Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21634)

Vierailija
21001/21634 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä joidenkin viestien alanuolia. Tuon nuolien antamisen voisi vaikka poistaa kokonaan palstalta.

Joo, jotkut tykkää laittaa tosi herkästi alanuolia. Itse mieluummin jätän reagoimatta ja laitan alanuolen ainoastaan jos viesti on selvästi ilkeilevä tai sisältää väärää tietoa. Välillä kummastuttaa miten viattomiin viesteihin jotkut jaksavat reagoida negatiivisesti.

Alanuoli voi tarkoittaa ihan vain sitä, että on eri mieltä, eikä siinä ole aggressiota mukana. Mutta myös minun mielestäni  ainakin alanuolituksen voisi poistaa. 

Vierailija
21002/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumusta pitäisi saada takaisin naisten vaatekaappeihin eli yksi hyvä mekko jota asustamalla voi mennä lähes minne tahansa. Loppuisi trendirytkyjen ostelu kun olisi luottovaate vuosiksi eteenpäin. Saumoista vaan suurentaisi ja pienentäisi tarpeen mukaan jos paino heittelee.

Itsellä ostelukielto vaatteille koska en tarvitse lisää. Huonompia joissa jotain vikaa muokkaan itse kuten trikoopusero jossa liian kireät hihansuut, leikkasin parin sentin vekin sauman viereen ja ompelin reunat ettei pahasti purkaudu ja nyt sitä tulee käytettyä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21003/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jalka poikki joten minkäänlaista perkaamista tavaroille ei tule olemaan nyt viiikkokausiin.

Vierailija
21004/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että onpa teillä paljon housuja. No laskin omat, niitä oli 11 kpl, kaksi housuhametta mukaan lukien. Mutta jos lasken leggingsit ja pyjama housut niin sitten menee yli 20: n. 

Vierailija
21005/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ei liiku enää mikään, ellei ilmaiseksi anna. Oletteko huomanneet saman? Muutama vuosi sitten kun olisi laittanut tarrallista Arabiaa ja Iittalaa -50% ja ylikin kaupan hinnasta, niin olisi mennyt saman tien kaupaksi. Nyt ei kukaan kysele, ellei tinkaa vielä lisää. En vastaa tinkaajille kun pääasia ei ole se, että joku maksaa edes euron jostain, joka kaupassa maksaa 20 euroa. Myyn osittain siksi, että tarvitsen rahaa ja jos sen tavaran oikeasti haluaa, niin voi siitä maksaa myyjälle sellaisen hinnan, että molemmille jää hyvä mieli. Mutta ehkä kaikki muutkin ovat saaneet tätä tavaraa vuosien aikana lahjoiksi kaapit täyteen ja välillä itsekin ostanut ylimääräistä tai sitten ihmisillä ei ole enää samalla tavalla ostovoimaa enää? Siis esim. muumeja, taikaa ym. olen koittanut myydä. Ehkä myyn niin halvalla jo, että ostajat luulevat niissä olevan jotain vikaa? Tai sitten ovat jo pois muodista. Otin ilmoitukset pois, koska käyttäisin mieluummin itse nämä, vaikkei nyt ihan oman tyylisiä ole kaikki. Kai sen verran on elämää jäljellä. Säästän paljon rahaakin siinä samalla, kun ei tarvitse vuosikausiin ostaa uusia astioita. Sama juttu vaatteissa, harrastuskamppeissa ym. Myyn vain todella hyväkuntoista ja uutta vastaavaa. Nyt on ilmoitukset melkein kaikki vanhentuneet ja en jaksa uusia. Melkein kahdessa kuukaudessa ei mennyt kaupaksi muuta kuin yksi muumimuki.

Tämän vuoden kesällä ja viime vuoden syksyllä pidin kirppispöytää kaupungin suosituimmalla kirppiksellä. Kuukaudessa molemmilla kerroilla jäi käteen "voittoa" eli pöytävuokrien ja hintalappujen jälkeen käteen jäi noin 100 euroa. Jos vähentää matkakulut niin ei järkeä, olisi pitänyt ensimmäisellä kerralla tajuta. Molemmilla kerroilla myynnissä oli hyväkuntoista sesonkiin sopivaa vaatetta, kirjoja, elokuvia ja sisustustavaraa. 

Tämän kokemuksen ansiosta otan haasteeksi sen, että pyrin olemaan ostamatta mitään muuta kuin ruokaa ym pakollisia perusjuttuja ensi vuonna. Uuden ripsivärin ostan 6kk välein, muuten en oikeasti tarvitse uusia vaatteita, kosmetiikkaa, sisustustavaraa ym. Näillä mennään ja yritän käyttää loppuun kaiken mitä olen itse ostanut. Hyvähän se on tietenkin ostaa vain sillä ajatuksella ja ihan tosissaan, että käyttää itse loppuun. En ole koskaan mikään himoshoppaaja ollut, mutta kyllähän sitä kaikenlaista vuosien mittaan kertyy.

Eikä nyt silleen minulla edes ole paljoa tavaraa, mutta jotenkin kaikki yhtään ylimääräinen, käyttöön pääsemätön tavara on alkanut ahdistamaan oikein kunnolla. Näen vaikka kaapissani mekon ja mietin, että käytin siihen niin ja niin paljon rahaa, mutta käytin sitä vain kerran viime kesänä. Astioissa sama homma, keräilin ennen pienimuotoisesti muumimukeja ja nyt vain mietin, että miksi. Onhan sekin normaalia että mielenkiinnon kohteet muuttuu, nyt on mielenkiinnon kohteena säästää rahaa.

Vierailija
21006/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa ei liiku enää mikään, ellei ilmaiseksi anna. Oletteko huomanneet saman? Muutama vuosi sitten kun olisi laittanut tarrallista Arabiaa ja Iittalaa -50% ja ylikin kaupan hinnasta, niin olisi mennyt saman tien kaupaksi. Nyt ei kukaan kysele, ellei tinkaa vielä lisää. En vastaa tinkaajille kun pääasia ei ole se, että joku maksaa edes euron jostain, joka kaupassa maksaa 20 euroa. Myyn osittain siksi, että tarvitsen rahaa ja jos sen tavaran oikeasti haluaa, niin voi siitä maksaa myyjälle sellaisen hinnan, että molemmille jää hyvä mieli. Mutta ehkä kaikki muutkin ovat saaneet tätä tavaraa vuosien aikana lahjoiksi kaapit täyteen ja välillä itsekin ostanut ylimääräistä tai sitten ihmisillä ei ole enää samalla tavalla ostovoimaa enää? Siis esim. muumeja, taikaa ym. olen koittanut myydä. Ehkä myyn niin halvalla jo, että ostajat luulevat niissä olevan jotain vikaa? Tai sitten ovat jo pois muodista. Otin ilmoitukset pois, koska käyttäisin mieluummin i

Jos nyt jotain pitää ostaa niin kannattaa sitten varmaan ostaa jotain hyvin neutraalia, ajatonta ja klassista mallia, tyyliä ja väriä, joka on ehkä tylsää, mutta joka ei herätä ajatuksia suuntaan, eikä toiseen ja joka sopii mahdollisimman moneen tilanteeseen, ei siis mitään sesonkitavaraa. Vaatteissa tuon lisäksi kannattaa myös valita väljä malli tai ainakin mielummin isompi kuin pienempi koko.

Vierailija
21007/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen vihdoinkin päässyt siihen pisteeseen, että kodissani ei ole enää mitään turhaa tai yhtään sellaista asiaa mistä en pidä.

Kaikki ylimääräiset on lahjoitettu ystäville tai hyväntekeväisyyteen. Osa ihan vaan kierrätetty.

Monta vuotta tässä meni, kun vähän kerrallaan teki. Pari suurempaa poistorykäsyäkin tein, kun oli sukulainen peräkärrin kanssa sopivasti vierailulla.

Ei ollut alkuaankaan mitään tavara kasoja, mutta kaikki vaan säästettynä, kun muutot suuntautuneet lasten lukumäärän lisääntyessä aina suurempaan kotiin.

Nyt ollaan sitten isossa asunnossa sen kokoisen tavaramäärän kanssa, että tavarat ovat kaapeissa ja varastossa, mutta koti ihanan tyhjä ja avara. Missään ei ole enää kasoja tai laatikoita ja tasot melko tyhjinä sisältäen vain tavaroita jotka mahtuisivat kaappeihinkin.

Tavaroista luopuminen helpottui karsinnan myötä ihan joka päivä. Jos jotain tavaraa edellisenä iltana vielä säästeli, niin seuraavana aamuna sen kävi laittamassa lahjoituslaatikkoon.

Sen huomasin, että jonkun käsintehdyistä asioista oli ainakin minun vaikeinta luopua. Minun on vaikeaa raaskia ottaa jopa käyttöön jonkun varta vasten minua varten kutomia sukkia tai lapasia, niitä jotenkin säästelee. Nyt otettu käyttöön kaikki käsityötkin. Siihenhän ne on tehtykin.

Moneen vuoteen ei ole tullut enää ostettua kuin ruokaa ja pakolliset hygieniatarvikkeet, hyvin vähän vaatteita kuluneiden tilalle ja jotain tarvittavaa kosmetiikkaa.

Vierailija
21008/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä tosi kiva fiilis. Meillä on keittiössä aivan tyhjiä kaappeja. Saatiin tehtyä pottukellarin tyhjennys ja nyt siellä on laarissa perunat ja hyllyllä säilykkeitä jne vst.

Tein itse ns aromipesän, jossa keitän perunoita. Koko systeemille löytyi oma lokero ja sitäkin tulee käytettyä lähes päivittäin.

Kun on syöty, siivoan keittiön, siinä menee vain pari min. On kyllä aika ihanaa

Vierailija
21009/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa ei liiku enää mikään, ellei ilmaiseksi anna. Oletteko huomanneet saman? Muutama vuosi sitten kun olisi laittanut tarrallista Arabiaa ja Iittalaa -50% ja ylikin kaupan hinnasta, niin olisi mennyt saman tien kaupaksi. Nyt ei kukaan kysele, ellei tinkaa vielä lisää. En vastaa tinkaajille kun pääasia ei ole se, että joku maksaa edes euron jostain, joka kaupassa maksaa 20 euroa. Myyn osittain siksi, että tarvitsen rahaa ja jos sen tavaran oikeasti haluaa, niin voi siitä maksaa myyjälle sellaisen hinnan, että molemmille jää hyvä mieli. Mutta ehkä kaikki muutkin ovat saaneet tätä tavaraa vuosien aikana lahjoiksi kaapit täyteen ja välillä itsekin ostanut ylimääräistä tai sitten ihmisillä ei ole enää samalla tavalla ostovoimaa enää? Siis esim. muumeja, taikaa ym. olen koittanut myydä. Ehkä myyn niin halvalla jo, että ostajat luulevat niissä olevan jotain vikaa? Tai sitten ovat jo pois muodista. Otin ilmoitukset pois, koska käyttäisin mieluummin i

Muumi mukeja on niin paljon ihmisillä kaapeissa että ei niitä kukaan enää osta. Suurinta osaa saa vielä kaupastakin niin mikä järki olisi ostaa yhtä kalliilla käytettynä

Vierailija
21010/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoinkin tehtyä Tori-kaupat ja pakkasin juuri kaksi tavaraa lähteväksi uuteen kotiin. Ja kyllä, hiljaista on myynti-rintamalla, joten olen tosi tyytyväinen, että tuli nyt edes nämä yhdet kaupat. 

Vein tänään ser-keräykseen kolme elektroniikkatuotetta, jotka ovat pölyttyneet kodinhoitohuoneen kaapissa iät ja ajat. 

Eilen siivosin ja tein samalla kolme poistoa. 

Yksi kulho hajosi, joten yksi astia vähemmän keittiössä. 

En nyt ennen joulua enää tee aktiivisesti poistoja, mutta vuoden alusta taas perinteinen ostolakko ja kaappien läpikäynti. 

Vierailija
21011/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkumusta pitäisi saada takaisin naisten vaatekaappeihin eli yksi hyvä mekko jota asustamalla voi mennä lähes minne tahansa.

Jaa. Minä en kannata tuollaista pakkovaltiota tai univormuttamista, enkä laittaisi pikkumustaa vaikka saisin sakot. Ihmiset ovat aikojen alusta asti halunneet ilmaista itseään pukeutumisella. 

Vierailija
21012/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä peukku pikkumustalle. Se vaan on helppo ajaton klassikko tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Päälle voi pukea jakun tai villatakin ja tyyli muuttuu heti. Sopii niin kokkareiden kuin nahkasaappaiden kanssa. Korujen määrällä ja laadulla voi vaikuttaa myös paljon. 

Vierailija
21013/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokkareiden vaan korkkareiden...heh

Vierailija
21014/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perinteinen kirjahylly olohuoneessa. Metrin levyisiä hyllyjä oliskohan 7 kappaletta. Aiemmin kaikki kirjat eivät mahtuneet hyllyyn ja niitä oli milloin missäkin. Nyt täyttöaste on noin 80%. Raivasin tänään vielä lisää kirjoja pois, sitten menin tutkimaan olohuoneen senkkiä, ja siellä oli kymmenkunta kirjaa lisää Osa niistä lähti pois ja loput hyllyyn, pois senkin syövereistä.

Jotenkin tahtoisin että kaikki saman lajin tavarat ovat samassa paikassa, jos se vain on käytännöllistä. Pysyisi paremmin kärryillä, mitä on missäkin ja paljonko.

Löysin muun muassa kahdet kissan kynsisakset. Eikä meillä leikata kissan kynsiä, koska se ei onnistu. Toiset ainakin annan pois. Mutta näitä tuplakappaleita on varmaan aika paljon, kun ei muista omistavansa jotain tai ei löydä sitä.

Vierailija
21015/21634 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkumusta pitäisi saada takaisin naisten vaatekaappeihin eli yksi hyvä mekko jota asustamalla voi mennä lähes minne tahansa.

Jaa. Minä en kannata tuollaista pakkovaltiota tai univormuttamista, enkä laittaisi pikkumustaa vaikka saisin sakot. Ihmiset ovat aikojen alusta asti halunneet ilmaista itseään pukeutumisella. 

Tuskin tuo kirjoittaja tarkoitti, että kenenkään olisi PAKKO käyttää yhtä ja samaa mekkoa.

Tarkoitti varmaan enemmänkin, että olisi kiva lanseerata se pikkumustan käsite uudelleen käyttöön, koska useimmille meistä se riittäisi kyllä vakioasuksi kaikenlaisiin tilaisuuksiin. Nykyään kun sellaista "vakioasun" käsitettä ei ole oikein käytössä, tuntuu melkeinpä nololta mennä samassa mekossa moneen tilaisuuteen.

Vierailija
21016/21634 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuo kirjoittaja tarkoitti, että kenenkään olisi PAKKO käyttää yhtä ja samaa mekkoa.

Tarkoitti varmaan enemmänkin, että olisi kiva lanseerata se pikkumustan käsite uudelleen käyttöön, koska useimmille meistä se riittäisi kyllä vakioasuksi kaikenlaisiin tilaisuuksiin. Nykyään kun sellaista "vakioasun" käsitettä ei ole oikein käytössä, tuntuu melkeinpä nololta mennä samassa mekossa moneen tilaisuuteen.

Olen edelleen eri mieltä. Lainaan tähän koko kappaleen: 

Pikkumusta pitäisi saada takaisin naisten vaatekaappeihin eli yksi hyvä mekko jota asustamalla voi mennä lähes minne tahansa. Loppuisi trendirytkyjen ostelu kun olisi luottovaate vuosiksi eteenpäin. Saumoista vaan suurentaisi ja pienentäisi tarpeen mukaan jos paino heittelee.

1. Tuossa sanotaan ihan suoraan PITÄISI eli ikään kuin kaikilla (tai suurimmalla osalla) pitäisi sellainen olla. Miksi? Miksei riitä, että hän ihan itse sellaista käyttää, ilman muiden hyväksyntää? Eikö hän ole aikuinen ihminen, joka osaa tehdä itseään koskevia päätöksiä ilman, että muillakin naisilla on pikkumusta?

2. Miksi pikkumusta pitäisi sinun mukaasi "lanseerata uudelleen"? Kyllä se on ihan koko ajan useiden naisten käytössä. Tasan tarkkaan en usko, että yhdessäkään naisten muotilehdessä on sanottu, ettei pikkumustaa voisi edelleen käyttää tai se olisi pois muodista. Kukaan ei tule teille sanomaan, että soo-soo, ei ole muodissa, tai jos sanoo, voitte ohittaa huomautuksen olankohautuksella. 

3. Aiempi kirjoittaja asetti vastakkain pikkumustan ja trendirytkyt. Ihan kuin kaikki ne, jotka eivät pikkumustaa käytä, sortuisivat pikamuotiin. Eiköhän vaihtoehtona monella aikuisella naisella ole esim. siistimmät (mustat) housut/hame + pusero, tai joku muu vanhempi, ei-musta mekko.

Mihin te, oletettavasti aikuiset ihmiset, tarvitsette muiden hyväksyntää käyttääksenne pikkumustaa eri asusteilla? Vetoaminen siihen, ettei sitä ole (anteeksi toisto) lanseerattu uudelleen, on täysin lammasmaisen ja toisten vietävissä olevan ihmisen ajatusmalli. 

Tässä ketjussa jokainen voisi keskittyä omiin tavaroihinsa, on ne sitten vaatteita, kirjoja tai astioita. Tuollainen "se ja se asia pitää ottaa jokaisen käyttöön" on ihan kummallista määräilyä. Hoitakaa oma tonttinne.

Älkää vaatiko muita samaan muottiin, vaikka karsimisvinkkejänne annattekin. 

Vierailija
21017/21634 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, jokainen pukeutukoon omalla tyylillään. Olisikin mielenkiintoista katseltavaa kaikkien pukeutuessa oikeasti omalla tyylillään. Nykyisin sitä näkee harvoin.

Vierailija
21018/21634 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin kauppaan hukkaostoksia. Valitettavasti tuo raha meni samalla reissulla lähes kokonaan ihan perusostoksiin Citymarkettiin ja Prismaan. Löysin sentään Citymarketista 40% alennuksella tarjouksesta uudet käsineet kun huomasin tuolla resissulla menomatkalla kuinka rikki, siis jo kolmen sormen kohdalta vanhat varmaan 5 vuotta käyttämäni ovat. Nyt sitten pitää löytää uudet käsipyyhkeet ja haarukat niiden palauttamieni tilalle, joista en pitänytkään. Pitkään kuitenkin noitakin käsipyyhkeitä valitsin ja jonkotimalla alkoi hankinnat kaduttaa. Taidan vaan ostaa muutaman samanlaisen haarukan kuin vanhat ovat. Noita on yhä saatavilla ja muutama vanha on siis mystisesti kadonnut. Ehkä on mennyt vahingossa ruokapakkauksen kanssa roskiin.

Ilahduin muuten siitä kun huomasin, että Yle Areenaan julkaistaan tammikuussa pari kiinnostavalta vaikuttavaa sarjaa tai noh. yksi uusi sarja heti vuoden aluksi tai toisesta sarjasta uusi kausi. Tämä ilahdutti paljon enemmän kuin mikään uusi tavara.

Vierailija
21019/21634 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin kauppaan hukkaostoksia. Valitettavasti tuo raha meni samalla reissulla lähes kokonaan ihan perusostoksiin Citymarkettiin ja Prismaan. Löysin sentään Citymarketista 40% alennuksella tarjouksesta uudet käsineet kun huomasin tuolla resissulla menomatkalla kuinka rikki, siis jo kolmen sormen kohdalta vanhat varmaan 5 vuotta käyttämäni ovat. Nyt sitten pitää löytää uudet käsipyyhkeet ja haarukat niiden palauttamieni tilalle, joista en pitänytkään. Pitkään kuitenkin noitakin käsipyyhkeitä valitsin ja jonkotimalla alkoi hankinnat kaduttaa. Taidan vaan ostaa muutaman samanlaisen haarukan kuin vanhat ovat. Noita on yhä saatavilla ja muutama vanha on siis mystisesti kadonnut. Ehkä on mennyt vahingossa ruokapakkauksen kanssa roskiin.

Ilahduin muuten siitä kun huomasin, että Yle Areenaan julkaistaan tammikuussa pari kiinnostavalta vaikuttavaa sarjaa tai noh. yksi uusi sarja heti vuoden aluksi tai toisesta sarjasta uusi kausi. Tämä ilahdutti paljon e

mä ostelen kirpputorilta uusia ateria silloin kun näyttää että vanhat ei enää jostain syystä riitä. Eihän ne toki ole sitten samanlaisia keskenään mutta minulle sillä ei ole väliä, ennemminkin toisinpäin! On kiva kun materia on erilaisia niistä muodostuu lempi aterimia tiettyihin käyttöihin. Myös lautasia ostan tarpeen mukaan kun vanhoja hajoaa. Vasta löysin kolme arabian lautasta 50 senttiä kappaletta kirpputorilta ja sitä ennen syviä lautasia joista puna on ollut jo oikeasti vuosia, Euron kappale kirpputorilta. Nyt löysin sellaisia lautasia kun halusin jatkaa ovat tarpeeksi isoja mutta eivät liian.

Vierailija
21020/21634 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaatteiden kanssa käy aina niin, että ne lempparivaatteet kuluvat nopeammin kuin mitä toivoisi mutta ne, joista ei niin välitä, kestävät ikuisuuden vaikka vuosikausia kotivaatteina käyttäisikin? Nyt juuri yksi lemppari college-paita osoittaa vetävänsä viimeisiään, mutta vastaavanlainen ei-suosikki pitää pintansa. Tuskastuttavaa. Vaatteet taitavat minulla kuitenkin loppujen lopuksi olla se suurin riippakivi, ne kun kuluvat niin hitaasti (ja niinhän sen pitääkin olla!), niin jos vuoden aikana ostaa edes muutaman vaatteen, riippuen tietysti mitä ostaa (housut vievät paljon tilaa), tila alkaa nopeasti loppumaan.