tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20646)
Kela myöntää takuuvuokran muuttoon. Muuton jälkeen saat asumistukea ja mahdollisesti toimeentulotukea.
Sen jälkeen uusi huoli-ilmoitus yksin asuvasta sukulaisesta
Ja tiskaamiseen voit ostaa kaupasta hanskat niin ei mene kädet pilalle.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Kela myöntää takuuvuokran muuttoon. Muuton jälkeen saat asumistukea ja mahdollisesti toimeentulotukea.
Sen jälkeen uusi huoli-ilmoitus yksin asuvasta sukulaisesta
Ja tiskaamiseen voit ostaa kaupasta hanskat niin ei mene kädet pilalle.
Huoh.
Nimenomaan.. eikä ne asiat poismuutosta ainakaan pahemmaksi mene, päinvastoin asioihin tulee muutos ja jumittunut tilanne jää taa
Sulla on vaikea tilanne mutta... Asiasi ei muutu muuten kuin toimimalla. En tiedä paljon asumiskustannukset ja elämiskustannuksesi nyt ovat, mutta ala katsella halvimpia mahdollisia asuntoja ja laske paljon niihin tarvitset rahaa ja säästä niin paljon kuin mahdollista. Ilmoita sossuun että olet muuttamassa pois ja sukulaisesi tarvitsee aivan oikeasti nyt muuta apua. Tosin, ikävä sanoa näin, mutta kuulostaa siltä että et oikeasti halua muutosta jos sen eteen pitäisi itse tehdä jotain, vaan kärsit nykytilanteessa odottaen sukulaisesi kuolemaa.
Tavarapaljoutta tämäkin ! Heihättekö pois vaatteet joissa on tahroja joita ei saa millään konstilla pois.
Mulla kiva paita mutta siinä nyt 2 tahraa jotka eivät ihan silmille pomppaa mutta itseäni häiritsee.
Paita on myös hyvin lyhyt (selkä vilkkuu jos käsiä nostaa) ja se pitää aina silittää...
Mutta kuosi ja malli mieleiset.
Tämmöseen takerrun tänään. Pois vai ei...?
Kokeile pestä paita kuumemmassa lämpötilassa. Vaikka lyhyemmällä, mutta lämpimämmällä ohjelmalla. Ei välttämättä kärsi siitä. Tai jos kärsii niin paita on jo pilalla tahrojen takia. Esikäsittele tahrat vaikka Fairylla tai jollain tahranpoistoaineella vielä ennen koneeseen laittoa.
Kiitos. Totta, voisin kokeilla vielä 60-asteessa samalla kun pesen lakanapyykkiä. Sitten olen ainakin tehnyt kaikkeni ja voin luopua hyvillä mielin.
Paita on ostettu 2020 ja olen sitä käyttänyt paljon. Tosi kiva muuten mutta käsiä ei voi nostaa ylös kun se on päällä...🙈
Senkin vuoksi helpompi luopua kun on ainakin ollut 5 vuotta aktiivikäytössä. Hyvä ostos.
Sukka hajosi eilen illalla jalkaani. Roskiin lähti myös loppuunkulunut oikeasti todella monta kertaa pesty ja paljon käytetty kovaksi ja karkeaksi korpuksi muuttunut pyyhe, joka ei enää kuivaa mitään.
Ideoita lasten ja varhaisnuorten kirjoille?? Eivät lue niitä enää ja vievät tilaa. Hieman rispaantuneita osa, muttei mielestäni roskiskamaa. Kaksi täyttä hyllyriviä olisi poistettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ideoita lasten ja varhaisnuorten kirjoille?? Eivät lue niitä enää ja vievät tilaa. Hieman rispaantuneita osa, muttei mielestäni roskiskamaa. Kaksi täyttä hyllyriviä olisi poistettavaa.
Rikkinäisistä kannet pois ja keräykseen. Ehjiä voit tarjota lahjoituksena Konttiin tai lähimmälle koululle, jos ovat suht uusia. Kirjat menevät todella huonosti kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin yllättäen kaipaavani sähköpistorasiaa eteiseen kun siinä olisi sitten helppo ladata laitteita. Kun täällä oli aikoinaan putkiremontti noiden paikkoja sai ainakin osittain itse päättää, mutta eipä tuo silloin käynyt mielessä. Vessassa on toki kaksipaikkainen pistorasia, mutta eihän tuota saa käyttää kuin pesukoneen ja mahdollisen kuivausrummun johdoilla. Jotkut tietysti ottavan vessan pistorasiasta sähköä myös esim. hiustenkuivaajalle.
Eteinen ei ole paras paikka ladata laitteita. Kun akkupalo alkaa niin eteinen on yleensä usein ainoa paikka jota kautta pitäisi paeta ulos.
Paitsi, jos kuten meillä on kaksi ovea ja yläkerrasta pääsee ja lähdetään tulipalotilanteesta palotikkaita ikkunasta. Lisäksi meillä ladataan akkuja vain päivisin (ja kun ihmisiä on kotona).
Paljon turhaa mutta siistiä ja käyttökelpoista tavaraa ja vaatetta? Järjestäkää kaveriporukalla vaihtarit. Jonkun kotona tai vuokratkaa sopiva tila. Sopikaa että lopuksi ylimääräiset viedään kierrätykseen. Hauskaa yhdessäoloa ja moni tekee löytöjä!
Vierailija kirjoitti:
Paljon turhaa mutta siistiä ja käyttökelpoista tavaraa ja vaatetta? Järjestäkää kaveriporukalla vaihtarit. Jonkun kotona tai vuokratkaa sopiva tila. Sopikaa että lopuksi ylimääräiset viedään kierrätykseen. Hauskaa yhdessäoloa ja moni tekee löytöjä!
Ollaan kokeiltu ja tuli paha mieli. Vein hyvää tavaraa, toiset toivat euron roinaa. Ainakin pitäisi sopia tarkat pelisäännöt ennen vaihtokekkereitä että olisi kannattavaa kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäisistä kannet pois ja keräykseen. Ehjiä voit tarjota lahjoituksena Konttiin tai lähimmälle koululle, jos ovat suht uusia. Kirjat menevät todella huonosti kaupaksi.
Itse sain muutama vuosi sitten myytyä lasten ja nuorten kirjoja kun myin isompia settejä tyyliin 10 neiti etsivää vaikka 4 tai 5 euroa torissa. Ihmettelin itsekin että meni kaupaksi. Mutta nimenomaan niin että on useampi kirja samaa sarjaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kokeiltu ja tuli paha mieli. Vein hyvää tavaraa, toiset toivat euron roinaa. Ainakin pitäisi sopia tarkat pelisäännöt ennen vaihtokekkereitä että olisi kannattavaa kaikille
Meillä myös kokeiltu kerran ja ainakin omalta osalta meni niin että päädyin ottamaan vähän nii kuin kaverin mieleksi pari paitaa häneltä koska en kehdannut olla ottamatta mitään kun kerran järjestettiin tuollainen. Sitten eivät ne kuitenkaan olleet ihan omaa tyyliäni tai kokoani. On siis riski että kohteliaisuus menee omien tarpeiden edelle ja vaihdetaan tavaraa joka ei kuitenkaan ole oikein mieleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vie johonkin kirjastoon, varsinkin koulun lähellä olevaan. Mä tein niin ja kaikki Viisikot, 3 etsivää-kirjat, Tiinat, Lotat ja Britat lähtivät. Kävin tarkistamassa parin päivän jälkeen. Jätin itselleni Tiina saa suukon- kirjan..se oli mun lempparini aikoinaan..;)
Vierailija kirjoitti:
Tavarapaljoutta tämäkin ! Heihättekö pois vaatteet joissa on tahroja joita ei saa millään konstilla pois.
Mulla kiva paita mutta siinä nyt 2 tahraa jotka eivät ihan silmille pomppaa mutta itseäni häiritsee.
Paita on myös hyvin lyhyt (selkä vilkkuu jos käsiä nostaa) ja se pitää aina silittää...
Mutta kuosi ja malli mieleiset.
Tämmöseen takerrun tänään. Pois vai ei...?
Pois.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin juuri että hamstraukseno on siirtynyt pihakasveihin. Voi kettu!
Mutta eikö tuo ole ihan hyvä hamstrauksen kohde? Ei kerry tavarapaljoutta sisätiloihin.
Toki jos rahasta on pulaa, tuo harrastus tulee nopeasti kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan juuri siksi sossu ei sua auta, koska asut siellä sukulaisen luona. Mee juttelee uudestaan sossuun ja sano että nyt muutat! Saat sieltä muuttoavustusta ja apua menoihisi kun et enää asu sen sukulaisesi luona. Olet vähän niinku jumittunut nyt siihen.
Tämä menee nyt ihan aiheen vierestä, mutta selkeästi tuo kirjoittaja on siitä sukulaisestaankin huolissaan, eikä vain omasta tiskikoneettomuudestaan.
Näissä asioissa on niin paljon paikkakunta- ja pärstäkerroinkohtaisia eroja. Tiedän itse varsin hyvin, koska liikuntavammaiselle äidilleni kaikki pienetkin avut ja tuet olivat taistelun takana. Kernaasti kaikki oltiin kaatamassa minun niskaani, eikä mitään apua ikinä ehdotettu siitä suunnasta, vaan niitä piti aina osata vaatia, ja tietää tarkalleen mitä vaatii. Ainoaksi vaihtoehdoksi aina tarjottiin kunnalliseen vanhainkotiin muuttamista, vaikka äitini ei ollut kovin vanha edes vielä ja täysin normaalijärkinen. Ja minä en siis ollut muuttamassa mihinkään vaan olin jo omaishoitaja. En vaan jaksanut ihan kaikkea aina 24/7. Jopa sairaanhoitajien tehtävät nakitettiin minulle.
Sori, off topic.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin isommissa kirjastoissa on yleensä hylly vaihtokirjoille.
No varmaan juuri siksi sossu ei sua auta, koska asut siellä sukulaisen luona. Mee juttelee uudestaan sossuun ja sano että nyt muutat! Saat sieltä muuttoavustusta ja apua menoihisi kun et enää asu sen sukulaisesi luona. Olet vähän niinku jumittunut nyt siihen.