Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21848)

Vierailija
11261/21848 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tavaroita, jotka on hankittu ihan tarpeeseen. Mutta se tavara on ollut melkein hyvä, tai sinne päin. Esim tuli hautajaiset kesällä kauhean helteen aikaan, ja oli nyt vaan hankittava mustat vaatteet. Kaikki mun mustat vaatteet oli kuumia, paksuja, glitteriä tai aivan liian avonaisia ja lyhyitä. Oli pakko ostaa kaupasta ohut mutta pitkähihainen ja umikauluksinen paita. Aikaa oli vähän, kaupungissa yksi vaatekauppa.

Kyllähän sillä ne hautajaiset sitten hoitui, mutta sen jälkeen minulla oli paita, jolla ei ollut minulle muuta käyttöä, eikä ollut yhtään muuten mun tyylinen. Myin sen kirpparilla, mitä muutakaan sille olisi voinut tehdä.

Ehkä musta/tumma huivi tai jakku olisi ollut käyttökelpoisempi. Kerrospukeutumisella voi myös ratkaista näitä pulmia, esim. lyhyen hameen alle pidempi/housut/leggingsit tai paksut sukat, niukan puseron alle pitkähihainen ohut paita/body, hihattoman asun päälle bolero/jakku/iso huivi.

Kerrospukeutuminen ei nyt helteellä oikein nappaa hautajaisissakaan! Mutta kuten joku täällä jo kirjoitti, jokaisella aikuisella olisi hyvä olla yksi siisti musta vaatekerta hautajaiskäyttöä varten. Mustaa pellavamekkoa voi käyttää ympäri vuoden.

Olen kerrospukeutumisen ystävä, mutta en helteiden. Ymmärrän siis täysin ja 1 musta mekko elämässä sopii niin moneen paikkaan, että meille tavaranvähentäjillekin voisi sellaista suositella. Erityisesti pellavaista <3

Vierailija
11262/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut miettiä kaikenlaisten harrastusvölineiden konmarittamista. Hiihto, laskettelu, kalastus, moottoripyöräily

Moottoripyörän kyytiin en enää halua mennä. Olisiko aika luopua ajovaatteista, kengistä ja kypärästä. Vai odottaisiko ensi kevääseen. Ainakin lasketteluvälineet voisi syksyn mittaan kaivaa esiin autotallin ylähyllyiltä. Mahtaisiko saada myytyä paremmin esine kerrallaan vai settinä?

Hiihtovälineet jätän esille ensi talvena. Jos ei siltikään tule hiihdettyä niin luovun niistäkin.

Mistä harrastusvälineistä olette luopuneet? Miten sujui? Kannattiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11263/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siivottua tv-tasosta n. puolet. En paljoa heittänyt roskiin, laitoin kysymysmerkki-tavarat laatikkoon odottamaan (laatikko tv-tasossa myös :-) )

kirjoja en vielä heittänyt pois, mietin esim sanakirjan kohtaloa... En haluaisi heittää pois, mutta enpä sillä paljoa tee...

hyvä esimerkki säästöistäni: olen säästänyt n. 10kpl tyhjiä "kuoria" missä tulee valokuvatilaukset...:D huh... Mutta siis teki hieman pahaa heittää nekin pois... Mietin, että jos tarvitsen niitä jonain päivänä kirjekuoriksi tms...

ap

Kai heitit jo pois? Olen itsekin hamsteriluonne. Entä mitä teen kouluvihkoille joissa puolet käyttämätöntä? Säästän, revin puhtaat sivut irti jä käytän myöhemmin?

Vierailija
11264/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain siivottua tv-tasosta n. puolet. En paljoa heittänyt roskiin, laitoin kysymysmerkki-tavarat laatikkoon odottamaan (laatikko tv-tasossa myös :-) )

kirjoja en vielä heittänyt pois, mietin esim sanakirjan kohtaloa... En haluaisi heittää pois, mutta enpä sillä paljoa tee...

hyvä esimerkki säästöistäni: olen säästänyt n. 10kpl tyhjiä "kuoria" missä tulee valokuvatilaukset...:D huh... Mutta siis teki hieman pahaa heittää nekin pois... Mietin, että jos tarvitsen niitä jonain päivänä kirjekuoriksi tms...

ap

Kai heitit jo pois? Olen itsekin hamsteriluonne. Entä mitä teen kouluvihkoille joissa puolet käyttämätöntä? Säästän, revin puhtaat sivut irti jä käytän myöhemmin?

Tarvitsetko suttupaperia?

Se on kiinni vain ja ainoastaan siitä.

Jos et tee muistiinpanoja käsin etkä piirrä puhelinkukkasia, et tarvitse muistilappuja.

Vierailija
11265/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarvitaanko teidän kodissa paljon vihkoja? Useimmissa ei tarvita. Oma ratkaisu juurikin näihin käyttötavaroihin joita vaan kertyy kotiin (vihkot, kynät, kestokassit, kynttilät, servetit jne), oli tehdä oma laatikko. Toimistotarvikkeille on oma laatikko työhuoneessa ja toinen pienempi olohuoneessa. Näihin kasasin kaikki tarpeelliset ja valitsin kivoimmat,niin että laatikko oli hyvässä järjestyksessä ja kaikki löytyi helposti. Loput pois. Lapsilla on myös taidelaatikko, sinne meni osa, mutta eivät lapset halua piirtää kuulakärkikynillä, eikä ruutuvihkojakaan niin paljoa tarvita, mieluummin piirtävät tai maalaavat valkoiselle. Oma laatikko toimii hyvin tavaroille joita tarvitaan, mutta kertyy liikaa.

Eipä meidän perheessä se laatikko kauaa pysynyt hyvässä järjestyksessä, mutta minun ihmetykseksi toimistotarvikkeet palautuu aina sinne laatikkoon takaisin, aiemmin ei ikinä löytynyt kynää, paperia tai nitojaa tarvittaessa, vaikka niitä oli muovikassillisia enemmän talossa.

Vierailija
11266/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tavaroita, jotka on hankittu ihan tarpeeseen. Mutta se tavara on ollut melkein hyvä, tai sinne päin. Esim tuli hautajaiset kesällä kauhean helteen aikaan, ja oli nyt vaan hankittava mustat vaatteet. Kaikki mun mustat vaatteet oli kuumia, paksuja, glitteriä tai aivan liian avonaisia ja lyhyitä. Oli pakko ostaa kaupasta ohut mutta pitkähihainen ja umikauluksinen paita. Aikaa oli vähän, kaupungissa yksi vaatekauppa.

Kyllähän sillä ne hautajaiset sitten hoitui, mutta sen jälkeen minulla oli paita, jolla ei ollut minulle muuta käyttöä, eikä ollut yhtään muuten mun tyylinen. Myin sen kirpparilla, mitä muutakaan sille olisi voinut tehdä.

Ehkä musta/tumma huivi tai jakku olisi ollut käyttökelpoisempi. Kerrospukeutumisella voi myös ratkaista näitä pulmia, esim. lyhyen hameen alle pidempi/housut/leggingsit tai paksut sukat, niukan puseron alle pitkähihainen ohut paita/body, hihattoman asun päälle bolero/jakku/iso huivi.

Kerrospukeutuminen ei nyt helteellä oikein nappaa hautajaisissakaan! Mutta kuten joku täällä jo kirjoitti, jokaisella aikuisella olisi hyvä olla yksi siisti musta vaatekerta hautajaiskäyttöä varten. Mustaa pellavamekkoa voi käyttää ympäri vuoden.

Olen kerrospukeutumisen ystävä, mutta en helteiden. Ymmärrän siis täysin ja 1 musta mekko elämässä sopii niin moneen paikkaan, että meille tavaranvähentäjillekin voisi sellaista suositella. Erityisesti pellavaista <3

Tämä on niin totta. Aikuisella on hyvä olla yksi siisti musta vaatekerta, oli se sitten housut ja paita/jakku tms. tai mekko tai mitä ikinä, mutta sellainen perusvarma asukokonaisuus, jossa voi osallistua hautajaisiin ja myös iloisempiin juhliin tai vaikka konserttiin, mennä hienoon ravintolaan tai mihin tahansa tilaisuuteen. Välillä voi laittaa vaikka värikkäämpiä asusteita, vaihdella kenkiä, laukkuja ym. Ja vaikkei muuten edes käyttäisi juurikaan mustia vaatteita.

Vierailija
11267/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarvitsetko suttupaperia?

Se on kiinni vain ja ainoastaan siitä.

Jos et tee muistiinpanoja käsin etkä piirrä puhelinkukkasia, et tarvitse muistilappuja.

Juuri näin. Itse säästän vanhoista vihkoista tyhjät sivut ja käytän tosi paljon muistilappuja ja teen muistiinpanoja päivittäin, työn lomassa, vapaa-ajan yhdistystoiminnassa ja kokouksissa ym. Mutta joku toinen ei tee paperilapuilla mitän.

T. Eri

Vierailija
11268/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana niin monissa hautajaisissa, että mulla on erikseen hautajaismekko ja siihen sopivat korkkarit. Niistä ei kannata luopua, kun niitä valitettavasti tarvitsee aina silloin tällöin.

Vierailija
11269/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vähän isommat poistot.

Hajonnut pakastekaappi ja vanha televisio +kaukosäädin viety kierrätysasemalle. Lisäksi lähti epäkäytännöllinen eväskassi, jota kukaan ei enää käytä.

Hankintojakin tein.

Ostin nimittäin robotti-imurin, joka juuri nyt tekee työtään ahkerasti.

Vierailija
11270/21848 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaako joku yritys tavaraa pk-seudulla? Astioita, vaatteita jne.

Vierailija
11271/21848 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaako joku yritys tavaraa pk-seudulla? Astioita, vaatteita jne.

Kuolinpesiä ostavilta yrityksiltä voi kysyä asiasta. Ne ostavat hyvin monenlaista tavaraa.

Vierailija
11272/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilon aiheita:

+vein kaksi kassia kirjoja antikvariaattiin

+lähetin kaksi vanhaa kaappiin hilloamaani älypuhelinta Seiffin kautta tuhottavaksi

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa tavarakaaos oikenee.

Vierailija
11273/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne vanhat läppärit, puhelimet, jne äly-yms-laitteet?

Vierailija
11274/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että kuinka paljon ruokailuvälineitä tarvitsen. Haarukoita on ilmeisesti ehkä 10, kuten myös veitsiä ja pikkulusikoita. Pikkulusikoita kyllä katoilee välillä oudosti. Ehkä menee vahingossa esim. tyhjän jugurttipurkin kanssa roskiin.

Vierailija
11275/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä harrastusvälineistä olette luopuneet? Miten sujui? Kannattiko?

Laskettelusukset möin alkukaudesta eli itsenäisyyspäivän huitteilla. Siihen aikaan myös kaikki jouluksi ja uudeksivuodeksi pohjoiseen lähtevät täydentävät kamojaan. Sukset meni kahdessa päivässä, kun toriin laitoin ilmoituksen ja hyvät kuvat.

Vierailija
11276/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että kuinka paljon ruokailuvälineitä tarvitsen. Haarukoita on ilmeisesti ehkä 10, kuten myös veitsiä ja pikkulusikoita. Pikkulusikoita kyllä katoilee välillä oudosti. Ehkä menee vahingossa esim. tyhjän jugurttipurkin kanssa roskiin.

Ei niitä tarvitse enempää.

Vierailija
11277/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun näkemys on, että riippuu siitä, tiskaatko käsin vai koneessa. Jos käsin, pitäisin niitä vähemmän, jos taas koneessa, saa aterimia olla reilusti.

Meillä ainakin lähinnä mukien ja lautasten määrä määrittää tiskikoneen käyttötahdin, jolloin aterimille on se ja sama. On hirveän ärsyttävää, jos esim just ne pikkulusikat loppuvat kesken kun kone on vielä puolityhjä. Itse olen niin laiska käsintiskaaja, että se ärsyttää erityisen paljon 😅

Eli mä olen vähentänyt mukeja jne jotta tiskikonetta muistaa pyörittää tarpeeksi usein, mutta olen lisännyt just niitä pikkulusikoita, etteivät ne lopu välissä kesken. Ne ei niin paljon tilaa vie.

Jos kuitenkin haluat vähentää, voithan joksikin aikaa ottaa reilusti aterimia pois käytöstä, ja katsoa montako sinulla täytyy ottaa esim viikon aikana takaisin käyttöön normaalissa tiskitahdissasi. Siinä kai se löytyy sopiva määrä.

Vierailija
11278/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjennät laitteet kaikesta mitä siellä on eli vedät tehdasasetuksille, ja sitten ser-romuun. S-ryhmän kaupoissa on myös sellainen "kierrätysseinä", mihin nuo menevät. Jos oikein haluat varmistaa tietojen tuhoamisen ja sen, että niitä ei oteta käyttöön, niin poraa pieni reikä laitteeseen, ainakin ovat sitten hajalla.

Vierailija
11279/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä Seiffiin

Vierailija
11280/21848 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos kyniä ottaa vaikka laukkuun mukaan ja aina "unohtaa" yhden jonnekin kirjaston pöytään, työpaikalle, huoltoasemalle, kahvilaan tms. Voisiko kestokasseissa viedä vaikka jotain tuliaisia jollekin tai nyyttikesteihin pakkaa ruokaa sellaiseen tai palauttaa jonkun lainassa olleen tavaran vaikka kaverille tms.?

Olen miettinyt ihan samaa, koska haluaisin päästä eroon kymmenistä mainoskynistä, mutta en ole varma, uskaltavatko ihmiset korona-aikana koskea toisten jättämiin kuulakärkikyniin ja ottaa ne omaan käyttöönsä. Mirä mieltä te muut olette?

Meillä oli hurja määrä kaikenlaisia kyniä. Testasin että varmasti toimivat ja laitoin 2 eri settiä Toriin osastolle "annetaan". Sain nurkista pois ja kauniit kiitokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi