Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17001/20642 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatekaapin ylähyllyllä kaikki sporttisemmat kassit ja reput laitettuna isompaan urheilukassiin ja käsilaukut roikkuu siistimpien vaatteiden kanssa samoissa vaateripustimissa. Hienoimmat ja lemppareimmat pari laukkua ovat eteisen seinällä niitä varten laitetuissa koukuissa.

Vierailija
17002/20642 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisi nuo loput myytävät ulos täältä. Teen niin, että alennan hintaa kunnes joku ne ostaa. En halua roikkua kiinni tavaroissa jotka eivät enää palvele meitä. Opinpahan olemaan ostamatta, kun tavaroista luopuminen on hidasta ja työlästä ja  halvalla saa myydä ostohintaan nähden. 

Tavaroiden luopumisen myötä vapautuu energiaa muulle. Tänään leivoin pullaa. Eilen tein viikkosiivouksen. Koti on perussiisti ja kodista voi nauttia. 

Tänään lähti taas lisää turhaa tavaraa poistoina ulos ovesta. Jostain sitä aina vaan löytyy vaikka ajattelisin, että nyt ei varmaan enää löydy poistoja. Tänään esim. lautapeli josta puuttuu osia, koiran talutushihna, piparkakkumuotteja, lahjakasseja myytyjen mukana ym. 

Mulla on tietyssä nurkassa laatikko, johon kerään kirppistavaraa. Koti on kunnossa, mutta työkaveri tuo minulle joka viikko myytävää, välillä toinenkin.

Ollaan sovittu vien kaikki ne kirppikselle ja hän saa jouluna padan. Mä vien nämä siis kirppikselle, jossa hinnoitellaan tavarat ja jos myyn 100 eurolla, saan ostaa kirppikseltä 50 eurolla. Hänellä on nyt jonkin verran tilaa ja on täyttänyt mun tuomilla tavaroilla tyhjänä olevat paikat, eli kauppa käy.

Syyslomalla tytär tulee meille viikoksi. Asuu isän kanssa maatilalla, josta ei ole mitään heitetty ikinä pois. Tytär on myynyt sieltä vaatteita mm vintedissä, mutta nyt tuo autollisen mukanaan, nämä eivät liiku.

Yli 10 v kokemus tavaran puljaamisesta. Tarpeetonta on aina. Jos ei sinulla, niin naapurilla. Kannattaa pitää oma tontti siistinä ja tarpeen tullen jeesaa toista.

Firmojen second hand palvelut ovat helppoja. Mm Kalevala Koru, Ikea ja Arabia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17003/20642 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa jo ollut vinkkiä siihen, että mihin voisi tunkea kaikki käsilaukut? On isoa weekend bagia, työlaukkua, juhlalaukkua jne. Minulla ei valitettavasti ole vaatehuonetta ja kaappiin ei kyllä mitenkään mahdu. Kaikki kuitenkin käytössä, eli myydä en halua.

Tää ei ole oikeastaan vinkki mutta toteampa huvikseni että mulla on laukuille oma hylly, siis sellainen avohylly, josta näen laukkuni päivittäin vaikka eivät ole joka päivä käytössä vaan vaihtelen niitä. Laukut on mulle tavallaan harrastus ja voin ihan suoraan myöntää että niitä on enemmän kuin mitä tarvitsen mutta siinä on tavararyhmä, joka tuottaa mulle iloa ja olen hyväksynyt sen etten yritä mitenkään karsia niitä. Päinvastoin, on joitakin unelma laukkuja kiikarissa, joita tulevaisuudessa haluan. Järjellä voi sitten ajatella niin monia muita juttuja, joten tämmöinen pieni laukku kokoelma ja birkin-haaveilu varmasti sallitaan. 

Vierailija
17004/20642 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on nyt siisti, joten siirryin puutarhavajan siivoukseen. Totta puhuen ahdistaa, sillä siellä on vuosikymmenten aikana kertynyttä roinaa. Pikkuhiljaa vien niitä kierrätykseen. Mies haluaisi säilyttää ihn kaiken... tiedän tekeväni väärin, mutta olen alkanut viedä hänenkin roiniaan pois, koska hän ei huomaa yhtikäs mitään jos joku on pois. Täysi boheemi muutenkin... hän ei edes käy siellä varastossa koskaan eikä muutenkaan muista mitä siellä on. En vaan jaksa vääntää asioista ja toimin selän takana, vaikka omatunto kolkuttaa. Hamsteri hän on, taustasta johtuen. Olen siinä.käsityksessö, että miehet ovat kovempia hamstereit kuin naiset, liekö totta? 

Vierailija
17005/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi iso urakka, pitäisi käydä kirppiskamat läpi. 3 isoa laatikkoa, viisi isoa kestokassia ja 5 pientä laatikkoa ihan täynnä vaatteita, kirjoja yms.

Saatteko myytyä ihan tavallisia lasten/naisten vaatteita? Minä en, vaikka myyn edullisesti 0,50-2€/kpl. Viikonlopun kirppismyynti oli 4 vaatetta ja hattu + jotain sälää yhteensä 11€. Tällä vauhdilla vaatteista eroon pääsyyn menee loppuvuosi ja lapset kasvaa, niin että uutta myytävää tulee.

Olenkin miettinyt, että nyt on harvennuksen aika. Laitan osan toriin ja loput kierrätykseen, ei ole mitään järkeä säilöä vaatteita. Vievät tilaa ärsyttävästi ja liikaa. Vielä kun saisi itsensä tsempatuksi toimimaan :)

Vierailija
17006/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi iso urakka, pitäisi käydä kirppiskamat läpi. 3 isoa laatikkoa, viisi isoa kestokassia ja 5 pientä laatikkoa ihan täynnä vaatteita, kirjoja yms.

Saatteko myytyä ihan tavallisia lasten/naisten vaatteita? Minä en, vaikka myyn edullisesti 0,50-2€/kpl. Viikonlopun kirppismyynti oli 4 vaatetta ja hattu + jotain sälää yhteensä 11€. Tällä vauhdilla vaatteista eroon pääsyyn menee loppuvuosi ja lapset kasvaa, niin että uutta myytävää tulee.

Olenkin miettinyt, että nyt on harvennuksen aika. Laitan osan toriin ja loput kierrätykseen, ei ole mitään järkeä säilöä vaatteita. Vievät tilaa ärsyttävästi ja liikaa. Vielä kun saisi itsensä tsempatuksi toimimaan :)

Kokeiles niin, että vie aluksi vain kaikki oikein hienot ja erikoiset. Ne keskenään ilman tavallisia myyvät toisensa tosi hyvin.

Sitten kun tulee täydennyksen tarve niputa perusvaatteita koon ja tyylin mukaan myyntiin mukaan.

Sitten ihan lopuksi järkkää vaatteet tosi kauniisti ja laita mukaan niitä ei niin myyviä vaatteita ja tavaroita saa ottaa- lapun kanssa. Nyt ne eivät enää vie tilaa tärkeämmiltä myyntiartikkeleilta, mutta saat ihmiset tarkastelemaan myytäviäsi tarkemmin.

Äläkä vaan vie huuhteluaineelta tuoksuvia vaatteita. Äläkä laita yhdellekään ilmaistavaralle, siis mainostavaralle hintaa. Se ärsyttää suurinta osaa ihmisistä.

Näillä keinoin ainakin minä sain nyt loppukesästä elokuussa myytyä melkein kaiken. Ja oli siinä paljon myytävää, etupäässä vaatteita.

Ne mitä meiltä jäi laitoin sisääntulon yhteydessä olevaan lahjoituskoriin. Näin niistä osan uudelleen myynnissä, mutta myös yhden mieheni paidan jonkun päällä! Tunnistin sen, koska olin itse sen ommellut..;D Ihan mukava tunne siitäkin tuli, vaikkei raha siitä meille tullutkaan. Vähän niinkuin olisi antanut vieraalle lahjan.

Vierailija
17007/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vielä lisäyksenä, että sitten kun ne hienoimmat ja etikoisimmat vaatteet alkavat harvenemaan hyllyistä, toivon mukaan, laita seuraavana askeleena perusvaatenippujen kanssa -30%.

Sitten kun viet niitä ei niin myyviä- vaatteita laita tässä vaiheessa -50%, että hinnoittele ne tavallaan kolmessa osassa tai sinakin alennushinnat silmällä pitäen.

Minä ainakin olen tyytyväinen perusvaatteiden kohdalla melkeinpä huonommastakin hinnasta. Olen myynyt yleensä lasten t- paidat & shortsit 1€, pitkähihaiset ja lahkeiset 2€ ja aikuisten vaatteissa puolet kalliimmalla. Merkkivaatteet vähän kalliimmalla 5€ - 10€. 

Alennuskyltit siis tätä silmällä pitäen, että alennusten jälkeen jäisi tuon verran.

Vierailija
17008/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli talvella kirppispöytä ja myynti ei ollut kaksinen. Kyllä siitä nyt pöydän hinnan + paikan puolesta tehdyn säännöllisen pöydän järkkäyksen maksettua, olisikohan joku parisataa euroa jäi noiden jälkeen käteen mutta ei mun mielestä ollut vaivan arvoinen. Pistettiin ja jatkossa pistän kaikki vaatteet uffin laatikkoon.  

Vierailija
17009/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 euroa kuulostaa tosi kohtuulliselta hinnalta käytetystä siististä paidasta, joten ei ole ainakaan ollut hinnasta kiinni. VIimeksi kun itse kiertelin kirpparia, henkareissa roikkui H&M:n ja muiden halpismerkkien vaatteita alkaen 7 euroa ja jäin miettimään ostaako kukaan sellaisella hinnalla, itse ainakin jätin tarkemmin tutkimatta kun näin. Vuosia sitten myin edesmenneen läheiseni vaatteita ja kallein taisi olla 5 euroa. Yli puolet vaatteista meni ja jäljelle jääneet lahjoitin paikalliselle lähetyskirpputorille.

Pari vinkkiä jotka ehkä otitkin huomioon; vaatetanko tai hylly ei saa olla liian tukossa tavaraa vaan vaatteita pitää pystyä katsomaan ilman että ne joutuu sullomaan väkipakolla takaisin. Toisaalta jos tangolla roikkuu orpoina vain viisi halpamerkin tekokuiturättiä, ei sekään houkuttele ketään. Shoppailijoita auttaa jos myyntipaikalle pistää lapun jossa lukee minkä koon vaatteita on myynnissä, silloin xl-kokoiset itselleen vaatteita etsivät eivät turhaan pyörittele xs-koon vaatteita ja toisinpäin. Tai 1-vuotiaalle vaatteita etsivät eivät turhaudu kun korissa kaikki onkin 3-6 kk vanhalle vauvalle.

Vierailija
17010/20642 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!!

Tänään vein taas yhden Torissa myymäni tuotteen postiin. Enää kolme myyntikohdetta jäljellä, joista yksi on käytössä oleva valaisin jonka tilalle ostan uuden jos tuo vanha menee ensin kaupaksi. Jos ei mene niin pysyy meillä käytössä edelleen. 

Yhden isomman tavaran lupasin lahjoittaa pois lauantaina jos ei sitä ennen löydy ostajaa. Samoin yhden lapsen lelun lahjoitan uudelle leikkijälle lauantaina. 

Sitten on vielä yksi turha tavara, joka on meille täysin tarpeeton. Taidan laskea sen hintaa kunnes ostaja löytyy. 

Sitten alkaakin olla poistot paketissa ainakin myytävien osalta. 

Vierailija
17011/20642 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 euroa kuulostaa tosi kohtuulliselta hinnalta käytetystä siististä paidasta, joten ei ole ainakaan ollut hinnasta kiinni. VIimeksi kun itse kiertelin kirpparia, henkareissa roikkui H&M:n ja muiden halpismerkkien vaatteita alkaen 7 euroa ja jäin miettimään ostaako kukaan sellaisella hinnalla, itse ainakin jätin tarkemmin tutkimatta kun näin. Vuosia sitten myin edesmenneen läheiseni vaatteita ja kallein taisi olla 5 euroa. Yli puolet vaatteista meni ja jäljelle jääneet lahjoitin paikalliselle lähetyskirpputorille.

Pari vinkkiä jotka ehkä otitkin huomioon; vaatetanko tai hylly ei saa olla liian tukossa tavaraa vaan vaatteita pitää pystyä katsomaan ilman että ne joutuu sullomaan väkipakolla takaisin. Toisaalta jos tangolla roikkuu orpoina vain viisi halpamerkin tekokuiturättiä, ei sekään houkuttele ketään. Shoppailijoita auttaa jos myyntipaikalle pistää lapun jossa lukee minkä koon vaatteita on myynnissä, silloin xl-kokoiset itselleen vaattei

Jep! Ja kannattaa olla tosi tarkka siitä, mitä vie kirppispöytään. Jos siellä on vaikka muutama nuhjuinen / reikäinen vaate, koko pöydän ilme "huononee". Ja hinnat pitää tosiaan olla edulliset. Perus naistenvaatteet (Vila, Lindex, Object) 2-3 euroa / kpl.  Sitten vähän paremmista merkeistä (esim. Nanso, Nosh, Kude, Verson puoti jne) pyynti voi olla muutaman euron enemmän. Kannattaa muistaa, että kirppiksellä vitonen tai kymppi on jo iso raha. 

Vierailija
17012/20642 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää käsipyyhettä ei ole vieläkään löytynyt. 

Vierailija
17013/20642 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokipiin pellavalla on hyviä.

Ei taida olla kekaittykään sulle kelpaavaa.

Vierailija
17014/20642 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää käsipyyhettä ei ole vieläkään löytynyt. 

Naurettavaa.. sun täytyy olla trolli

Vierailija
17015/20642 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vaatteista tehdä sellaisia kympin paketteja niin menisi kerralla useampi vaate?

Vierailija
17016/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta että muutamakin nuhjuinen vaate siistien joukossa voi viedä ostajan fiiliksen ja hän voi siirtyä seuraavaan pöytään. Jos niitä tosi kuluneita ja nuhjuisia on niin niiden hinnan pitää olla 0,10-0,20 e, jotta niiden myynti on perusteltua ja jollain tapaa järkevää. Olen itse ostanut vauvalle pari perus bodyä ja yhden työkkärin jotka olivat jo kaikki hyvinkin kuluneita mutta maksoivat 20 snt. Ajattelin että haluan itse vielä hieman pidentää niiden vaatteiden käyttöikää ja sou what jos joku vauvan body on kulahtanut kun siihen menee puklua ja kaikkea sotkua kuitenkin. Ostan siis myös paljon uutena ja laadukkaita hyviä vaatteita ja toki haluan että vauvani on siististi puettu. Mutta jotkut kotikäytössä olevat vaatteet voivat ihan hyvin olla jo hyvinkin kuluneita, tuleepahan vastapainoa niille uutena ostetuille ja on ekologista ja fiksua kuluttamista. Lähden ehkä kirppis kierrokselle vielä joku päivä etsimään näitä 20 senttiä maksavia yökkäreitä isommassa koossa. 

Vierailija
17017/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta että muutamakin nuhjuinen vaate siistien joukossa voi viedä ostajan fiiliksen ja hän voi siirtyä seuraavaan pöytään. Jos niitä tosi kuluneita ja nuhjuisia on niin niiden hinnan pitää olla 0,10-0,20 e, jotta niiden myynti on perusteltua ja jollain tapaa järkevää. Olen itse ostanut vauvalle pari perus bodyä ja yhden yökkärin jotka olivat jo kaikki hyvinkin kuluneita mutta maksoivat 20 snt. Ajattelin että haluan itse vielä hieman pidentää niiden vaatteiden käyttöikää ja sou what jos joku vauvan body on kulahtanut kun siihen menee puklua ja kaikkea sotkua kuitenkin. Ostan siis myös paljon uutena ja laadukkaita hyviä vaatteita ja toki haluan että vauvani on siististi puettu. Mutta jotkut kotikäytössä olevat vaatteet voivat ihan hyvin olla jo hyvinkin kuluneita, tuleepahan vastapainoa niille uutena ostetuille ja on ekologista ja fiksua kuluttamista. Lähden ehkä kirppis kierrokselle vielä joku päivä etsimään näitä 20 senttiä maksavia yökkäreitä isommassa koossa. 

Vierailija
17018/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku helppo nopea vinkki tälle päivälle suuntana minimalismi! Tän aamun poistot..tyhjä shampooputeli, tylsä sheivausterä, 2 risaa hiuslenkkii, reikäset sukat, muutama vanha virastopaperi,  rikkinäinen muovitasku, tyhjä kynsilakka, kuivunut kuulakärkikynä..

Vierailija
17019/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatehommat jumissa taas. Iso pino syys- ja talvikamppeita odottais myymistä mutten saa laitettua niitä vintediin ja lasten vaatekaapin ylähyllyt pursuaa vaatteita, joita oon nostellut pois käytöstä pieniksi jääneinä tai liian kesäisinä. Noh, otetaan iloa siitä että oon saanut ne sentään käyttökierrosta pois, vaikka jatkokäsittely tökkiikin.

Mutta keittiön "sekalaatikon" sain ekaa kertaa varmaan vuoteen käytyä läpi ja heitin pois paljon roskapaperia!

Muuten suunta tuntuu tavaralla olevan tällä hetkellä vain sisäänpäin. Syysvaatteita, talvivaatteita, millon mitäkin lapsille. Toivon jotain ihmeellistä energiaboostia tähän nyt 😅

Vierailija
17020/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaatehommat jumissa taas. Iso pino syys- ja talvikamppeita odottais myymistä mutten saa laitettua niitä vintediin ja lasten vaatekaapin ylähyllyt pursuaa vaatteita, joita oon nostellut pois käytöstä pieniksi jääneinä tai liian kesäisinä. Noh, otetaan iloa siitä että oon saanut ne sentään käyttökierrosta pois, vaikka jatkokäsittely tökkiikin.

Mutta keittiön "sekalaatikon" sain ekaa kertaa varmaan vuoteen käytyä läpi ja heitin pois paljon roskapaperia!

Muuten suunta tuntuu tavaralla olevan tällä hetkellä vain sisäänpäin. Syysvaatteita, talvivaatteita, millon mitäkin lapsille. Toivon jotain ihmeellistä energiaboostia tähän nyt 😅

Tsemppaan sua täällä. Mulla vähän samanlainen jumi. Säkki vaatteita eteisessä mutten saa kierrätykseen. Vaatehuone ihan täynnä, pitäisi pari lastenvaatelaatikkoa käydä läpi. Äh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan