niille oikeasti tullut jokin tarve jossain vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tärkeitä papereita olette joskus tarvinneet? Siis kun aina sanotaan että säilytä tärkeät paperit, niin mitä ne on ja onko niille oikeasti tullut jokin tarve jossain vaiheessa?
En kyllä monia! Tutkintotodistus ja vihkitodistus tulevat mieleen. Muita en oo tarvinnut!
Nämä kolmen päivän viikonloput ovat aivan mahtavia, minulla on paljon enemmän energiaa järjestelyyn kuin tavallisesti. Muita samoissa puuhissa? Mitä olette tehneet?
Näillä vapailla yks pussi viety roskiin ja kolme uffille.
Opettelin käyttämään Vitediä nyt ja heti sain yhden tuotteen myytyä. Muutamia tavaroita olen laittanut lahjoitukseen. Kyllä, nämä vapaat on huippuja.
Tänne voin jakaa tämän, te ymmärrätte. Katsottiin eilen superhanstraajia ja teini meni omaan huoneeseensa sen jälkeen. Hetken päästä tuli tuomaan tavaraa, joita ei enää tarvitse vaan saa lahjoittaa eteenpäin 😂 Sanoi ettei enää ikinä katso tuota ohjelmaa kanssani 😂
Tori myyntiä 120€. Ko. summa tuli yhdestä tuotteesta.
Nyt en ole karsinut tavaroita, fokus ollut joulunajan touhuissa. Olen silti tosi tyytyväinen, että tuo yksi tavara meni kaupaksi Torissa.
Tänään heitin roskiin kalenterin vuodelta 2018 ja pari opiskeluaikaista muistivihkoa. Mitäpä niillä tekee, pois vaan. Olen myös vähän järkyttynyt siitä että en ole selvästikään kunnolla siivonnut viiteen vuoteen.
Heittäisittekö tai oletteko heittäneet pois lapsuuden tavaroita tai muita muistoesineitä jotka saavat teidät surulliseksi? Alkoiko kaduttaa myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Heittäisittekö tai oletteko heittäneet pois lapsuuden tavaroita tai muita muistoesineitä jotka saavat teidät surulliseksi? Alkoiko kaduttaa myöhemmin?
Myy ne. Tulet iloiseksi rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen, en muutenkaan juurikaan säilytä ns. muistoesineitä, muistot säilyvät kyllä jos on säilyäkseen.
Miksi säilyttää jotain, joka saa surulliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy ne. Tulet iloiseksi rahasta.
Ei ne ole sellaisia millä olisi rahallista arvoa, nollasta pariin euroon.
Vierailija kirjoitti:
Heitän nykyään kaiken pois. En jaksa enää yhtään turhaa tavaraa. Niitä kyllä edelleen lojuu pitkin ja poikin. Olen ottanut nyt linjan, että pistän myyntiin, jos ei mene viikossa, niin lahjoitan tutuille. Esim hyväkuntoista merkitöntä vaatetta, ei tunnu kauppa käyvän kun sitä on tarjolla niin paljon, kierrätyshenkiset tutut taas mielellään ottavat vastaan.
En käynyt tänään kaupassa ja söin kaappia tyhjäksi. Pari tuotetta sainkin syötyä loppuun, mutta hyi, että osa noista maistuikin pahalle, eivät siis olleet vanhoja ja pilaantuneita, ei mitään sellaista, ei vaan maistunut hyvälle suussani. Ihmettelen vaan, miksi olen taas sortunut tuollaista moskaa ostamaan. Ketsuppikin alkoi ällöttämään. Kunpa nyt innostuisin vihdoin ostamaan jotain terveellisempää. En ole raskaana, enkä tietääkseni myöskään koronassa, joten tällaisesta makumieltymysten yllättävä muuttuminen ei myöskään johdu.