tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21634)
Kunpa ensi vuonna kaikki jouluhössötys jätettäisiin ihan joulukuuhun ja joulutarvikkeet ja suklaat ilmestyisivät kauppoihin vasta ihan marraskuun lopussa. Turha toivo tämä taitaa kuitenkin olla. Prismassa joulutarvikkeita on ollut jo pari päivää alennuksessa ja noilla alennetuilla hinnoilla esim. joulutekstiilit, joita normaaleilla hinnoilla paljon ennen joulua ei myyty varmaan yhtään oli jo lähes myyty loppuun. Kohta kaupoissa on jo kevään uutuuksia ja jotain ystävänpäivän roinaa, laskiaispullat ja Runebergin tortut.
Olen varmaan yksin tässä, mutta minulle jää kuluttajana alennusmyynneistä ennen joulua jotenkin paha maku suuhun. Ostin pari viikkoa sitten muutaman Weisteen joulukoristeen, ja nyt tällä viikolla ohikulkiessani huomasin, että ne onkin -30% kunnes tavaraa riittää. Ei se nyt monen euron tappio ollut, mutta harmitti silti.
Tietysti kaupan kannalta on parempi myydä tavarat jo ennen joulua loppuun. Kai. Mutta jotenkin se tuntuu siltä, että ihmisiä rangaistaan siitä, että ovat ajoissa liikkeellä. No, oppiipahan ainakin, ettei kannata jouluhankinnoista maksaa enää täyttä hintaa, vaan odottaa tulevaisuudessa lähemmäs joulua ja ostaa tarvitsemansa reippaalla alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin kokemusta Prismassa myytävän House-merkin aterimista? Harkitsen tuollaisten ostamista. Omistan ennestään ihan Carelian ja VilleroyBochin aterimia, mutta noiden kallis hinta ei mielestäni vastaa laatua. Tarvitsen nyt lisää aterimia, erityisesti haarukoita.
Ei kannata sitä Housen scandic haarukkaa ainakaan ostaa. Ootko kirppareilta kattonu? Sieltä löytää monesti hyviä. Paras haarukkahan toki on hackmanin savonia.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan yksin tässä, mutta minulle jää kuluttajana alennusmyynneistä ennen joulua jotenkin paha maku suuhun. Ostin pari viikkoa sitten muutaman Weisteen joulukoristeen, ja nyt tällä viikolla ohikulkiessani huomasin, että ne onkin -30% kunnes tavaraa riittää. Ei se nyt monen euron tappio ollut, mutta harmitti silti.
Tietysti kaupan kannalta on parempi myydä tavarat jo ennen joulua loppuun. Kai. Mutta jotenkin se tuntuu siltä, että ihmisiä rangaistaan siitä, että ovat ajoissa liikkeellä. No, oppiipahan ainakin, ettei kannata jouluhankinnoista maksaa enää täyttä hintaa, vaan odottaa tulevaisuudessa lähemmäs joulua ja ostaa tarvitsemansa reippaalla alennuksella.
Siinäpä se.. mutta jos odotat alemyyntejä et välttämättä saa enää niitä juttuja, jotka haluaisit ostaa.
Tuntuu välillä, että tekisi mieli heivata suurin osa kamoista pois ja ryhtyä kunnon minimalistiksi. Meillä on siis kyllä tavaroiden suhteen ihan hyvä tilanne, eikä ole mitään rojuvuoria, mutta välillä nämäkin kamat ketuttaa. Haluaisin kaikki tasot esimerkiksi vessassa niin tyhjiksi, että ne olisi aina helppo pyyhkäistä vaikka ohimennen puhtaaksi. Nyt joutuu siirtelemään kamoja paikasta toiseen. Olen hirveän laiska siivooja ja kuitenkin nautin puhtaasta kodista, joten siivoamisen pitäisi olla mahdollisimman helppoa, että siihen jaksaa ryhtyä. Olen ajatellut, että meillä on tällä hetkellä aika sopivasti tavaraa ja joitain juttuja jopa tavallista vähemmän, mutta onkohan tavaraa silti liikaa? Tuntuu, että mulla on nykyisin sietokyky tavaralle jotenkin aika pieni. Ärsyttää liiat kengät eteisessä ja just ne vessan tasoilla pyörivät jutut. En usko, että ihan minimalistiksi viitsisin ryhtyä, mutta kyllä siitä silti haaveilen todella paljon.
Muists että joskus sitä säilytystilaakin vain on liian vähän tai väärässä paikassa tarpeellistakin tavaraa silmälläpitäen. Onko vessassa liian pieni kaappi tavaralle? Mitä vessassa säilytetään? Kaikkea ei siellä tarvitse säilyttää, esim meikkejä.
Meillä on kaksi kenkätelinettä jotta riittää kaikille kengille, jos toista ei olisi olisi kenkiä siellä täällä pitkin eteisen lattiaa.
Lopulta sain otettua pöydän kivijalkakirppikseltä ylimääräisille vaatteille ja lasten tavaroille. Pettymys on ollut kyllä suuri, kun joulu nyt tuli ja melkein kaikki jäivät menemättä. Mielestäni siellä olisi ollut hyviä lahjoja, uusia juttuja ja jouluisia myös.
Kysymys: mitä teette tavaroille jotka eivät mene kirpulla? En millään haluaisi roudata noita kaikkia takaisin kotiin ja yrittää laittaa nettikirpulle. Jos vien Uffiin, tappiota tulee kivijalan pöytävuokra.
Ahaa, kommentteja on jonoutettu jotain moderointia varten, mitä se sitten tarkoittaakaan..
Vierailija kirjoitti:
Lopulta sain otettua pöydän kivijalkakirppikseltä ylimääräisille vaatteille ja lasten tavaroille. Pettymys on ollut kyllä suuri, kun joulu nyt tuli ja melkein kaikki jäivät menemättä. Mielestäni siellä olisi ollut hyviä lahjoja, uusia juttuja ja jouluisia myös.
Kysymys: mitä teette tavaroille jotka eivät mene kirpulla? En millään haluaisi roudata noita kaikkia takaisin kotiin ja yrittää laittaa nettikirpulle. Jos vien Uffiin, tappiota tulee kivijalan pöytävuokra.
Tilaan Sellpy-kassin ja lähetän sinne. Ei sieltä kyllä saa kuin ihan pennosia per tavara, mutta parempi jokunen euro kuin ei mitään.
Toki jos jaksaa, kannattaa ehdottomasti laittaa tavarat Vintediin. Jouluisten tavaroiden kanssa kannattaa odottaa ensi vuoteen.
Kirppiksen menetetty pöytävuokra on tappiota joka tapauksessa, valitettavasti. Olen muuten huomannut saman menneinäkin vuosina, että kauppa ei ennen joulua käy, vaikka luulisi tosiaan joulujuttujen ja käyttämättömien, joululahjoiksi soveltuvien tavaroiden menevän kaupaksi.
Olen pyöritellyt samanlaisia asioita mielessäni kuin 21166 ja 21167. Olen onnistunut tänä vuonna karsimaan turhia tavaroita todella hyvin, vaikka urakka ei olekaan vielä ohi. Mutta olen myös havahtunut siihen, että vähäinenkään tavaramäärä ei pysy järjestyksessä. Vaatteita ei ole liikaa, mutta vaatekaappini on niin epäkäytännöllinen, että tänäänkin kasa huppareita kaatui päälleni kun avasin kaapin aamulla - ja se "kasa" oli kolme hupparia päällekkäin, mikä ei minusta ole liikaa! Käyttöastioitakaan ei ole yhtään liikaa, mutta avohyllyjen järjestys on jotenkin väärä, koska jotenkin on aina sellainen tunne, etten tiedä, mihin laittaisin puhtaat astiat.
Talvikenkiä on tällä hetkellä vain yhdet, ja silti kompastelen niihin eteisessä! Harrastukseen liittyvä tärkeä kansio pyörii keittiön pöydällä, koska en yksinkertaisesti keksi sille järkevää säilytyspaikkaa. Tarvitsen sitä melkein joka päivä, joten ei ole mitään järkeä viedä sitä johonkin lipastoon toiseen huoneeseen. Mutta keittiön pöydällä se on tietysti lisäämässä sotkua, mitä on muutenkin vielä rankasta karsimisesta huolimatta enemmän kuin toivoisin.
Tästä täytyy varmaan tehdä uusi projekti tulevalle vuodelle.
Yksi yö jouluun on ja kaikki jouluvalmistelut mallillaan :) kyllä päivittäinen järjestelmällinen karsiminen kannatti. Eilen vielä tein suurpiirteisen pikaimuroinnin ja vessojen pesun, keittiötä olen "ylläpitänyt" päivittäin. Jääkaapissa tilaa jouluruoille kun kaikki epämääräiset purkin pohjat käytetty tai heitetty pois. Kaapeissa ei tänäkään vuonna joulua vietetä ;) mutta ovien avaaminen kestää katseita. Oon tyytyväinen ja tosi onnellinen. Nyt vielä ostamaan viimeiset lahjakortit kosmetologille ja sitten itse nauttimaan jalkahoidosta myös. Hyvää joulun aikaa kaikille <3
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kommentteja on jonoutettu jotain moderointia varten, mitä se sitten tarkoittaakaan..
Minun viestit eivät nyt jostain syystä ilmesty näkyviin.. onkohan palstan ylläpitäjä siirtynyt joulun viettoon?
No tuo viestini kyllä tuli näkyviin, mutta vastaukseni erääseen viestiin vaan ei..?
Olisin vain vastannut kylppärin ja eteisen sekasotkuun kyllästyneelle, että pistää kylppäristä kaikki irtotavarat isoon kosmetiikkalaukkuun ja eteisessä jättää naulakon alle esiin vain yhdet kengät per nuppi ja loput kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
No tuo viestini kyllä tuli näkyviin, mutta vastaukseni erääseen viestiin vaan ei..?
Siinä oli kielletty sana tai useampi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kielletty sana tai useampi silloin.
No eipä vaan ollut.. laitoin vain tuon saman kuin mikä nyt laitettuna tulikin näkyviin, eli tuosta kosmetiikkalaukusta ja kengistä naulakon alla. Melkein sanasta samaan sama viesti.
Joku sählännyt vain jotain. Minultakin blokattu ihan viattomia viestejä tavaroiden raivauksestani.
Prisman House merkkisistä ei ole kokemusta mutta Cittarissa myytävä Myhome aterimet olleet ihan hyviä, eiköhän ne suht samaa laatua ole ja taitaa tulla Kiinasta kaikki, siis ihan nämä "suomalaisetkin".