Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20745)

Vierailija
8141/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne on mukava kirjoitella kuulumisia ja puuhia mitä on tehnyt kodin järjestelyn eteen, kiva että ketju on edelleen voimissaan.

Minulla oli kylppärissä kaksi peilikaappia, molemmat aivan täynnä tavaraa. Toinen jo melko huonossa kunnossa, joten tyhjäsin ja irrotin sen hävitystä varten. Yllättäen päivittäin käytössä olevat kylppäritavarani mahtuvatkin oikein hyvin yhteen kaappiin. Osan harvoin käytetyistä laitoin erilliseen laatikkoon vaatehuoneeseen, jonkin verran lahjoitukseen ja osa meni roskiin.

Tilalle laitan ehkä vain hyllyn jonka päälle kauniita pulloja tai pyyhkeitä esille viihtyisyyttä tuomaan.

Hyvä havainto! itsellä vähän sama: sitä mukaa kuin läpikäynti on edennyt, huomaakin, että ehkä säilytystilaa ei olekaan liian vähän vaan kaapeissa paljon kamaa, joka ei oikeasti käytössä. Kun turhat laittaa pois niin tilaa ihan hyvin.

Itselläni on ollut vähän pitkät piuhat siivouskaapin kanssa: olen vuosia harmitellut matalia hyllyvälejä ja ahtautta. Viikonloppuna sitten kaappia siivotessa tajusin, että jos otan yhden hyllyn kokonaan pois, niin saan korkeammat hyllyvälit ja tarpeelliset tavarat aivan hyvin mahtumaan🙄

Vierailija
8142/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tavaran vähentämisen jälkeen ottanut peilikaapista yhden hyllyn pois. Mahtuu korkeat pullot paremmin ja on vähemmän pyyhittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8143/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdessä kaapissa vuorotellen täyssyviä ja vajaasyvyisiä hyllyjä. Hyllypinta-ala riittää niinkin, ja täyssyvien hyllyjen takaosiin ei pääse unohtumaan mitään, kun sinne näkee ja ylettyy hyvin.

Vierailija
8144/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut paistolastaa vaan käytän juustohöylää sen virassa + tietenkin juustohöylänä :D

Juustohlylää voi käyttää myös kakkulapiona, samoin ainakin osaa paistolastoista.

Tuorekurkun viipaloinnissa kätevä, samoin kaalin !

Veistän sillä myös jääkaappikylmästä voista pannulle tai jopa voileivälle. Terveisin Ketoilija

Vierailija
8145/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen täysin kaapittomasta asunnosta!

Tavarat pitäisi mahduttaa vaatehuoneeseen, lipastoihin/senkkeihin ja loput pois!

Vierailija
8146/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vinkki ei välttämättä ole linjassa tavaran vähentämistavoitteen kanssa mutta helpottaa jäljelle jäävien tavaroiden hallitsemisessa ahtaissa tiloissa:

Olen korvannut paksut puiset henkarit kapeilla samettipintaisilla henkareilla. Aiemmin kun puuhenkarit vei paljon tilaa, laitoin yhteen henkariin useita vaatteita mistä sitten vaikea nähdä koko kaapin sisältö ja vaatteet tippuili kaapin lattialle = tavarakaaos.

Nyt laitan vain yksi vaate / henkari noille kapeille henkareille. Kaappiin mahtuu enemmän henkareita ja jokainen vaate näkyy joten tavarakaaos paremmin hallinnassa vaikka tosiaan vaatii uusien henkareiden hankintaa.

Puiset jää vain takkisäilykseen, missä tarvii jykevämmän henkarin ja ylimääräiset menee kiertoon.

Ohuet henkarit vain eivät ole kaikille vaatteille hyväksi, esimerkiksi neulepuserot pysyvät paremmin ja kauemmin kuosissa tukevassa henkarissa.

Vierailija
8147/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vinkki ei välttämättä ole linjassa tavaran vähentämistavoitteen kanssa mutta helpottaa jäljelle jäävien tavaroiden hallitsemisessa ahtaissa tiloissa:

Olen korvannut paksut puiset henkarit kapeilla samettipintaisilla henkareilla. Aiemmin kun puuhenkarit vei paljon tilaa, laitoin yhteen henkariin useita vaatteita mistä sitten vaikea nähdä koko kaapin sisältö ja vaatteet tippuili kaapin lattialle = tavarakaaos.

Nyt laitan vain yksi vaate / henkari noille kapeille henkareille. Kaappiin mahtuu enemmän henkareita ja jokainen vaate näkyy joten tavarakaaos paremmin hallinnassa vaikka tosiaan vaatii uusien henkareiden hankintaa.

Puiset jää vain takkisäilykseen, missä tarvii jykevämmän henkarin ja ylimääräiset menee kiertoon.

Ohuet henkarit vain eivät ole kaikille vaatteille hyväksi, esimerkiksi neulepuserot pysyvät paremmin ja kauemmin kuosissa tukevassa henkarissa.

Neuleet nyt kannattaisi ylipäätänsä säilyttää ilmavasti hyllyllä tai lipaston laatikossa. Myös paksussa henkarissa venyvät herkästi muodostaan.

Mutta kyllä mun korviin kuulostaa ylipäätään, että vaatteita on tosi paljon, jos pitäisi laittaa useampi vaate henkaria kohti kaappiin. Jos ei nyt lasketa jotain alaosa+yläosa asukokonaisuuksia joita pitää aina vaan yhdessä.

Vierailija
8148/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain nettikaupassa laatuhenkareita myynnissä? Tai peräti suomalaisia?

Itselläni on tavallisia muovisia ja puisia. Yhdessä siivousvaiheessa hermoni menivät kaikenlaisiin rimpulahenkareihin ja heitin ne hevon kuuseen. Olin TIETYSTI säilönyt kaikki esim. ostosten mukana tulleet "koska saattaa tarvita". Ei. KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN ei tarvitse vihaiseksi tekevää rimpulahenkaria.

Vierailija
8149/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä välissä ostin kaikenlaisia "näin saat 100 mekkoa yhteen henkariin" -virityksiä. Esim. henkarin, jossa roikkui 4 henkaria. Se oli kamala, vaatteet olivat rypyssä ja rutussa ja siitä oli hankala ottaa mitään ja vaaterivistö täynnä näitä ihmehenkareita näytti räjähtämäisillään olevalta juhannusmakkaralta.

Sitten ostin semmoisen rinkuloita täynnä olevan henkarihommelin, muistaakseni Ikeasta. Sen idea oli, että niihin renkaisiin pujotetaan huiveja. Minulla on aika paljon huiveja ja kun olin saanut pienen osan siihen niin leveyssuunnassa se oli sellainen metrin pallo. Ja kun siitä veti yhden ulos viisi seurasi perässä. Ei.

Ostin myös sellaisen avoimen ympyrähenkarin ajatuksena laittaa huivit siihen, tai vöitä. No. Ei. Huivit on parempi viikata tai rullata pieniin laatikkoihin. Kaikissa vöissä ei ole solkea, joten kaikkia ei saa siihen. Mutta keksin sitten tälle henkarille ihan uuden tarkoituksen. Vinkki: jos sinulla on tolkuton määrä rannerenkaita tai sormuksia, pujota ne tällaiseen ympyrähenkariin. Se toimii!

Vierailija
8150/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä välissä ostin kaikenlaisia "näin saat 100 mekkoa yhteen henkariin" -virityksiä. Esim. henkarin, jossa roikkui 4 henkaria. Se oli kamala, vaatteet olivat rypyssä ja rutussa ja siitä oli hankala ottaa mitään ja vaaterivistö täynnä näitä ihmehenkareita näytti räjähtämäisillään olevalta juhannusmakkaralta.

Sitten ostin semmoisen rinkuloita täynnä olevan henkarihommelin, muistaakseni Ikeasta. Sen idea oli, että niihin renkaisiin pujotetaan huiveja. Minulla on aika paljon huiveja ja kun olin saanut pienen osan siihen niin leveyssuunnassa se oli sellainen metrin pallo. Ja kun siitä veti yhden ulos viisi seurasi perässä. Ei.

Ostin myös sellaisen avoimen ympyrähenkarin ajatuksena laittaa huivit siihen, tai vöitä. No. Ei. Huivit on parempi viikata tai rullata pieniin laatikkoihin. Kaikissa vöissä ei ole solkea, joten kaikkia ei saa siihen. Mutta keksin sitten tälle henkarille ihan uuden tarkoituksen. Vinkki: jos sinulla on tolkuton määrä rannerenkaita tai sormuksia, pujota ne tällaiseen ympyrähenkariin. Se toimii!

Tarkennuksena, tämä ei toimi ainakaan minulla

https://www.ikea.com/fi/fi/p/komplement-monitoimiripustin-valkoinen-603…

Tässä on samantapainen "avoin ympyrähenkari", joka toimii hyvin koruhenkarina:

https://www.boozt.com/fi/fi/house-doctor/wire-round-hanger_29210876

Vierailija
8151/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuleet nyt kannattaisi ylipäätänsä säilyttää ilmavasti hyllyllä tai lipaston laatikossa. Myös paksussa henkarissa venyvät herkästi muodostaan.

Mutta kyllä mun korviin kuulostaa ylipäätään, että vaatteita on tosi paljon, jos pitäisi laittaa useampi vaate henkaria kohti kaappiin. Jos ei nyt lasketa jotain alaosa+yläosa asukokonaisuuksia joita pitää aina vaan yhdessä.

Jep jep - siksi sanoin että vinkki ei ole linjassa vähennystavoitteen kanssa 😅 vaatteita on ollut liikaa ja luopumisen ja vähemmän ostamisen opettelu kesken.

Neuleet mulla on tosiaan viikattuna hyllyllä, hengareissa kauluspaidat, topit ja kevyet mekot, jotka kestää tuon pienen henkarin.

Vierailija
8152/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne on mukava kirjoitella kuulumisia ja puuhia mitä on tehnyt kodin järjestelyn eteen, kiva että ketju on edelleen voimissaan.

Minulla oli kylppärissä kaksi peilikaappia, molemmat aivan täynnä tavaraa. Toinen jo melko huonossa kunnossa, joten tyhjäsin ja irrotin sen hävitystä varten. Yllättäen päivittäin käytössä olevat kylppäritavarani mahtuvatkin oikein hyvin yhteen kaappiin. Osan harvoin käytetyistä laitoin erilliseen laatikkoon vaatehuoneeseen, jonkin verran lahjoitukseen ja osa meni roskiin.

Tilalle laitan ehkä vain hyllyn jonka päälle kauniita pulloja tai pyyhkeitä esille viihtyisyyttä tuomaan.

Hyvä havainto! itsellä vähän sama: sitä mukaa kuin läpikäynti on edennyt, huomaakin, että ehkä säilytystilaa ei olekaan liian vähän vaan kaapeissa paljon kamaa, joka ei oikeasti käytössä. Kun turhat laittaa pois niin tilaa ihan hyvin.

Itselläni on ollut vähän pitkät piuhat siivouskaapin kanssa: olen vuosia harmitellut matalia hyllyvälejä ja ahtautta. Viikonloppuna sitten kaappia siivotessa tajusin, että jos otan yhden hyllyn kokonaan pois, niin saan korkeammat hyllyvälit ja tarpeelliset tavarat aivan hyvin mahtumaan🙄

Minä taas nostin yhtä hyllyä ja tein hyvin matalan ja syvän hyllyn kylppärikaappiin. Se on täsmälleen sopiva vessapaperirullille. Ostan aina tietyn kokoisen pakkauksen ja täytän kyseisen hyllyn. En halua ostaa yhtään isompia pakkauksia ja ahdistun siitä, miten jotkut hamstraavat varastoon valtavat pakkaukset papereita ja pöniköitä. Ja kyllä, kevät 2020 oli vaikeaa aikaa vessapaperihamstrauksineen.

Vierailija
8153/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut paistolastaa vaan käytän juustohöylää sen virassa + tietenkin juustohöylänä :D

Juustohlylää voi käyttää myös kakkulapiona, samoin ainakin osaa paistolastoista.

Tuorekurkun viipaloinnissa kätevä, samoin kaalin !

Veistän sillä myös jääkaappikylmästä voista pannulle tai jopa voileivälle. Terveisin Ketoilija

Kiitos vinkistä! Tätä täytyy kokeilla.

Vierailija
8154/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt takuukuitit ja käyttöohjeet kannattaa säilyttää ehdottomasti!

Itsellä ainakin milloinkaan ennen ei ole ollut takuutapauksia kuin nyt näiden kiinassa valmistettujen paskojen kanssa.

Ja jossain vaiheessa joku harvemmin käytettävä toiminto voi olla hyvä katsoa ohjekirjan kanssa.

Miksi naiset on tuommoisia ääripäästä toiseen ämpyilijöitä, kaikki tai ei mitään, eikä mitään välimuotoja tunneta?

Takuukuitit kannattaa säilyttä (jos ne ei ole sähköisinä versioina kaupan tietokannassa), mutta miksi ihmeessä ohjekirja pitäisi säilyttää? Kaikki ohjekirjathan löytyy netistä sähköisinä versioinakin. Mä uuden laitteen saatuani lataan sen sähköisen ohjekirjan tietokoneeni ohjekirjat-kansioon ja heitän paperisen mäkeen. Periaatteessa ei tarvisi varmasti edes ladata ohjekirjaa itselle vaan hakea se aina tarvittaessa netistä, mutta tykkään että ohjekirja ladattuna vähän nopeammin kun ei tarvi etsiä sitä mistään.

Minä tarvitsen nimenomaa ilmalämpöpumpun ohjekirjaa sen muutaman kerran vuodessa, kun pitää säätää kylmältä lämpöiselle tai toisin päin. Tuntuisi ihan hirvittävän vaivalloiselta mennä yläkertaan käynnistämään tietokonetta, kirjautua ja etsiä se ohjekirja. Nyt otan kirjan laatikosta sekunnissa, se on päällimmäisenä tai sitten siinä on astianpesukoneen käyttöohje.

Pesukoneen ohjeen jätin kellariin, jotta voin tarvittaessa katsoa pesuohjelmia, sieltäkin olisi ikävä kävellä kahdet rappuset käynnistelemään konetta. Puhelimen ruudulta on mielestäni vaikea katsoa, pieni ruutu ja aina kun zoomailee kuvaa, niin sivu vaihtuu vahingossa, eikä puhelinkaan usein ole mukana kellarissa.

Muita ohjeita olen harvemmin tarvinnut, yleensä kaivan ohjetta sen verran, että löydän tuotteen merkin+mallin ja kurkkaan sen lopussa olevan ongelmatilannetaulukon ja sitten googlaan. Helppoa, kun on laitteet ja ohjeet samassa paikassa.

Mutta jokainen tavallaan, toisella voi olla kone helpommassa paikassa ja aina auki, tai muistaa laitteiden merkit ulkoa, että voi googlata asian.

Pesukoneen ohjelmista kannattaa printata netistä kuva ja liimata se pyykkikaapin oveen. :)

Myös noi ilmalämpöpumpun jatkuvasti tarvittavat ohjeet voi liimata vaikka siihen sisäyksikköön.

Silloin ei tarvitse plarata ohjekirjoja ollenkaan.

Yhden pesukoneen mukana tuli ohjetarra, jonka liimasin pesukoneen päälle. Se oli aika täydellinen. Harvemmin sitä koko ohjetta tarvitsee, yleensä itse tarvitsen ohjelmiin liittyen tietoa.

Vierailija
8155/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmari sanoo, storage experts are hoarders.

Sama jos olette katsoneet Youtubesta "The most organized house in America" tms. tavaraa on ihan järjettömät määrät, se on vaan järjestetty hienosti. Muutaman kerran katsonut hetken, kun se nainen esittelee kaappejaan. Aika nopeasti alkaa hengästyttämään se järjetön tavaramäärä.

Ja näistä muutamasta ylläolevasta kirjoituksesta taas selvisi se, että ensin meille myydään tavaraa, mistä iso osa on turhaa. Sitten meille myydään kaiken maailman muoviräpellystä, että me saataisiin jotain mielenrauhaa sen turhan romun keskellä.

En väitä, että nämä vaatteet tai huivit ovat turhia, mutta se, että niiden säilömisestä tehdään taas yksi ongelma, johon myydään lisää tavaraa, on jo niin sairasta, koska se kertoo mikä tässä jutussa mättää.

Jokaisella on oikeus säilyttää kaikki, minkä haluaa ja mikä on itselle tärkeää. Kuitenkin se paras säilytystapa voi olla tosi yksinkertainen oivallus. Omalla kohdalla käytin säilytykseen kaikkien kalliiden vempainten tukevat laatikot, ja hyvin on toiminut, eikä maksanut mitään.

Kannattaa ensin miettiä mikä jo olemassa oleva tavara voisi ratkaista ongelman. Olen huomannut, että aika moni juttu ratkeaa sillä, että miettii tarkkaan mitä huushollissa on ja vaihtaa vaikka tavaran käyttötarkoitusta. Niin kuin ylläolevassa esimerkissä. Luovuudella voi korjata monia asioita, joita on aiemmin ratkaissut rahalla ja uuden tavaran ostamisella. Testatkaa, se on kivaa aivojumppaa!

Vierailija
8156/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohessa oman huushollin älyttömyyksiä.

Viime kesän herättävä oivallus oli, kun pojan häitä järjestäessämme laskin että minulla ja miehelläni on kahden hengen huushollissa ja mökillä yhteensä 27 kappaletta tuoleja. Siis sellaisia, mitä käytetään pääsääntöisesti pöydän vieressä. Eli tähän en laskenut sohvia ja nojatuoleja. Eikä meillä normisti juurikaan vieraita käy. Et silleen..

Tämän kesän löytö oli se, että koreja löytyy joka puolelta. Säilytyskoreja, sisustuskoreja, kukkaruukkujen suojakoreja jne. Myyn niitä nyt torissa ja laitan muutenkin kiertoon. Haluan kaiken ylimääräisen pois lattioilta siivousta haittaamasta.

En käsitä mikä hiton "korivaihe" minulla on ollut. Tiesin, että jossain vaiheessa ostin koreja enemmän kuin oli järkevää. Nyt kun olen siivoillut ja laittanut niitä samaan paikkaan, niin kauhea totuus alkaa paljastua.

Onko meissä joku kytkin, joka menee joskus pois päältä ja sitten ostellaan jotain ihan älytöntä ihan liikaa? En ostanut viime vuonna vessapaperia ylimääräistä varastoon, enkä käsidesejä. Nekin olisi tällä hetkellä tarpeellisempia kuin nämä korit, joita tarkemman laskemisen jälkeen oli ehkä lähemmäs toistakymmentä.

Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin minulla taisi olla myös "puulaatikkovaihe", mutta se ei onneksi lähtenyt niin käsistä kuin korivillitys.

Jossain vaiheessa mulla oli palasaippuoita ihan liikaa. Ne nyt kuitenkin kuluu käytettäessä.

Positiivista on, että makuuhuone alkaa olla lähes hoidettu. Huoneessa ei ole enää yhtään ylimääräistä huonekalua. Vaatteita laitan vielä kierrätykseen, muutaman korun myyntiin ja vihdoinkin on yksi huone declutteroitu!

Vierailija
8157/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohessa oman huushollin älyttömyyksiä.

Viime kesän herättävä oivallus oli, kun pojan häitä järjestäessämme laskin että minulla ja miehelläni on kahden hengen huushollissa ja mökillä yhteensä 27 kappaletta tuoleja. Siis sellaisia, mitä käytetään pääsääntöisesti pöydän vieressä. Eli tähän en laskenut sohvia ja nojatuoleja. Eikä meillä normisti juurikaan vieraita käy. Et silleen..

Tämän kesän löytö oli se, että koreja löytyy joka puolelta. Säilytyskoreja, sisustuskoreja, kukkaruukkujen suojakoreja jne. Myyn niitä nyt torissa ja laitan muutenkin kiertoon. Haluan kaiken ylimääräisen pois lattioilta siivousta haittaamasta.

En käsitä mikä hiton "korivaihe" minulla on ollut. Tiesin, että jossain vaiheessa ostin koreja enemmän kuin oli järkevää. Nyt kun olen siivoillut ja laittanut niitä samaan paikkaan, niin kauhea totuus alkaa paljastua.

Onko meissä joku kytkin, joka menee joskus pois päältä ja sitten ostellaan jotain ihan älytöntä ihan liikaa? En ostanut viime vuonna vessapaperia ylimääräistä varastoon, enkä käsidesejä. Nekin olisi tällä hetkellä tarpeellisempia kuin nämä korit, joita tarkemman laskemisen jälkeen oli ehkä lähemmäs toistakymmentä.

Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin minulla taisi olla myös "puulaatikkovaihe", mutta se ei onneksi lähtenyt niin käsistä kuin korivillitys.

Jossain vaiheessa mulla oli palasaippuoita ihan liikaa. Ne nyt kuitenkin kuluu käytettäessä.

Positiivista on, että makuuhuone alkaa olla lähes hoidettu. Huoneessa ei ole enää yhtään ylimääräistä huonekalua. Vaatteita laitan vielä kierrätykseen, muutaman korun myyntiin ja vihdoinkin on yksi huone declutteroitu!

Lisäys vielä ylläolevaan, koiran leluja on iso laatikollinen. Se leikkii varmaan kolmella. Että siinäkin asiassa on lähtenyt mopo keulimaan.

Tähän liittyen hyvä vinkki. Lasten pehmoleluja koskevat määräykset ja laatuvaatimukset on tosi paljon tiukemmat, kun lemmikkien leluissa. Kokeile vaikka kaupassa olevan koiranlelun karvaa, nyppäämällä siitä irtoaa karvaa suuret määrät jo kaupassa. Ei ole varmaan ihan terveellistä sille koiralle kun saa heti suun täydeltä keinokuitukarvaa. Ostan koiralle pehmolelut lastenosastolta. Tietää, että osat pysyvät paikallaan ja karva ei irtoa kättelyssä. Valitset vain sellaiset pehmolelut, joissa ei ole kovia silmiä tai kuonoa/nenää, eli ne on brodeerattu siihen leluun. Monesti nämä on vielä alennuksessa tosi paljon edullisempia kuin lemmikkien lelut. Toki muutenkin täytyy katsoa, että lelu on lemmikillesi sopiva.

Vierailija
8158/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama jos olette katsoneet Youtubesta "The most organized house in America" tms. tavaraa on ihan järjettömät määrät, se on vaan järjestetty hienosti. Muutaman kerran katsonut hetken, kun se nainen esittelee kaappejaan. Aika nopeasti alkaa hengästyttämään se järjetön tavaramäärä.

Ja näistä muutamasta ylläolevasta kirjoituksesta taas selvisi se, että ensin meille myydään tavaraa, mistä iso osa on turhaa. Sitten meille myydään kaiken maailman muoviräpellystä, että me saataisiin jotain mielenrauhaa sen turhan romun keskellä.

En väitä, että nämä vaatteet tai huivit ovat turhia, mutta se, että niiden säilömisestä tehdään taas yksi ongelma, johon myydään lisää tavaraa, on jo niin sairasta, koska se kertoo mikä tässä jutussa mättää.

Jokaisella on oikeus säilyttää kaikki, minkä haluaa ja mikä on itselle tärkeää. Kuitenkin se paras säilytystapa voi olla tosi yksinkertainen oivallus. Omalla kohdalla käytin säilytykseen kaikkien kalliiden vempainten tukevat laatikot, ja hyvin on toiminut, eikä maksanut mitään.

Kannattaa ensin miettiä mikä jo olemassa oleva tavara voisi ratkaista ongelman. Olen huomannut, että aika moni juttu ratkeaa sillä, että miettii tarkkaan mitä huushollissa on ja vaihtaa vaikka tavaran käyttötarkoitusta. Niin kuin ylläolevassa esimerkissä. Luovuudella voi korjata monia asioita, joita on aiemmin ratkaissut rahalla ja uuden tavaran ostamisella. Testatkaa, se on kivaa aivojumppaa!

Samaa mieltä vaikka olenkin se kapeiden henkareiden ostaja. Olen vuosien saatossa rakentanut aika ison vaatevaraston. Koska lahjoitukseen ei haluta toimistovaatteita, käyn sisäistä painia siitä, mitä olisi ekologisesti kestävin ratkaisu hyväkuntoisille vaatteille jotka nyt vähällä käytöllä (korona ja etätyö). Olen nyt päätynyt siihen, että pidän klassiset ja hyväkuntoiset toistaiseksi, ettei tarvi rynnätä kaupoille sitten jos joskus taas pääsee normaalisti töihin.

Vierailija
8159/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siivouskomeron ikean kaappi, jossa siis ne kolot, jotta voi laittaa hyllyn. On se syvempi kaappi, jossa hyllyille molemmilla puolilla kolme koloa. Laitoin muutamaan keskimmäiseen sellaisen seinään ruuvattavaksi tarkoitetun koukun, ruuvi tai naula toimisi varmaan yhtä hyvin. Niihin on hyvä ripustaa Vessapaperi-ja Talouspaperipussit niin ei ole kaapin pohjalla tiellä ja saa imurin ulos heti. Jotenkin ei ole koskaan aiemmin tullut mieleen, että noihin koloihin voi laittaa muutakin kuin hyllynkannakkeita ja tehdä kaappiin "naulakon" .

Ja jos kaapissa on vain kaksi koloa hyllyille, niin väliihän voi virittää narun, johon ripustaa tarvittavia, jos käyttää vahvempaa narua voi ripustaa suihkepulloja roikkumaan helposti. Vaikka mitä ideoita tuli mieleen ja vaatekaappiinkin voi kokeilla. Tunnen olevani nero :DDD Jos kaikki muut on tehnyt aina tehnyt näin, niin älkää kertoko.

Vierailija
8160/20745 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mä kattelin kanssa joskus jotain most organized homea ja sieltä jäi mieleen laatikollinen aurinkorasvaa. Niitä taisi itse asiassa olla kaksi tai jopa kolme laatikollista. Myös konttoritarvikkeita oli pienen kirjakaupan verran. Mahtoikohan olla sama, olikohan joku Alejandra? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi