Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineenmittaus-kammo!

15.01.2008 |

Moi,

minulla on ärsyttävä ongelma. Verenpaineeni on kotona mitattaessa n.115/75. Auta armias, kun neuvolassa kaivetaan mittari esille, paineet on ensi mittaamalla 150/85. Sitten mittaillaan kolmeen kertaan, ennenkuin asettuvat johonkin 130/80 tasolle. Edellisessä raskaudessa oli sama homma, ajattelin että nyt helpottaisi, mutta ei. Ongelmasta kärsii varmaan muutama muukin, oletteko keksineet keinoa psyykata itseänne rentoutumaan tuossa tilanteessa? Tykkään käydä neuvolassa, mutta tämän takia tulee jo etukäteen epämukava olo koko hommasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, aivan sama homma minulla. Kotona oli ennen neuvolaa 113/71 ja neuvolassa tunnin päästä 134/85 . Sama ongelma oli edellisessä raskaudessa, enkä ole keksinyt mitään apukeinoja tähän. Neuvolassa olen asiasta sanonut, ja käskevät vai olemaan rentona.

Vierailija
2/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin 170-180/100. Sitten levätään ja laskee 150-160/85-90 ja kotona on ollut suunnilleen normaalit 140/75-80 et näin. Joskus mietityttää et voiko tosiaan olla aina noin korkeella neuvolassa. Mulla kyllä on taipumusta korkeisiin paineisiin ja normaalisti mulla on joku 130/80-85.

Tiedän ton kammon tunteen. Sitte kun se digitaalinen mittari aina lataa uudestaan ennen mittausta...niin paineet nousee entuudestaan.

Tylsää!

Sulle siis löytyy täällä kohtalotovereita:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kosketti munkin elämää!

Paineet huitelee ihan överikorkeiksi neuvolassa (kotona normaalit) ja välillä mietin miten se voi ollakaan mahdollista että tulee niin isoja heittoja.

Pari kertaa mulle on lääkärin vaihdoksesta johtuen väläytelty myös raskausmyrkytys-uhkaa, koska lääkäri ei jotenkaan ole uskonut että tälläinen ongelma voisi ihmisellä olla. Tunnen itseni kyllä tosi epänormaaliksi tapaukseksi. Musta tämä ongelma on nyt tiivistynyt raskausaikana, koska siitä on todellakin tehty numero neuvolassa. Tuntuu jo nyt että olisin huono äiti, koska asiaa ihmetellään jollain tasolla joka kerta. Vaikka enää selvemmäksi en voi tehdä sitä, että ongelma on ollut vuosia ennen raskauttakin.

Varmaan mikään ei auta. Sympaattinen hermosto kun ei ole tahdonalainen. Ainut mikä auttaisi, olisi koko asian unohtaminen.. Ja se varmaan onnistuu vaan siten että ensin pääsee sinuiksi tuon ongelman kanssal Sitten voikin haistattaa paskat koko jutulle.. Ei onnistu kyllä multa vielä.

Jep, mielenrauhaa!

Vierailija
4/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla verenpaineet lähti nousuun viime syksynä ja huiteli parhaimmillaan kans jotain 170/99. Ja aina kun " vieraassa" paikassa kuten koulu, sairaala tai jossain muuaalla mittas niin pomppas paineet aina kattoon.Mutta sen näki myös pulssista, että jännitys sen nosti. Kotona taas mitates paljon alhasemmat ja pulssikin normaali kun oltiin tutussa ja turvallisessa ympäristössä.

Nyt kun raskaana ja neuvolassa mitattu niin olen saanut ne alenemaan ja olematta jännittämättä.

Mulla auttaa ku istun rentona penkissä ja ota katsekontaktin johonkin tiettyyn kohtaan jota sit vahtaan(tämä kohta on aina sama). Ja samalla sit mietin jotain aivan muuta ja hengittelen rauhallisesti. Tää on tehonnu mulla. Monesti jos ajatus menee mittaukseen on paineet heti korkeemmat ja nvlatäti sanoo et tais jännitys nousta=)

sase-86- rv 28+1

Vierailija
5/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa tai missä vaan muualla lääkärillä tai muualla mulla on paineet ihan huipussa, kamalia lukemia, tyyliin 150/95 jne..

Kotona paineet on aivan normaalit, 120/75 jne.

Me tehtiinkin neuvolassa nyt niin että kuljetan aina oma mittaria mukana, sillä nähdään että kotimittarissakin paineet nousee neuvolassa noihin suuriin lukemiin. Verrataan se neuvolan verenpainemittarin kanssa, eli saadaan molempiin suuret lukemat.

Siitä neuvolan täti näkee että mun mittari on luotettava ja sit mittailen kotona omalla mittarilla tyyliin kerta viikkoon.. kirjaan ne ylös ja sit aina kiikutan ' tulokset' neuvolaan kun siellä käyn. Siitä näkevät siellä aina että kotona mun tulokset on normaalit, kärsin vaan samasta kun hyvin moni, eli valkotakkifobia :D

a_j 19+5

Vierailija
6/7 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kai kysyä th:lta jos voi itse mitata. Useat mittarit tallentavat mittaustulokset, niin voi th jopa tarkistaa jos ei odottajan sanaan luota :)

Mulla ei ole tuollaista ongelmaa, jotenkin meen ihan rennoksi kun RR mitataan. Paineet yleensä 110-120/70

Vierailija
7/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta minulta loytyikin (melko harvinainen, mutta kuitenkin iskee juuri monesti lapsentekoikaisiin nuoriin naisiin) munuaisvaltimon ahtauma joka piti korjata pallolaajennuksella ja stentilla. Nyt olen sitten normipaineinen ihan laakarissakin, sellaista 120-30/80 (kotona 110/60-70). Viimeksi oli laakarissa 157/60 (ja pulssi 117). Tuo olikin sitten ihan aitoa valkotakkipainetta, jonka tunnusmerkit ovat yleensa korkea YLAverenpaine ja nopea pulssi.

Viestini onkin tama: verenpaineet vaihtelee kaikilla ihmisilla olosuhteiden mulaan mutta jos _alapaineet_ (eli se jalkimmainen numero) on usein yli 90 laakarin vastaanotolla, vaikka kotona olisi ihan normaalin rajoissa, mina lahtisin tutkituttamaan koska taustalla voi olla jotain muutakin kuin valkotakkipainetta. Kotimittari on tosiaan hyva apu.