Ihanaa! Mies myi firmansa ja MINÄ saan suunnitella meille unelmatalon! :)
Antakaas vihjeitä, mihin kannattaa panostaa, raha ei nyt ole ongelma! :D
Kommentit (10)
Kunnollinen kodinhoitotila, kuraeteinen erikseen, suuri kylppäriosasto poreammeineen, pukeutumishuone, autokatokseen pääsy suoraan sisältä... Tässä minun haaveitani.
haistan kateutta... Totta kai " virallisen" suunnittelun tekee ammattilainen, mutta meidän ehdoillamme, ja minä saan pitkälti päättää ne ehdot. Esim. millainen huonekorkeus, minne suuntaan ikkunat, huonetten lukumäärä. Iso pukeutumishuone ois varmaan ihana, onko kokemuksia?
Ja olen opiskellut sisustusta! Se on mukavaa hommaa! Minä panostin keittiöön ja kylppäriin, sekä oviin! Rakastan vanhoja ovia, ne on ihana yksityiskohta :)
Pitkät käytävät, omituiset nurkat ja kolot, aulatilat joilla ei ole mitään käyttöä ovat turhauttavia sekä sisustajan että siivoojan kannalta.
kyllä aloittaa tontista. Turha haaveilla talon mallista kun ei ole tontista tietoa. Se ja kunnan/kaupungin säädökset sanelee aika pitkälle minkälainen talon koosta ja ulkomuodosta lopulta tulee
t 2 unelmataloa rakentanut
jos raha ei ole ongelma, niin oikea suunnittelija töihin! se tekee niistä haaveista toteutuskelpoisia... ja talosuunnittelu on muutakin kuin kylppärin ja keittiön sisustuksen suunnittelua Avotakan ohjeilla
moi suosittelen että teet kodinhoito huneen ei käytävää eikä kapeaa tilaa vaan suuri tila. Saat paljon kaappitilaa sekä pyykille että päivittäisille vaatteille ym. Siihen kannattaa panostaa. makuuhuoneet riittävän isot mahtuu lapset leikkiin . Käytännöllinen . Mitä sinä haluat. KÄY TUTUSTUMASSA UUSIIN TALOIHIN NIIN NÄET JA HAHMOTAT MILTÄ VOISI NÄYTTÄÄ.
onnea suunnitteluun
Ihan hyviä neuvoja olet saanut jo, joten ei niistä sen enempää. Sitä mä vaan ihmettelen, että miksi miehesi ei ole suunnittelussa mukana, onhan se hänenkin koti.
Me suunniteltiin yhdessä parivuotta sitten talomme. Oli kivaa puuhaa ja molempien toiveet otettiin huomioon.
keittiöön, märkätiloihin ja muutenkin materiaaleihin..
Mutta tosiaan, kannattaa hankkia kunnon suunnittelija, jos ei kerran rahasta ole kiinni.
Onnea nyt vaan uuden kodin hankinnalle!