tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20642)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän sellainen että vaikka ostan uutta, saatan sitkutella pitkään vanhojen esineiden kanssa. Esim lenkkarit. Ostin jo keväällä uudet mutta käytän edelleen niitä 4 vuotta vanhoja jotka täynnä reikiä ja pohjasta kuluneet. Jos vaikka lumen tuloon saakka vielä...Tai itseni tuntien säästän vielä kevääksi! Vihdoin vein tekstiilikeräykseen anorakin joka oli palvellut mua 16 vuotta ja josta oli resorit, helma,taskut rikki. Uusi samanlainen odotti vuoroaan varmaan vuoden kaapissa. Toisaalta olen tyytyväinen kun pidän vaatteita, esineitä loppuun saakka mutta toisaalta jo harmittaa olla tämmöinen resupelle. Rahaa olisi ostaa uutta mutta kuljenpa vaan kylilläkin vanhoilla reikäisillä reuhuilla..
No, poistoja tuli kuitenkin:
2 myyntiä Torissa
2 ruosteista ja ei enää paloturvallista lyhtyä
Suihkugeeli
Pesusieni
Pari kirjaa
meille, kun tuli taloyhtiöön remppoja, tajusin eihän mun rahat niihin riitä.Kattoremppa oli n 150 e neliö ja sitä sitten aloin säästämään. Arki oli niin köyhää muutenkin, piti lähinnä keksiä tuloja , eli lisätyö.
Mulla oli mm kosmetiikkabudjetti ja kun tein palveluksen naapurille ja sain kiitokseksi mm jätesäkillisen shampoo ja muiden purkkien jämiä, tiesin näitä ei tarvii vuosiin ostaa. Oli töissä uimahallissa.
Menikö reilu 3 v säästämisessä ja kun lasku tuli, sain maksettua 60%.
Yksin eläminen oli melkoista pennin venytystä. Nyt asun miesystäväni luona ja maksan sijoitusasuntoni lyhennyksiä.
Aina, kun vuokralainen ilmoittaa asuu ainakin vielä vuoden, kovasti olo helpottuu
Kannattaako kirpputorille viedä käsinneulottuja reikäisiä villasukkia langoiksi? En ehdi enkä kunnolla osaakaan niitä parsia, eikä ole tarvettakaan kun ehjiäkin villasukkia riittää. Ottaisiko joku vastaan langoiksi purettavaksi? En tunnista lankoja, suurin osa on sukkalangoista neulottuja mutta keinokuituisempiakin voi olla joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17225: Tykkäisitkö, jos itse saisit jouluna esim. viisi posliinilautasta, jotka ovat sinulle ylimääräisiä? Näin voi käydä, jos ihmiset intoutuvat tuomaan sinulle leipomuksia vanhoilla lautasilla, joita eivät itse enää halua pitää.
Ainahan sen lautasen voi palauttaa sille lahjoittajalle, tai viedä kiertoon jos lahjoittaja ei sitä takaisin halua. Parempi tämäkin kun ostaa uusi lautanen leipomuksen alle.
Olette te kyllä uskomattomia :D. Ketju on vuosien varrella, etenkin joulun alla, täyttynyt jopa vihaisista kommenteista "älkää tuoko mitään turhaa", "älkää tuoko kippoja ja kuppeja", "älkää antako yhtään mitään lahjoja". Nyt suurin osa (20 ylänuolta vs. 2 alanuolta) haluaakin epämääräisiä, rumiakin astioita, kunhan niille on lastattu kakkua tai makeisia. Ei voi kuin nauraa.
Sen sijaan, että itse veisitte omat turhat astianne kierrätykseen, te haluatte, että tuttavanne tuovat teille turhia astioita, jotka te joudutte viemään pois. :D
Täyskäännös kaikkeen aikaisempaan keskusteluun. Joko te ette tajua omaa epäloogisuuttanne tai kaikki entiset kirjoittavat ovat ketjusta hävinneet ja tilalle on tullut uusia, jotka toivovat kotehinsa ystäviensä vanhoja tavaroita. Nyt linja onkin se, että hehkutetaan kuinka 20 mariskoolia omaava henkilö on tunkenut ne ystävilleen. Ketään ei kiinnosta, halusivatko kyseiset ihmiset mariskooleja vai ei. Sillä ei ole enää mitään väliä, koska "ainahan he voivat viedä ne kierrätykseen". Kukaan ei tule ajatelleeksi, että ehkä makeiset voisi antaa ihan vain kaupan pussissa. Ehei, kyllä ne täytyy laittaa Mirkku-tädiltä vuonna 1967 saatuun lasiastiaan, jota on säilytetty kaapin perällä ja kuljetettu muutosta toiseen aina toivoen, että se menisi rikki jossain vaiheessa, kun siitä ei kukaan tykkää. Nyt se voidaan antaa siskolle täynnä joulukarkkeja.
Toivottavasti kaikki te 20 yläpeukkua antanutta saatte ensi jouluna turhaa tavaraa. Älkää ainakan tulko tänne valittamaan, jos näin käy. Olette antaneet muille luvan toimia niin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein juuri noin pari vuotta sitten. Annoin joululahjoiksi sukulaisille kaikki Mariskoolini, jotka täytin heidän lempimakeisilla. Skoolit olivat täysin uudenveroisia ja minulla vain pölynkerääjinä, eikä niillä ollut edes oikein paikkaa.
Jee, nythän sinulla on tilaa ottaa vastaan kaikki minun vanhat muovikipponi! Täytän ne lempimakeisillasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako kirpputorille viedä käsinneulottuja reikäisiä villasukkia langoiksi? En ehdi enkä kunnolla osaakaan niitä parsia, eikä ole tarvettakaan kun ehjiäkin villasukkia riittää. Ottaisiko joku vastaan langoiksi purettavaksi? En tunnista lankoja, suurin osa on sukkalangoista neulottuja mutta keinokuituisempiakin voi olla joukossa.
jos purat ne keriksi, niin joku ehkä saattaisi muutaman euron maksaakin..olettaen että olet pessyt ne sukat ensin. Itse en kirppareilta lankoja osta.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa Facebookin ryhmässä "Käsityötarvikkeiden roskalava". Ehkä kannattaisi itse ne purkaa ja tarjota vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
17225: Tykkäisitkö, jos itse saisit jouluna esim. viisi posliinilautasta, jotka ovat sinulle ylimääräisiä? Näin voi käydä, jos ihmiset intoutuvat tuomaan sinulle leipomuksia vanhoilla lautasilla, joita eivät itse enää halua pitää.
Minä saattaisin tykätä. Tosin myisin ne pois. Joku mariskooli esimerkiksi, ottaisin aidon todellakin mielihyvin vastaan vaikka omia on entuudestaan parikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sen lautasen voi palauttaa sille lahjoittajalle, tai viedä kiertoon jos lahjoittaja ei sitä takaisin halua. Parempi tämäkin kun ostaa uusi lautanen leipomuksen alle.
Olette te kyllä uskomattomia :D. Ketju on vuosien varrella, etenkin joulun alla, täyttynyt jopa vihaisista kommenteista "älkää tuoko mitään turhaa", "älkää tuoko kippoja ja kuppeja", "älkää antako yhtään mitään lahjoja". Nyt suurin osa (20 ylänuolta vs. 2 alanuolta) haluaakin epämääräisiä, rumiakin astioita, kunhan niille on lastattu kakkua tai makeisia. Ei voi kuin naura
Olen saanut yhden mariskoolin lahjaksi en ymmärrätnyt mitä sillä voi tehdä niin annoin sen yhdelle kaverille. Onneksi lahjan antaja on niin huono muistinen että hän ei ole huomannut että minulla ei ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein juuri noin pari vuotta sitten. Annoin joululahjoiksi sukulaisille kaikki Mariskoolini, jotka täytin heidän lempimakeisilla. Skoolit olivat täysin uudenveroisia ja minulla vain pölynkerääjinä, eikä niillä ollut edes oikein paikkaa.
Jee, nythän sinulla on tilaa ottaa vastaan kaikki minun vanhat muovikipponi! Täytän ne lempimakeisillasi.
Tässä tämä jälkimmäinen viesti on malliesimerkki piilovit/uilusta.
Mulle saa tuoda Mariskooleja lahjaksi, myös niitä second handejä jos vaan ehjiä ovat. Myös suuri osa tutuistani pitää Mariskooleista.
On kyllä järjetön ajatus viedä syötävät jossain astiassa, joka sitten mahdollisesti pyörii toisen nurkissa kun ei tohdi sitä kierrättää. Älkää hyvät ihmiset kierrättäkö omia krääsiänne kysymättä muille, ainakaan lahjana, hyvänen aika sentään. Ne karkit tai nisut voi laittaa nätti pussiin, paperikassiin tai vaikka sellofaaniin. Ei se vaadi mitään kierrätyskippoa alleen.
Krääsää on niin järjettömästi nytkin kaikki kaupat täynnä joulun verukkeella. Kiinaposliinia ja tuikkukuppia ja tinkelitankelia silmän kantamattomiin jokaisessa vähänkään muuta kuin pelkkää elintarviketta myyvässä liikkeessä. Älkää ostako. Se on pelkkää roskaa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä järjetön ajatus viedä syötävät jossain astiassa, joka sitten mahdollisesti pyörii toisen nurkissa kun ei tohdi sitä kierrättää. Älkää hyvät ihmiset kierrättäkö omia krääsiänne kysymättä muille, ainakaan lahjana, hyvänen aika sentään. Ne karkit tai nisut voi laittaa nätti pussiin, paperikassiin tai vaikka sellofaaniin. Ei se vaadi mitään kierrätyskippoa alleen.
Krääsää on niin järjettömästi nytkin kaikki kaupat täynnä joulun verukkeella. Kiinaposliinia ja tuikkukuppia ja tinkelitankelia silmän kantamattomiin jokaisessa vähänkään muuta kuin pelkkää elintarviketta myyvässä liikkeessä. Älkää ostako. Se on pelkkää roskaa.
Olen viestin kirjoittaja, johon viittasit. Kuka puhui tinkelitankelikrääsäastioista?Meillä ainakin on ihan käyttämätöntä Iittalaa ja Pentikiä kakuille ja ylimääräisiä koreja ja muita leivonnaisille. Lahjoiksi itsekin saatuja, mutta keittiön kaapit ovat vain niin pienetYksinkertaisesti kaikkea on vain niin paljon ja liikaa.
Enkä nyt itsekään veisi mitään tarjoiluastioissa heille, joilla tiedän myös olevan sama tilanne. Mutta ei kaikilla ole. Heille voi olla hyvinkin mieluinen lahja. Keltaisessa uudessa Teema lautasessa vein viime pääsiäisenä pullakranssin ystävälle, jonka tiedän pullahiireksi ja jolla on itse ostettuna samaista keltaista Teema-sarjaa. Ilahtui tosi paljon, sekä pullasta- että lautasesta. Meille taas lautanen oli ylimääräinen, koska meillä ei ole muita keltaisia astioita. Ja tietenkin voi vähän itsekin katsella ja kysellä lahjan saajalta millaisista astioista hän pitää.
Ja jos nyt sattuisi niin, että et yhtään arvostaisi leivonnaisen kynkässä tulevaa tarjoiluastiaa, niin miten niin et tohdi sitä muka kierrättää? Sinunhan se olisi ja voisit viedä sen vaikka kierrätyskeskukseen tai kirpparille. Tai antaa uudestaan lahjaksi jollekin. Tai heittää sillä vaikka frisbeetä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle saa tuoda Mariskooleja lahjaksi, myös niitä second handejä jos vaan ehjiä ovat. Myös suuri osa tutuistani pitää Mariskooleista.
Harmi kun en tunne sinua.. mulla olisi antaa sulle 2 isoa ja 2 pientä Mariskoolia. Mulla on niin pieni asunto, että nyt ne ovat vain varastossa. Olen tilanpuutteen takia lahjoittanut varmaan n70% omaisuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaisi pitää vanhat muovikipposi vielä kumminkin itse, koska mistäs sinä muuten syöt? Eihän kukaan sinulle mitään lahjoja ole antamassa kuitenkaan. Eli säästä naarmuset purkkisi ja pistä vielä perinnöksi lapsillesikin.
Myin juuri 500 kirjaa kirjakauppiaalle, uuden veroisia (arvostelen kirjoja). Sain 2000€ koko kasasta. Ihan hyvin. Tuli vähän tilaa kirjahyllyyn. Tosin mulla on vieläkin kymmeniä tuhansia kirjoja. Kellarikin on täynnä kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te kyllä uskomattomia :D. Ketju on vuosien varrella, etenkin joulun alla, täyttynyt jopa vihaisista kommenteista "älkää tuoko mitään turhaa", "älkää tuoko kippoja ja kuppeja", "älkää antako yhtään mitään lahjoja". Nyt suurin osa (20 ylänuolta vs. 2 alanuolta) haluaakin epämääräisiä, rumiakin astioita, kunhan niille on lastattu kakkua tai makeisia. Ei voi kuin naura
Ei ketään kiinnosta tämä sinunkaan viesti. Kyllä mä todellakin ottaisin karkeilla lastatun Mariskoolin lahjaksi erittäin mielelläni. Ei mulla ainakaan ole liikaa astioita. Tavarapaljouteni on koskenut aina kirjoja ja vaatteita, eikä enää onneksi niitäkään.
Tuskin tässä nyt kukaan olisi ystäviään muistamassa jouluna jollain muovisella vanhalla krääsälautasella, jossa joku palanut pipari.. eiköhän kirjoittaja tosiaan tarkoittanut ihan kunnon astiaa ja leivonnaista, niinkuin kirjoittikin. Ja saahan sen lautasen palauttaakin, kun kakku syöty. Taitaa tämä asiasta hermostunut olla laihdutuskuurilla ja siksi näin kireänä.. ota rennosti..
Montako lonkerokeissiä mahtuu hameen alle 60 tuumaisen taulu-tv:n lisäksi ??
Erityisesti lasten tavaroita on vaikea laittaa pois. Nuorinkin on jo 16v. Kasa pehmoleluja kaapissa, mitä olen säilyttänyt. Tietysti kysyn aina nuorilta itseltään mitä pitäisi säilyttää, mutta vaikeinta tuntuu olevan minulle itselle.
Itselläkin olisi varaa ostella aina uudet jos tulisi reikä vaikka kenkiin mutta kuljen aina rikkinäisissä. Mutta mutta onko sittenkään vara nimittäin olen miettinyt että jos en olisi ollut nä'in sairaan pihi niin en olisi pystynyt maksamaan taloyhtiön remontteja kattoremontti 3000 oma osuus. Julkisivu ja piharemontti 12000 euroa ja ne kaikki käteisellä jos en olisi ollut pihi niin lainaa olisi nyt ja se sressaisi.