Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21632)

Vierailija
21301/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun tuli halvat patalaput puheeksi, taidankin käydä katsomassa josko omassa sittarissa olisi niitä ja ostaa ensi vuoden joululahjoiksi! Ompelen niihin itse uuden, lahjan saajan näköisen päällisen jämäkankaista niin saa niitäkin käyttöön. 
Alusta asti on ihan turha värkätä itse kun joutuisi vain ostaa vanua, ja se on kalliimpaa kuin ostaa eurolla patalappu.

Ehkä ole jo käynyt katsomassa, mutta sivulta k-ruoka.fi voi valita tietyn Citymarketin ja näkee mitä tuotteita ja mihin hintaan on myynnissä juuri tässä Citymarketissa. Tuotteet ja hinnat vaihtelevat Citymarkettien välillä.

Vierailija
21302/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun tuli halvat patalaput puheeksi, taidankin käydä katsomassa josko omassa sittarissa olisi niitä ja ostaa ensi vuoden joululahjoiksi! Ompelen niihin itse uuden, lahjan saajan näköisen päällisen jämäkankaista niin saa niitäkin käyttöön. 
Alusta asti on ihan turha värkätä itse kun joutuisi vain ostaa vanua, ja se on kalliimpaa kuin ostaa eurolla patalappu.

Ehkä ole jo käynyt katsomassa, mutta sivulta k-ruoka.fi voi valita tietyn Citymarketin ja näkee mitä tuotteita ja mihin hintaan on myynnissä juuri tässä Citymarketissa. Tuotteet ja hinnat vaihtelevat Citymarkettien välillä.

Ei nuo nettikaupat ole ajantasalla juuri koskaan, joten ei noihin kannata sokeasti luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21303/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en huomannutkaan ottaa huomioon kehottaessani tekemään itse! Totta, materiaalit maksavat varmaan enemmän kuin sen euron.

En muuten laittanut sitä viestiäni negatiivisella ajatuksella, olen itse vain sellainen, että pidän kaikesta tuollaisesta tekemisestä. Anteeksi jos se vaikutti alapeukuista päätellen töykeältä. Se on tämä suora puhetapani vain.

Vierailija
21304/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänään keräillyt kasaan lisää poistotekstiilejä. Luovun parista remppapaidasta, sillä niitä on useampi. Lisäksi lähtee paljon kangastilkkuja 10v ajalta. En ole niistä saanut mitään aikaiseksi niin aika luopua. Lisäksi kaksi tavaraa lähdössä torimyyntinä maailmalle.

Vierailija
21305/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tänään keräillyt kasaan lisää poistotekstiilejä. Luovun parista remppapaidasta, sillä niitä on useampi. Lisäksi lähtee paljon kangastilkkuja 10v ajalta. En ole niistä saanut mitään aikaiseksi niin aika luopua. Lisäksi kaksi tavaraa lähdössä torimyyntinä maailmalle.

Vie ne kangastilkut lähistösi päiväkotiin, ihan vain ojennat kassissa aidan yli, ei tarvitse edes soittaa etukäteen. Ottavat mielellään vastaan. 

Keräsin kerran kaikilta tutuiltani tilkkuja ja vein päiväkotiin, jossa siis olen työssä. Riittänyt monen pahvinallen ja prinsessa-askartelun tarpeiksi.

Vierailija
21306/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastin ennen onnittelukorttien tekoa ihan myyntiin asti. Monta vuotta niitä tein ja vein erääseen lahjatavaraliikkeeseen. Materiaalia jäi paljon kun lopetin niiden teon. Vein ne viereiseen kouluun kuvaamataidon tunteja varten askartelumateriaaliksi. Ovat tehneet niistä ystävänpäivä- ja äitien- ja isänpäiväkortteja.

Vierailija
21307/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kangastilkut on niin pieniä ja lähinnä mustaa väriä, että ei niistä iloa oo. Mutta mietin kyllä nyt, että ottaisivatkohan askartelutarvikkeita. Mulla ei vaan ole mitään laatua niin paljon, että monelle riittäisi, mutta pieniä määriä per tuote. Niin ovatkohan vaan sälää/roskaa heille? Välillä oon tarjonnut ilmaiseksi torissa, mutta ottajia ei ole ollut.

Vierailija
21308/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kangastilkut on niin pieniä ja lähinnä mustaa väriä, että ei niistä iloa oo. Mutta mietin kyllä nyt, että ottaisivatkohan askartelutarvikkeita. Mulla ei vaan ole mitään laatua niin paljon, että monelle riittäisi, mutta pieniä määriä per tuote. Niin ovatkohan vaan sälää/roskaa heille? Välillä oon tarjonnut ilmaiseksi torissa, mutta ottajia ei ole ollut.

Varmasti ottavat pieniä määriäkin. Askartelevathan lapset siellä vapaastikin, eli ei tarvitse riittää edes kaikille. Nappejakin ja sen sellaista muuta käytetään. Niitä mustia tilkkujakin kannattaa laittaa mukaan. Monesti tarvitaan mustaa kangasta askarteluissa silmiin jne.

Vierailija
21309/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ottavat pieniä määriäkin. Askartelevathan lapset siellä vapaastikin, eli ei tarvitse riittää edes kaikille. Nappejakin ja sen sellaista muuta käytetään. Niitä mustia tilkkujakin kannattaa laittaa mukaan. Monesti tarvitaan mustaa kangasta askarteluissa silmiin jne.

Kiitos, täytyy huomenna käydä askartelujuttuja läpi ja käydä sitten tarjoamassa niitä päiväkodille. 

Vierailija
21310/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en huomannutkaan ottaa huomioon kehottaessani tekemään itse! Totta, materiaalit maksavat varmaan enemmän kuin sen euron.

En muuten laittanut sitä viestiäni negatiivisella ajatuksella, olen itse vain sellainen, että pidän kaikesta tuollaisesta tekemisestä. Anteeksi jos se vaikutti alapeukuista päätellen töykeältä. Se on tämä suora puhetapani vain.

Ei vaikuttanut minusta ollenkaan töykeältä. Olen itsekin tehnyt patalappuja omaan käyttöön ja hyvin ovat asiansa ajaneet. Jopa paremmin kuin uudet, koska olen tehnyt ne vähän paksummiksi kuin millaisia useat kaupan valmiit patalaput ovat. Uusia kankaita en ole käyttänyt, vaan juurikin niitä iänikuisia tilkkuja, joita on nurkissa pyörinyt ja saanut siten omia turhaketilkkujani hyötykäyttöön. Uuden vanun sijaan olen käyttänyt useampia kerroksia kangasta tai joskus esimerkiksi lasten päiväpeitteestä jäänyttä vanukangasta. Uutta kangasta tai vanua ei noihin kannata ainakaan säästömielessä ostaa, mutta yhtenä tilkkujen kierrätysideana patalaput ovat mielestäni oikein hyvä. 

Vierailija
21311/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie ne kangastilkut lähistösi päiväkotiin, ihan vain ojennat kassissa aidan yli, ei tarvitse edes soittaa etukäteen. Ottavat mielellään vastaan. 

Keräsin kerran kaikilta tutuiltani tilkkuja ja vein päiväkotiin, jossa siis olen työssä. Riittänyt monen pahvinallen ja prinsessa-askartelun tarpeiksi.

Päteeköhän tää varmasti, että ei tarvitse etukäteen kysellä saako tuoda? Mietin, kelpaakohan myös Vantaalla päiväkotiin ja pitääkö asiasta sopia.

Vierailija
21312/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kaivettua ompelukoneen esiin ja korjasin kaksi hupparia, housut ja sohvatyynyn. Sain niille taas käyttöikää lisää eikä tarvitse ostaa uutta.

Vierailija
21313/21632 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt perunut mainossähköpostia sitä mukaa kun sitä tulee. Välttelen turhaa ostamista ja loputtomat alekoodit vain houkuttelee tilailemaan verkosta.

Vierailija
21314/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vihdoin Lindexille katsomaan niitä housuja, joista joku ihana täällä vinkkasi :) eihän ne tosiaan velouria olleet (mitä ensisijaisesti silloin etsin), mutta todella kivaa kangasta ja just oikean malliset tällaiselle töppöjalkaiselle. Kiitos kun vinkkasit <3 vanhat sai nyt lähteä lumppukeräykseen.

Vierailija
21315/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vauvapalstalla akat ovat kuulemma heittäneet pois ehjiä hehkulamppuja roskiin

Se on juuri sitä internetlogiikkaa, jossa ihmiset tekevät valtavia eleitä hyvin pienten asioiden takia. Ja vauvapalsta on tunnettu siitä, että siellä mennään usein tunteet edellä, järki perässä.

Mutta jos katsotaan asiaa kylmästi:

🔍 Hehkulampun pois heittäminen ei ole mikään ekoteko

Jos lamppu on jo ostettu ja valmistettu, sen heittäminen roskiin ei säästä maailmaa, se vain tuottaa lisää jätettä. Sähkönsäästö tulee vasta siitä, että uusi lamppu palaa vähemmän sähköä ei siitä, että vanha ehjä heitetään pois.

🔥 Miksi jotkut silti heittävät ne pois?

haluavat tehdä oikein, vaikka logiikka ontuu

ovat lukeneet jostain, että hehkulamput ovat pahoja

eivät ymmärrä, että suurin ympäristökuorma syntyy valmistuksesta, ei käytöstä

haluavat näyttää mu

Palstailijat ilmeisesti ovat täällä sitä mieltä, että ehjät hehkulamput kuuluu laittaa roskiin. 

Mä käytän kyllä hehkulamppuvarastoni ensin loppuun. Ja se on aikamoinen muutaman kuolinpesän jäljiltä. 

Niin kauan kun varastoa riittää lamppuihin ei mene euroakaan. Lamput eivät muutenkaan tunnu yhtään sähkölaskussa. Se on tellu, tietokoneet, uuni, kylmäkalusteet, pesukoneet ja sauna, mitkä sähköä syövät. 

Vuosiin ei ole tarvinnut lamppuja ostaa. 

Vierailija
21316/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pääkaupunkiseudulla mitään palvelua joka hakisi kaatopaikkakuntoisen rojun kotoa?

Vierailija
21317/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pääkaupunkiseudulla mitään palvelua joka hakisi kaatopaikkakuntoisen rojun kotoa?

Torissa on "mies ja paku" -ilmoituksia. Yleensä mainostavat olevansa muuttopalveluja, mutta vievät myös kaatopaikalle tavaraa kunhan maksat tarvittavat jäteasemamaksut. En tietysti voi puhua jokaisen ilmoittajan puolesta. 

Vierailija
21318/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteeköhän tää varmasti, että ei tarvitse etukäteen kysellä saako tuoda? Mietin, kelpaakohan myös Vantaalla päiväkotiin ja pitääkö asiasta sopia.

Ihme juttua taas. Ei kai täällä voi kukaan puhua kaikkien Suomen päiväkotien puolesta. Jos päiväkoti on naapurissasi tai kauppareissusi matkan varrella, onko nyt niin suuri vaiva käydä kysymässä? Ei sinua kukaan tuomitse, jos siellä ei tavaroitasi huolita.

Vierailija
21319/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSY:llä (Helsingin seudun ympäristöpalvelu) on pääkaupunkiseudulla toimiva maksullinen Sortti-noutopalvelu huonekaluille yms. isommille tavaroille.

Vierailija
21320/21632 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSY:llä (Helsingin seudun ympäristöpalvelu) on pääkaupunkiseudulla toimiva maksullinen Sortti-noutopalvelu huonekaluille yms. isommille tavaroille.

Tuo on törkeän kallis. Joskus itse tuota katselin ja harkitsin, mutta nuo hinnat karkottivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi