Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20801)

Vierailija
12641/20801 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan teistä on kohtuullista säilyttää liian pieneksi jääneitä vaatteita? Olen siis lihonut ulos kaapillisesta vaatteita (kyllä, myös alushousuista ja sukkahousuista). Kaikki vaan kierrätykseen, vai odotteletteko "ihmettä" tapahtuvaksi?

Edellisistä vastauksista täysin poiketen vastaan sinulle: Riippuu todella monesta asiasta, muten kannattaa toimia. Anteeksi, että vastaus on pitkä, ajattelen että joku voi siitä hyötyä.

Itse olen vaatefriikki ja vaatteita on vuosien varrella kertynyt paljon. Niin kauan kuin muistan, on toitotettu, että jos et ole käyttänyt vuoteen, hävitä ja muoti muuttuu jne.

Minä olen kehittynyt matkallani ja minulla on täten vain hyvälaatuisia vaatteita, jotka eivät oikein säilytettynä mene miksikään. Muoti voi muuttua, mutta kiertää ja koko ajan joku vanha asia tulee muotiin. Toisaalta yhä suurempi osa ihmisistä vähät välittää muodista ja pukeutuu tyylinsä eikä muodin mukaan miten haluaa, joten esim. kirppiksillä menee muukin kuin muodikas.

Näin ollen minä pidän omani ja aina säännöllisesti shoppailen nykyisin omista varastoista ja teen havaintoja, miten hyvälaatuista 20 vuotta vanha valmisvaate oli ja kuinka kivalta taas näyttää joku vanha vaate. Nyt juuri mietin, että pitääpä kaivaa esiin yksi ihana 20 vuotta vanha samettimekko.

Toki oli tämä sinun haaste eli vaatteet ovat liian pieniä. Osan, parhaat ja mieluisimmat voi muokata ja muokkauttaa. Toisaalta voit pohtia, aiotko joskus jostain syystä pyrkiä pudottamaan painoa? Itse aion terveyssyystä - toivon, etten loukkaa sinua tai ketään. Kenenkään ei tarvitse vaatteiden tai toisten ihmisten takia eikä asia ole helppo. Minun pieniä vaatteitani käyttää nyt yksi hyvä ystävä halutessaan/tarvitessaan jotain. Osan olen muokannut, osasta luopunut kokonaan.

Se mitä haluan sanoa on, että en ajattele kenenkään vastauksen sinulle olevan väärä vaan mietit, mikä sopii sinulle ja minä minulle.

Lisäksi ei kannata tukkia kotiaan liian pienellä/epämieluisalla, kunhan ei heivaa hyvää roskiin ja täytä kotiaan taas. Minulla on isohko koti, jossa olen asunut ja tulen asumaan, jos jokin elämäntilanne ei pakota muuttamaan eikä tämä harrastukseni ole syy asua tässä kodissa. Kaikki paikat eivät myöskään pursua vaatteita.

Toisaalta kannattaa kyseenalaistaa muodin muutos ja se, että yli vuoden käyttämättömänä ollut ei voisi tulla mieluisaksi. Nämä molemmat kun oikeastaan ovat juuri sellaisia hokemia, joilla saadaan ihmiset luopumaan (ja heittämään roskiinkin) ja myös kohta ostamaan lähes identtisiä vaatteita/muita tavaroita.

Hei hengenheimolainen, täällä toinen :-) Omat yli 15 vuotta vanhat vaatteeni (hameet, mekot, housut, jakut, takit) ovat hyväkuntoisia ja säännöllisessä käytössä vaikkakin harvakseltaan. Paitoja toki joutuu uusimaan hieman tiheämmin. Uusia ostan vain jos löydän sellaisen just-eikä-melkein-mallin ja värin, ja vain tarpeeseen. En tosin viitsi kierrellä kaupoissa joten nyt alkaa olla hätä parinkin vaatekappaleen kanssa kun kahden vuosikymmenen jälkeen alkavat näyttää loppuun käytetyiltä ja uutta vastaavaa ei ole varastossa ja tuskin helposti tulee vastaan. Painonhallintani kulmakivi on motivaatio mahtua näihin vanhoihin kauniisiin vaatteisiini :-D

En todellakaan näe syytä heittää vaatteita menemään sillä ajatuksella että ne eivät kohta ole muodissa. Omat vaatteeni ovat melko ajattomia ja ne mitkä eivät ole, ovat tyylisiäni ja käytän niitä joka tapauksessa.

Tämä ei silti poista ajoittaista karsinnan tuskaa, joskus vain pitää tuomita vaate loppuunkäytetyksi tai peräti turhaksi tilan viejäksi. Onneksi jälkimmäisiä ei juurikaan ole.

Olipa kivaa lukea viestisi, hengenheimolainen. :-) Olen siis tuo jolle vastasit. Ihan oikeassa olet, ei tämä täysin poista karsimisen tuskaa, mutta minulla ainakin kiinnostus vaatteisiin, vuosien kirppisharrastus ja osin todella tämä säilyttäminen on opettanut materiaalitietoisuutta ja toisaalta sitä, että pidän vaatteista hyvää huolta. Minulla karsimisen tuskaa helpottavat eddottomasti myös nuoret, joita minulla on kaksi (siis lapset, mutta jo lähes aikuisia). He todella innoissaan ottavat käyttöön minun vanhoja vaatteitanl ja erityisesti viime vuosina on moni vaate noussut arvoon arvaamattomaan.

Vierailija
12642/20801 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli mullekin tämä tilanne mistä niin moni on valittanut: lahjaksi jotain aivan muuta kuin mitä oli pyydetty, aargh :D Taaperon synttärit, ja isovanhemmat olivat jo osallistuneet erään kalliimman hankinnan rahoittamiseen, joten ei olisi tarvinut mitään paketteja tuoda. Mutta äitini sitten alkoi kyselemään että mitä voisi tuoda, kyllähän sitä nyt joku paketti pitää antaa. Sanoin sitten yhden hyvin selkeän toiveen, jonka hinta alle 10€. Mutta ei, hän tuokin sitten kaksi muuta pakettia joista kumpikaan ei ole tuo toivottu, sekä lahjakortin kauppaan, josta tuota kyseistä lelua ei edes saa :D No, ei nekään huonoja lahjoja sinänsä olleet, ja rahallisestihan mä tässä toki voitin kun saatiin paljon enemmän arvosta tavaraa ja voin tuon yhden halvemman ostaa sitten itse, mutta ihmetyttää vain, että miksi kysyä, jos ei aio toteuttaa toivetta. (Onneksi taapero itse ei osannut kaivata kyseistä asiaa, itse vain olin ajatellut että se voisi olla hänelle kiva+sellainen mistä olisi iloa jopa vuosiksi...) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12643/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut luopua niistä kirjoista, joita olen ottanut mukaan kaupunginkirjastojen poistokirja- ja vaihtokirjahyllyistä ja Kierrätyskeskuksen myymälän ilmaistavaroista. Yllätyksekseni löysin viitisenkymmentä ilmaiskirjaa kirjahyllystäni ja kaapeistani. Niitä on kertynyt pikkuhiljaa, huomaamatta, ja olen vasta nyt alkanut lukea niitä. Niistä eroon pääseminen vie aikansa...

Jatkossa mietin kahdesti, kannattaako ilmaiskirjojakaan laittaa laukkuun ja viedä kotiin, jos ne eivät ole sellaisia kirjoja, jotka haluaisin pitää itselläni.

Vierailija
12644/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut luopua niistä kirjoista, joita olen ottanut mukaan kaupunginkirjastojen poistokirja- ja vaihtokirjahyllyistä ja Kierrätyskeskuksen myymälän ilmaistavaroista. Yllätyksekseni löysin viitisenkymmentä ilmaiskirjaa kirjahyllystäni ja kaapeistani. Niitä on kertynyt pikkuhiljaa, huomaamatta, ja olen vasta nyt alkanut lukea niitä. Niistä eroon pääseminen vie aikansa...

Jatkossa mietin kahdesti, kannattaako ilmaiskirjojakaan laittaa laukkuun ja viedä kotiin, jos ne eivät ole sellaisia kirjoja, jotka haluaisin pitää itselläni.

Eihän niitä ole mikään pakko hyllyyn jättää, vaan lukemisen jälkeen viedä takaisin kiertoon.

Vierailija
12645/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin taas lukemaan fumion kirjaa ja sain siivottua yhden piirongin laatikoista. Kirjaan täytyy näemmä palata ajoittain uudelleen jotta saa projektia jatkettua.

Poistettuja tavaroita tälle vuodelle jo yli 100, suurin osa ihan silkkaa roskaa.

Käyttöön kelpaavat tavarat kerään isoon pahvilaatikkoon ja kun se on täynnä, käyn kysyyn esim kirpputorin pitäjältä haluaako ottaa omaan pöytäänsä myyntiin.

Vierailija
12646/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin taas lukemaan fumion kirjaa ja sain siivottua yhden piirongin laatikoista. Kirjaan täytyy näemmä palata ajoittain uudelleen jotta saa projektia jatkettua.

Poistettuja tavaroita tälle vuodelle jo yli 100, suurin osa ihan silkkaa roskaa.

Käyttöön kelpaavat tavarat kerään isoon pahvilaatikkoon ja kun se on täynnä, käyn kysyyn esim kirpputorin pitäjältä haluaako ottaa omaan pöytäänsä myyntiin.

Onko tämä vain englanniksi vai löytyykö myös suomeksi käännettynä? Kurkkasin Storytelistä, niin ei ainakaan siellä ollut suomeksi. Vai täytyykö nyt vain alkaa petrata englannin taitoa.

Olen ylpeä, pystyin laittamaan pois sellasia juttuja, joita aiemmin en ole pystynyt! Muutama vanha dvd esim.

Vierailija
12647/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan jälleen sen ikuisuusaiheen esille, sillä täällä usein valitetaan ettei kirppiksellä mene tavarat kaupaksi.

Tänään pyörähdin taas kirppiksellä ja myymmissä mm. Kulahtanut sekä haalistunut, selvästi rummutettu pilalle, yöppäri 5e, legowearin mekko, iso reikä hihassa 8e ja kurahaalari 13e, reikä pepussa, eli tuote käyttökelvoton.

Oli paljon muitakin juttuja, mutta nuo vain jäivät mieleen.

Katsokaa vähän mitä myytte. En yhtään ihmettele, että kauppa ei käy.

Yksi vielä tuli mieleen. Hieno käsin neulottu paita yli 100e. Ja tämän hinta on kohtuullinen, oli todella siisti ja vaivaa käytetty. Mutta harva kirppikseltä ostaa tuohon hintaan. Myyntikanavat kannattaa myös tsekata kuntoon.

Hyvä nosto. Pääsääntöisesti kirpparihintojen pitää olla ihan muutamaa euroa maksimissaan, usein jopa 1e. Varmasti korkeilla hinnoilla yritetään saada edes vähän enemmän voittoa pöytävuokran jälkeen, mutta niin se vaan on että kirppari kannattaa ottaa mukavana harrastuksena ja puuhailuna eikä tulonhankintakeinona. Itse myyn tosi harvoin kirpparilla mitään mutta silloin kun myyn, koen sen enemmän hauskana puuhana, on kiva käydä järjestelemässä pöytää ja katsomassa mitkä tavarat ovat menneet jne. Ja tuottoa sitten tulee ehkä muutama kymppi, joskus ei sitäkään.

Vierailija
12648/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole mikään pakko hyllyyn jättää, vaan lukemisen jälkeen viedä takaisin kiertoon.

Mä käytän vaihtokirjahyllyjä just noin. Otan yhden, luen ja vien takaisin. Joitain englanninkielisiä kirjoja jemmaan, että voin reissussa lukea niitä ja jättää hotellien kirjanvaihtopisteisiin. Ajatukseni ei todellakaan ole se, että vaihtopisteestä löytynyt kirja pesiytyisi kotiini.

Vierailija
12649/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hengenheimolainen, täällä toinen :-) Omat yli 15 vuotta vanhat vaatteeni (hameet, mekot, housut, jakut, takit) ovat hyväkuntoisia ja säännöllisessä käytössä vaikkakin harvakseltaan. Paitoja toki joutuu uusimaan hieman tiheämmin. Uusia ostan vain jos löydän sellaisen just-eikä-melkein-mallin ja värin, ja vain tarpeeseen. En tosin viitsi kierrellä kaupoissa joten nyt alkaa olla hätä parinkin vaatekappaleen kanssa kun kahden vuosikymmenen jälkeen alkavat näyttää loppuun käytetyiltä ja uutta vastaavaa ei ole varastossa ja tuskin helposti tulee vastaan. Painonhallintani kulmakivi on motivaatio mahtua näihin vanhoihin kauniisiin vaatteisiini :-D

En todellakaan näe syytä heittää vaatteita menemään sillä ajatuksella että ne eivät kohta ole muodissa. Omat vaatteeni ovat melko ajattomia ja ne mitkä eivät ole, ovat tyylisiäni ja käytän niitä joka tapauksessa.

Tämä ei silti poista ajoittaista karsinnan tuskaa, joskus vain pitää tuomita vaate loppuunkäytetyksi tai peräti turhaksi tilan viejäksi. Onneksi jälkimmäisiä ei juurikaan ole.

Olen viimeisten vuosien aikana lihonut juuri vatsan alueelta, ja sieltä se paino viimeiseksi lähtee, vaikka kuinka kuntoilisi joka päivä ja söisi normaalia vähemmän. 

Tämän vuoksi olen joutunut luopumaan isosta kasasta vaatteita, etenkin housuista.

Aiemmin ostin vain uusia vanhojen tilalle, mutta nykyään vaatteiden osto on ihan mahdotonta. Laatu on huonontunut esim.kangas ohuempaa, huonommin ommeltua tai vastaavaa. Kävin Hulluilla Päivillä katsomassa farkkuja, joita olen käyttänyt viimeiset 5 vuotta. Sovituskopissa kokeilin yhtä numeroa isompaa kokoa, mutta housut eivät menneet vyötäröltä kiinni. Nykyiset pienemmät housut vain puristavat. Lisäksi kangas oli huonompi laatuista.

Urheilutopeissa käytän paljon hihattomia. Niin nyt kokeilin sellaisia, jotka näyttivät vaatetangossa ihan hyviltä, mutta paljastivat selän, mikä vielä ok, mutta oli leikattu myös sivulta avonaiseksi, jotta jenkkakahvat varmasti näkyvät. 

En uskaltaisi ostaa mitään vaatetta netistä, kun ei tiedä mitä sieltä tulee. Vielä 90-luvulla uskalsi tilata Elloksen postimyynnistä, mutta nykyisin varmaan niidenkin laatu on huonontunut.

Vierailija
12650/20801 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teillä on tommosta. Työssäoloaikana en juuri ehtinyt lukea muuta ,kuin kirjastosta lainaamiani kirjoja ja sisustuslehtiä.

Vajaa 10 v sitten jäin eläkkeelle ja olen valtavasti kuunnellut ännikirjoja, ja lukenut myös i padilta + kirjastosta olen lukenut tapletilta mielenkiintoisimmat kuvalehdet.

Meille ei tule mitään mainoslehtiä, päivälehden luen tietty netistä.

Yhtä sutjakkana olen pysynyt aina ,joten sen takia ei vaatteita ole tullut hankittua. Muodikasta ja tyyliin sopivaa kylläkin ja vanhat vien heti veks samoin astiat , jos ostan uusia mieluisampia.

Ei ole tavarapaljoutta vaikka ikää on 75v molemmilla.

Vierailija
12651/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teillä on tommosta. Työssäoloaikana en juuri ehtinyt lukea muuta ,kuin kirjastosta lainaamiani kirjoja ja sisustuslehtiä.

Vajaa 10 v sitten jäin eläkkeelle ja olen valtavasti kuunnellut ännikirjoja, ja lukenut myös i padilta + kirjastosta olen lukenut tapletilta mielenkiintoisimmat kuvalehdet.

Yhtä sutjakkana olen pysynyt aina ,joten sen takia ei vaatteita ole tullut hankittua. Muodikasta ja tyyliin sopivaa kylläkin ja vanhat vien heti veks samoin astiat , jos ostan uusia mieluisampia.

Joskus voisi miettiä millä tyylillä kirjoittaa, mihin ketjuun ja miltä se voi kuulostaa toisten korviin. Iloisia eläkevuosia!

Vierailija
12652/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus voisi miettiä millä tyylillä kirjoittaa, mihin ketjuun ja miltä se voi kuulostaa toisten korviin. Iloisia eläkevuosia!

Varmaan ne omat lapsetkin soittelis joskus jos sen taidon oppii.

Vierailija
12653/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan jälleen sen ikuisuusaiheen esille, sillä täällä usein valitetaan ettei kirppiksellä mene tavarat kaupaksi.

Tänään pyörähdin taas kirppiksellä ja myymmissä mm. Kulahtanut sekä haalistunut, selvästi rummutettu pilalle, yöppäri 5e, legowearin mekko, iso reikä hihassa 8e ja kurahaalari 13e, reikä pepussa, eli tuote käyttökelvoton.

Yksi vielä tuli mieleen. Hieno käsin neulottu paita yli 100e. Ja tämän hinta on kohtuullinen, oli todella siisti ja vaivaa käytetty. Mutta harva kirppikseltä ostaa tuohon hintaan. Myyntikanavat kannattaa myös tsekata kuntoon.

Samaa mieltä. Oulussa kirpparit ovat menneet ihan pilalle jo vähän ennen koronaa. Toki korona kiihdytti alamäkeä. Kävin taas pitkästä aikaa ja näin siellä esim leluja, jotka maksavat kaupassa saman verran paitsi että nämä olivat ihan puhki kulutettuja. Olisin ostanut, jos olisivat olleet vielä hyväkuntoisia ja tietenkin järkevän hintaisia. Mutta että 15e pyydettiin roskiskuntoisesta tavarasta. :D

Lisäksi löytyi pikamuotiliikkeen käytettyjä takkeja 10-20e, jotka maksaa alessa saman verran. Naisten vaatteet ihan resuja, nuhjuisia, nukkaisia, venyneitä. Ja siis jotain H&M vaatetta, joka maksaa alennuksessa saman verran. Siis ihan 3e olen ostanut uutena farkkulegginssejä, t-paitoja ym, kevättakin 15e. Ja kyllä ne kestää, kun ostaa puuvillaa, jossa on hyvät ompeleet. Nämä taas raahaa akryyliroskaa kirpparille ja myy kaupan hinnalla...? Mitä ihmettä, miksi nähdä vaivaa roskan hinnoitteluun ja kirpparille raahaamiseen?

Vierailija
12654/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vain livekirppiksillä myymässä ja sitten käytän hinnoittelupalveluita.

Enää ei tarpeetonta tule, kun en ostele.

Viimeksi ostin mammuttimarkkinoilta isot kasat kosmetiikkaa. Nekin häviää pikkuhiljaa

Vierailija
12655/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne omat lapsetkin soittelis joskus jos sen taidon oppii.

70-luvun äidit iski jälleen! xD

Vierailija
12656/20801 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Oulussa kirpparit ovat menneet ihan pilalle jo vähän ennen koronaa. Toki korona kiihdytti alamäkeä. Kävin taas pitkästä aikaa ja näin siellä esim leluja, jotka maksavat kaupassa saman verran paitsi että nämä olivat ihan puhki kulutettuja. Olisin ostanut, jos olisivat olleet vielä hyväkuntoisia ja tietenkin järkevän hintaisia. Mutta että 15e pyydettiin roskiskuntoisesta tavarasta. :D

Lisäksi löytyi pikamuotiliikkeen käytettyjä takkeja 10-20e, jotka maksaa alessa saman verran. Naisten vaatteet ihan resuja, nuhjuisia, nukkaisia, venyneitä. Ja siis jotain H&M vaatetta, joka maksaa alennuksessa saman verran. Siis ihan 3e olen ostanut uutena farkkulegginssejä, t-paitoja ym, kevättakin 15e. Ja kyllä ne kestää, kun ostaa puuvillaa, jossa on hyvät ompeleet. Nämä taas raahaa akryyliroskaa kirpparille ja myy kaupan hinnalla...? Mitä ihmettä, miksi nähdä vaivaa roskan hinnoitteluun ja kirpparille raahaamiseen?

Sit tää porukka sama porukka vie myymättä jääneet konttiin yms. Ja jättää kustannukset muille.

Vierailija
12657/20801 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä vain englanniksi vai löytyykö myös suomeksi käännettynä? Kurkkasin Storytelistä, niin ei ainakaan siellä ollut suomeksi. Vai täytyykö nyt vain alkaa petrata englannin taitoa.

Olen ylpeä, pystyin laittamaan pois sellasia juttuja, joita aiemmin en ole pystynyt! Muutama vanha dvd esim.

On suomeksi käännettynä ainakin ihan paperisena :)

Vierailija
12658/20801 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit tää porukka sama porukka vie myymättä jääneet konttiin yms. Ja jättää kustannukset muille.

Ihmettelen vain kovasti sitä, että roskia ei osata laittaa roskiin. Siis jotkut näkevät ison vaivan pöydän vuokraamisessa, hinnoittelussa ja sitten yrittävät myydä ihan loppuun käytettyä tavaraa... Pidän sitä todella kummallisena käytöksenä. Ja pöytävuokratkin ovat täällä Oulussa todella kalliita, lähemmäs 30e viikolta. Aika paljon saa myydä roskaa, että saa edes sen katettua. Siihen päälle vielä hintalappuarkkien hinnat, kuljetus paikan päälle, joka päivä pitäisi käydä siistimässä ja täyttämässä pöytää jne. Ihan hullun hommaa.

Kannattaa vain laittaa nettiin myyntiin ne muutamat uudet/uudenveroiset hutiostokset ja keräilytuotteet, ja niistä pyytää järkevä hinta. Helppoa ja saa oikeaa rahaa, eikä mitään senttejä. Ja iso plussa on se, ettei kaikenmaailman mukaostajat pyörittele niitä käsissään ja riko niitä, saati sitten varasta.

Näistä syistä en voi itse varata pöytää. Heitän itae roskat roskiin ja arvotavarat menevät nettiin myyntiin... Saan niistä rahat 100 % itselleni, eikä siitä mene senttiäkään kirpparin pitäjän taskuun. Pitäisi olla satoja 1-3 euron tavaroita ja vaatteita, että pöydän kannattaisi vuokrata. 

Vierailija
12659/20801 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan asuntoon, jossa on edellistä asuntoa enemmän säilytystilaa, huomattavasti enemmän. Nyt täytyy pysyä lujana ja välttää tavaroiden kertymistä.

Vierailija
12660/20801 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlainen prosessi on itsellänikin meneillään. Järjestelin kirjahyllyt uudestaan viime syksynä ja siirsin kaikki ilmaisena haalitut tai kirjastojen poistomyynneistä ostetut samaan hyllyyn. Määrä oli aikamoinen, ja päätin silloin, että ne lähtevät kiertoon, kunhan olen ne lukenut. Tunnistan kyllä, että tässä on mahdollinen vaaranpaikka, kun tekee itsensä kanssa tällaisia ehdollisia sopimuksia. Se on kuitenkin toiminut, sillä se on herättänyt omaa lukemiseen liittyvää kilvoittelunhalua henkiin. Kiertoon on lähtenyt jo 20 teosta ja ainoastaan yksi luetuista on ollut sellainen, josta tuli erityisen vahva tunnetarve jättää se asumaan omaan kirjahyllyyn.

Tämä keino karsia on hidas, mutta sinänsä sen hitaus ei itseäni haittaa. Tiedän muuttavani joskus kolmen vuoden päästä toiseen asuntoon mahdollisesti jopa eri paikkakunnalle ja haluan saada siihen mennessä kirjahyllyjeni sisällöstä karsittua noin 100 kirjaa. Käytän jo varsin ahkerasti kirjastoa, mutta haluaisin siirtyä entistä enempi sen aktiivikäyttäjäksi. Oma kirjamaku ei ole mikään erityisen spesifi, joten olen löytänyt aina haluamani kirjat kirjastostakin.