Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17161/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne liiat pyyheliinat ja lakanat vain sittenkin kuluvat. Vielä muutama vuosi sitten tuskailin ihan tolkuttomalla liinavaatevarastolla. Oikeasti kärsin siitä, kun en raaskinut laittaa kiertoon niitä. Kaikki olivat olevinaan jostain syystä niin tärkeitä. Nyt huomasin, että kaikki alkavat olemaan jo vähän hitunaisia, rispaantuneita ja pieniä reikiäkin alkanut ilmestyä. Ei voi olla totta, parin vuoden päästä liinavaatekaappimme saattaakin olla jo liian tyhjillään. Tai no, uutta en aio ostella sittenkään, ystäväni oli niin ilahtunut tästä ja on jo tyhjentämässä omia pussilakanajemmojaan meille ja toinen suunnitteli pääsevänsä pyyhevarastostaan eroon meille.

Vierailija
17162/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas parsin ja paikkaankin lakanoita viimeiseen asti. Ei ole varaa ostaa nykyään mitään ylimääräistä ruuan lisäksi. Sukkia joutuu parsimaan nykyään päivittäin kun on iso perhe. Käy jo ihan uudesta ammatista, niin näppärä hommassa jo olen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17163/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssaköyhät tsemppiä! Jos tulisi sota, tulipalo tai luonnonmullistus, niin ainakin meidän evakuointi olisi siinä mielessä helpompaa kuin rikkaiden, että ei olisi paljoa mammonaa surtavaksi. Mun olisi ainakin helppoa napata arvokkain ja tärkein omaisuus mukaani. Rikkaalla voisi tulla isompi itku. 

Vierailija
17164/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mä maallista mammonaa kumoa en, enkä kyllä kurkkuunkaan kumoa..

Vierailija
17165/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiotte tehdä viikonloppuna? Tuleeko poistoja?

Itse aion käydä lehdet läpi ja vaatteista tulee poistoja.

Minä olen käyttänyt nyt ihan puhki kaikki vähäiset vaatteeni. Meinaan lähteä Konttiin shoppailemaan uusia. En olisi ikinä uskonut, että minusta tulee näin köyhä. Rahat eivät vain riitä palkastani laskujen jälkeen enää muuta kuin ruokaan. Eikä laskuja ole kuin vuokra, sähkö ja puhelin, joskus jotain sairasteluista, mutta harvoin olen kipeänä. Joskus olen elänyt tavarapaljoutta minäkin, mutta siitä on aikaa ja kaikki jo kuluneet pois.

Ainakin torissa annetaan vaatteita.

Vierailija
17166/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas parsin ja paikkaankin lakanoita viimeiseen asti. Ei ole varaa ostaa nykyään mitään ylimääräistä ruuan lisäksi. Sukkia joutuu parsimaan nykyään päivittäin kun on iso perhe. Käy jo ihan uudesta ammatista, niin näppärä hommassa jo olen!

Tämä on sitä parasta luonnonsuojelua, että käytetään kaikki loppuun asti. 

Vierailija
17167/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut jo myyneet käyttämättömät korut? Mitä kautta olette myyneet? 

Kalevala korulla on joku vintagemyynti, mulle ihan uusi juttu.

Vierailija
17168/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, mä maallista mammonaa kumoa en, enkä kyllä kurkkuunkaan kumoa..

Tarkoitat varmaan että et kokoa maallista mammonaa. En minäkään.

Vierailija
17169/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin valkoiset paperitähtivalot ikkunoihin, kun on niin hämärää. Meillä on lisäksi muutama pattereilla toimiva kynttilä ja narupurkissa tunnelmavalot. Mietin, että näiden lisäksi en kaipaisi jouluksi muuta kuin jouluisia kukkia. Tiedän, että lapset on eri mieltä, joten kunnon koristeluilla mennään. Mukavaa sekin. 

Siivotessa tuli pari poistoa lisää. Nyt viikonlopun viettoon. 

Vierailija
17170/20642 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan kuinka paljon tavaraa suomalaisella on keskimäärin, onko sitä tutkittu? Laskeskelin äsken että olen lahjoittanut 80 tavaraa parin kuukauden aikana eikä se näy eikä tunnu missään, vaikka 80 tavaraa tuntuu aika isolta määrältä jos kaiken keräisi samaan kasaan.

Minimalismi alkanut kiinnostaa kummasti, tuntuu että tämä elämä menee jatkuvaan tavaramäärän pyörittämiseen

No niin varmaan menee, jos ajatukset koko ajan pyörivät minimalismin pakkomielteisessä tavoittelussa. Joillakin teistä menee täysillä yli. Kauhea paniikki, jos kaapissa on yksi ylimääräinen pyyhe tms. Minulla on paljon tavaroita, mutten niitä jatkuvasti "pyörittele", kuten sinä tunnut tekevän. 

Hei mahtavaa, että sulla on homma hanskassa. Minulla ei ole kauheaa paniikkia, enkä tavoittele pakkomielteisesti minimalismia, kiitos vain, on vain ollut mukava kirjoitella täällä samojen asioiden kanssa tuskastelevien kanssa. Sinulla ei selvästi ole tarttumapintaa näihin asioihin joten oletkohan väärässä ketjussa. Ja jos (oletettavaati) tyydytystä saat siitä että nostat itseäsi vähättelevillä kommenteilla muiden yläpuolelle, on se taas minusta oma ongelmansa ja "menee täysillä yli." Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
17171/20642 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hajosi kirjaimellisesti päälle vuosia vanha ja varmaan sata kertaa pesty hihaton t-paita/aluspaita. Vaikka en halua uusia vaatteita ostaa niin eilen jouduin kuitenkin uusia alusvaatteita ja sukkia ostamaan. Nuo ovat kuitenkin niitä välttämättömiä koko ajan käytettäviä perusvaatteita. Ostin samanlaisia kuin vanhat eli ihan yksivärisiä perusmallisia mustia niin käytän varmasti nuokin ihan käyttökelvottomaan kuntoon ennen kun heitän pois. Onneksi jo monta vuotta vanha paksumpi takkini kelpaa vielä ja mahtuu vielä päällekin, vaikka onkin jo vähän rähjäinen ja olen aina tuota takkia inhonnut kun on väärää mallia eli liian lyhyt. Toivottavasti vihdoin hajoaa niin voin heittää tuonkin vihdoin pois. Uutta takkia, enkä varsinkaan tuollaista välikausitakkia en halua ostaa.

Vierailija
17172/20642 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt taas ihan liikaa rahaa johonkin ihan turhaan syötävään. Onneksi en sentään käynyt ollenkaan Stockmannin Hulluilla päivillä, enkä ostanut sieltä mitään. Näiden aika on tosin ollut ohi jo monta vuotta sitten. Varmasti tämän syksyn aikana joku suurikin kauppa ajautuu vielä konkurssiin. Tuollaista enemmän sitä toivoisi, että kukaan ei enää tilaisi mm. Temusta tai Sheinistä ja näiden toiminta EU-alueella eli toimitukset EU-alueelle kiellettäisiin kokonaan.

Vierailija
17173/20642 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin hyvin kaappitilaa jos hennoisin luopua virheostoksista (vaatteet). Osassa vielä lappukin kiinni 🙈Olen onneksi ottanut opikseni eli nykyisin vähät vaatteeni hankin tarkkaan harkiten. Mutta monta monta monta satalappusta on noissa vikaostoksissa kiinni. Harmittaa pirusti. Yritän myydä halvalla (mielestäni, eli noin 1/4 mitä uutena maksoin). Mutta ei käy kauppa. Lahjoittaa en raaskisi koska se olisi ihan sama kuin repisin rahaa taivaan tuuliin...

Mutta tosiaan tästä viisastuneena vaatteiden ostelu on vähentynyt ja harkitsen hankintoja pitkään.

Vierailija
17174/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisin hyvin kaappitilaa jos hennoisin luopua virheostoksista (vaatteet). Osassa vielä lappukin kiinni 🙈Olen onneksi ottanut opikseni eli nykyisin vähät vaatteeni hankin tarkkaan harkiten. Mutta monta monta monta satalappusta on noissa vikaostoksissa kiinni. Harmittaa pirusti. Yritän myydä halvalla (mielestäni, eli noin 1/4 mitä uutena maksoin). Mutta ei käy kauppa. Lahjoittaa en raaskisi koska se olisi ihan sama kuin repisin rahaa taivaan tuuliin...

Mutta tosiaan tästä viisastuneena vaatteiden ostelu on vähentynyt ja harkitsen hankintoja pitkään.

Raha on revitty taivaan tuuliin siinä vaiheessa kun ostit vaatteet ja ne jäi käyttämättä kaappiin. Nyt voit valita että miten pitkään yrität kaupitella niitä ja annat niiden viedä arvokasta kaappitilaa ja myös tilaa mielessäsi vai lahjoitatko ne hyväntekeväisyyskirpparille tai Kierrätyskeskukseen toivottavasti saamaan uuden elämän jonkun uutta vaatetta tarvitsevan päällä. Jos lahjoitat, kannattaa ottaa hintalaput pois jotta lahjoituspaikka ei tunne kiusausta pistää samaa tai lähes yhtä korkeaa hintaa vaatteille.

Yksi vaihtoehto on myös kysyä lähipiiriltä onko jollain tarve ja lahjoittaa hänelle.

Vierailija
17175/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on revitty taivaan tuuliin siinä vaiheessa kun ostit vaatteet ja ne jäi käyttämättä kaappiin. Nyt voit valita että miten pitkään yrität kaupitella niitä ja annat niiden viedä arvokasta kaappitilaa ja myös tilaa mielessäsi vai lahjoitatko ne hyväntekeväisyyskirpparille tai Kierrätyskeskukseen toivotta

Mä ainoastaan vaihtelusin ystävien kanssa suht samanhintaisiin vaatteisiin virheostokset. Jokaisella on tällaisia vaatteita. Ota vain puheeksi. Sehän voi olla jotain vaikka miehelle tai lapsille, jos ei itselle löydy. Pääasia, että itselle epäsopivat menevät jollekin niistä hyötyvälle käyttöön. Eikä kukaan kärsiedes tappioita, kun vaatteet saman arvoisia. Mä sain tällä tavalla vaihtaen miehelle puvun kengät, kun annoin erään käsilaukun, joka oli hutiostos minulle. Saman hintaiset. Mä en tykännyt laukusta, koska ostin ruskean. Se ei sovi mustaan tyyliini ollenkaan ja kengät olivat taas numeroa liian pienet ystävän miehelle. 

Vierailija
17176/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihtaa voi myös yhden kalliin hutiostoksen moneen edulliseen.

Vierailija
17177/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on mullekin vaikea kategoria. Välillä yritän käyttää niitä pois ja välillä raaskin laittaa useammankin kerralla poistoihin. 

Siivottiin tänään piha syys-/talvikuntoon. Muutama poisto tuli sieltä. Oli nopea homma. Ja nyt on syysistutus tehty ruukkuun ilahduttamaan kotiintulijaa. 

Positiivista oli, kun molemmat teinit siivosivat oma-aloitteisesti omat huoneensa ja luopuivat heille turhista tavaroista. 

Tänään vielä hieman siivoilua kotona. Voisin haastaa itseni etsimään 5 poistoa. 

Vierailija
17178/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin itselleni haasteen 365 tavaraa pois omaan tahtiin. 100 lähti tosi helposti. Eniten siivous/työkalu/sekalainen/ kaappi. Myös vaatekaapeista vaatteita, jotka ei ole vuosiin mahtunut päälle. Hidasta puuhaa, mutta en ota stressiä. Lisäksi pitää olla motivaatio päällä. En jaksa myöskään kauan keskittyä, joten vain hylly tai laatikko kerralla.

Vierailija
17179/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

you tuben pakkosyötetyt mainokset ovat kyllä melkoisia. Nyt siinä on käynnistäessä tullut aina ilmoitus että koneellanne on todennäköisesti mainosten esto ohjelma käytössä ja vaaditaan sen sulkemista. Luuleekohan ne tosiaan että ostaisin mitään niiden mainosten perusteella vaikka ne näkyisikin.

Vierailija
17180/20642 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut jo myyneet käyttämättömät korut? Mitä kautta olette myyneet? 

Kalevala korulla on joku vintagemyynti, mulle ihan uusi juttu.

ne taitaa tarjota vain lahjakorttia näistä ei varsinaista rahaa. Itse vein aikanaan Helsingin panttiin osan koruistani ja häälahjahopeista, sain omasta mielestäni ihan ok summan. Kivettömät kultakorut myin koruliikkeeseen, he kun eivät timantteja hyvitä, ne meni sitten panttiin. Itse en henk.koht uskaltaisi korujani mihinkään postitse lähetellä.