Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20761)

Vierailija
13921/20761 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tämä ketju? Eläinsuojeluyhdistykset ottavat vastaan vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita. Kyselkää niistä.

Vierailija
13922/20761 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keväinen ilma tänään. Aurinko paistoi. Oli ihanaa kunnon valossa käydä kaapit läpi ja heittää kulahtaneet ryysyt roskiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13923/20761 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monia sukkia, joissa alkavia reikiä tai pieniä reikiä, mutta sukkis voi silti käyttää. Lajittelin sukat ehjiin ja rikkinäiisin, mutta käyttökelpoisiin. Otan nyt sukkia vain rikkinäisten kasasta, jotta saan ne lopulta täysin puhki ja näin pääsen niistä eroon. Vasta tämän jälkeen siirryn käyttämään ehjien sukkien kasaa. Toki jos tärkeitä menoja, joissa sukkia näytän vieraille, niin silloin otan sukkaparin ehjien sukkien kasasta käyttöön.

Tämä on hyvä! Minullakin aiemmin tuli säilöttyä vähän rikkinäisiä vaatteita ja esim. lakanoita, mutta en sitten kuitenkaan juuri käyttänyt niitä. Ajoittain aina ihmettelin että miten nämä vieläkin on "vain vähän rikki", ei siis vieläkään voi heittää pois. Varmaan ajattelin että ne itsestään kaapissa hajoavat lopullisesti? Nykyään pyrin tekemään noin kuin kuvailit eli otan oikein tehokäyttöön ne melkein jo roskiskunnossa olevat, siten ne oikeasti kuluvatkin loppuun ja saa kaappiin tilaa.

Vierailija
13924/20761 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää yhtään harmaata kodintekstiiliä tai yhtään mitään harmaata tavaraa. Tämä väri masentaa ja ahdistaa entisestään. Yritän nyt hankkiutua näistä eroon. Harmaat pyyhkeet  menevät kuluvat onneksi nopeasti loppuun siivousrätteinä ja kylpyhuoneen lattian kuivaamisessa. En nyt tiedä, mistä tällainen tuli, enkä mitään räikeitä tai kovin värikkäitäkään uusia pyyhkeitä tai lakanoita halua. Onneksi en kovin paljoa noita harmaita lopulta edes omista, joitakin pyyhkeitä, joista osa on onneksi jo muutenkin aika huonokuntoisia ja ehkä kaksi lakanaa.

Vierailija
13925/20761 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten raaskia luopua tavaroista ja tekstiileistä jotka on vähänkäytettyjä ja täysin hyväkuntoisia mutta niitä on vaan liikaa. Esim astiat, pyyhkeet ja lakanat? Näissä tulee aina mieleen että jos joskus tarvitseekin kun muut käytetymmät kuluneet.

Tätä mietin myös. En viitsi laittaa pois mitään kun niitä kuitenkin vielä tarvitsee. Mulla ei ole pakko olla mitään uusinta ja hienointa, vaan riittää että on ehjä. Nyt on kaksi pussilakanaa kulunut puhki ja ne viety tekstiilinkierrätykseen. Nyt on toiset lakanat tehokäytössä. Pikkuhiljaa etenee, hyvin hitaasti kyllä. En ymmärrä miten jotkut saa lakanat/pyyhkeet puhki nopeasti. Meillä parin viikon välein pestään ja kuivurin kautta samana iltana sänkyyn takaisin.

Mulla on 4 vaateyhdisteltää ja käytän niitä vuoronperään. Kesällä oma setti, Lakanat pestään maanantaisin, kuten pyyhkeet. Lakanat kestää tänä päivänä 2-3 vuotta. Kaikki tavarat, jotka odottaa vuoroaan, ovat yläkaapissa. 

Uusia vaatteita ostan, kun tulee vastaan. Viime vuonna ostin 10 alushousut, 2 housut, 1 mekon ja 2 pyyhettä.

Vierailija
13926/20761 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on varmasti näin pitkässä keskustelussa jo sivuttu jossain kohtaa, mutta omalla kohdallani luopumisen tuskaan vaikuttaa epävakaa maailmantilanne ja epävarmuus tulevasta. Mitä jos tapahtuu jotain pahaa ja enää ei voikaan vain kävellä kauppaan ostamaan uusia sukkia tai pyyhkeitä tuosta noin vaan tai niiden hinnat kohoavat älyttömästi? Tuleeko silloin ikävä ehjiä ylimääräisiä kappaleita, joita nyt heittäisi pois?

Vierailija
13927/20761 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on varmasti näin pitkässä keskustelussa jo sivuttu jossain kohtaa, mutta omalla kohdallani luopumisen tuskaan vaikuttaa epävakaa maailmantilanne ja epävarmuus tulevasta. Mitä jos tapahtuu jotain pahaa ja enää ei voikaan vain kävellä kauppaan ostamaan uusia sukkia tai pyyhkeitä tuosta noin vaan tai niiden hinnat kohoavat älyttömästi? Tuleeko silloin ikävä ehjiä ylimääräisiä kappaleita, joita nyt heittäisi pois?

no jos kunnolla rysähtää, siinä vaiheessa itse parsitut sukat on se pienin huoli mitä sulla on. Mutta kukin luopuu omaan tahtiin eikä niistä ylimääräisistä tarvitse luopua jos sulla on tilaa, missä ne säilöö eikä näitä ole seuraavalle 20 vuodelle varastossa, jolloin tekstiilit saattaa jo mennä vähän hassuksikin.

Vierailija
13928/20761 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, koska viimeksi olen tähän ketjuun kirjoittanut, kun viimeiseen muutamaan vuoteen olen vaan pari kertaa tähän vilkaissut. Kiva kuitenkin, että keskustelu jatkuu edelleen. 

Omassa kodissa edelleen hirveä tavarapaljous. Nyt ootan kesää, että pääsee livekirppiksellä myymään. Torissa ei ole hirveästi menneet mun tavarat eikä sinne mitään parin euron tavaroita edes viitsi laittaa, mutta ei ihan kaikkea viitsisi mihinkään kierrätyskeskukseen viedä ilmaiseksi. 

Vierailija
13929/20761 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten reikien korjaaminen vaatteista käsin on terapeuttista tekemistä vaikka samalla kun katsoo jotain ohjelmaa. Tämä auttaa myös siinä, että ei tule koko ajan juostua jääkaapilla kun on käsillä jotain tekemistä. Samoin säästää rahaa kun ei tarvitse heittää roskiin sukkia/alushousuja/paitoja pienten reikien vuoksi. Isoa tuhlaustahan se olisi, kun suurin osa sitä sukkaa on kuitenkin ihan ehjänä. Tummissa sukissa nämä korjaukset ei edes näy ellei niitä tee jollain värikkäällä langalla. Näkyvät korjaukset ovat nyt kuitenkin trendikkäitä, niistä on tehty paljon youtube -videoita ja lehtijuttuja. Suosittelen!

Vierailija
13930/20761 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten raaskia luopua tavaroista ja tekstiileistä jotka on vähänkäytettyjä ja täysin hyväkuntoisia mutta niitä on vaan liikaa. Esim astiat, pyyhkeet ja lakanat? Näissä tulee aina mieleen että jos joskus tarvitseekin kun muut käytetymmät kuluneet.

Jos olet esimerkiksi pyyhkeen olemassaoloaikana ostanut vielä lisääkin pyyhkeitä etkä käyttänyt juuri näitä, mikä on se syy? Jos nykyiset suosikkipyyhkeet kuluvat huonoon kuntoon, ostatko uusia vai otatko nuo varakappaleet käyttöön.

Voit miettiä, paljonko pyyhkeet saavat viedä tilaa ja poistaa kaikkein epämieluisimmat. Varsinkin, jos karsit muualta saatat huomata, että hyvinhän pyyhkeet mahtuvat. Minulla on käsipyyhkeitä paljon ja ne kaikki kiertävät käytössä. Kylpypyyhkeissä on vain vierasvara ja pari omaa hamam-pyyhettä. Huomasin pitäväni niistä enemmän. Paksu

Jos olette kyllästyneet pyyhkeisiinne, ja haluatte keskittyä johonkin uuteen sarjaan niin myykää ne mistä ette pidä. Ainakin itse olen saanut vähän käytetyn sarjan myytyä nippuhinnalla pois kaapista pyörimästä.

Nyt meillä on mökillä Luhdan saman sarjan pyyhkeistä jokaista väriä yksi. Näin jokainen tietää mikä pyyhe hänellä on, eivät sekoitu.

Vierailija
13931/20761 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä karsiminen on jatkunut jo vuosia. Konmarilla aloitin, ja nyt kun ei karsittavaa ole enää paljon, niin käyn aina yhden hyllyn tai kaapin kerrallaan lävitse. Keskimäärin muovikassillinen tavaraa lähtee vielä viikossa hyväntekeväisyyskirpparille.

Alussa oli niin toivoton olo kaikkien tavara- ja huonekalukasojen keskellä! Puhelimeen tuli valokuva olohuoneesta ja eteisestä viiden vuoden takaa. Kuvassa näkyi säilytyskalusteita, mitä en enää edes muistanut omistaneeni. Karsin ensin kalusteiden sisällöt ja myin sitten kalusteet. Paljon olen siis jo tehnyt töitä tämän asian kanssa!

Muistakaa juhlistaa myös näitä onnistumisia!

Vierailija
13932/20761 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä sama ongelma, eli huolettaa epävakaa maailmantilanne. Koronan alkaessa tämä vaivasi, ja nyt kun Venäjä tehtailee sotia, on ahdistus palannut. Kiva huomata, että en ole ainoa, vaikka en tietenkään halua muiden tuntevan samalla tavalla.

Vierailija
13933/20761 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että olen jo tosi hyvässä vaiheessa karsimisessa ja luulin, ettei paljoa turhaa tavaraa enää ole. Kunnes viime viikonloppuna aloin laskeskella tuikuille tarkoitettuja pieniä kynttilälyhtyjä. Laskin kaikki yhteen ja sain 18 kappaletta. Suurin osa Iittalaa. Esillä näistä 5 kappaletta ja kahta punaista käytän jouluna. Loput 11 voisin laittaa melkein pois, kun en edes polta kynttilöitä kuin jouluna. Mutta nämäkään ei kovin hyvin Torissa liiku eikä viitsisi ihan ilmaiseksikaan antaa. Yhtään tuikkukuppia ei enää meidän talouteen. Näiden lisäksi on vielä kaikenlaisia kynttilänjalkoja ja pöytäkynttilää jne. Ehkä jos ensi kesänä pääsis livekirppikselle niin yrittää myydä siellä pois.

Vierailija
13934/20761 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu edelleen vaikealta se ajatus, että antaisi pois hyödyllistä ja käyttökelpoista tavaraa, josta on oikeasti maksanut ja ostanut aikeissa käyttää sitä. Sellainen krääsä/rihkama-tason tavara on helppoa luovuttaa eteenpäin, tai mikä on itselle ylimääräistä. Huomaan näin raivatessa, että on kuitenkin tullut vuosien saatossa ostettua esim. kankaita ja neulelankoja sellaisia määriä, että vaikka olisikin aikaa, ei ehkä jäljellä oleva elinikä riitä kaiken toteuttamiseen.

Mutta kun ei aika riitä myöskään niiden kuvaamiseen ja myymiseenkään. Voisipa vain pitää jonkun kotikirppiksen, mutta ei sekään ole realistinen vaihtoehto.

Vierailija
13935/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, ettei viestistäni pahastuta. pahoittelen myös kirjoitusvieheitä, raskauspahoinvointi ja migreeni kiusaavat tässä. 

Olen koko ikäni ollut hamsteri ja tosi vaikea luopua mistään. Lopulta terapian kautta tajusin, että olen hakenut tqvarasra turvaa, kun en ole koskaan sitä ihmisiltä lapsena saanut. 

Nyt meillä on 1 uhmaikäinen lapsi ja toinen tulossa, pakko muuttaa lähemmäs miehen perhettä ja tukiverkostoa. Se siis tarkoittaa sitä, että pitäisi myös krsia noin 20 Ikea kassia ja laatikoita varastosta. 

Tätä ketjua olen lukenut jo vuoden ja ammentanut tästä tsemppiä. Nyt aloitin haasteen, että joka päivä laitan myyntiin 10 tavaraa tai tavarakasaa. Parhaimpina päivinä olen oksennusten välissä saanut 50 myynti-ilmoitusta. Nyt on 54 pakettia mennyt matkaan vajaan 2 viikon aikana ja kyllä se jo näkyy! Ja tuntuu, voi mikä keveys. 

Iso kiitos teille täällä, kun olette inspiroineet. 

Olen myyntt kalusteita torissa ja sitten löysin vinted appin, jossan myyn kaikkea pientä. Sieltä voi mhydä muuallekin Eurooppaan, eniten minulta menee Ruotsiin ja Liettuaan. Tykkään, kun ostajan kanssa ei tarvitse viestirellä, vaan saan sovelluksesta vslmikn koodin ja sillä paketti matkaan. Olen myynyt paljon ihan 1-5 euron tavaraa, mutta minulla onkin nyt aikaa sellaiseen näpertelyyn. 

Jos haluatte, niin linkistä https://www.vinted.fi/invite/jennaoon liittymällä sekä sinä, että minä saamme 5 euroa ostosrshaa, kun olet tehnyt 3 myynti-ilmoitusta. Ostaa ei pitäisi lisää, mutta joitakin hankintoja on pakko tehdä vauvaa varten. Jos joku haluaa kysyä lisää tai apua myynnissä, neuvon mielellään. 

Ajattelin, että tästä voisi olla apua niille, jotka eivät halua vain antaa pois tai eivät tiedä minne viedä tavaraa. Tuolla kun liikkuu myös edulliset tavarat ja vieläpä kaikki oudot sellaiset. Ruotsiin menee paljon vanhoja lastenkirjoja esim, kenties siellä sitten ruotsinsuomalaiset niitä ostavat.

Vierailija
13936/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, ettei viestistäni pahastuta. pahoittelen myös kirjoitusvieheitä, raskauspahoinvointi ja migreeni kiusaavat tässä. 

Olen koko ikäni ollut hamsteri ja tosi vaikea luopua mistään. Lopulta terapian kautta tajusin, että olen hakenut tqvarasra turvaa, kun en ole koskaan sitä ihmisiltä lapsena saanut. 

Nyt meillä on 1 uhmaikäinen lapsi ja toinen tulossa, pakko muuttaa lähemmäs miehen perhettä ja tukiverkostoa. Se siis tarkoittaa sitä, että pitäisi myös krsia noin 20 Ikea kassia ja laatikoita varastosta. 

Tätä ketjua olen lukenut jo vuoden ja ammentanut tästä tsemppiä. Nyt aloitin haasteen, että joka päivä laitan myyntiin 10 tavaraa tai tavarakasaa. Parhaimpina päivinä olen oksennusten välissä saanut 50 myynti-ilmoitusta. Nyt on 54 pakettia mennyt matkaan vajaan 2 viikon aikana ja kyllä se jo näkyy! Ja tuntuu, voi mikä keveys. 

Tuota voisikin kokeilla! Harmittaa se rahamäärä, mikä tavaroihin aikanaan mennyt, eikä sitä enää takaisin saa. Mutta jos jotain edes.

Vierailija
13937/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aikaisemmallahan on kulunut hirveästi rahaa postimaksuihin eli tavaroiden myynnistä ja kaikesta siitä aiheutuneesta vaivasta saatu hyöty pienenee entisestään. Korkeat postituskuluthan ovat yksi netissä yksityisten ihmisten välillä tapahtuvan vanhan ja halvan tavaran myynnin suurista ongelmista. Hienoa toki on kun turhista tavaroistaan on tätä kautta päässyt jo hyvin eroon.

Vierailija
13938/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juuri mistään tavaroistani, mutta enpä ole mieleisiä tavaroitakaan oikein mistään kaupasta löytänyt. Nettikauppojen selailu ei sentään maksa mitään, eikä pelkkä katselu esim. Citymarketissa ja Prismassa edes ole mitenkään kiusallista kun samalla kuitenkin ostaa ruokaa ja hygieniatuotteita. Samoilla vanhoilla tavaroilla siis hyvin pitkälle menen eteenpäin ja onhan siinä hyvääkin kun rahaa ei kulu turhaan, rahaa menee muutenkin liikaa, eikä tavaramäärä kasva kun jättää jotain uutta ostamatta.

Vierailija
13939/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa on liikaa ja varsinkin huonolaatuista tavaraa on liikaa. Yksi suurimmista oivalluksistani on ollut se, että ostaisin mielummin vähemmän ja laadukkaampaa tavaraa, siis jos oikeasti laadukasta tavaraa olisi saatavilla. Valitettavasti laadukasta tavaraa on nykyään niin vähän saatavilla ja toki köyhänä hintakin asettaa rajoitteensa. Olen kuitenkin myös huomannut, että esim. Prisman oman merkin Housen kodintuotteet ovat todella huonoa laatua ja jonkun erehdyksen tehneenä jätän nämä kauppaan, vaikka hinta olisikin muita vastaavia tuotteita halvempi.

Vierailija
13940/20761 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aikaisemmallahan on kulunut hirveästi rahaa postimaksuihin eli tavaroiden myynnistä ja kaikesta siitä aiheutuneesta vaivasta saatu hyöty pienenee entisestään. Korkeat postituskuluthan ovat yksi netissä yksityisten ihmisten välillä tapahtuvan vanhan ja halvan tavaran myynnin suurista ongelmista. Hienoa toki on kun turhista tavaroistaan on tätä kautta päässyt jo hyvin eroon.

Vintedissä toimitus Suomessa ilmainen, ulkomaille postin S paketin paketti euron ja sen maksaa ostaja. Ainakin vielä toistaiseksi näin on. Muuten tässä ei järkeä olisikaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi