Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
13261/20783 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, onnittelut sinulle 1000 tavaraa! On upea suoritus!

Kiitos !

Aikaa on mennyt tosi monta v, mutta nyt on pysynyt vakiona.

Lähden kohta Japaniin ja yritän sanoa itselleni on ok ostaa matkalta jotain. Tuskin uudestaan menen.

Vierailija
13262/20783 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos !

Lähden kohta Japaniin ja yritän sanoa itselleni on ok ostaa matkalta jotain. Tuskin uudestaan menen.

On ok ostaa muisto itselleen. Ne on omalla kohdalla pysyviä sisustuksen elementtejä, koska niillä on tärkeä merkitys - ne tuovat hyviä muistoja mieleen. Puinen lohikäärme Thaimaasta, Sekhmet kissapatsas Egyptistä, katutaiteilijan tekemä feenikslintu Roomasta, villaviltti Skotlannista jne. Joku random sisustusesine ties mistä ei juuri tunteita ole herättänyt ja on karsimisessa saanut lähteä kiertoon. Aina ei tarvitse käyttää edes rahaa, toin Turkista juomapullollisen ranrahiekkaa, oli mielestäni epätavallisen kokoista ja kaunista. Se on myös sisustuksessa esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13263/20783 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos !

On ok ostaa muisto itselleen. Ne on omalla kohdalla pysyviä sisustuksen elementtejä, koska niillä on tärkeä merkitys - ne tuovat hyviä muistoja mieleen. Puinen lohikäärme Thaimaasta, Sekhmet kissapatsas Egyptistä, katutaiteilijan tekemä feenikslintu Roomasta, villaviltti Skotlannista jne. Joku random sisustusesine ties mistä ei juuri tunteita ole herättänyt ja on karsimisessa saanut lähteä kiertoon. Aina ei tarvitse käyttää edes rahaa, toin Turkista juomapullollisen ranrahiekkaa, oli mielestäni epätavallisen kokoista ja kaunista. Se on myös sisustuksessa esillä.

Mä en kaipaa sisustuselementtejä.

Ne, mitä mulla on, ne riittää.

Muutama tanskalainen lamppu, aurinkopulloja ja Toikan lasikuutiot ovat näitä.

Olen nuorena ostanut Nykistä kauniita tabletteja ja niitä käytetään usein. Tabletteja löytyy enemmänkin, mm jouluaiheisia. Näissä on tarina ja eivät juurikaan vie tilaa.ja tykkään laittaa pöydän kauniisti.

Etsin jotain keittiöön, esim teepannun, siivilän, mittoja.

Tunnen itseni. Kun löydän jotain, emmin ja jätän ostamatta.

Olin mukana tyhjentämässä isoa omakotitaloa vuosi sitten.

Talosta lähti 7 pakettiautollista, yli 500 laatikollista kirppikselle myyntiin.

Kun myydään 10 eurolla, tulee 5 minulle ja 5 omistajalle. Tällä 5 eurolla on minulle ostettu kirppikseltä tavaraa.

Minulle on ostettu paljon villalangoista tehtyjä vaatteita. Olen purkanut ne ja tehnyt uusia tuotteita, jotka olen myynyt. Langat on loppu, myydyt myyty ja hyvä niin. Työ oli valtava, kesti vuosia.

Minulle on myös ostettu Arabian astioita, jotka on viety secondhabd palveluun ja näillä ostettiin uusia astioita ja aterimia lapsilleni ja minulle. Lisää ei tarvita. Kupista saa 1.5 e ja uusi maksaa 20 e. Astioita vaihdettiin, yht uusia tuli n 100, aterimia samoin.

Saldo kasvaa joka päivä.

Nyt minulle on otettu vain muutama kultakoru, kerään näitä ns pesämunaksi, sekä 1 aurinkopullo.

Viikon myynnillä saa 2 pientä kultakorua, siitä voi laskea saldoa on.

Ylihintaiset ja rikkinäiset olen jättänyt väliin.

Vierailija
13264/20783 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin äsken uuden työpaikan saamisen kunniaksi (parin vuoden työttömyyden ja köyhyyden jälkeen) nettikaupoista josko löytäisin vaikka jonkun kivan kesämekon. Mutta viimevuotisen karsimisprojektin tuloksena minusta on tullut niin vaativa etten tilannut mitään kun nykyään vain täydellinen kelpaa. Alan välittömästi jo vaatteita katsellessa miettiä pitääköhän tuostakin sitten vain hankkiutua hankalasti eroon :D Hyvä, näin säästyy rahat ja luonto, onhan minulla kuitenkin sen verran vaatteita etten joudu alasti värjöttelemään.

Tunsin itseni ihan friikiksi, kun kerran selitin tutulleni, että vaatekaupassa käy usein niin, että omat vaatteet näyttävät paremmilta kuin sovitetut. Hän melkeinpä yllättyneenä totesi, että ei kyllä hänestä koskaan tunnu siltä vaatekaupassa.

Vierailija
13265/20783 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin äsken uuden työpaikan saamisen kunniaksi (parin vuoden työttömyyden ja köyhyyden jälkeen) nettikaupoista josko löytäisin vaikka jonkun kivan kesämekon. Mutta viimevuotisen karsimisprojektin tuloksena minusta on tullut niin vaativa etten tilannut mitään kun nykyään vain täydellinen kelpaa. Alan välittömästi jo vaatteita katsellessa miettiä pitääköhän tuostakin sitten vain hankkiutua hankalasti eroon :D Hyvä, näin säästyy rahat ja luonto, onhan minulla kuitenkin sen verran vaatteita etten joudu alasti värjöttelemään.

Tunsin itseni ihan friikiksi, kun kerran selitin tutulleni, että vaatekaupassa käy usein niin, että omat vaatteet näyttävät paremmilta kuin sovitetut. Hän melkeinpä yllättyneenä totesi, että ei kyllä hänestä koskaan tunnu siltä vaatekaupassa.

Tosin tuosta voin varmaan päätellä, että olen mennyt turhaan vaatekauppaan, jos vanha näyttää paremmalta.

Vierailija
13266/20783 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin tuosta voin varmaan päätellä, että olen mennyt turhaan vaatekauppaan, jos vanha näyttää paremmalta.

Näinhän se pitää olla sitten kun karsiminen on tehty. Jäljellä on vain ne mitkä oikeasti sopii ja mistä tykkää, ja mitä tulee myös käytettyä. Eikä osta enää mitään muuta kun just sen minkä haluaa, eikä mitään kompromisseja.

Kaupoissa on vaikka mitä ihanaa, mutta aika harvoin väri ja malli on sopivia. On vaan tyydyttävä siihen että kaikki ei käy kaikille.

Nykyään on aika harvinaista herkkua kun kohdalle tulee se just sopiva vaate. Aika paljon säästää rahaa ja tilaa.

Vierailija
13267/20783 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulen valituksia, jos menen mukaan kiertelemään, mutta en osta mitään. Aina sama virsi, että itselleen saa ostaa jotain kivaa välillä. Juu, minä vain haluan minimalismia kun tämä tuttavani on ehkä enemmän maksimalisti. Ostelee usein kaikkea ja ei raaski luopua mistään vanhasta. Ja minulle valittaa, että meillä on paljon tavaraa, silti kantaa sitä meille lisää ja valittaa kun en osta mitään. Mitenhän tähänkin pitäisi suhtautua?

Vierailija
13268/20783 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13269/20783 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vaatetta vuodessa -haaste torppaa tehokkaasti vaatekapin liiallista täyttymistä. Voi ostaa todelliseen tarpeeseen, mutta täytyy harkita tarkkaan.

Vierailija
13270/20783 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13271/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppppp

Vierailija
13272/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kuollutta täällä, onko kaikilla jo karsiminen päädyssä vai pihahommia näin kesän aluksi?

Siivoilin eilen keittiön kaappeja, ei lähtenyt enää kovin montaa tavaraa kierrätykseen.

Vierailija
13273/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika kuollutta täällä, onko kaikilla jo karsiminen päädyssä vai pihahommia näin kesän aluksi?

Siivoilin eilen keittiön kaappeja, ei lähtenyt enää kovin montaa tavaraa kierrätykseen.

Väsyttäisikö helteet?

Itselläni ei vielä loma ole alkanut, mutta eilen työpäivän jälkeen karsin koululaispojan vaatekaappia. Isohko pussi lähtee kiertoon. Olin tyytyväinen, että pienellä ajankäytöllä asia eteni hyvin.

Aloittamisen vaikeus omalla kohdalla tuttua..

Jospa lomalla sitten saisin enemmän aikaan.

Vierailija
13274/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on loma vasta elokuussa, mutta on kuitenkin muutto edessä ennen sitä. En todellakaan halua pakata ja raahata uuteen kotiin mitään turhaa, joten karsimista ja vienti kierrätyskeskukseen on edessä. Ei onneksi pitäisi olla mikään hirveä urakka kuitenkaan, aloitin karsimisen ja uuden tavaran ostamisen rajoittamisen useampi vuosi sitten. Muutoin olisi kamala stressi edessä. :D

Vierailija
13275/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos !

Ostan matkoilta usein itselleni tuliaisiksi käyttöesineitä, esim. keittiötarvikkeita tai jotakin muuta, jota oikeasti tarvitsee päivittäisessä elämässä. Tuovat paljon iloa arjen puuhiin! Koriste-esineille ei välttämättä löydy paikkaa, mutta käyttötavaralle on tarvetta. Toinen ihana juttu ovat kauniit postikortit, varsinkin taidekortit. Laitan niitä välillä kehyksiin ja teen vaihtuvia näyttelyitä seinille.

Vierailija
13276/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ongelmia tämän tyyppisistä syistä: ostin vajaa 10 vuotta sitten repun, joka miellytti silloin silmää. Se on edelleen täysin käyttökelpoinen ja hyvin kätevä käyttöesine - hyvä selässä, tilava, jne. Mutta en tykkää enää siitä miltä se näyttää - on jotenkin pikkutyttömäinen. Mutta periaate ei anna myöten luopua täysin käyttökelpoisesta esineestä ja rahan laittamisesta uuteen. Ei kyllä toisaalta rahatilannekaan anna juurikaan myöten. Kyseinen reppu varmaankin kestää seuraavat 20 vuotta. Eli kuljen pikkutyttörepun kanssa hamaan mummouteen asti... Muilla samoja "ongelmia"? (Oikeastihan tämä ei ole suuri ongelma - minulla kuitenkin on se reppu...)

Vierailija
13277/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatöissä on aika mennyt, nyt ei jaksa ulkona olla, liian kuumaa. Siispä sisällä pengon kaapeista myytävää. Vuosien tauon jälkeen aion kokeilla kirppispöydän vuokrausta. On sen verran paljon särkyvää isoa tavaraa joita ei kukaan osta postituksella. Toivottavasti saa edes jotain menemään, enemmän kuin pöytävuokran verran. Epäilyttää kyllä.

Vierailija
13278/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos !

Osta kimono. Japanilaiset kimonot ovat hyviä aamutakkeina näin kesäaikaan.

Vierailija
13279/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee ongelmia tämän tyyppisistä syistä: ostin vajaa 10 vuotta sitten repun, joka miellytti silloin silmää. Se on edelleen täysin käyttökelpoinen ja hyvin kätevä käyttöesine - hyvä selässä, tilava, jne. Mutta en tykkää enää siitä miltä se näyttää - on jotenkin pikkutyttömäinen. Mutta periaate ei anna myöten luopua täysin käyttökelpoisesta esineestä ja rahan laittamisesta uuteen. Ei kyllä toisaalta rahatilannekaan anna juurikaan myöten. Kyseinen reppu varmaankin kestää seuraavat 20 vuotta. Eli kuljen pikkutyttörepun kanssa hamaan mummouteen asti... Muilla samoja "ongelmia"? (Oikeastihan tämä ei ole suuri ongelma - minulla kuitenkin on se reppu...)

Myy se ja osta kirppikseltä uusi

Vierailija
13280/20783 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihatöissä on aika mennyt, nyt ei jaksa ulkona olla, liian kuumaa. Siispä sisällä pengon kaapeista myytävää. Vuosien tauon jälkeen aion kokeilla kirppispöydän vuokrausta. On sen verran paljon särkyvää isoa tavaraa joita ei kukaan osta postituksella. Toivottavasti saa edes jotain menemään, enemmän kuin pöytävuokran verran. Epäilyttää kyllä.

Varmaan riippuu kaupungista. Täällä 30e hujakoilla ne järkevällä paikalla olevat pöydät ja siihen päälle tarrat ja kuskaaminen. Itse en laita kun tajusin, että pitäisi olla muutaman satasen edestä myytävää, että kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi