Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21634)

Vierailija
21121/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta löytyi keino, jolla vähentää kylpypyyhkeitä Teini-ikäinen tytär, joka värjää hiuksiaan ja ilmeisesti huuhtelee värin huolimattomasti tai käyttää pyyhkeitä hartioilla suojana jne. Ei lähde hiusvärit sitten millään. Harmi vaan että yksi kiva Marimekon pyyhe on myös mennyt tässä värjäysrumbassa. Ihan käyttökelpoisiahan nuo värjääntyneet pyyhkeet ovat edelleen, mutta menevät nyt koirapyyhkeiksi.

---

Toki koirakin pyyhkeitä tarvitsee, mutta miksei tytär voisi käyttää sitä yhtä ja samaa pyyhettä aina hiuksia värjätessään? 

Vierailija
21122/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta löytyi keino, jolla vähentää kylpypyyhkeitä Teini-ikäinen tytär, joka värjää hiuksiaan ja ilmeisesti huuhtelee värin huolimattomasti tai käyttää pyyhkeitä hartioilla suojana jne. Ei lähde hiusvärit sitten millään. Harmi vaan että yksi kiva Marimekon pyyhe on myös mennyt tässä värjäysrumbassa. Ihan käyttökelpoisiahan nuo värjääntyneet pyyhkeet ovat edelleen, mutta menevät nyt koirapyyhkeiksi.

Kiellä värjäys. Kerro mitä kaikkea myrkkyä nuo sisältävät ja mitä vahinkoa aiheuttavat. Jos ei lopeta värjäystä niin maksa edes käynti kunnon kampaamossa. En itse olisi saanut teininä edes leikata hiuksiani. Kampaajalle en tietenkään päässyt ja äiti sitten suuttui kuin leikkasin hiuksiani itse, enkä äitini mielestä osannut ja lopputulos oli muka hirveä. En olisi halunnut muta kuin leikata hiuksiani lyhyemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21123/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne valittamaan vielä lisää kuinka ei meinaa mennä mikään kaupaksi. Eihän tässä enää mitään uskalla ostaakaan kun omaksi ristiksi kaikki tulee. Hinnaksi en suostu laittamaan millekään alle 4 euroa, alle 4e säästää helposti ruokakaupassa valitsemalla vaan halvempia tuotteita tai jättämällä jotain turhaa pois. Jos pitäisi 2 e:lla antaa pois niin yhtä hyvin käytän itse tai laitan konttiin.

Vierailija
21124/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Toki koirakin pyyhkeitä tarvitsee, mutta miksei tytär voisi käyttää sitä yhtä ja samaa pyyhettä aina hiuksia värjätessään? 

Koska tyttären tuntien hän nappaa ensimmäisen käteen osuvan pyyhkeen. Muistuteltu on..

Vierailija
21125/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S liikkeen vastaises adressis jo yli 21 000 nimmee

Vierailija
21126/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: S liikkeen vastaises adressis jo yli 21 000 nimmee

Jos jokaine heist ois ostanu 1000 euroll ni... Aika huonoo johtamista s pomot

Vierailija
21127/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiellä värjäys. Kerro mitä kaikkea myrkkyä nuo sisältävät ja mitä vahinkoa aiheuttavat. Jos ei lopeta värjäystä niin maksa edes käynti kunnon kampaamossa. En itse olisi saanut teininä edes leikata hiuksiani. Kampaajalle en tietenkään päässyt ja äiti sitten suuttui kuin leikkasin hiuksiani itse, enkä äitini mielestä osannut ja lopputulos oli muka hirveä. En olisi halunnut muta kuin leikata hiuksiani lyhyemmäksi.

Kiva hei suositella käyntiä "kunnon kampaamossa" tietämättä ollenkaan henkilön taloudellista tilannetta. Ei kaikilla ole varaa käydä kampaamossa. Esim. Helsingissä kyseinen lysti maksaa helposti 200€. Tuo summa voi olla jonkun ruokabudjetti.

Vierailija
21128/21634 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Koska tyttären tuntien hän nappaa ensimmäisen käteen osuvan pyyhkeen. Muistuteltu on..

Teinitytöt ovat ihania. <3

Kirjoitin aikaisemmin viestin (joka ilmeisesti hävisi), jossa kerroin, että oma teinityttöni hamstrasi itselleen minun vanhat 2000 -luvun merkkivaatteet, joita olin säilyttänyt kaapin perällä, teemalla "sitten kun laihdun". Olin viemässä niitä vihdoin pois, mutta tyttö näki ne ja käyttää niitä nyt lähes päivittäin koulussa. 

Eilenkin lähti kouluun isoäitinsä 70 -luvun farkuissa, joita itse käytin 2000 -luvun alussa... :D

Vierailija
21129/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänne valittamaan vielä lisää kuinka ei meinaa mennä mikään kaupaksi. Eihän tässä enää mitään uskalla ostaakaan kun omaksi ristiksi kaikki tulee. Hinnaksi en suostu laittamaan millekään alle 4 euroa, alle 4e säästää helposti ruokakaupassa valitsemalla vaan halvempia tuotteita tai jättämällä jotain turhaa pois. Jos pitäisi 2 e:lla antaa pois niin yhtä hyvin käytän itse tai laitan konttiin.

Mullakaan ei tunnu menevän mikään kaupaksi eikä ilmaiseksikaan. Tuntuu et oon joutunut vaan tällaisen "onko vielä vapaana" "on, milloin pääsisit hakemaan?" "ei vastausta" -rumban uhriksi. Pari pyyntöä varata joulun yli "jos ei saada vastaavaa lahjaksi" tai tuoda 30km päähän "kun ei olis aikaa ajella sinnepäin ilmaisen tavaran takia". Mua tällä hetkellä enemmän naurattaa kuin suututtaa nää tyypit 😀 Monella korostuu näin joulun alla oma itsekkyys ja ajattelemattomuus.

Vierailija
21130/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan laitettu myyntihana kiinni ja säilötään tavaraa jota ollaan myymässä paremmalle ajalle. Nyt vain katsotaan ettei tule lisää tavaraa taloon. Ymmärrän ettei kaikilla ole tilaa tätä varten.

Vierailija
21131/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan laitettu myyntihana kiinni ja säilötään tavaraa jota ollaan myymässä paremmalle ajalle. Nyt vain katsotaan ettei tule lisää tavaraa taloon. Ymmärrän ettei kaikilla ole tilaa tätä varten.

Pitäs varmaan tehdä sama. Onhan siitä ylimääräistä ohjelmaa, välillä ihan stressiksi asti, vaikka pääsääntöisesti on kivaa puuhaa. 

Vierailija
21132/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ajattelutapaa että ettei uskalla ostaa jos ei sitten saakaan myytyä eteenpäin. Häh! Itse pyrin ostamaan ajatuksella että tämä tulee minulle loppu iäkseni ja käytän sen risaiseksi asti ja korjaankin vielä jos mahdollista.

Ei ihme että hukutaan tavaraan ja vaatteisiin. Pitäisikö tavaran karsinta alkaa sieltä pään sisältä ensin?

Vierailija
21133/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat kannattaa ehdottomasti viedä näihin kirjaston lahjoitushyllyihin, eikä kirpputoreille. Kirjastoissa käy ne oikeasti kirjoja lukevat ihmiset.

Täällä ei ole kirjastossa tuollaista lahjoitushyllyä. Joskus oli, mutta siitä luovuttiin. Ehkä kirjat eivät sitten sen kautta liikkuneet, en tiedä. Vaihtoehdoiksi jää kirppari tai roskikseen heivaaminen. Tietysti facen roskalavallakin voisi yrittää tarjota ilmaiseksi.

Vierailija
21134/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla myös Finlandiakirjaa:

https://www.finlandiakirja.fi/fi/ostetaan-kirjoja-kirjojen-kierratys

Eipä sillä tienaa, mutta jos tarkoitus on päästä kirjoista eroon, parempi vaihtoehto kuin roskis ainakin.

Vierailija
21135/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini teinin hiusten värjäämisestä ymmärrettiin väärin. Yritin sanoa, että tuollainen ei ylipäätään ole hyväksi yhtään kenellekään kun värit sisältävät ties mitä myrkkyjä ja kemikaaleja, jotka todistettavasti vaikuttavat hormonitoimintaan ja aiheuttavat syöpää sekä ihan jo hiukset itsessään kärsivät ja vaurioituvat tuollaisesta. Parasta olisi saada tuollainen loppumaan kokonaan ja saada teini hyväksymään oma luonnollinen hiustensa väri esim. erilaisella leikkauksella. Tajuan toki kampaajan olevan kallista ja sinällään turhaa. En itse ole käynyt kampaajalla kertaakaan aikuisikäni aikana, joten on turha syyttää, että käyttäisin turhamaisesti tuollaiseen rahaa. Olen työtön ja ainoa tuloni on työmarkkinatuki. 

Vierailija
21136/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja siis itse hiukseni leikkaan. Sitten kun hiukseni harmaantuvat leikkaan hiukseni hyvin lyhyiksi. Tarkoitukseni ei ole alkaa niitä tuossakaan vaiheessa värjäämään.

Vierailija
21137/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut 3 torikauppaa tehtyä (myyjänä) viikon sisään. Rahallisesti se ei ole iso juttu mutta tulin iloiseksi kun edellisen kuukauden sisään ei mikään mennyt kaupaksi. 

Itse olen ostanut muutaman vaatelahjan joululahjaksi perheenjäsenille sekä itselleni kosmetiikkapakkauksen viikon sisään, lisäksi rahaa on kulunut kahvitteluihin ja lounaisiin ystävien kanssa. 

Kirjaston ilmaishyllystä otin 2 kirjaa joita tarjoan luettuani yhdelle ystävälle tai jos hän ei halua vien takaisin kirjastoon. Joskus olen nähnyt ilmaishyllyjä myös jossain huoltoasemilla ja kahviloissa. Kannattaa pitää silmät auki. Tämä tiedoksi sille joka kyseli minne viedä kirjoja. Myös Kontti ja Fida ottavat kirjoja vastaan. 

Vierailija
21138/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein ihan vaan rappukäytävään ulko-oven viereen pahvilaatikon täynnä kirjoja Saa ottaa- lapun kanssa. Niitä oli melkein 40 kpl ja illalla hain hyvin tyhjentyneen laatikon pois, siellä oli pohjalla enää 2 kirjaa. Ne vien sitten kirjastokäynnillä sinne.

Vierailija
21139/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vein ihan vaan rappukäytävään ulko-oven viereen pahvilaatikon täynnä kirjoja Saa ottaa- lapun kanssa. Niitä oli melkein 40 kpl ja illalla hain hyvin tyhjentyneen laatikon pois, siellä oli pohjalla enää 2 kirjaa. Ne vien sitten kirjastokäynnillä sinne.

Tavaraa ei saa jättää rappukäytäviin. 

Vierailija
21140/21634 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa ei saa jättää rappukäytäviin. 

No en jättänytkään. Lue tarkemmin. Hain illalla laatikon ja ne pari kirjaa pois. Laatikko oli vain muutaman tunnin siinä oven vieressä näytillä.