Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20761)

Vierailija
9061/20761 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin lapselle 90-luvun lopulla ostetut housut, joita käytin aikanaan vuosikausia. Vieläkin kuin uudet.

Hyvä materiaali kestää eri tavalla kuin nykyhöttö.

Ja tämä on tosiaan esimerkki siitä, että vuoden sääntö on tyhmä. Joitain asioita kannattaa varastoida jopa vuosikymmeniä. Kyse on oppimisesta, koska läheskään kaikki ei kannata.

Vierailija
9062/20761 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noshilla on aika peittäviä ja laadukkaita t-paitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9063/20761 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö alkaa olla aika hyvässä kunnossa tavaran suhteen, mutta on alkanut hiertää pari juttua. Ensimmäinen on pyykkien kuivaus. Olen herännyt siihen faktaan että täällä on parina päivänä viikossa keittiön räppänän alla pyykkiteline silmänilona. Toki en kuivaile pyykkejä kun odotan vieraita, mutta kyllä se itseäkin hieman ärsyttää muuten siistissä asunnossa.

Toinen on puhtaat, tai ainakin lähes puhtaat arkivaatteet, joille ei oikein ole mitään paikkaa muuta kuin asunnon ainoa nojatuoli. Se imee niitä kuin magneetti. En ole mikään hirmu joka jättää vaatteita lattialle, vaan siis kyse on vaikka siitä että otan päällyspaidan pois kun asunnossa on lämmin tai menen nukkumaan. Siinähän ne sitten lojuu ja en oikein muutakaan keksi kuin pyykkikorin päälle.

Jotenkin yksiössä tuntuu että pienikin epäjärjestys korostuu heti esim. sänkyä ei voi jättää petaamatta  ja sulkea vain oven koska se röhnäysalusta muistuttaa kyllä olemassaolostaan koko ajan. Hankala aloittaa päivä kun koko ajan tuntuu että on juuri noussut ylös.

Vierailija
9064/20761 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiö alkaa olla aika hyvässä kunnossa tavaran suhteen, mutta on alkanut hiertää pari juttua. Ensimmäinen on pyykkien kuivaus. Olen herännyt siihen faktaan että täällä on parina päivänä viikossa keittiön räppänän alla pyykkiteline silmänilona. Toki en kuivaile pyykkejä kun odotan vieraita, mutta kyllä se itseäkin hieman ärsyttää muuten siistissä asunnossa.

Toinen on puhtaat, tai ainakin lähes puhtaat arkivaatteet, joille ei oikein ole mitään paikkaa muuta kuin asunnon ainoa nojatuoli. Se imee niitä kuin magneetti. En ole mikään hirmu joka jättää vaatteita lattialle, vaan siis kyse on vaikka siitä että otan päällyspaidan pois kun asunnossa on lämmin tai menen nukkumaan. Siinähän ne sitten lojuu ja en oikein muutakaan keksi kuin pyykkikorin päälle.

Jotenkin yksiössä tuntuu että pienikin epäjärjestys korostuu heti esim. sänkyä ei voi jättää petaamatta  ja sulkea vain oven koska se röhnäysalusta muistuttaa kyllä olemassaolostaan koko ajan. Hankala aloittaa päivä kun koko ajan tuntuu että on juuri noussut ylös.

Meillä on oma kori puoliksi pidetyille vaatteille. Ne eivät vain tahdo päätyä sieltä käyttöön... Tai itse kaivelen sieltä aina kotihousut ja kotipaidan, mutta muu perhe ottaa turhan usein puhtaat farkut kaapista puoliksi pidettyjen sijaan...

Pyykinkuivaukseen yksi vaihtoehto voisi olla kuivaava pesukone. Niitä luulisi liikkuvan ihan hyvin käytettynä, kun eivät oikein ole lapsiperheen ratkaisu, koska koneellisen läpimenoaika on niin pitkä. Aikuistalouteen sopii.

Vierailija
9065/20761 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noshilla on aika peittäviä ja laadukkaita t-paitoja.

Kävin katsomassa niiden verkkokaupassa, ja aika moni paita kinnaa jo näillä malleilla rintojen kohdalta. Jos ne ei istu nätisti näillä hoikilla malleilla, niin miten sitten kun painoa on enemmän. 

Vierailija
9066/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tuunannut vanhoista vaatteista uusia, eli käyttänyt niitä ihan uuden vaatteen materiaaleina. Mietin kun on niitä ei niin mieleisiä vaatteita, että josko niistä käyttäisi kankaita vaikka uusien t-paitojen tekemiseen. Kopioisi kaavat niistä mieleisistä ja tehtailisi niitä lisää. 

50+ naisena menee hermo näihin kauppojen valikoimiin kun t-paidoissa on ihan liian isot kaula-aukot ja 5-10 cm liian lyhyt helma. Videstää kun aina vilkkuu joko rinnat tai napa. Mistä olette löytäneet säädyllisiä ja kestäviä t-paitoja? Bonusta olisi jos olisivat vielä kotimaisia ja luonnonmateriaalia.

Ajatuksena tällainen tavaran /vaatteen kierrätys on mitä ihanin! Mutta tavaranraivaus palstalla pitää huomauttaa, että hyvät aikeet eivät päädy aina tekoihin asti. Jos tiedät saavasi projektin vietyä läpi, tai sinulla on rahaa ostaa työ ulkopuoliselta, suosittelen tätä vaihtoehtoa! Itse olen tuunannut epäsopivista vaatteista sopivia, mutta nyt lähti kestokassillinen tuunausta odottavia kiertoon!

Vierailija
9067/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tuunannut vanhoista vaatteista uusia, eli käyttänyt niitä ihan uuden vaatteen materiaaleina. Mietin kun on niitä ei niin mieleisiä vaatteita, että josko niistä käyttäisi kankaita vaikka uusien t-paitojen tekemiseen. Kopioisi kaavat niistä mieleisistä ja tehtailisi niitä lisää. 

50+ naisena menee hermo näihin kauppojen valikoimiin kun t-paidoissa on ihan liian isot kaula-aukot ja 5-10 cm liian lyhyt helma. Videstää kun aina vilkkuu joko rinnat tai napa. Mistä olette löytäneet säädyllisiä ja kestäviä t-paitoja? Bonusta olisi jos olisivat vielä kotimaisia ja luonnonmateriaalia.

Mulla on päinvastainen ongelma, lähes kaikki kunnollisista materiaaleista valmistetut t-paidat ovat niitä joissa on se resoripääntie, joka minua ahdistaa todella paljon. Ei meinaa löytyä avarampaa tai sitten ne on kaikki niitä liian lyhyitä. Siksi menen melkein aina topissa ja villatakissa, topeissa on pidempiä malleja sopivalla pääntiellä.

Sama täällä. Tiukka tai liian lähelle kaulaa tuleva pääntie ahdistaa, ja se on syy miksi osa vaatteista jää kokonaan käyttämättä! Mutta itse tuunailu on hyvä vaihtoehto. Olen leikannut ronskisti saksilla auki esim. purkautumattomasta kankaasta tehdyn alustopin, jolloin se kaamean näköinen kaulan seutu ei edes näkynyt vaatteiden alta, hihat vain.

Vierailija
9068/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena tällainen tavaran /vaatteen kierrätys on mitä ihanin! Mutta tavaranraivaus palstalla pitää huomauttaa, että hyvät aikeet eivät päädy aina tekoihin asti. Jos tiedät saavasi projektin vietyä läpi, tai sinulla on rahaa ostaa työ ulkopuoliselta, suosittelen tätä vaihtoehtoa! Itse olen tuunannut epäsopivista vaatteista sopivia, mutta nyt lähti kestokassillinen tuunausta odottavia kiertoon!

On totta että näitä projekteja on kaapissa odottamassa jo ennestäänkin, eli todennäköisesti on toiveajattelua kuvitella että saisin tämän tehtyä.

Yritän tulla minimimäärällä vaatteita toimeen, kun ei niitä itselle juuri täydellisiä kovin helpolla löydy.

Vierailija
9069/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut miesten t-paitoja? Tietenkin jos haluat slimmatun "naisten mallin" niin tämä ei toimi, mutta itse pidän enemmän perusmallista, jossa on kangasta myös sivusuunnassa ja pidemmät hihat. Joissain naisten paidoissa hihat ovat vain mitättömät suikaleet kainalon seuduilla.

Vierailija
9070/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelen tässä sprn kirppikselle tavaralastin keräämistä.

Ongelmana on yksi englanninkielinen kirjasarja, neljä tai viisi kirjaa. En lue enää sen tyyppistä kirjallisuutta, mutta kirjat on kuin uusia, eikä niitä saa mistään ostettua jos kadun niiden kierrätystä.

Olen kipuillut jo pitkään näiden kanssa. Ne on myytävien joukossa, ei kirjahyllyssä ja olen yrittänyt hivuttaa niitä ulospäin jo pitkään. Kuitenkin jo ajatus niiden lahjoittamisesta tekee melkein fyysisesti kipeää.

Onko teillä vastaavanlaisia kipukohtia ja miten olette niiden kanssa toimineet?

Skannaa kirjat pdf-tiedostoiksi.

No siinä olisikin jo iltapuhdetta kerrakseen skannerin äärellä. Itse keksisin kyllä hauskempaakin käyttöä vapaa-ajalle, vaikka ihan jo pään takominen seinään olisi parempaa ajanvietettä.

-eri

Skannaan kännykän ohjelmalla, jolla nykyisin saa todella hyvälaatuista kuvaa. Esim. kaikki todistukset kopioin niin ja vien pilveen talteen. Kirjoista, siis tietokirjoista, napsin tiettyjä kohtia talteen muistiin. Olen myös kopioinut kokonaisia kirjoja näin.

Kipuilin aikoinaan kirjojen kanssa, kunnes muistin kirjaston. Sieltä voin aina hakea lempikirjani uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
9071/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että näitä projekteja on kaapissa odottamassa jo ennestäänkin, eli todennäköisesti on toiveajattelua kuvitella että saisin tämän tehtyä.

Yritän tulla minimimäärällä vaatteita toimeen, kun ei niitä itselle juuri täydellisiä kovin helpolla löydy.

Mieti, mikä tässä on nyt sun toiminnan tiellä, ettet saa mieluisia t-paitoja? Onko aika kortilla, voisiko sitä raivata tämän projektin tekemistä varten? Olisiko sinulla rahaa teettää nämä t-paidat? Vai onko ompelukone huollon tarpeessa, joten projekti on siitä kiinni, että siet sen huoltoon ( itselläni oli tämä syy!)? Sitten mietit, voitko tehdä esteille jotain. Voit antaa aikarajan projektin toteutumiselle. Jos se ei toteudu aikarajaan mennessä ja siitäkään huolimatta, että raivasi esteet, niin pistät nämä istumattomat vaatteet kiertoon. Ja toivot että löydät sopivan t-paidan vaikka aiemmin tulleiden vinkkien avulla.

Vierailija
9072/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy jo selvästi, ettei samoja tuotteita, joita ostettiin ennen koronaa, saa enää kaupoista. Korona on tehnyt tehtävänsä koko maapallolla.

Nyt olisi hyvä aika perustaa lisää käytettyjen tavaroiden tavarataloja. Kaikki tuotteet olisi pesty ja huollettu. Siinä riittää työllistämis työtä monelle. Hinnat eivät saa olla liian korkeita, mutta palkat pitäisi pystyä maksamaan. Tavarat loppuvat pikkuhiljaa ja käytetyt tulevat arvoonsa.

Myös laki huonojen ja heikkotasoisten tavaroiden valmistamisen estämiseksi, pitää saada aikaan. K3ngät pitää paikata, vaatteet tuunata, autot pystyä korjaamaan, puhelimien pitää kestää kauemmin.

Yksinkertaisia, mutta kestäviä kodinkoneita tarvitaan.

Vierailija
9073/20761 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin luopua monista astioista ja vaatteista, mutta kirjoista luopuminen tekee kipeää. Paperikirjat on inflaatiossa, ne ei kelpaa kirjastoon ja tuskin kirpputorillekaan. Jotkut kirjat katoavat ikuisiksi ajoiksi. Jos sairastun tai joudun eläkkeelle, paperikirjat ovat korvaamattomia kavereita.

Ymmärrän täysin. Toisaalta kirjoihinkin voi käyttää niille varatun tilan rajaamista. Toiset kirjat ovat rakkaampia kuin toiset. Aina uuden kirjan kanssa mietin, kuinka kovasti sen haluan säilyttää. Jos haluan kovasti, pidän sen ja kierrätän jonkin vähemmän tärkeän. Himolukijana kävisi muuten niin, että koti täyttyisi kirjoista.

Vierailija
9074/20761 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin luopua monista astioista ja vaatteista, mutta kirjoista luopuminen tekee kipeää. Paperikirjat on inflaatiossa, ne ei kelpaa kirjastoon ja tuskin kirpputorillekaan. Jotkut kirjat katoavat ikuisiksi ajoiksi. Jos sairastun tai joudun eläkkeelle, paperikirjat ovat korvaamattomia kavereita.

Ymmärrän täysin. Toisaalta kirjoihinkin voi käyttää niille varatun tilan rajaamista. Toiset kirjat ovat rakkaampia kuin toiset. Aina uuden kirjan kanssa mietin, kuinka kovasti sen haluan säilyttää. Jos haluan kovasti, pidän sen ja kierrätän jonkin vähemmän tärkeän. Himolukijana kävisi muuten niin, että koti täyttyisi kirjoista.

Tämä tilan rajaaminen on tosi hyvä vinkki. Mulla on yksi kirjahylly eikä tänne oikein lisää nätisti mahdu, joten kirjojen on mahduttava siihen. Onneksi Suomessa on loistavat kirjastot, josta voi kirjoja lainata. Mulla on myös lukulaite, jolle lataan kirjoja. Se on tosi kätevä ja fyysisesti pieneen tilaan menee valtava määrä kirjoja. Ennen kuin joku ehtii huomauttaa tai kysyä, lukulaite ei ole samanlainen kuin puhelimen, tabletin tai tietokoneen näyttö. Lukulaite ei rasita silmiä eikä siitä tule häiritsevää sinistä valoa. 

Vierailija
9075/20761 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilan rajaaminen on todella hyvä tapa. Ensin kannattaa miettiä missä tavaraa kannattaa säilyttää. Vaikkapa kahvi kahvinkeittimen lähellä ja kupit samoin. Sitten käyttää sitä tilaa parhaalla mahdollisella tavalla. Se, että tila on tungettu täyteen, ei ole paras tapa. Mutta jos tilaa on, voi hyvinkin säilyttää vaikka muutaman ylimääräisen kahvikupin.

Meillä tajusin kirjojen kohdalla, etten halua niitä kahteen riviin. Sitten mittasin leveimmän kirjan ja lähdin metsästämään mahdollisimman sen levyistä korkeaa hyllyä. Nyt tuntuu olevan paljon enemmän tilaa, vaikka kirjahyllyä on enemmän, mutta koska se on niin kapea, sopii tilaan paremmin.

Vierailija
9076/20761 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis pidetty. 412 € kahdelta viikolta myynti. Rahaa tilille siis joku 330 €. Vuokravarastoon palasi kaksi laatikkoa kun kirpparille vietiin 7. Tosin osa meni pöydän tyhjennyksestä suoraan Konttiin.

Yhteensä siellä on 3 muuttolaatikollista myytävää jäljellä. Nyt alkaa olla siinä ja siinä kannattaako nykyisillä kirppistaksoilla enää ottaa pöytää vai pitääkö loput raahata johonkin ilmaiselle peräkonttikirppikselle. Vaatteet ei liikkuneet yhtään. Yksi mekko meni ja yksi huppari. Ehkä kaksi kauluspaitaa.

Varasto on siis vuokrattuna lähinnä isovanhempien tavaroiden vuoksi. Pääsivät palvelutaloon niin on myyty heidän tarpeettomia pois parin vuoden ajan ja osaa sesonkitavaroista kierrätetään/säilytetään että mummon iloksi voi vaihtaa jouluverhot, kevätverhot, kesäverhot jne.

Jatkan silti kotonakin jatkuvaa tavaran läpikäyntiä ja pihavarastossa on laatikko mihin vien turhaksi todettua tavaraa. Viimeksi sinne meni nahkakorkkarit jotka on ostettu 7 vuotta sitten enkä ole kertaakaan pitänyt. Huoltanut vain kerran vuodessa. Kaikkea sitä säilöö. Koska ehkä ensi vuonna olenkin korkkareissa kipsutteleva..

Vierailija
9077/20761 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olohuoneessa kaksi kirjahyllyä, joiden alaosassa on kaapit ja yläosassa avohyllyt. Pikkuhiljaa olen niistäkin tavaraa karsinut ja hyllyt on aseteltu aika väljästi, koriste-esineitäkin on esillä. Viikonloppuna tajusin, että varsinkin siellä kaapeissa ovien takana on aikamoinen kaaos. Tyhjensin kaapit, karsin paljon roskaa (vanhoja aikakauslehtiä, elektroniikan pakkauksia, harrastuksiin liittyviä juttuja joille on paikka muualla, jotain lasten lelujakin) ja aloin järjestää jäljellä olevia, oikeasti kirjahyllyyn kuuluvia asioita. Kävin läpi myös kirjat, joista valikoin ne meille tärkeimmät ja merkityksellisimmät, iso pino lähtee kirjaston kierrätyspisteeseen. Näiden toimenpiteiden jälkeen saan kahden hyllyn tavarat mahtumaan lähestulkoon kaikki yhteen kirjahyllyyn. Ajattelin, että ensi viikonloppuna käyn vielä toisen karsimiskierroksen ja koitan miettiä vielä muutamille tavaroille vaihtoehtoisia säilytyspaikkoja, niin saan viedä toisen kirjahyllyn kierrätyskeskukseen (täyspuinen, laadukas hylly, varmasti tarpeellinen jollekin). Olohuoneeseen tulee lisää tilaa ja ilmavuutta ja ehkä saan yhden paikkaansa etsivän taulun laitettua seinälle. Koriste- ja muistoesineille ajattelin laittaa toiseen paikkaan pienen seinähyllyn, jossa ne ovat paremmin edukseen kuin kirjahyllyssä.

Vierailija
9078/20761 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on olohuoneessa kaksi kirjahyllyä, joiden alaosassa on kaapit ja yläosassa avohyllyt. Pikkuhiljaa olen niistäkin tavaraa karsinut ja hyllyt on aseteltu aika väljästi, koriste-esineitäkin on esillä. Viikonloppuna tajusin, että varsinkin siellä kaapeissa ovien takana on aikamoinen kaaos. Tyhjensin kaapit, karsin paljon roskaa (vanhoja aikakauslehtiä, elektroniikan pakkauksia, harrastuksiin liittyviä juttuja joille on paikka muualla, jotain lasten lelujakin) ja aloin järjestää jäljellä olevia, oikeasti kirjahyllyyn kuuluvia asioita. Kävin läpi myös kirjat, joista valikoin ne meille tärkeimmät ja merkityksellisimmät, iso pino lähtee kirjaston kierrätyspisteeseen. Näiden toimenpiteiden jälkeen saan kahden hyllyn tavarat mahtumaan lähestulkoon kaikki yhteen kirjahyllyyn. Ajattelin, että ensi viikonloppuna käyn vielä toisen karsimiskierroksen ja koitan miettiä vielä muutamille tavaroille vaihtoehtoisia säilytyspaikkoja, niin saan viedä toisen kirjahyllyn kierrätyskeskukseen (täyspuinen, laadukas hylly, varmasti tarpeellinen jollekin). Olohuoneeseen tulee lisää tilaa ja ilmavuutta ja ehkä saan yhden paikkaansa etsivän taulun laitettua seinälle. Koriste- ja muistoesineille ajattelin laittaa toiseen paikkaan pienen seinähyllyn, jossa ne ovat paremmin edukseen kuin kirjahyllyssä.

Onnea! Nuo ovat niitä palkitsevimpia hetkiä, kun saa ison näkyvän muutoksen aikaan.

Vierailija
9079/20761 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritin terveyssiteet ja tamponit, melkein kaikki. Menkat ovat pysyneet poissa melkein täyden vuoden l. olen vaihdevuosissa. Tuntui todella riemastuttavalta siivota iso pussillinen tarvikkeita, olin säästänyt satunnaiset ilmaistamponit ja yksittäispakattuja siteitä oli isot kasat. Jätin ison kasan pikkuhousunsuojia, n. 5 kpl siteitä ja 2 ihanaa värikästä Luneten kuukautiskuppia vielä varastoon. Kun käyn seuraavan kerran gynellä, hän katsoo munasarjat. Jos molemmat ovat sammuneet, kuukautiskupitkin saavat lähteä.

Tuntuu vapauttavalta! Ihan kuin olisin taas varhaisteini ja yksi tavara vähemmän. Vieläpä sellainen tavara, josta piti aina huolehtia ja joka piti muistaa pakata käsilaukkuun, matkalaukkuun ja kaikkialle. Huih! Yksi huoli vähemmän :)

Vierailija
9080/20761 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritin terveyssiteet ja tamponit, melkein kaikki. Menkat ovat pysyneet poissa melkein täyden vuoden l. olen vaihdevuosissa. Tuntui todella riemastuttavalta siivota iso pussillinen tarvikkeita, olin säästänyt satunnaiset ilmaistamponit ja yksittäispakattuja siteitä oli isot kasat. Jätin ison kasan pikkuhousunsuojia, n. 5 kpl siteitä ja 2 ihanaa värikästä Luneten kuukautiskuppia vielä varastoon. Kun käyn seuraavan kerran gynellä, hän katsoo munasarjat. Jos molemmat ovat sammuneet, kuukautiskupitkin saavat lähteä.

Tuntuu vapauttavalta! Ihan kuin olisin taas varhaisteini ja yksi tavara vähemmän. Vieläpä sellainen tavara, josta piti aina huolehtia ja joka piti muistaa pakata käsilaukkuun, matkalaukkuun ja kaikkialle. Huih! Yksi huoli vähemmän :)

Mulla ei ole ihan noin lopullista, mutta hoksasin pari viikkoa sitten, että en ole tarvinnut siteitä, kuukuppia tai tamponeita reiluun vuoteen, kun hormonikierukan asentamisen jälkeen kuukautiset ovat lähes kadonneet (ehkä yksi tuhrupäivä kuukaudessa, aina ei sitäkään). Siivosin kylppäristä kestositeet ja kuukupin nättiin pussukkaan, jonka vein alusvaatelaatikon perälle (voihan olla, että joskus luovun kierukasta tms). Kertakäyttöiset vein työpaikan naistenvessaan, eiköhän niille käyttä löydy siellä. Yhden vajaan paketin pikkuhousunsuojia jätin kaiken varalta.

Yllättävän vapauttavaa todellakin saada tuollainen "pakkohan näitä on olla"-tavarajoukko pois arjesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän