tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää osta sipuleita tmv. tuotteita verkkopusseissa. Ostan yksittäin. Aiemmin ajattelin, että tulee säästöä, koska kilohinta... mutta - sitten en usein ehtinytkään käyttää niitä kaikkia, koska en laittanut sellaista ruokaa, johon esim. tarvitsi sipulia tai osa sipulipussin sipuleista jo oli alkujaan huonoja ja näin ne sitten mätäni ja jouduin heittämään ne pois.
Lähtökohtaisesti olen todennut, että en säästä noilla verkkopussi- sun muilla tarjouksilla tai alhaisemmilla kilohinnoilla mitään, jos suurin osa tai jokunenkin menee haaskuuseen eli biojätteisiin. Enkä ole ihminen, joka alkaa vääntämään sipulikeittoa tai paistettuja sipuleita, jotta kaikki menisi hyötykäyttöön eli nykyään ostan vain tarpeeseen. Valkkaan mahdollisimman hyvältä vaikuttavan yksilön.
Ja tämä tietysti onnistuu, koska käyn usein kaupassa, eikä tarvitse oikeasti hamstrata varmuuden varalle.
Tästä olen samaa mieltä. Yhdestä hyvästä isosta sipulista voi saada enemmän käyttöön kuin kokonaisesta sipulipussista. Edullisempi kilohinta on vain harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin niiltä (minimalisteilta?) joilla on tyyliin 6 lautasta, 6 lasia, 6 mukia että tiskaatteko käsin vai raatsitteko käynnistää ap.koneen puolityhjänä? Itse pyrin pesemään täysiä koneellisia ja siinä yksi syy että tarvitsen enemmän astioita.
Meneehän sinne koneeseen säilytysrasiat, raastimet, leikkuulaudat, kattilat, kulhot ja paistinpannutkin, joten tulee kyllä täyteen.
Minkälaisen paistinpannun voi pestä astianpesukoneessa?
Kaikki jotka mahtuvat
Jos lukee käyttöohjeet, niin yleensä niissä sanotaan, että ne kestävät pidempään jos ne pestään käsin. Olen huomannut ihan käytännössä, että tämä pitää paikkaansa. Paistinpannu on kätevä pestä kun se on vielä vähän lämmin, nostan sen sitten kuivumaan nurin päin levyn päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei koskaan ole ollut taipumusta hamstrata mitään toisin kuin Isä vainaalla:) itse olen minimalisti.
En siis omista juuri mitään tavaraa kuin perus huonekalut, perus keittiövälineet, vinyylit, kasetit, cd levyt, soittimet musiikin harrastukseen ja olemattoman vaatekaapin. Muistot menneestä, edesmenneistä ja nykyisistä ihmisistä pidän kolmessa kenkälaatikossa.
Minulla ei lapsia ole, enkä askartele nykyisin, mutta ennen tein kaikkia koruja yms omia kangasmerkkejä ja t-paitoja. Nykyisin säilytän ompelu kamoja kenkälaatikossa. Kenkälaatikko on kompakti ratkaisu ja kaikki samassa paikassa.
Pyrin aina pääsemään eroon tavaroista, vaatteista ja muista jutuista joita en koe tarvitsevani. Ensin kysyn kavereilta tarviiko kukaan, jos ei niin kysyn hyväntekeväisyys paikoista. Jos ei kelpaa nii jätän roskakatokseen lattialle jos uskon tavaroiden joillekkin kelpaavaan. Joskus jos kaverit varannu kirpparin nii antanu sinne
Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tuo omien kangasmerkkien ja t-paitojen teko.
Olet oikeassa siinä, että jos kiinnostus loppuu pitää ajattella että aika aikaansa kutakin ja laittaa tavarat kiertoon. Jos joskus innostuu uudelleen, niin lähes kaiken voi nykyään hankkia käytettynä. Käsityötarvikkeitakin on myynnissä pilvin pimein. Ja jos ei mistään kiinnostuksen kohteestaan luovu, niin paikat täyttyvät aika nopeasti.
Kankaat on laitettu kiertoon jo vuosia sitten, ompelukoneen säästin koska korjaan mielelläni vaatteita ja laukkuja niin pitkälle kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Muutossa on tuli just hävitettyä pienen asunnon verran tavaraa, ja silti on käytävät ja kellari täynnä sälälaatikoita. Alkaa iskeä uupumus. Olen nyt kymmenen vuotta käynyt taistoa ryönää vastaan, välillä pääsin melko minimalistiselle tasolle, mutta sitten perhesuhteet muuttuivat. Tuntuu ettei tästä tule ikinä loppua.
Jos tavara on lisääntynyt perhesuhteiden muutoksesta, niin eihän sen tavaran pitäisi olla sinun vastuullasi jos olet kerran oman huushollisi kerran jo karsinut?
Meillä minä karsin ja mies kerää lisää tavaraa. Ei nyt varsinaisesti mikään hamsteri ole, eli ei niin huolestuttavaa. Olen pitänyt rajana että hänen tavaroidensa pitää pysyä hänen omassa työhuoneessaan, työautossaan ja varastossa. Hänen tavaroihinsa en koske.
Vierailija kirjoitti:
Tavarapaljoutta tämäkin ! Heihättekö pois vaatteet joissa on tahroja joita ei saa millään konstilla pois.
Mulla kiva paita mutta siinä nyt 2 tahraa jotka eivät ihan silmille pomppaa mutta itseäni häiritsee.
Paita on myös hyvin lyhyt (selkä vilkkuu jos käsiä nostaa) ja se pitää aina silittää...
Mutta kuosi ja malli mieleiset.
Tämmöseen takerrun tänään. Pois vai ei...?
Koska tykkäät siitä paidasta, niin jättäisin kotipaidaksi mutta en käyttäisi ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää osta sipuleita tmv. tuotteita verkkopusseissa. Ostan yksittäin. Aiemmin ajattelin, että tulee säästöä, koska kilohinta... mutta - sitten en usein ehtinytkään käyttää niitä kaikkia, koska en laittanut sellaista ruokaa, johon esim. tarvitsi sipulia tai osa sipulipussin sipuleista jo oli alkujaan huonoja ja näin ne sitten mätäni ja jouduin heittämään ne pois.
Lähtökohtaisesti olen todennut, että en säästä noilla verkkopussi- sun muilla tarjouksilla tai alhaisemmilla kilohinnoilla mitään, jos suurin osa tai jokunenkin menee haaskuuseen eli biojätteisiin. Enkä ole ihminen, joka alkaa vääntämään sipulikeittoa tai paistettuja sipuleita, jotta kaikki menisi hyötykäyttöön eli nykyään ostan vain tarpeeseen. Valkkaan mahdollisimman hyvältä vaikuttavan yksilön.
Ja tämä tietysti onnistuu, koska käyn usein kaupassa,
Mä ostan vaan pakastettuja sipulikuutioita, niistä ei mee grammaakaan hukkaan koskaan.
"Meillä mies ei raaski luopua mistään. Vaatehuoneessa enemmän hänen vaatteita kuin minun. Valtaosa näistä rytätty hyllylle niin ettei niitä edes käytetä. On kokoja xs-xL välillä, ja ei heitä niitä liian pieniä tai suuria tai menneen vuosikymmenen tyylisiäkään pois, koska paino saattaa heilahtaa tai jotain. Astiastoa olisin halunnut karsia, mutta mies ei suostu. Saattaa vaikka tulla 20hlö seurue kylään, vaikka minulla ei ole kavereita eikä sukulaisia ja meille ei noin montaa ihmistä edes kotiin mahdu samanaikaisesti eli mitään juhlia täällä ei pidetä. Kirjahylly täynnä miehen kirjoja, vaikka hän ei niitä lue. Itse yritin ehdottaa, että säästettäisiin klassikot, vanhat opiskelu tai tietokirjat ja muutama spessumpi lempikirja joita minulla on ihan lapsuudestakin jo jäänyt. Ei, meillä pursuaa kirjahylly ihan kaikista kirjoista. Sama on vanhat elektroniikkalaitteet, niistä ei luovuta jos vaikka joku harrasteprojekti tulisi. Kovalevyt ja muutaman varajohdon kutakin tyyppiä hyväksyn, mutta oikeasti noita laitteita on meillä monta sängynaluslaatikollista täynnä ja toimiviakin tavaroita on varaosiksi asti! Vuodevaatteet ja pyyhkeet, niitäkin on miehellä tosi paljon. Äitinsä on jotain lahjonut meille ja todellisuudessa pärjättäisiin varsin hyvin jollakin vaikka viidellä pussilakanalla ym, mutta meillä on vaikka joka kuukauden päivälle. Tyynyliinojakaan ei vaihdeta viikottain, silti laatikollinen on vähän nyhjääntyneitäkin. Itsekin toki säästän tavaraa. On yksi laatikko, jossa on minun romuja ja säilytän sitä kellarissa. Nakkaan sen pois, jos tuntuu ettei ole vuodessa tarvinnut tavaroita sieltä. Saippuoita on kertynyt synttärilahjoina ym, mutta ne sentään kuluu käytössä ja mahtuvat nekin yhteen toilettilaukkuun. Vaatteista olen pyrkinyt luopumaan ja ei tärkeitä koriste-esineitä olen pistänyt pois. No ne ei sinne kirjahyllyyn koristeeksi mahdukaan, niin sekin vaikuttaa. Isovanhempien jäämistöstä olen yrittänyt kieltäytyä, ja ottanut vain tärkeimpiä tauluja meille ettei kerry sitä tavaraa yhtään enempää. Auttakaa! Mies ei suostu edes isompaan taloon muuttamaan, vaikka olisin todellakin valmis ostamaan siitä enemmistön. Nykyinen koti omistetaan puoliksi. "
Voisiko vaatehuoneesta kerätä kaikki vaatteet pois mitkä eivät ole nyt käytössä ja tehdä niistä eri kokoisten vaatteiden laatikoita ja varastoida nämä. Jos koko vaihtuu, niin voi sitten hakea sen koon laatikon varastosta ja vastaavasti liian pienet/suuret varastoon. Ongelmaahan tämä ei poista, mutta yhteinen vaatehuone olisi siisti.
Saman tekisin hänen kirjoilleen. Jos miehellä on oma työhuone niin sinne oma kirjahylly tai taas jos voisi neuvotella että yhteiset tilat pidettäisi siistinä ja hänen vanhat niteensä säilytettäisi varastossa laatikossa. Samat sävelet näille harrastekamoille.
Yhteisiä karsisin sitten ihan omalla luvalla, onhan se myös sinun talosi. Jos lahjaksi tulisi tavaraa mitä ei itse tarvittaisi, niin säästäisin ne avaamattomana ja joko lahjoittaisin tai myisin pois kun sopiva aika olisi kulunut. Nyhjääntyneet tyynyliinat käyttäisin räteiksi tai ne vain menisivät rikki.
Jos varastotiloja ei ole eikä mies suostu muuttamaan suurempaan (en suosittele tätä, sillä tavaramäärä räjähtää silloin käsiin), niin pistä mies vuokraamaan erillinen varasto aarteilleen. Jokaisella meistä on oikeus asua mukavasti, ja jos näkemykset ovat ihan eri suuntaiset, niin kompromisseja tarvitaan.
Tai jos talossa on ylimääräinen huone, niin miehelle voisi antaa luvan rönsyillä siellä mielensä mukaan, kunhan tavarat pysyvät huoneen sisällä. Ja jos hävettää, niin vieraille voi sanoa että se on miehen harrastehuone. Sitä ei tarvitse sanoa, että harrastus on romun kerääminen.
Mistä kaupasta niitä pakastettuja sipulikuutioita löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla kaikista. Jopa tässä nurkan takana olevasta pikkuisesta K-marketista löytyy Pirkan sipulikuutioita. Ja hinta ei tosiaan päätä huimaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Meillä mies ei raaski luopua mistään. Vaatehuoneessa enemmän hänen vaatteita kuin minun. Valtaosa näistä rytätty hyllylle niin ettei niitä edes käytetä. On kokoja xs-xL välillä, ja ei heitä niitä liian pieniä tai suuria tai menneen vuosikymmenen tyylisiäkään pois, koska paino saattaa heilahtaa tai jotain. Astiastoa olisin halunnut karsia, mutta mies ei suostu. Saattaa vaikka tulla 20hlö seurue kylään, vaikka minulla ei ole kavereita eikä sukulaisia ja meille ei noin montaa ihmistä edes kotiin mahdu samanaikaisesti eli mitään juhlia täällä ei pidetä. Kirjahylly täynnä miehen kirjoja, vaikka hän ei niitä lue. Itse yritin ehdottaa, että säästettäisiin klassikot, vanhat opiskelu tai tietokirjat ja muutama spessumpi lempikirja joita minulla on ihan lapsuudestakin jo jäänyt. Ei, meillä pursuaa kirjahylly ihan kaikista kirjoista. Sama on vanhat elektroniikkalaitteet, niistä ei luovuta jos vaikka joku harrasteprojekti tulisi. Kovalevyt ja muutaman
Jos olisit tiennyt miten tässä käy, niin olisitko pitänyt oman asuntosi? Nythän olet kuin kylässä miehen luona. Hän ilmeisesti pitää taloa vielä omanaan vaikka omistat siitä puolet. Ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä mies ei raaski luopua mistään. Vaatehuoneessa enemmän hänen vaatteita kuin minun. Valtaosa näistä rytätty hyllylle niin ettei niitä edes käytetä. On kokoja xs-xL välillä, ja ei heitä niitä liian pieniä tai suuria tai menneen vuosikymmenen tyylisiäkään pois, koska paino saattaa heilahtaa tai jotain. Astiastoa olisin halunnut karsia, mutta mies ei suostu. Saattaa vaikka tulla 20hlö seurue kylään, vaikka minulla ei ole kavereita eikä sukulaisia ja meille ei noin montaa ihmistä edes kotiin mahdu samanaikaisesti eli mitään juhlia täällä ei pidetä. Kirjahylly täynnä miehen kirjoja, vaikka hän ei niitä lue. Itse yritin ehdottaa, että säästettäisiin klassikot, vanhat opiskelu tai tietokirjat ja muutama spessumpi lempikirja joita minulla on ihan lapsuudestakin jo jäänyt. Ei, meillä pursuaa kirjahylly ihan kaikista kirjoista. Sama on vanhat elektroniikkalaitteet, niistä ei luovuta jos vaikka joku harrasteprojekti tulisi. Kovalevyt ja muutaman
avioero...tai sitten siedät jatkat siinä kaaoksessa elämistä, ei se tule muuttumaan. Julmaa, mutta totta. Exäni oli samanlainen hamsterihilloaja, ero tuli kylläkin muista syistä. Silti oli jatkuvaa vääntöä mitä kaikkea tarvitaan, jos sain vaikka keittiön kaappiin tehty vähän tilaa, niin johan se haki lisää romuja kun hyllyyn mahtuu nyt... Isompi talo vain pahentaisi ongelmaa, sekin olisi hetkessä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla kaikista. Jopa tässä nurkan takana olevasta pikkuisesta K-marketista löytyy Pirkan sipulikuutioita. Ja hinta ei tosiaan päätä huimaa.
-eri
Kiitos! Olen aika laiska katselemaan kaikkia valikoimia lävitse - sitä on niin tottunut hakemaan vain ne itsellä aina käytössä olevat tavarat ja elintarvikkeet. Mutta tämän otan kyllä listalle heti seuraavalla kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tuota tavaraa kertyy. Tyhjensin mökillä kaappeja ja vinttiä ja sieltä sain kerättyä ison kasan kaikkea piensisustustavaraa jotka on sinne alunperin kotoa kulkeutunut, ajatuksella että laitan mökille. No en ole laittanut. Iso ikeakassillinen tekstiileitä ja kolme isoa kaupan kestokassillista sisustustavaraa. Roskikseenkin meni puoli jätesäkillistä tavaraa😓 Vielä jäi mutta koska meillä on siellä vielä yläkerran huoneet remontoitava loppuun ja kalustettava, en ihan kaikkea vielä pistänyt pois kun voi olla että tarvii niiden sisustamiseen. Kotonakin on jemmassa kaikkea tavaraa odottamassa tuon remontin valmistumista. Oikea ikuisuusprojekti sekin. Pitäisi otta itseä niskasta kiinni ja alkaa hommiin niin saisi selvyyttä noihin tavaroihin että mikä on oikeasti tarpeellista ja mikä ei.
Mä en ikinä veisi kesämökilleni mitään koriste- tai sisustusesineitä. Siellä o
Ok. No meidän mökki ei kai ole sellainen perinteinen pyöröhirsimökki järven rannalla vaan vanha hirsihuvila pienen kylätien varrella. Ollaan remontoitu perinnetyylillä ja sisustus mukailee lähinnä 30-lukua, mukana tietty jotain uuttakin, joten minusta koriste-esineet sopii ihan hyvin tähän ympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua
Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon.
Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen haaroista.
Juuri näin saat itsellesi aikaan palstalla puhutun tavarapaljouden.. ei kannata, makukin muuttuu
Näinpä! Kesällä prismassa myivät -50% käyttämäni höylän teriä. Ostin kaikki loput paketit, nyt riittää parille vuodelle. Huomasin että käyttämäni dödö oltiin lopettamassa. Ostin 6 putelia sitä kun yhdestä kaupasta löysin. Saattaahan se tietysti olla että karvojen ja hieltä haisemisen suhteen maku muttuu, mutta enpä oikein usko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua
Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon.
Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen haaroista.
Juuri näin saat itsellesi aikaan palstalla puhutun tavarapaljouden.
Sähän oletkin varsinainen vitsinikkari, ei tässä nyt tarkotettu sun hikikainaloita ja niiden hoitotuotteita, vaan ainakin mä tarkoitin etten ainakaan haluaisi kulkea seuraavia 30 vuotta samanlaisissa vaatteissa, vaikka olisin ne kuinka sopiviksi itselleni todennut. Jotain täällä ei kuulemma haittaa pitää aina samanlaista vaatetusta. Mun mielestä tosi outo ajatus. Vähän sama jos söis 30 vuotta samaa ruokaa. En ymmärrä ollenkaan noin tylsää käyttäytymistä. Aika oudon muotoinen ihminen täytyy olla, jos yhdet ainoat vaatteet sopivat päälle. Varsinkin kun esim trikoot venyvät jne.Tylsää..
Mä jouduin ostamaan 2 settiä pussilakanaa tyynyliinaa vierasvaraksi. Niin vain on vuosien saatossa vanhat petivaatteet hapertuneet olemattomiin. Ostin hyvät . Menee vuosia eteenpäin
Lapsen kännykkä lakkasi toimimasta ja oli pakko ostaa uusi. Jätin vanhan puhelimen suoraan kierrätykseen. Luin jostain, että saattavat aiheuttaa tulipaloriskin enkä edes halua jemmailla toimimatonta elektroniikkaa kaapeissa.
Rankan työviikon aikana koti oli päässyt kamalaan epäjärjestykseen. Tosi ahdistavaa. Tänään sain vihdoin raivattua tavarat paikoilleen ja siistittyä kotia. Muutaman poiston tein samalla.
Keittiöpyyhkeitä ostin 2kpl. Vanhat alkaa olla tosi nuhjuisia. Sitten täydellinen heräteostos oli ihana sinisävyinen kulho, johon laitoin pähkinöitä tarjolle. Olisi ollut kulho(ja) kaapissakin, mutta en vaan voinut vastustaa. Joskus näinkin.
Mutta nyt on koti järjestyksessä ja jääkaappi täynnä ruokaa kauppareissun jäljiltä. Tänään pääsen puhtaiden lakanoiden väliin nukkumaan. Kun perusasiat on kunnossa, niin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin saat
Melkoinen hupiukko siellä 😁 5 tpaitaa kestää 30 vuotta, joten vain yhden saa ostaa kerrallaan 😁
Onko kellään täällä jäänyt tavarapaljouden karsiminen tai suursiivous niin pahasti kesken, että se ahdistaa?
Aloitin jonkin aikaa sitten ison urakan, ja olenkin myynyt aika paljon kaikenlaista, ja myös vienyt lahjoituksiin kaikenlaista, ja roskiinkin meneviä karsinut. Monta kassillista on lähtenyt. Tämän kai pitäisi olla kannustava ajatus.
Mutta jossain vaiheessa urakan laajuus alkoi lannistaa ja lamaannuttaa, ja nyt viikkokausia minulla on ollut nurkissa säkkejä, laatikoita, kasoja, joita en halua edes katsoa. Ahdistaa, että vaikka joka päivä teen jotain, edistystä ei näy tapahtuvan. Ahdistaa sekin, että iso osa näistä tavaroista on sellaisia, jotka haluaisin kyllä pitää, mutta kun niille ei ole paikkaa. Ahdistaa etten saa kunnolla siivottua kun joka puolella on jotain. On alkanut ahdistaa esimerkiksi sellainenkin, että huonekalujen järjestys tuntuu jotenkin epäkäytännölliseltä, mutta tuntuu mahdottomalta ajatukselta puljata koko huusholli uuteen järjestykseen.
Mitä teette silloin, kun lamaannutte urakan edessä?
Oma kokemus on, että aiemmin pienillä tuloilla eläessä tavaraa kertyi, koska läheiset antoivat omia tavaroitaan "kierrätykseen" esim. kun itsellä tuli tarve hankkia uudet. Silloin ei raaskinut laittaa niitä suoraan kiertoon, kun tuntemus oli että se tavarapaljous antoi jotain turvaa. Toki se oli täysin väärä ajattelumalli.
Nyt kun on kierrättänyt tavaroita, niin on huomannut että melko suuri osa tavarasta on kannettu meille pyytämättä, eli on joko toisten kierrätystavaraa tai saatuja lahjoja. Ja harvemmin on pyydetty tarkkaa lahjatoivetta, eli iso osa tavaroista on ollut sellaista mitä en olisi itse valinnut meille kotiin.
Muistan kerrankin kun tuttavaperhe kantoi meille pyytämättä yli kymmenen kauppakassillista lastenvaatteita. Mitä siinä oikein voi sanoa. Yhdeksän kassillista taisi mennä eteenpäin konttiin.