Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20731)

Vierailija
7501/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötavaraa kuten liikoja pyyhkeitä ja lakanoita ym. hyödyllistä ei kannata poistaa kokonaan JOS on missä varastoida. Kaappiin jätetään vain ne joita käytössä tarvitaan ja loput varastoon. Sitten joskus vuosien päästä kun käytössä olevat on huonot niin ei tarvii ostaa uutta vaan otetaan varastosta.

Hyvä huomio. Tässä vaikuttaa myös jälleen tosi paljon omat tarpeet, elämäntyyli, aktiviteetit ym. Jollakin käy paljon yövieraita, harrastuksiin kuuluu uimahallissa käyminen tai muu johon tarvitsee pyyhkeen ja on vaikkapa kesämökkejä parikin joille roudata lakanaa ja pyyhettä ym. niin silloin yhden tai kahdenkin ihmisen taloudessa voi olla paljon pyyhkeitä/lakanoita.

Joku toinen ei tarvitsee harrastuksiin tai matkailuun, mökille ym. pyyhkeitä ja lakanoita eikä yövieraita juuri käy, niin silloin nämä ovat ihan turhia ja voi olla järkevää karsia pois olipa iso tai pieni asunto.

Itse edustan tuota ensimmäistä esimerkkiä, jossa on mökkiä ja reissua ja yövierasta, lakanaa ja pyyhettä menee ja kuluu, tarvitaan ehkä enemmän kuin jotkut toiset kaksi ihmistä tarvitsisivat. Ja tilaakin on säilytykselle. Mutta vaikkapa teetä ei tästä talosta löydy, koska emme mieheni kanssa sitä juo ja vierasvarana en myöskään pidä vanhentumassa vaan kipaisen kaupasta paketin, jos tiedän että teenjuojavieraita on tulossa. Omien tarpeiden, mieltymysten ja tapojen miettiminen (niinkun on usein todettu) on tosi tärkeää tavaroiden karsimisessa ja säilyttämisessä.

Vierailija
7502/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten siinä Ilana Aallon jutussakin sanottiin, tavaran vapauttaminen kiertoon on yleensä säilömistä järkevämpää ja ekologisempaa. Pyyhkeet nyt pääasiassa menevät eläinten räteiksi tms. mutta vauvanvaatteita joku voi tänään käyttääkin, 20 vuoden päästä ei. Muoti muuttuu.

Tämä on kuitenkin asia, mihin ei ole patenttiratkaisua. Jokainen tekee omien resurssien ja tarpeiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7503/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri nyt joku jumi pyyhkeiden kanssa.  Säilytystilaa kyllä on tällä hetkellä reilusti, tosin tarkoitus 2-3 vuoden päästä muuttaa pienempään asuntoon.

Mulla on hirveästi pyyhkeitä, eritoten käsipyyhkeitä.  Osa on kymmeniä vuosia vanhoja, olleet jo äidilläni, mistä olen ne perinyt. Osa on ihan yksittäisiä, ei siis edes kahta samanlaista.  Sitten on mielestäni kivempia, joita olen itse ostanut.

Minulla oli vakaa aikomus käyttää ensin pois nuo vanhat, jotka kieltämättä jo ovat vähän kulahtaneita, ja sitten kun olen ne kuluttanut, ottaa käyttöön nuo kivemmat.  Mutta eihän nuo kulu ikinä loppuun, kun niitä on niin paljon!

Olen kohta se edesmennyt täti, joka on käyttänyt koko ajan rumia vanhoja pyyhkeitä ja uudet pyyhkeet ovat kaapissa koskemattomana...

Eli auttakaa nyt!!

Vierailija
7504/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri nyt joku jumi pyyhkeiden kanssa.  Säilytystilaa kyllä on tällä hetkellä reilusti, tosin tarkoitus 2-3 vuoden päästä muuttaa pienempään asuntoon.

Mulla on hirveästi pyyhkeitä, eritoten käsipyyhkeitä.  Osa on kymmeniä vuosia vanhoja, olleet jo äidilläni, mistä olen ne perinyt. Osa on ihan yksittäisiä, ei siis edes kahta samanlaista.  Sitten on mielestäni kivempia, joita olen itse ostanut.

Minulla oli vakaa aikomus käyttää ensin pois nuo vanhat, jotka kieltämättä jo ovat vähän kulahtaneita, ja sitten kun olen ne kuluttanut, ottaa käyttöön nuo kivemmat.  Mutta eihän nuo kulu ikinä loppuun, kun niitä on niin paljon!

Olen kohta se edesmennyt täti, joka on käyttänyt koko ajan rumia vanhoja pyyhkeitä ja uudet pyyhkeet ovat kaapissa koskemattomana...

Eli auttakaa nyt!!

Miksi käyttää huonoja jos kivempiakin olisi. Päätät vaan laittaa puolet pyyhkeistä pois. Kysy läheisistä eläinhoitoloista ottavatko vastaan. Jos ei löydy muuta paikkaa, niin laita tekstiilikeräykseen.

Vierailija
7505/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en erityisemmin juhli vappua, mutta äitini aina toivoo lastensa käyttävän ylioppilaslakkia.. se on vanhempien ihmisten mielestä hieno asia. En ole siis raaskinut heittää lakkia pois tai myydä, vaan säilytän kaapissa. Ettei äidille tule paha mieli. Yksi lakki ei ole liikaa. Yleensä pysyttelen vapunpäivän sisätiloissa pyjamat päällä netflixiä katsoen ja lomapäivästä nauttien.

Tää oli tähän mennessä ehkä hauskin velvollisuussäilytys. :)

Me muut säilötään vaan lahjoja.

Annoithan äidillesi lyyran?

Kyllä, tietysti :) Ylioppilaslakin konmaritusaika tulee vasta sitten, kun äitiä ei enää ole. Eli toivottavasti vasta n. 1000 vuoden kuluttua.

Vierailija
7506/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen uudehkoille vaatteille jotka eivät mene halvallakaan kaupan? ei ole siis mitään rääsyjä vaan esim adidasta.. kierrätykseenkö muka?

Vierailija
7507/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää ylioppilaslakin säilöminen äidin takia oli jotenkin ihana! :)

Käsipyyheongelmaiselle sanoisin myös, että vanhat pyyhkeet vaan raakasti pois, jos uusia kivoja on jo valmiina!

Ehdit niistä nauttia eikä aina harmita, kun kuivaa käsiä.

Ei tuollaiset kulu millään loppuun ja se on kuitenkin VAAN tavaraa.

Vierailija
7508/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä teen uudehkoille vaatteille jotka eivät mene halvallakaan kaupan? ei ole siis mitään rääsyjä vaan esim adidasta.. kierrätykseenkö muka?

Tee isompi paketti ja laita ne yhdessä halvalla. Kyllä ne muutamalla eurolla joku hakee.

Vierailija
7509/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, ettei nykyään juurikaan haluta enää olla merkkien mainostauluja. Jos isolla lukee joka puolella vaatetta Adidas, niin ehkä teineille enää sopivaa.

Vierailija
7510/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli auttakaa nyt!!

Uusista pistät kaikki rumat ja parittomat (toki jonkun muumipyyhkeen tai muun kivan saa halutessaan säästää) pois. Vanha ja ruma on todennäköisesti niin kestävä, että pistä sekin pois. Pari paritonta voi säästää ns. uimahallipyyhkeeksi. Ei haittaa, jos joku pöllii tai unohtuu kassiin homehtumaan.

Vierailija
7511/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ollut sitä ongelmaa, että inhimillistän tavaroita, ja koen kamalaa syyllisyyttä luopuessani niistä, erityisesti silloin jos ne ovat menossa roskiin. Nyt kuitenkin tätä ketjua lukiessa tuli mieleeni, että ehkä tavarat eivät puhukaan siten, kuin olen aiemmin kuvitellut.

Aiemmin olen ajatellut, että tavarat anelevat minua antamaan niille vielä mahdollisuuden, tai syyttävät siitä, että en piittaa niiden uskollisuudesta nyt kun ne eivät enää ole uusia ja virheettömiä (ja sekin on minun syytäni - kulutin ne loppuun ja nyt kohtelen niitä halveksien koska ne ovat kuluneita... Mikä hirviö).

Mutta ehkä tavarat sanovatkin juuri päin vastoin: Ole kiltti, olen jo vanha ja väsynyt, etkö voisi säästää minua siltä viimeiseltä nöyryytykseltä, että voimani pettävät lopullisesti? Anna minun lähteä arvokkuudella, kun minulla vielä on hieman voimia jäljellä.

Entä vanha huonekalu? Korjaa minut kuntoon tai anna minun levätä. On epäreilua pakottaa minut töihin raihnaisena, vaikka jo narisen ja nitisen kivusta. Eikö joku nuorempi ja jaksavampi voisi jo ottaa paikkani?

Voi ei, nyt liikutun ihan jo kyyneliin täällä kun "kuuntelen" esineitäni tältä kantilta. Ja heti alkaa tulla mieleen eräitä, jotka ansaitsisivat jo kiitoksen uskollisesta palvelusta ja sitten levon. Ehkä tällä tavoin ajatellen luopumisen ei tarvitse olla kamala syyllisyyden riivaama tapahtuma.

Juu juu! Muista se Konmari! Siinä kiitetään tavaroita, että ovat olleet osa sinun elämääsi. Hän tietysti tulee täysin erilaiselta uskomuskulttuurista kuin me täällä Länsi-Euroopassa, mutta silti toi toimii.

Sillä voi heittää myös muistoesineita, vaikka sen abiverkkarin, pois. Kiittää niistä kaikista ihanista hetkistä, mitä ne verkkarit päällä koki. Ne hetket muistaa ilman sitä vaatettakin, eikä eletty nuoruus tai suoritettu yo-kirjoitus katoa verkkareiden tai yo-lakin kierrättämisellä. Verkkaria tai lakkia ei kuitenkaan koskaan enää tule käyttämään. Eivät ne halua aiheuttaa sinulle pahaa mieltä olemalla kaapin tukkeena. Ne haluavat eläkkeelle tai uuteen työpaikkaan.

Tää on vähän ohis, mut ettekö te muut vietä vappua valkolakki päässä? Ymmärrän, että yo-lakki kannattaa pistää kiertoon, jos sillä ei ole käyttöä, mut itselleni vappu alkaa juuri lakituksesta. Ja en siis ole opiskelija vaan keski-ikää lähestyvä perheenäiti.

Kiitos taas, kun pidätte tätä palstan parasta ja inspiroivimpaa ketjua pystyssä. ❤️

En, minusta se on suoraan sanottuna noloa. Vanha jäänne ajoilta jolloin lukion suorittaminen oli vielä saavutus, ja johon tekisi mieli tokaista vaan ok boomer 😆.

Vierailija
7512/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli auttakaa nyt!!

Miksi käyttää huonoja jos kivempiakin olisi. Päätät vaan laittaa puolet pyyhkeistä pois. Kysy läheisistä eläinhoitoloista ottavatko vastaan. Jos ei löydy muuta paikkaa, niin laita tekstiilikeräykseen.

Vahinko on jo tapahtunut siinä vaiheessa kun nuo pyyhkeet on ostettu. 

Itse ajattelen niin, että kun ostan minimimäärän, ja senkin jollain 1kk harkinta-ajalla, niin kuormitan kotiani ja ympäristöä mahdollisimman vähän. Mä itse näkisin, että jos pyyhkeitä on liikaa, niin ne käytetään ns loppuun. Eikä heitetä pois, JOS se johtaa siihen että vuoden päästä ostat pyyhkeen kuitenkin. Mitä nuhjuisuus haittaa, jos pyyhe on kuitenkin puhdas? 

Vierailija
7513/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? Miksi et voi vaikka antaa ilmaiseksi? Laittaa hyväntekeväisyyteen? Miksi roskiin laittaminen on ensimmäinen ajatuksesi?

Vierailija
7514/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ollut sitä ongelmaa, että inhimillistän tavaroita, ja koen kamalaa syyllisyyttä luopuessani niistä, erityisesti silloin jos ne ovat menossa roskiin. Nyt kuitenkin tätä ketjua lukiessa tuli mieleeni, että ehkä tavarat eivät puhukaan siten, kuin olen aiemmin kuvitellut.

Aiemmin olen ajatellut, että tavarat anelevat minua antamaan niille vielä mahdollisuuden, tai syyttävät siitä, että en piittaa niiden uskollisuudesta nyt kun ne eivät enää ole uusia ja virheettömiä (ja sekin on minun syytäni - kulutin ne loppuun ja nyt kohtelen niitä halveksien koska ne ovat kuluneita... Mikä hirviö).

Mutta ehkä tavarat sanovatkin juuri päin vastoin: Ole kiltti, olen jo vanha ja väsynyt, etkö voisi säästää minua siltä viimeiseltä nöyryytykseltä, että voimani pettävät lopullisesti? Anna minun lähteä arvokkuudella, kun minulla vielä on hieman voimia jäljellä.

Entä vanha huonekalu? Korjaa minut kuntoon tai anna minun levätä. On epäreilua pakottaa minut töihin raihnaisena, vaikka jo narisen ja nitisen kivusta. Eikö joku nuorempi ja jaksavampi voisi jo ottaa paikkani?

Voi ei, nyt liikutun ihan jo kyyneliin täällä kun "kuuntelen" esineitäni tältä kantilta. Ja heti alkaa tulla mieleen eräitä, jotka ansaitsisivat jo kiitoksen uskollisesta palvelusta ja sitten levon. Ehkä tällä tavoin ajatellen luopumisen ei tarvitse olla kamala syyllisyyden riivaama tapahtuma.

Juu juu! Muista se Konmari! Siinä kiitetään tavaroita, että ovat olleet osa sinun elämääsi. Hän tietysti tulee täysin erilaiselta uskomuskulttuurista kuin me täällä Länsi-Euroopassa, mutta silti toi toimii.

Sillä voi heittää myös muistoesineita, vaikka sen abiverkkarin, pois. Kiittää niistä kaikista ihanista hetkistä, mitä ne verkkarit päällä koki. Ne hetket muistaa ilman sitä vaatettakin, eikä eletty nuoruus tai suoritettu yo-kirjoitus katoa verkkareiden tai yo-lakin kierrättämisellä. Verkkaria tai lakkia ei kuitenkaan koskaan enää tule käyttämään. Eivät ne halua aiheuttaa sinulle pahaa mieltä olemalla kaapin tukkeena. Ne haluavat eläkkeelle tai uuteen työpaikkaan.

Tää on vähän ohis, mut ettekö te muut vietä vappua valkolakki päässä? Ymmärrän, että yo-lakki kannattaa pistää kiertoon, jos sillä ei ole käyttöä, mut itselleni vappu alkaa juuri lakituksesta. Ja en siis ole opiskelija vaan keski-ikää lähestyvä perheenäiti.

Kiitos taas, kun pidätte tätä palstan parasta ja inspiroivimpaa ketjua pystyssä. ❤️

En, minusta se on suoraan sanottuna noloa. Vanha jäänne ajoilta jolloin lukion suorittaminen oli vielä saavutus, ja johon tekisi mieli tokaista vaan ok boomer 😆.

Minäkään en ole säilyttänyt omaa lakkiani. En koskaan ole tajunnut miksi se pitäisi säilyttää ja laittaa päähän kerran vuodessa, koko perinne tuntuu jäänteeltä ajoilta jolloin suurin osa ei käynyt lukiota ja se oli olevinaan joku saavutus.

Vierailija
7515/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli auttakaa nyt!!

Itse ajattelen niin, että kun ostan minimimäärän, ja senkin jollain 1kk harkinta-ajalla, niin kuormitan kotiani ja ympäristöä mahdollisimman vähän. Mä itse näkisin, että jos pyyhkeitä on liikaa, niin ne käytetään ns loppuun. Eikä heitetä pois, JOS se johtaa siihen että vuoden päästä ostat pyyhkeen kuitenkin. Mitä nuhjuisuus haittaa, jos pyyhe on kuitenkin puhdas? 

Sitä pitääkin varoa, että ei ala minimalismin tai muun ismin varjolla ylikuluttaa aina uusiksi. Kaikki pois ja uudet sisään ja viimeistään vuoden päästä taas sama.

Itselläni mitä selkeämmäksi koti tulee, sitä vähemmän haluan tänne tavaraa. Kun poistan vanhaa, en osta uutta tilalle, koska en tahdo tehdä tätä jumalatonta karsimisurakkaa enää uusiksi. En siis enää osta sitä kivaa paritonta kuppia, minkä olisin ennen saattanut ostaa.

Siksi olen päättänyt, että en periytä tätä ongelmaa teineilleni. Kun he muutaman vuoden päästä muuttavat pois kotoa, en usko, että ottavat juuri mitään tavaroita mukaansa kotoa. Saavat ottaa mitä haluavat, mutta en missään tapauksessa tyrkytä pyyhkeitä, astioita jne. Ostetaan mieluummin uusi setti kuin otetaan kotoa sekalaista, johon alkaa kertyä lisää sekalaista päälle, kun ei se missään tunnu.

Vierailija
7516/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli auttakaa nyt!!

Mulla itselläni on ihania 8 vuotta vanhoja pyyhkeitä jotka ei vielä näytä loppuunkulumisen merkkejä. Ihan hirveä ajatus, että joutuisin jotain nuhjuista kulahtanutta pyyhettä käyttämään vuosikausia vaikka kaapissa olisi nättejäkin. Joka kerta sitä rumaa pyyhettä käyttäessäni tulisi vaan mieleen ne kaapissa odottavat kivat pyyhkeet. Elämä on lyhyt, miksi en käyttäisi tavaroita jotka ilahduttavat? Ne nuhjuiset pyyhkeet olisivat paremmassa käytössä jossain tallilla, eläinhoitolassa tai vastaavassa.

Vierailija
7517/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli auttakaa nyt!!

Miksi pitäisi ostaa vuoden päästä uusi? Normaalisti pyyhe kestää päivittäisessäkin käytössä ainakin 5-10v ja jopa pidempään. Ei mitään järkeä käyttää epämiellyttäviä pyyhkeitä siksi, että säästelisi niitä parempia.

Vierailija
7518/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitääkin varoa, että ei ala minimalismin tai muun ismin varjolla ylikuluttaa aina uusiksi. Kaikki pois ja uudet sisään ja viimeistään vuoden päästä taas sama.

Itselläni mitä selkeämmäksi koti tulee, sitä vähemmän haluan tänne tavaraa. Kun poistan vanhaa, en osta uutta tilalle, koska en tahdo tehdä tätä jumalatonta karsimisurakkaa enää uusiksi. En siis enää osta sitä kivaa paritonta kuppia, minkä olisin ennen saattanut ostaa.

Mulle on käynyt ihan samalla tavalla, en halua ostaa tai vastaanottaa tavaraa. On helpottavaa huomata, että voin elää hyvää elämää ilman sitä uutta muumimukia, kymmentä pyyhettä tai neljää hajuvettä. Tavaran karsiminen on parantanut itsetuntemusta, kun on pitänyt pohtia, mitä todella tarvitsen tai haluan ja mitä varten. Olen myös alkanut oivaltaa, että elämysten ja kokemusten hankkiminen tuo hyviä muistoja ja fiiliksiä enemmän kuin tavara, vaikka elämyksistä ei pysyvää materiaalista muistutusta jääkään.

Vierailija
7519/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista taas asiaa: olen karsinut jo aika paljon käyttökelvottomia ja epäsopivia vaatteita niin että jäljellä on laadukkaita ja istuvia ja itselle mieluisia vaatteita. MUTTA niitä on edelleen paljon, koska tarvitsen sekä tyylikästä business -tyyliä, arki- ja harrastusvaatteita, juhlatamineita sekä joka sään ulkoilukamoja. Lisäksi olen aina tykännyt ns hyvästä pukeutumisesta ja tapana on ostaa pääosin klassista ja neutraalia joissa tyylien muutokset näkyy vähemmän. Näin ollen pystyn käyttämään vaikkapa juhlassa jotain 5 vuotta vanhaa mekkoa aivan hyvin, mutta koska niitä hyviä mekkoja on tyyliin 10, lopputulos on, että joku mekko ”pääsee ulos” kerran kolmessa vuodessa. Mitä ajatusmalleja ja keinoja olette käyttäneet siihen, että raaskitte laittaa eteenpäin ns hyviä ja laadukkaita vaatteita vain siksi, että niitä on kertynyt niin paljon, ettei niiden kaikkien säilyttely vuosia ei ole järkevää. Itselle on vaikea luopua kivoista vaatteista vaikka järki sanoo, etten tule ehtimään käyttää kaikkia ja vähempikin riittää?

Vierailija
7520/20731 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteista taas asiaa: olen karsinut jo aika paljon käyttökelvottomia ja epäsopivia vaatteita niin että jäljellä on laadukkaita ja istuvia ja itselle mieluisia vaatteita. MUTTA niitä on edelleen paljon, koska tarvitsen sekä tyylikästä business -tyyliä, arki- ja harrastusvaatteita, juhlatamineita sekä joka sään ulkoilukamoja. Lisäksi olen aina tykännyt ns hyvästä pukeutumisesta ja tapana on ostaa pääosin klassista ja neutraalia joissa tyylien muutokset näkyy vähemmän. Näin ollen pystyn käyttämään vaikkapa juhlassa jotain 5 vuotta vanhaa mekkoa aivan hyvin, mutta koska niitä hyviä mekkoja on tyyliin 10, lopputulos on, että joku mekko ”pääsee ulos” kerran kolmessa vuodessa. Mitä ajatusmalleja ja keinoja olette käyttäneet siihen, että raaskitte laittaa eteenpäin ns hyviä ja laadukkaita vaatteita vain siksi, että niitä on kertynyt niin paljon, ettei niiden kaikkien säilyttely vuosia ei ole järkevää. Itselle on vaikea luopua kivoista vaatteista vaikka järki sanoo, etten tule ehtimään käyttää kaikkia ja vähempikin riittää?

Tämä ei kaikille sovi, mutta ajattelen niin, että tavara ansaitsee päästä käyttöön. Sen valmistamiseen on kulunut energiaa ja raaka-aineita, ja on tuhlausta, jos tavaraa ei käytetä. Varsinkin kun kyse on käyttökelpoisista ja laadukkaista mekoista, joku toinen voi saada niistä käyttöä vielä pitkäksi aikaa ja käytetyn mekon hankkija saattaa olla sitten ostamatta uutta kaupasta, jolloin säästyy luonnonvaroja. Laitan omissa ajatuksissani arvon sillekin, että joku voi ilahtua löytäessään käytettynä jonkin tavarani. Jos en jaksa itse myydä, vien Konttiin ja lasken sen olevan hyväntekeväisyyttä.