tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21635)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä loputtomille kotivaatteille? Mulla menee vaatteet, joihin tullut jotain pientä vikaa / ei tarpeeksi siistejä tai kivoja enää ulkokäyttöön, kotivaatteiksi, mutta kotivaatteiden pino muodostuu tällä tavalla hurjaksi. Hyväntekeväisyyteen tai myytyä niitä ei saa, kun niissä on jotain pientä vikaa jo. Uutta en juuri osta enää, mutta olemassa olevia vaatteita on niin paljon, että turhauttaa. Ei niistä pääse ikinä eroon siinä määrin, että vaatekaappi selvästi pienenisi.
Tämä on se ikuinen ongelma toimistovaatteiden kanssa. En halua mennä töihin, varsinkaan asiakkaiden eteen virttyneissä, kulahtaneissa ja kauhtuneissa vaatteissa, joten niistä tulee kotivaatteita. Kestävät vain kotivaatteina niin pitkään, että niitä kertyy nopeammin kuin entiset saa käytettyä l
Nyt kyllä tuntuu siltä että väkisin yritetään etsiä ongelmia.
Tiedät varmaan että kankaita on erilaisia? On olemassa paksuja villakankaita sekä ohuita kankaita. Kankaita on myöskin paljon maailmassa eli ei tarvitse omistaa vain yhtä kangasta. Anteeksi nyt mutta luulisi että tämän kertoo jo ihan terve järki.
En osaa sanoa kuinka paljon sinä hikoilet jos sinulla on kevyesti vaatetta alla esimerkiksi leggingsit ja aluspaita ja siinä päällä ohut kangas enkä oikeastaan välitäkään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä loputtomille kotivaatteille? Mulla menee vaatteet, joihin tullut jotain pientä vikaa / ei tarpeeksi siistejä tai kivoja enää ulkokäyttöön, kotivaatteiksi, mutta kotivaatteiden pino muodostuu tällä tavalla hurjaksi. Hyväntekeväisyyteen tai myytyä niitä ei saa, kun niissä on jotain pientä vikaa jo. Uutta en juuri osta enää, mutta olemassa olevia vaatteita on niin paljon, että turhauttaa. Ei niistä pääse ikinä eroon siinä määrin, että vaatekaappi selvästi pienenisi.
Tämä on se ikuinen ongelma toimistovaatteiden kanssa. En halua mennä töihin, varsinkaan asiakkaiden eteen virttyneissä, kulahtaneissa ja kauhtuneissa vaatteissa, joten niistä tulee kotivaatteita. Kestävät vain kotivaatteina niin pitkään, että niitä kertyy nopeammin kuin entiset saa käytettyä loppuun.
En pidä shoppailusta ja yritän aina etsiä mahdollisimman kestäviä vaatteita. Nyky
Kun olin toimistolla töissä, mulla oli työvaatteet siellä. Eivät hirveesti kuluneet
Itseäni on jäänyt poistamastani tavarasta harmittamaan vain Myyräpeli, jonka sitä paitsi heitin pois varmaan joku 10-15 vuotta sitten ja tämäkin harmitus on alkanut vasta äskettäin. Olen saanut selville, että tuota ei enää valmisteta ja käytettyjä noita myydään korkeaan hintaan. Tuo peli on jonkunlainen kulttiklassikko. Täytyy varmaan lähettää palautetta eteenpäin, että tuon valmistus aloitettaisiin uudelleen. Monopoli, Afrikan tähti, Trivial pursuit, Muuttuva labyrintti ja Kimble ovat esimerkkejä peleistä, joita valmistetaan varmaan ikuisesti, vähän vaan uudistetaan ulkoasua, mutta kaipa joku peli voidaan ottaa uudelleen tuotantoon.
Suosikkivaatteeni käytän ihan loppuun ja noissa harmittaa vain se, että vaate on kulunut loppuun, vaikka onkin ollut kovassa käytössä. Onneksi suosin aika perusvaatteita ja vastaavia löytää helposti, mutta joidenkin vähän erikoisempien kohdella on suuri harmi kun samanlaista ei sitten löydykään. Juuri pitäisi luopua ihan rikki olevista jo vuosia todella paljon käyttämistään koti/olo/yöhousuista ja nyt kun on tällaisten vaatteiden sesonkikin olen löytänyt parit uudet tarjouksella, mutta ne eivät ole samanlaiset. Harvoin kiinny tavaraan tai vaatteeseen niin kuin nyt olen kiintynyt näihin koti/olo/yöhousuihin ja aikaisemmin vastaavien kohdalla kävi samoin. Tämä johtunee varmasti siitä, että käytän lähes aina kotona ollessani tällaisia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on jäänyt poistamastani tavarasta harmittamaan vain Myyräpeli, jonka sitä paitsi heitin pois varmaan joku 10-15 vuotta sitten ja tämäkin harmitus on alkanut vasta äskettäin. Olen saanut selville, että tuota ei enää valmisteta ja käytettyjä noita myydään korkeaan hintaan. Tuo peli on jonkunlainen kulttiklassikko. Täytyy varmaan lähettää palautetta eteenpäin, että tuon valmistus aloitettaisiin uudelleen. Monopoli, Afrikan tähti, Trivial pursuit, Muuttuva labyrintti ja Kimble ovat esimerkkejä peleistä, joita valmistetaan varmaan ikuisesti, vähän vaan uudistetaan ulkoasua, mutta kaipa joku peli voidaan ottaa uudelleen tuotantoon.
Suosikkivaatteeni käytän ihan loppuun ja noissa harmittaa vain se, että vaate on kulunut loppuun, vaikka onkin ollut kovassa käytössä. Onneksi suosin aika perusvaatteita ja vastaavia löytää helposti, mutta joidenkin vähän erikoisempien kohdella on suuri harmi kun samanlaista ei sitten löydykään. Juuri p
Hei mulla on sama housu ongelma 😄 mulla on yhdet 12,95e maksaneet Housen velour housut Prismasta 4v takaa, joille olen koko syksyn kipeästi etsinyt seuraajaa tuloksetta. Nyt ne ovat kuluneet haaroista puhki. Halpishousuiksi erinomaisesti kestäneet ja ah niin mukavalta etätöitä tehdessään tuntuneet on yllättävän vaikea korvata. Vaikka eihän etätöissä kukaan näe iloisia reikiä, vaikuttaa se omaan fiilikseen sen verran, että mielelläni ottaisin vastaavat tilalle ja heittäisin nämä hyvin palvelleet pois. Yllättävän vaikea vain on nyt löytää! Yks päivä tajusin, että eihän mun ole pakko löytää vastaavia tilalle vaan voisi katsoa jotain muuta kangasta olevat. Jotenkin vain tykästyin näihin.
Oletko katsonut Sokoksen tarjontaa? Siellä on omalla merkillä velourolohousuja, mutta hinta on toki paljon kalliimpi. Jos kiinnostaa niin hakusanalla Actuelle velourhousut löytyy verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Sokoksen tarjontaa? Siellä on omalla merkillä velourolohousuja, mutta hinta on toki paljon kalliimpi. Jos kiinnostaa niin hakusanalla Actuelle velourhousut löytyy verkkokaupasta.
En itse taas tuollaisesta materiaalista pidä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen, mutta kaipaisin mustia. Kiitos kuitenkin kun vinkkasit. Yhdestä verkkokaupasta löysin, mutta alen jälkeenkin hintaa jäi vielä 30e. Saattaisi kyllä olla laadukkaammat kuin nuo mun halpikset, vaikka tosiaan hyvin kestäneet. Mulle on tärkeetä, että niissä on lahkeissa resorit, niin ihan joka kaupasta en ole löytänyt. Mutta juuri tuollaiset Actuellen tyyliset, mutta mustat olis just hyvät. Koitin Toristakin katsella, mutta ei löytynyt mun kokoa. Elättelen toiveita, että näin ennen joulua vielä jossain tulisi vastaan. Mutta näin tää tavarapaljouden pyörittely on mua muuttanut, että tosi tarkkaan tulee ostoksia harkittua!
Sokoselta löytyy Bossin mustat velourhousut, mutta hinta on 99,95 euroa.
Olen pitkään seurannut ketjua kirjoittamatta itse mitään.
Minulla on tavallaan kolme raivauskohdetta: lapsuudenkotini, jossa kaikki roinani ovat olleet vuosikausia säilössä kun muutin ulkomaille. Nyt yritän aina lomillani poistella vanhoja vaatteita, leluja ja sälää. Äidin kuoleman jälkeen olemme karsineet myös hänen tavaroitaan.
Myös mummoni kuoli hiljattain ja iäkäs pappani tarvitsee apua hänen vaatteidensa ja muiden tavaroidensa kanssa. Mummo piti aina kaiken tiptop-järjestyksessä, mutta säästi kaiken vanhoista joulukorteista (kansioihin järjestettyinä) täysin hapertuneisiin sukkahousuihin (alkuperäispakkauksissaan).
Sitten on vielä oma koti, jonne on uskomattomalla tavalla kertynyt hurjat määrät rompetta, vaikka muutin aikoinani kaikki tavavarat pieneen Nissaniin pakattuna.
Keskivertosuomalainen ostaa keskimäärin 40 vaatetta vuodessa. Luku pohjautui Hot or Cool-instituutin tutkimukseen.
Karmea määrä!!! 😞
Ostamalla viisi vaatetta vuodessa voisimme rajata vaateteollisuuden haitat globaalisti kestävälle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Keskivertosuomalainen ostaa keskimäärin 40 vaatetta vuodessa. Luku pohjautui Hot or Cool-instituutin tutkimukseen.
Karmea määrä!!! 😞
Ostamalla viisi vaatetta vuodessa voisimme rajata vaateteollisuuden haitat globaalisti kestävälle tasolle.
Miten tuo lasketaan? Pitää myös muistaa, että on eri asia ostaa 5 paria sukkia kuin 5 paitaa tai 5 housut. Ihan suoraan verrannollista eri vaatteiden ostomäärien vertailu keskenään ei ole. Sukkia ja alusvaatteita pitäisi olla ns. lupa ostaa paljon enemmän kuin muita vaatteita. Toisaalta voi vain ihmetellä, jos jollakin on tarvetta ostaa muita vaatteita kuin sukkia tai alushousuja. Omalla kohdallani pystyn tosiaankin olemaan pitkiäkin aikoja ilman uusien vaatteiden ostamista kunhan vaan sukkia ja alushousuja saa ostaa. Kun sukat ja alushousut poistetaan tuosta 40 vaatteen vuodessa ostamisen määrästä eli niitä ei tuohon lasketa on se todellakin suuri määrä vaatetta.
Mutta,jos tuohon 40 ostettavaa vaatteeseen lasketaan mukaan sukat ja alushousut ei määrä ole suuri. Onko yksi sukkapari sitten yksi vaate, vai jopa kaksi vaatetta kun yhdessä sukkaparissahan on jo kaksi sukkaa?
Alunperin oli kyse 5 kilosta joka oli sitten muokattu 5 vaatteeksi. Eli jos ostaa vaikka t-paidan tai kevyen topin niin eiköhän siihen voi ostaa lisäksi alushousut ja/ tai sukat. Kenkäpari on yksi vaate.
Olen ymmärtänyt, että tuohon viiteen vaatteeseen ei lasketa sukkia ja alushousuja.
Kuinka paljon te oikein ostatte sukkia ja alushousuja vuoden aikana? Minä ostan ehkä viidet alushousut ja kymmenen paria sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon te oikein ostatte sukkia ja alushousuja vuoden aikana? Minä ostan ehkä viidet alushousut ja kymmenen paria sukkia.
Jos olisit ketjua lukenut niin tietäisit että sukkia pitää olla noin 50 paria Kaapissa jotta Yhtä paria käytetään mahdollisimman vähän ja täten sukat kestävät kuulemma pitempään Hyvänä. Tällöin sukkia ei tarvitse ostaa joka vuosi😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta kommentista jossa aiotaan lahjoittaa hyppynaruja talven kynnyksellä (ja lahjoita pois!) että jos olisin antamassa jonkun muun sesongin tavaraa - kuten kesätavaraa talvella - ja alueelta löytyisi Kierrätyskeskus veisin ainakin itse tavarat sinne. Paikat tuskin ovat halukkaita varastoimaan myyntiin tarkoitettuja asioita puolta vuotta, mutta Kierrätyskeskuksissa on ilmaispuoli ja sitä kautta vääränkin kauden jutut voisivat päästä vielä hyötykäyttöön.
Vai tietääkö joku paremmin?
Hypin narulla viikottain ympäri vuoden. Mistä olet päässyt käsitykseen ettei hyppynarua voi käyttää talvella?
Nyt taisi mennä viestin pointti mennä sulta kokonaan ohi?
Vierailija kirjoitti:
Karmea määrä!!! 😞
useampaan vuoteen ei ole tarvinnut ostaa mitään. ei alusvaatteitakaan. olisiko n 15 alusvaatetta kaapissa
Mä sain tänään neljä vaatepoistoa kirppismyynteinä. Vielä kuukausi sitten kuvittelin tarmokkaasti siivoavani koko talon ennen joulua ja karsivani rankalla kädellä tavaraa niin, että ensi vuonna saisi nauttia ihan vaan olemisesta ja elämisestä, kun iso urakka tehtynä. Mutta niin vain arki vei ja pimeys vei vielä enemmän voimia. Poistoja on kuitenkin tullut vaikka maltillisia määriä päivässä. Yritän lohduttaa itseäni, että pääasia että homma etenee.