Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20770)

Vierailija
9321/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko joulu lahjoineen ahdistaa? Itse olen jo pitkään pyytänyt lahjaksi kuluvaa tavaraa, kuten teetä, mausteita ja kynttilöitä. Vaan eipä nämäkään usein mene ihan putkeen.

Lahjaksi tulee irtoteetä koska se on kai kivemman näköinen lahja kuin pussiteepaketti. Vaan jää käyttämättä, kun arjen touhujen keskellä ei jaksa alkaa värkkäämään irtoteen kanssa, pussi on vain paljon kätevämpi ja helpompi. Mausteet on joulumausteita tai jotain erikoisia joilla ei löydy käyttökohteita. Kynttilät kauniita ja koristeellisia, mutta ei sisustukseen sopivia. Voi kun saisi vain yksinkertaisia kynttilöitä ja tavallisia arkimausteita.

Taidan olla vaikea lahjottava. Ehkä vielä joskus läheiset suostuvat siihen ettei aikuisten kesken vaihdeta lahjoja.

Kieltämättä kuulostaa hankalalta. Ehkä sitä voisi vähän iisimmin ottaa lahjojen kanssa. Kuulostaa siltä että toiveesi otetaan jo huomioon melko hyvin ja siitä kannattaa olla kiitollinen. Varmasti on parempi että ostat itse ne sisustukseen sopivat kynttilät.

Tottakai olen kiitollinen, kaunis ajatus lahjojen taustalla toki on. En tiedä millä tavalla pitäisi ottaa iisisti? Kiitän kauniisti lahjoista ja hankkiudun niistä eroon lahjan antajaa loukkaamatta. Ja ostan tietysti itse tavallisen tylsät pöytäkynttilät hassunhauskojen paljastakamuksisten joulupukki-kynttilöiden tilalle.

Itselleni riittäisi yhdessäolo läheisten kesken, en kaipaa yhtään lisää tavaraa. Mutta ehdotukseni siitä että lahjottaisiin vain lapset eikä ostettaisi aikuisten kesken lahjoja ei kelpaa muille, joten tällä kai mennään hamaan loppuun asti.

"Kynttilät kauniita ja koristeellisia, mutta ei sisustukseen sopivia."

Ja nyt ne onkin yhtäkkiä takapuolikynttilöitä 🙄

Löytyyköhän tästäkin keskustelusta useampi näitä kynttilänostelijoita vai miksi kynttiläavautumiseni aiheutti näin paljon mielipahaa? :D

Olen tuo edellinen kirjoittaja ja olen siis jo keski-ikäinen ja aika monta joulua viettänyt, tähän ikään mennessä on ehtinyt saada monenlaista kynttilää näiltä innokkailta tavaranostelijoilta. Nuorempana tuli enkelin ja keijukaisen muotoisia koristekynttilöitä, jotka ei sovellu poltettavaksi vaan savuavat ja sulavat ympäriinsä. Eli on tarkoitettu vain koristeeksi. Ihan kauniita, mutta eivät omaa tyyliä ja haluan pitää kodissani esillä vain muutamia harkittuja koriste-esineitä. Nykyään näitä ei kai (toivottavasti) enää edes myydä. On tullut hassunhauskoja huumorikynttilöitä, joita en halua pitää esillä edes sen aikaa kun palavat pois, enkä kehtaa lahjoittaa muidenkaan riesaksi. On tullut tavallisia pöytäkynttilöitä, joissa ei vain väri tai kuvio miellytä. Tavallisen tylsässä pastellinsävyisessä kodissa kirkuvan pinkki tai neonoranssi näyttää vain hassulta. Voisihan ne polttaa pois, mutta kaapit on jo täynnä mieluisia omaan kotiin sopivia kynttilöitä joita poltan mielummin. Nuo sentään on helpommin lahjoitettavissa vaikka naapurin mummolle. 

Ja on tullut myös mieluisia, toiveiden mukaisia kynttilöitä jotka ovat aidosti ilahduttaneet. 

Olisikohan kynttiläkriisini nyt käsitelty tässä keskustelussa? 

Vierailija
9322/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei polteta ollenkaan kynttilöitä. Meillä ei ole sohvapöytää tai mitään muutakaan tasoa kynttilöitä varten. Ikkunalautoja ei ole.

Eli ne(kään) eivät ole kaikille sopiva, varmasti poiskuluva lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9323/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tavaran järjestelyä ja karsimista on harrastanut jo useamman vuoden, niin ahaa-elämyksiä tulee edelleen. Liian pitkään pienellä budjetilla eläneellä säästäminen on varmaan loppuelämän takaraivossa eikä aina hahmota omia erikoisia toimintatapojaan. Järjestelin taannoin vaatteitani ja laitoin "huonot" alushousut omaan pinoonsa. Huonot ovat epämukavia, väärän kokoisia, ärsyttävää materiaalia tai muulla tapaa hankalia. Pinoa järjestäessä aloin miettimään miksi minä, aikuinen työssäkäyvä ihminen pidän kaapissani huonojen alushousujen pinoa. Voin hyvin käyttää sopivia alushousuja enkä päädy vararikkoon sen takia. Päätin heittää huonot roskiin, mutta pino on edelleen kaapissa. Mutta kyllä tässä joku päivä sen toteutan...

Vierailija
9324/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tavaran järjestelyä ja karsimista on harrastanut jo useamman vuoden, niin ahaa-elämyksiä tulee edelleen. Liian pitkään pienellä budjetilla eläneellä säästäminen on varmaan loppuelämän takaraivossa eikä aina hahmota omia erikoisia toimintatapojaan. Järjestelin taannoin vaatteitani ja laitoin "huonot" alushousut omaan pinoonsa. Huonot ovat epämukavia, väärän kokoisia, ärsyttävää materiaalia tai muulla tapaa hankalia. Pinoa järjestäessä aloin miettimään miksi minä, aikuinen työssäkäyvä ihminen pidän kaapissani huonojen alushousujen pinoa. Voin hyvin käyttää sopivia alushousuja enkä päädy vararikkoon sen takia. Päätin heittää huonot roskiin, mutta pino on edelleen kaapissa. Mutta kyllä tässä joku päivä sen toteutan...

Teet sen heti. Nouset siitä paikaltasi, menet vaatekaapille, otat epäsopivien alushousujen pinon ja viet sen roskikseen. Alusvaatteitahan ei voi edes lajitella minnekään, ei edes tekstiilijätteisiin, joten roskis on oikea osoite.

Vierailija
9325/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet sen heti. Nouset siitä paikaltasi, menet vaatekaapille, otat epäsopivien alushousujen pinon ja viet sen roskikseen. Alusvaatteitahan ei voi edes lajitella minnekään, ei edes tekstiilijätteisiin, joten roskis on oikea osoite.

Näin tein. Jes! Kiitos tsempistä, tämä on ihana keskustelu :)

Vierailija
9326/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritettiin ennen joulua katsoa josko olisi pieneksi jääneitä leluja tai jotain millä ei enää leikitä, mutta mistään ei tahdottu vapaaehtoisesti luopua. Siksi koetin hillitä lahjamäärää vetoamalla ettei meillä ole tilaa. Huh.. ihan turhia yritykset. Tavarakaaos tuli taas. Läheiset osoittavat rakkauttaan (tai jotain muuta tunnetta?) tavaralla.

Joulu toi mukanaan

- 7 tonttua (siis joulukoristeita) ennestään jo laajaan tonttukokoelmaan joista mistään ei saa luopua vaikkei niillä jakseta leikkiä. Ovat kuulemma tärkeä osa sitä joulunhenkeä. Ei riitä pari vaan oltava parikymmentä!

- 4 kpl lasten omatekemiä joulukuusen koristeita (useimmat tehty vessapaperihylsyistä, toki tärkeitä),

- kaksi joulukukkaa, toisen lahjoitin eteenpäin,

- piparkakkutalo joka ylimakea ja iso, vie tilaa keittiötasolta

- 3 kirjaa (joista olin 2 lukenut jo aiemmin ja 1 jota en edes halua lukea ja suosin äänikirjapalvelua jota etukäteen mainostin - turhaan, nyt mietin mihin voi lahjoittaa uusia kirjoja)

- 7 kpl konvehtirasioita (valitettavasti vain 1 oli muuta kuin pandan juhlapöydän konvehteja, jaettu eteenpäin etten lohtusyö niitä kaikkia)

- 2 palapeliä (koottu kerran ja nyt tylsiä)

- 3 muuta lasten lautapeliä (yksi oli toivottu, kahta eivät viitsi edes kokeilla, ei mahdu ennestään täyteen lautapelikaappiin)

- nukketalo (jota kiellettiin toivomasta koska ei mahdu meille, mutta pukki toteutti toiveen koska oli lapsen salaisella listalla pukille)

Lasten huoneeseen se ei mahdu, eli on eteisessä tukkeena. Lapset leikkivät sillä sentään aattoiltana ja joulupäivän aamuna kunnes muistivat puhelimet.

Vaatisi kuulemma lisää kalusteita jotta voisi jatkaa leikkiä. Ja niitä ei voi tietenkään itse askarrella.

- 2 pehmolelua jo pehmoja täynnä oleviin sänkyihin. Osa sängyn alla pölyttymässä, ei oikeaa tunnearvoa mutta kun kavereillakin on paljon niin matkittava heitä

- muotia olevat vuodevaatteet (ennestään jo monet olemassa)

- askartelutarvikkeita joita toivottu, mutta tulikin triplana. Onneksi kuluvat kuten piirustuspaperikin, tosin kaikki piirrokset pitäisi muka säästää.

Jotain muutakin oli…en vaan muista.

Kuitenkaan lahjat ei pitkään jaksaneet ilahduttaa vaan päähuomio lapsilla puhelimella olo. Sitä ei voi kokonaan estää kun haittaisi kaverisuhteita. Sitä kinutaan eikä mihinkään muuhun haluta keskittyä.

Kuulemma kaverit sai vielä enemmän ja kalliimpia lahjoja! Joten joulu oli aika pettymys. Miten joulustakin saatu kilpavarustelua? Miten tästä pääsee pois?!

Tuntuu että koko aika menee tavaroiden järjestelyyn pois lattioilta jonnekin vaikka kaapit jo ennestään täynnä. En malta odottaa, että saa joulun purkaa pois. Muutama tonttu ym. saattaa kadota siinä samalla…

Siis tämä tavarakaaos vaikuttaa omaan hyvinvointiin kun ei voi rentoutua kotonaan. Pakko lähteä ulos jos vaan pääsee ja palatessa lisää tavaroita sekoitettu ympäriinsä. Muut eivät vaan näe kaaosta.

Kuulostaa painajaiselta. Osanottoni. 

Vierailija
9327/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylitarkka hajuaisti, mutta kyllä ei fleece-puseroni haise miltään. Käytän välikerrastona, joten ei tarvitse pestä usein. Villa tuppaa kutittamaan, joten suosin fleece-paitaani. On sopivan väljä ja alle menee pitkähihainen paita.

Ja kyseessä on muuten joululahja takavuosilta. Tänä jouluna saatu villapusero on jo lahjoitettu eteenpäin.

Vierailija
9328/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ylitarkka hajuaisti, mutta kyllä ei fleece-puseroni haise miltään. Käytän välikerrastona, joten ei tarvitse pestä usein. Villa tuppaa kutittamaan, joten suosin fleece-paitaani. On sopivan väljä ja alle menee pitkähihainen paita.

Ja kyseessä on muuten joululahja takavuosilta. Tänä jouluna saatu villapusero on jo lahjoitettu eteenpäin.

Ei kai kaikki haisekaan, mutta jotkut keinokuituiset vaatteet haisevat kamalalta. Itsekin olen heittänyt tällaisia pois kun ajatellut että haju lähtisi pesussa. Ei lähtenyt. Kirjoittaja lienee puhunut tällaisesta. 

Vierailija
9329/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan enää mitään joulun jälkeistä lahjanvaihtoryhmää? Muistaakseni muinoin tällainen oli Facebookissa tai ehkä jollain sitä edeltäneellä keskustelufoorumilla. Ihmiset postailivat kuvia turhista lahjoista ja vaihtelivat niitä keskenään, joku sai uudet sukat ja toinen suklaarasian. Aika hauska idea!

Vierailija
9330/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kaikki haisekaan, mutta jotkut keinokuituiset vaatteet haisevat kamalalta. Itsekin olen heittänyt tällaisia pois kun ajatellut että haju lähtisi pesussa. Ei lähtenyt. Kirjoittaja lienee puhunut tällaisesta. 

No tuo on joku akryyli-polyamidi tms seos ja se todellakin haisee kun rankkitynnyri. Ei aavistustakaan missä palosuoja-aineessa se on liotettu, tai edes mistä se on oikeasti ostettu. Hajusta päätellen veikkaisin jotain kiinalaista verkkokauppaa, joten päälle tuota ei voi pukea kuin omalla vastuulla (en ajatellut kokeilla). Toistaiseksi sijoituspaikka on ulkovarastossa.

Vierailija
9331/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä ikävältä, mutta nykyajan tavarapaljouden keskellä lahjoilla on ihan eri merkitys kuin joskus ennen vanhaan.

Näin on! Pääasiallinen syy nykyaikana hankkia lahjoja on se, että aina ennenkin niin on tehty. Ja lahjaksi annetaan tavaraa, koska ennenkin annettiin. Ja annetaan juuri sen tapaista tavaraa, mitä ennenkin oli tapana antaa.

Mutta kyllä perinteet hiljalleen muuttuvat. Vähitellen yhä useampi hyväksyy aineettomat lahjat, muuten epäperinteiset lahjat tai täyden lahjattomuuden.

Vierailija
9332/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä ikävältä, mutta nykyajan tavarapaljouden keskellä lahjoilla on ihan eri merkitys kuin joskus ennen vanhaan.

Näin on! Pääasiallinen syy nykyaikana hankkia lahjoja on se, että aina ennenkin niin on tehty. Ja lahjaksi annetaan tavaraa, koska ennenkin annettiin. Ja annetaan juuri sen tapaista tavaraa, mitä ennenkin oli tapana antaa.

Mutta kyllä perinteet hiljalleen muuttuvat. Vähitellen yhä useampi hyväksyy aineettomat lahjat, muuten epäperinteiset lahjat tai täyden lahjattomuuden.

Häissä en ole enää vuosiin näkynyt lahjoja. Se muutos oli nopea. Vuonna 2010 oltiin vielä häissä, joissa oli pitkä lahjalista Stockalta.

Kyllä se pikkuhiljaa. Eikä tavaroissa lapsille sinällään ole mitään vikaa, jos ne tavarat vain oikeasti ovat sitä, mitä lapset haluavat ja tarvitsevat. Ei sellaista, mitä lahjanantaja haluaa ostaa tai mitä lahjanantaja kuvittelee saajan tarvitsevan. Sitten tulee niitä kirjoja, joita kukaan ei koskaan lue, villalapasia tai -sukkia, jotka eivät goretex-elämässä koskaan päädy käyttöön, keittokirjoja, mistä ei koskaan kokata mitään.

Vierailija
9333/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko joulu lahjoineen ahdistaa? Itse olen jo pitkään pyytänyt lahjaksi kuluvaa tavaraa, kuten teetä, mausteita ja kynttilöitä. Vaan eipä nämäkään usein mene ihan putkeen.

Lahjaksi tulee irtoteetä koska se on kai kivemman näköinen lahja kuin pussiteepaketti. Vaan jää käyttämättä, kun arjen touhujen keskellä ei jaksa alkaa värkkäämään irtoteen kanssa, pussi on vain paljon kätevämpi ja helpompi. Mausteet on joulumausteita tai jotain erikoisia joilla ei löydy käyttökohteita. Kynttilät kauniita ja koristeellisia, mutta ei sisustukseen sopivia. Voi kun saisi vain yksinkertaisia kynttilöitä ja tavallisia arkimausteita.

Taidan olla vaikea lahjottava. Ehkä vielä joskus läheiset suostuvat siihen ettei aikuisten kesken vaihdeta lahjoja.

Kieltämättä kuulostaa hankalalta. Ehkä sitä voisi vähän iisimmin ottaa lahjojen kanssa. Kuulostaa siltä että toiveesi otetaan jo huomioon melko hyvin ja siitä kannattaa olla kiitollinen. Varmasti on parempi että ostat itse ne sisustukseen sopivat kynttilät.

Tottakai olen kiitollinen, kaunis ajatus lahjojen taustalla toki on. En tiedä millä tavalla pitäisi ottaa iisisti? Kiitän kauniisti lahjoista ja hankkiudun niistä eroon lahjan antajaa loukkaamatta. Ja ostan tietysti itse tavallisen tylsät pöytäkynttilät hassunhauskojen paljastakamuksisten joulupukki-kynttilöiden tilalle.

Itselleni riittäisi yhdessäolo läheisten kesken, en kaipaa yhtään lisää tavaraa. Mutta ehdotukseni siitä että lahjottaisiin vain lapset eikä ostettaisi aikuisten kesken lahjoja ei kelpaa muille, joten tällä kai mennään hamaan loppuun asti.

"Kynttilät kauniita ja koristeellisia, mutta ei sisustukseen sopivia."

Ja nyt ne onkin yhtäkkiä takapuolikynttilöitä 🙄

Löytyyköhän tästäkin keskustelusta useampi näitä kynttilänostelijoita vai miksi kynttiläavautumiseni aiheutti näin paljon mielipahaa? :D

Olen tuo edellinen kirjoittaja ja olen siis jo keski-ikäinen ja aika monta joulua viettänyt, tähän ikään mennessä on ehtinyt saada monenlaista kynttilää näiltä innokkailta tavaranostelijoilta. Nuorempana tuli enkelin ja keijukaisen muotoisia koristekynttilöitä, jotka ei sovellu poltettavaksi vaan savuavat ja sulavat ympäriinsä. Eli on tarkoitettu vain koristeeksi. Ihan kauniita, mutta eivät omaa tyyliä ja haluan pitää kodissani esillä vain muutamia harkittuja koriste-esineitä. Nykyään näitä ei kai (toivottavasti) enää edes myydä. On tullut hassunhauskoja huumorikynttilöitä, joita en halua pitää esillä edes sen aikaa kun palavat pois, enkä kehtaa lahjoittaa muidenkaan riesaksi. On tullut tavallisia pöytäkynttilöitä, joissa ei vain väri tai kuvio miellytä. Tavallisen tylsässä pastellinsävyisessä kodissa kirkuvan pinkki tai neonoranssi näyttää vain hassulta. Voisihan ne polttaa pois, mutta kaapit on jo täynnä mieluisia omaan kotiin sopivia kynttilöitä joita poltan mielummin. Nuo sentään on helpommin lahjoitettavissa vaikka naapurin mummolle. 

Ja on tullut myös mieluisia, toiveiden mukaisia kynttilöitä jotka ovat aidosti ilahduttaneet. 

Olisikohan kynttiläkriisini nyt käsitelty tässä keskustelussa? 

Yksi hyvä puoli kynttilälahjoissa on. Jos joku kyselee perään, niin voi sanoa että ne on jo poltettu, kiitos vaan!

Vierailija
9334/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei polteta ollenkaan kynttilöitä. Meillä ei ole sohvapöytää tai mitään muutakaan tasoa kynttilöitä varten. Ikkunalautoja ei ole.

Meillä ei kanssa polteta kynttilöitä kun ehkä yhtä kynttilää kerran vuodessa, jouluna. Syynä on ihan paloturvallisuus ja vielä suurempana syynä se, että niistä tulee paljon sitä paljon puhuttua pienhiukkasta, joka ihan aikuisten oikeasti aiheuttaa terveysongelmia. Oli jonkun lääkärin haastattelu aiheesta tänäkin vuonna jossain iltapäivälehdessä. Etenkin lapsiperheiden, astmaatikoiden ja muuten hengitysteiltään herkkien kannattaa jättää kynttilät kokonaan polttamatta.

Vierailija
9335/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan varmaan sielun siskoja, mulla on kokonainen laatikko täynnä näitä epäsopivia ja päällä ikävältä tuntuvia alushousuja. Niihin on kuitenkin laittanut rahaa, niin en ole raaskinut heittää pois. Ihan kuin ne omia aikojaan muuttuisi sopiviksi kun tarpeeksi kauan odotan ; )

Vierailija
9336/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan varmaan sielun siskoja, mulla on kokonainen laatikko täynnä näitä epäsopivia ja päällä ikävältä tuntuvia alushousuja. Niihin on kuitenkin laittanut rahaa, niin en ole raaskinut heittää pois. Ihan kuin ne omia aikojaan muuttuisi sopiviksi kun tarpeeksi kauan odotan ; )

Tätä maagista ajattelua harrastaa melkein kaikki.

Ei se toimi, kyllä me se tiedetään.

Sulle samat sanat: pylly ylös penkistä, laatikolle ja laatikko roskiin.

Vierailija
9337/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa pystyisi olemaan ostamatta !!

Kosmetiikkaa kymmeniä avaamattomia puteleita, huiveja 26, käsineitä 8 paria, pyyhkeitä 15, lakanoita 23..Laskin että ymmärtäisin. Lisää tekee mieli vaikka mitään en tarvitse. Tänään kävin kaupoilla. Ostin saippuan, en muuta. Tarpeeseen. Tuli hyvä mieli.

Kunpa nyt onnistuisin. Säästäisin rahaa, tilaa, hermoja jos osaisin olla ostelematta.

Huomaan hankkivani kulutustavaraa kun on niin kivaa ostaa. Nyt ymmärrän että senkin pitää loppua. Ensin käytettävä nuo megavarastot kosmetiikkaa, servettejä, kynttilöitä, sukkia, alusvaatteita...

Hankalaa !!

Vierailija
9338/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesin saman kun korkkasin parin vuoden takaisen ihan kivan joululahjakynttilä. Ainoa kerta kun poltettiin sitä, oli jouluaterialla, tätä menoa kynttilä kestää 10 vuotta. Sohvapöytä on, mutta jos oleskellaan sohvalla täytyy saada olla rennosti, eikä jännittää, osuuko jotain liekkiin tai nukahtaako. Pidän kyllä esimerkiksi takkatulesta, mutta kynttilöissä ei vain ole oikein järkeä. Tuikuista en välitä sitäkään vähää. Taloudessa on nolla tuikkukippoa.

Vierailija
9339/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, tuli jotenkin kamala inho kodin tavaramäärää kohtaan kun tässä lomalla on aikaa oikeasti katsoa kotia kunnolla. Muutamat esillä olevat joulukoristeet tuntuvat korostavan kaikkea erityisesti. Tehoraivausta siis tänä iltana ja huomenna toivottavasti saan raahattua tavaraa kierrätyskeskukseen.

Vierailija
9340/20770 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pystyisi olemaan ostamatta !!

Kosmetiikkaa kymmeniä avaamattomia puteleita, huiveja 26, käsineitä 8 paria, pyyhkeitä 15, lakanoita 23..Laskin että ymmärtäisin. Lisää tekee mieli vaikka mitään en tarvitse. Tänään kävin kaupoilla. Ostin saippuan, en muuta. Tarpeeseen. Tuli hyvä mieli.

Kunpa nyt onnistuisin. Säästäisin rahaa, tilaa, hermoja jos osaisin olla ostelematta.

Huomaan hankkivani kulutustavaraa kun on niin kivaa ostaa. Nyt ymmärrän että senkin pitää loppua. Ensin käytettävä nuo megavarastot kosmetiikkaa, servettejä, kynttilöitä, sukkia, alusvaatteita...

Hankalaa !!

Oletko kokeillut sitä kikkaa, että käyt nettikaupassa napsuttelemassa ihania tavaroita ostoskoriin ja laitat sitten vaan sivun kiinni ostamatta mitään? Omalla kohdalla riittää nykyään "shoppailuterapiaksi" ihan vaan nettikauppojen tavaroiden katsominen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi