Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20758)

Vierailija
8761/20758 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee jokaisen vaatteen kanssa vuoden kohdalla katumus. Joko en ole käyttänyt sitä tai se meni muutamassa pesussa huonoksi ja rahat ovat menneet hukkaan. Tai siitä tuli suosikkini, mutta sitä ei enää myydä,enkä saa toista, kun tämä menee kohta liian huonoksi, kun sitä on käytetty ja pesty 50-100 kertaa vuoden aikana.

Mutta koska vaatteiden ostaminen on ihan arpapeliä, samasta kaupasta,jopa samasta mallistosta, voi tulla ihan eri laatua ei niitä uskalla kerralla ostaa montaa.

Joo, mä löysin itselleni ihan superhyvin istuvat housut eräästä ketjukaupasta.

Kävin sitten ostamassa sieltä useammat sen jälkeen, nappasin vaan tangolta.

Kotona huomasin, että ne oli vähintään kokoa isommat, vaikka kokolappu oli täysin sama.

Kiva, kiva.

Vierailija
8762/20758 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun vaatteista valitetaan niin tulen kertomaan että n. 200 euron panostus kotimaiseen vaatteeseen ilahdutti kyllä silmää, mutta nyt kangas näyttää muutaman viikon käytön ja yhden pesun jälkeen jo aavistuksen kuluneelta.

Olen kyllä todella pettynyt, jos tuolla hinnalla vaate ei kestä edes vuotta siistin näköisenä :( ja palaan takaisin halpisvaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/20758 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Muhoksen villan villapaita, jonka olen ostanut monta vuotta sitten kirpputorilta. Se on vieläkin hyvässä kunnossa paljosta käytöstä huolimatta ja varmaan rakkain vaatteeni :) Myös Ruskovillan merinovillapooloa voin suositella. Onneksi suomalaisten merkkien joukosta löytyy tällaisia tuottajia, jotka tuntuvat kiinnittävän huomiota käyttämiensä materiaalien laatuun ja näin myös pitkäikäisyyteen. Saahan noista mainitsemistani vaatteista maksaa kerralla enemmän (tosin kirpparilla vain 40 e), mutta ne säästävät mukavasti ympäristöä ja vaatemetsästyksen vaivaa, eikä tarvitse pelätä jonkun raukan raataneen hikipajassa niiden vuoksi. Tulevat myös ajan saatossa hyvin halvoiksi :)

Vierailija
8764/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tiedä, oliko löytöni löytö.

Ostin takin kirpparilta, se oli vaalea beige, mitä väriä en yleensä käytä. Ajattelin, että tuli hutiostos. Kuitenkin kotona huomasin, että se on lähes täyttä villaa, ja istui minulle nätisti, ja värikin alkoi näyttää yllättävän hyvältä minulla. Takki on ollut kovassa käytössä, ja maksoi vain vitosen.

Toisella kertaa olin Your Facessa alennusmyynnissä, ja sielläkin oli villainen takki. Oli "vain" satasen, kun alun perin hinta oli paljon kovempi. Malli vaikutti iättömältä, väri turvallinen musta. Ajattelin, että tämä on varmasti ihan takuuvarma ostos ja varsinainen löytö.

Niin vain on jäänyt täysin käyttämättä, se jotenkin roikkuu minun päällä, ja on lämpimällä kuuma ja kylmällä ilmalla kylmä ja tuuli menee läpi ja hihoista ja kauluksesta sisään.

Täysin hukkaan meni satanen, ja nyt se"iätön" vaate roikkuu kaapissa viemässä tilaa. Väkisin yritän aina ajatella, olisiko nyt se hetki että sitä voi käyttää. Ei vaan voi.

Aina ei voi voittaa. Joten sen jälkeen mielellään en laita yli satasta mihinkään vaatteeseen tämän takia. Mutta tulos on sitten se, että alle satasen vaatteet nyppääntyvät, roikkuvat ja haalistuvat ja menettävät muotonsa.

Aina puhutaan, miten vaatteet olisivat halpoja nykyään, mutta eivät ne kumminkaan ole.

Kiertoon vaan. Saat sen kyllä myytyä, on paljon ihmisiä jotka käyttää vain mustaa.

Vierailija
8765/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kun vaatteista valitetaan niin tulen kertomaan että n. 200 euron panostus kotimaiseen vaatteeseen ilahdutti kyllä silmää, mutta nyt kangas näyttää muutaman viikon käytön ja yhden pesun jälkeen jo aavistuksen kuluneelta.

Olen kyllä todella pettynyt, jos tuolla hinnalla vaate ei kestä edes vuotta siistin näköisenä :( ja palaan takaisin halpisvaatteisiin.

Voit aina reklamoida vaatteesta, jos tuntuu että se kuluu odotettua nopeammin. Mä toivon, että ihmiset eivät tyytyisi pitämään niitä ekassa pesussa kulahtaneita vaatteita, vaan tekisivät reklamaation, niin yritysten on pakko alkaa panostaa laatuun.

Vierailija
8766/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämmöinen vaatekeskustelu, perustakaa ihan oma ketju.

Entä missä tavaroista keskustelijat luuraa, vai onko kaikki ketjuun aikaisemmin osallistuneet nyt saaneet nurkkansa siivottua ja ylimääräistä tavaraa ei enää ole?

Vierailija
8767/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä missä tavaroista keskustelijat luuraa, vai onko kaikki ketjuun aikaisemmin osallistuneet nyt saaneet nurkkansa siivottua ja ylimääräistä tavaraa ei enää ole?

Keskustelu lainehtii. Vaatteeetkin ovat tavaroita, ja itse keskustelen sekä vaatteista että tavaroista mielelläni.

Vierailija
8768/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei yhtää välimerkkiä missään, ei pilkkuja, pisteitä isoja kirjaimia. Karseaa luettavaa.

Vierailija
8769/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää kiinnosta kun tämä on muuttunut shoppailuaddiktien kehumiskerhoksi.

Vierailija
8770/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teidän mielestä kaappien ja laatikoiden näyttää hyvältä? Siis vaikka jääkaappi, kun oven avaa tai siivouskomero. Omalta kohdalta olen huomannut, että jos kaappi on kivan näköinen pysyy minulla paremmin järjestyksessä. Mutta toisaalta ärsyttää paljon enemmän jos perhe sotkee sen. Toki moni funktionaalinen ratkaisu on myös paremman näköinen kuin epämääräinen kasa rojua, mutta näettekö vaivaa, että kaappien sisällä on kaunista?

Tuli tällainen mieleen tässä kun dc-fix paperilla päällystän juuri kaikkia erilaisia koreja ja pahvilaatikoita, jotta saisin yhtenäisemmän ilmeen sekatavarakaappiin. Ja mies naureskelee sohvalla, hyväntahtoisesti kylläkin, että on ihan hullun hommaa. Uudet muovikortit olisi maksaneet niin paljon, etten raaskinut ja luontokin kiittää, kun käyttää olemassa olevia, mutta jotenkin haluan yhtenäisemmän ilmeen. Tämä rulla maksoi vaan 7€ ja tuntuu ainakin parin korin jälkeen olevan hyvä ratkaisu.

Vierailija
8771/20758 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teidän mielestä kaappien ja laatikoiden näyttää hyvältä? Siis vaikka jääkaappi, kun oven avaa tai siivouskomero. Omalta kohdalta olen huomannut, että jos kaappi on kivan näköinen pysyy minulla paremmin järjestyksessä. Mutta toisaalta ärsyttää paljon enemmän jos perhe sotkee sen. Toki moni funktionaalinen ratkaisu on myös paremman näköinen kuin epämääräinen kasa rojua, mutta näettekö vaivaa, että kaappien sisällä on kaunista?

Tuli tällainen mieleen tässä kun dc-fix paperilla päällystän juuri kaikkia erilaisia koreja ja pahvilaatikoita, jotta saisin yhtenäisemmän ilmeen sekatavarakaappiin. Ja mies naureskelee sohvalla, hyväntahtoisesti kylläkin, että on ihan hullun hommaa. Uudet muovikortit olisi maksaneet niin paljon, etten raaskinut ja luontokin kiittää, kun käyttää olemassa olevia, mutta jotenkin haluan yhtenäisemmän ilmeen. Tämä rulla maksoi vaan 7€ ja tuntuu ainakin parin korin jälkeen olevan hyvä ratkaisu.

Tyhjä tila ja ilmavuus on mielestäni kaunista. Tai yhdellä värillä maalattu kaappi.

Vierailija
8772/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,

Tietenkin. Miksi katsoisi rumia, jos voi kaunista katsoa

Vierailija
8773/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssilla kirjoitti:

Ilana Aalto pitää netissä kursseja kodin raivaamisesta.

Mulla on liikaa tavaraa, rahaa sen sijaan ei ole ihan niin paljon liikaa, etten keksisi niille käyttöä.

Ei vaan, olen kyllä joskus myös noita katsonut, mutta ovat niin kalliita etten raaski noista Ilanan kursseista maksaa.

Vierailija
8774/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

,

Tietenkin. Miksi katsoisi rumia, jos voi kaunista katsoa

Esimerkiksi minun äitini, siistein ihminen jonka tiedän, koti aina tiptop, ei välitä lainkaan miltä kaapin sisällä näyttää. Kunhan kaappi toimii ja tavarat löytyy sieltä, saa siellä olla oven takana vaikka miten rumia koreja, mukit kahvat eri suuntaan, ruoka-aikeet vaikka minkälaisissa pakkauksissa tai kipoissa, erilaisia astioita, vaatteet oudoissa pinoissa ja niin edelleen. Vitriinissä ja avohyllyssä on kaikki nätisti hänelläkin, kun ovat näkyvillä, mutta suljettun oven takana ei väliä.

Minun kaapeissa kaikki on taas tyyliin samanlaisissa rasioissa ja viivaimella mitattu yhtenäiseen riviin, ostan tietyn merkkisiä ruokakin, koska näyttävät paremmalta hyllyssä. Olen laittanut yläkaappiin kaikki eri pari mukit ja muut astiat, vaatteet on pystyviikattu väreittäin. Minulla voi tosin olla ruuan murusia välillä lattialla, viikon käyttövaatteet sohvalla, pahvilaatikoita keskellä eteistä monta päivää jne. Näitä äitini kotona olisi maksimissaan puoli tuntia.

Joskus puhuttiin asiasta ja häntä ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa. Kysyin varmaan, että haluaisiko hän, että tilaan samalla hänelle jotain koreja, niin hän oli hyvin tyytyväinen olemassa oleviin sekailaisiin ratkaisuihin.

Vierailija
8775/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssilla kirjoitti:

Mulla on liikaa tavaraa, rahaa sen sijaan ei ole ihan niin paljon liikaa, etten keksisi niille käyttöä.

Ei vaan, olen kyllä joskus myös noita katsonut, mutta ovat niin kalliita etten raaski noista Ilanan kursseista maksaa.

YouTubessa on pilvin pimein järjestely-, ja karsintavideoita.

Vierailija
8776/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurssilla kirjoitti:

Joo, noilla kursseilla maksaa lähinnä siitä, että joku on kuratoinut sisällön valmiiksi, tsemppaa karsimaan ja antaa sopivat välitehtävät.

Ja se on täysin oikein. Nykyihmiset haluavat heille räätälöityjä palveluita ja kokonaisuuksia, koska meillä on niin kiire ottaa asioista itse selvää.

Vierailija
8777/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskusteluketjun lukeminen käy kurssista! Hyviä neuvoja ja ohjeita on paljon.

Vierailija
8778/20758 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää ennen kuin aloittaa karsimisen, järjestelyn tai muun vastaavan, olla joku tavoite ja suunnitelma. Jopa niin, että netistä katselee tavoitekuvia ja kirjaa johonkin ylös mitä haluaa saavuttaa. Tai vähintään päässään miettii miksi sitä tekee. Sitten kun tulee vaikeita tavaroita tai ettei enää jaksaisi voi palata näihin syihin ja saa energiaa jatkaa tekemistä. Oli se syy kauniimpi koti, helpompi siivous tai kevyempi mieli, niin sen sanominen ääneen ja pitäminen selkeänä tavoitteena auttaa jaksamaan.

Vierailija
8779/20758 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssilla kirjoitti:

Mun lähtökohta oli sama.

Olen monta krt käynyt Hietsussa myymässä ja nytpä ei enää ole niin paljoa. Tarpeeton on muutettu rahaksi, pikkuhiljaa.

Kun sitä tekee, on vaikea ostaa heräteostoksia, koska myyminen on hankalaa

Vierailija
8780/20758 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurssilla kirjoitti:

Joo, noilla kursseilla maksaa lähinnä siitä, että joku on kuratoinut sisällön valmiiksi, tsemppaa karsimaan ja antaa sopivat välitehtävät.

Ja se on täysin oikein. Nykyihmiset haluavat heille räätälöityjä palveluita ja kokonaisuuksia, koska meillä on niin kiire ottaa asioista itse selvää.

Se on ihan oikein. Ne joilla ei ole aikaa mutta on rahaa ostaa kurssin. Ne joilla on aikaa mutta ei rahaa tai halua maksaa kursseista, voi etsiä tiedon itse.

YouTubessa on se hyöty että niitä voi kuunnella samalla kun tekee sitä karsimista. Usea meistä hakee varmaan inspistä monesta lähteestä. Tämä ketju on hieno kun voi jakaa omat oivallukset ja myös ne kipukohdat. Ja saa usein myös täsmäneuvoja omiin ongelmakohtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan