Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20640)

Vierailija
17421/20640 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin ettei meidän perheessä ole varaa ostaa lapsille joululahjaksi kuin sukat, suklaapukit ja pieni suklaarasia puoliksi. Onneksi lapset itsekin sanoivat ettei haittaa jossei joulupukki ehdi meille tänä jouluna. Äidin lahjat kuulema riittävät. Mutta eihän minulla ole varaa kuin sukkiin ja suklaapukkiin. Sukat tarvitsevat ja pukkeja toivovat joka joulu. On kyl mennyt elämä tiukaksi jos haluaa samalla tavalla maksaa laskut ajallaan ja pitää lapset leivän syrjässä kiinni. Joulun tulo on alkanut ahdistaa. Ennen sitä oikein odotin. 

Nyt yhteys pelastakaa lapset ry:n joulukeräykseen. Siellä on mun mielestä netti hakemus jolla voi lähettää toiveet tai pyytää lahjakorttia jouluksi.

Vierailija
17422/20640 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyl tyhmä fiilis. Minä nimittäin tuskailin äsken mihin kummaan saan kaikki lahjat jemmattua lapsilta. Olen tuhlannut niihin omaisuuden. En ole edes ajatellut että edes jouluna kaikilla ei ole varaa ostaa lahjoja. 

Kukaan aikuinen ihminen ei voi olla noin tietämätön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17423/20640 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin ettei meidän perheessä ole varaa ostaa lapsille joululahjaksi kuin sukat, suklaapukit ja pieni suklaarasia puoliksi. Onneksi lapset itsekin sanoivat ettei haittaa jossei joulupukki ehdi meille tänä jouluna. Äidin lahjat kuulema riittävät. Mutta eihän minulla ole varaa kuin sukkiin ja suklaapukkiin. Sukat tarvitsevat ja pukkeja toivovat joka joulu. On kyl mennyt elämä tiukaksi jos haluaa samalla tavalla maksaa laskut ajallaan ja pitää lapset leivän syrjässä kiinni. Joulun tulo on alkanut ahdistaa. Ennen sitä oikein odotin. 

Nyt yhteys pelastakaa lapset ry:n joulukeräykseen. Siellä on mun mielestä netti hakemus jolla voi lähettää toiveet tai pyytää lahjakorttia jouluksi.

Antaa olla.. on varmaan vielä meitäkin köyhempiä perheitä. Meillä lapset eivät onneksi osaa odottaakaan enempiä. Saimme muuten kutsun sukulaisperheeseen jouluaterialle! Ja todennäköisesti lapset saavat siellä myös joulupaketit tämän perheen tuntien.

Vierailija
17424/20640 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyl tyhmä fiilis. Minä nimittäin tuskailin äsken mihin kummaan saan kaikki lahjat jemmattua lapsilta. Olen tuhlannut niihin omaisuuden. En ole edes ajatellut että edes jouluna kaikilla ei ole varaa ostaa lahjoja. 

Kukaan aikuinen ihminen ei voi olla noin tietämätön. 

Minä vain olin..:/ siis en vain ollut ajatellut asiaa ikinä. Ihan hävettää! Mutta tein ainakin jotain itse asian eteen ja vein hyväntekeväisyyteen muutaman lasteni paketeista. Saan kai edes osittaisen synninpäästön nyt?

Vierailija
17425/20640 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein inhokkikotityön pois alta. Pesin jääkaapin. Liian kauan auki olleita maustekastikepulloja lähti roskiin. 

Vierailija
17426/20640 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin vaatehuonetta ja laitoin joitakin vaatteita ja liinavaatteita keräykseen.

Minulla on paljon hyväkuntoisia lasten lakanoita, verhoja, peittoja, leluja ja vaatteita, joita olen säästänyt. Olen toivonut, että lapset voisivat niitä sitten omissa kodeissaan käyttää ja omille lapsilleen antaa. Niin, en raaski laittaa niitä vielä pois, vaikka lastenlapsia minulla ei ole. Tätä mietin, että mitä näiden tavaroiden kanssa tekisin.

Vierailija
17427/20640 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva-ainekaappi pesty ja järjestelty. Mikä parasta, ei löytynyt poistoja. Kierto siis toimii hyvin kuiva-ainekaapin osalta. 

Kuiva-ainekaappi on hyvä siivota aina aika-ajoin, jotta mahdolliset tuholaiset eivät pääse sinne salaa pesiytymään. 

Vierailija
17428/20640 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarjoaisin tosi mielelläni koko porukalle konvehtirasiat jos niistä noin paljon iloa on !

Vierailija
17429/20640 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarjoaisin tosi mielelläni koko porukalle konvehtirasiat jos niistä noin paljon iloa on !

Vierailija
17430/20640 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellisen ruoan ALV:n voisi nostaa yleiseen kantaan 25,5%. 

Vierailija
17431/20640 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäterveellisen ruoan ALV:n voisi nostaa yleiseen kantaan 25,5%. 

Olen pahoillani kun kirjoitin tämän vahingossa väärään keskusteluun.

Vierailija
17432/20640 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään haluaisi viettää myös ensi vuotta puljaten tavarapaljouden kanssa, pakko yrittää tsempata nyt seuraavat muutama viikkoa, siivota ja vähentää tavaraa.

Vierailija
17433/20640 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään haluaisi viettää myös ensi vuotta puljaten tavarapaljouden kanssa, pakko yrittää tsempata nyt seuraavat muutama viikkoa, siivota ja vähentää tavaraa.

Mitä jos tekisit niin, että poimit poistojen sijaan ne tavarat, jotka ehdottomasti haluat säilyttää ja pakkaat loput vaikka varastoon? Ajattele vaikka muuttavasi ulkomaille mahdollisimman vähillä tavaroilla. Lupaan ettet parin viikon kuluttua enää muista mitä olet laittanut pois. 

Vierailija
17434/20640 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat mietitty ja osa ostettu. Rahoitin pelikonsolin oston Torissa myydyillä varoilla. Seurasin tarjouksia ja tänään tartuin. Hyvä mieli saada toivottu lahja "edullisesti" ja tavallaan vaihtamalla turhaan tavaraan. Hyvää sekin että pelit nykyään digitaalisia. Ei tarvitse hankkia perinteisiä pelejä-joita entisten konsolien jäljiltä meillä useita kymmeniä...

Aikuiset saavat viinipullot ja/tai kukkia. Ystävälle herkkukori. 

Ilokseni huomaan että tarpeetonta tavaraa ei saa minulta nyt kukaan. Nuorelle konsolin kylkeen vain suklaata ja sukkia !

Vierailija
17435/20640 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutossa sen huomaa miten paljon tavaraa, turhaakin, on kertynyt kaappeihin, varsinkin kun olen asunut yli 10 vuotta tässä nykyisessä asunnossa. Esimerkiksi paljon on tullut säilöttyä erinäisiä materiaaleja mahdollisiin askartelu / rakenteluprojekteihin, mutta kun niistä ei näköjään koskaan tullut tehtyä mitään niin heitin roskiin ne. Huonekaluista vanha huonokuntoiseksi mennyt sohva meni jo kaatopaikalle, ja yhden huonekalun (vanha tietokonepöytä) kohtalo taitaa olla sama. Möin pois jopa yhden retropelikonsolinkin. Harkitsen myyväni vielä joitain muitakin tavaroita pois.

Vierailija
17436/20640 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joululahjat on nyt ostettu. Ostan lahjat meidän lapsille, miehelleni ja siskonpojalle. Oman perheen lahjoihin panostan paljon, koska lahjoja ei tule juurikaan muualta. Määrällisesti lahjoja ei ole kovin paljon, mutta ostin laadukkaita lahjoja. Isovanhemmat antavat rahaa. Lasten kummit muistaa jos muistaa. Sain aika mukavasti hyödynnettyä aleja lahjaostoksissa. 

Seuraan facessa jouluryhmää. Kukin tavallaan, mutta olen ollut lievästi järkyttynyt siitä kuinka paljon ryhmän julkaisut keskittyvät koristeiden ostamiseen ja suorastaan haalimiseen. Itse aion tuoda joulutunnelmaa kotiin jo olemassa olevilla joulukorusteilla, joita itseasiassa karsin tänä vuonna. Lisäksi joulukukka tai kaksi, punaisia jouluomenoita, suklaata, kauniit servietit ja kynttilöitä. Ja tietysti lasten jouluaskartelut jos niitä koulusta/päivähoidosta tulee. 

Päätin pyhittää marraskuun joulusiivouksille ja lahjahankinnoille, jotta voin joulukuussa keskittyä mukavampiin puuhiin, kuten leipomiseen, jouluruuan valmistukseen, lahjojen paketointiin, joulutunnelman luomiseen ym. 

Vierailija
17437/20640 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei enää muutaman isomman karsintakierroksen jälkeen ole varsinaista tavarapaljoutta, mutta vaatteiden shoppailu on välillä ollut ongelmana. Isoin syy siihen on oma passivoituminen ja sen myötä kertynyt ylipaino, mikä on antanut syyn uusia vaatevarastoa ja samalla olen silti pitänyt kaikki ne vanhatkin kivat vaatteet "kun sitten joskus hoikistun".

Nyt tilanne tuntuu liikuntaharrastuksen ja järkevämmän ruokavalion myötä tasaantuneen, ja sain aikaiseksi käydä läpi kaikki vaatteeni. Sovitin kaiken mistä olin vähääkään epävarma ja tutkin vaatteita kriittisesti: onko oloni tässä hyvä? istuuko vaate oikein, kiertävätkö saumat, millainen materiaali tässä on? onko realistista, että tämä vaate olisi minulle hyvä seuraavan vuoden sisällä?

Sovittelukierroksen päätteeksi kiertoon lähtee iso muovikassillinen vaatteita, joihin en enää voi kuvitella mahtuvani tai jotka eivät enää ole tyylisiäni (10 vuotta sitten suosin tiukkoja vaatteita, nykyään pääosin väljemmin laskeutuvia).

Vielä on tekemistä, mutta tuo sovittelukierros herätti ajattelemaan realistisemmin ns. toivevaatteista. Sallin itseni ostaa Vintedistä kaksi erittäin hyvin istuvaa mekkoa, jotka ovat tyyliltään sellaisia joita noissa pieniksi jääneissäkin haavemekoissa oli mutta jotka istuvat jo nyt täydellisesti ja joissa minulla on itsevarma olo. Ne korvaavat 7 poistuvaa pientä mekkoa, jotka aiemmin lojuivat kaapissa käyttämättöminä monta vuotta.

Vierailija
17438/20640 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusiivous etenee. Tänään oli vuorossa saunan oven ja suihkukaapin pesu. Yksi inhokkikotitöistä on pölyjen pyyhintä ja päätin aloittaa sen huone kerrallaan. Nyt on olohuoneesta ja eteisaulasta pyyhitty perusteellisesti pölyt pois. Olkkarissa oli paljon pölyä, koska siellä sijaitsee takka ja tv. Molemmat varsinaisia pölynkerääjiä.

En jaksaisi näin perusteelliseen joulusiivoukseen ryhtyä jos kaikki pitäisi tehdä kerralla. Pieniin paloihin jaettuna tämä on ihan mukavaa ja palkitsevaa hommaa. Poistojakin tulee siinä sivussa. 

Vierailija
17439/20640 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun kaapeista löytyy Sims Autiosaari -peli pleikkarille, niin ostan sen. Ja ps2 pelikonekin kelpaa.

Vierailija
17440/20640 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sain myytyä pari turhaa tavaraa ja ne noudettiinkin ripeästi. Vaikka kyse ei ollut isoista tavaroista, tuli heti pikkaisen kevyempi olo kun sai ne kaapista pois. Tänään on tarkoitus kerätä kassillinen tavaraa kierrätykseen ja samalla silmäillä onko mitään suoraan roskiin heitettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan