Minä äidiksi ja (homo)kaveri isäksi. Isyys tunnustettaisiin, isälle tapaamisoikeudet, mutta minä olisin lähihuoltaja.
Voisiko toimia? Kaveristani tulisi taatusti loistava isä. Hän on ammattikasvattaja. Olemme molemmat 30+ sinkkuja, vakituisessa työssä ja vakavaraisia.
Kommentit (34)
yökylään viitsisi antaa. Isän on vaikea luoda suhdetta lapseen pitkällä välimatkalla ja harvoilla tapaamisilla ja sinä puolestasi voit hermostua yh:n arkeen kun isä periaatteessa olisi mutta ei voi sinun taakkaasi helpottaa.
Plus sitten se että tulevaisuudessa jos jommallakummalla on puoliso he voivat hankaloittaa kuviota.
Erittäin hyvä myös, että isä olisi lapsen elämässä mukana. Asutteko lähekkäin? Vauva-vaihe voi olla rankka ja olisi tietysti muutenkin hyvä, jos isä olisi paljon tekemisissä lapsensa kanssa jo vauvana. Onko isäehdokas niin valmis sitoutumaan isänä olemiseen, että alkuvaiheessa kävisi lasta katsomassa todella usein (ja ehkä joskus antamassa sinulle mahdollisuuden hieman katkottomampaan uneen)?
Kaverini (mahd. tuleva isä) haluaisi mukaan synnytykseen ja olisi valmis aika ajoin yöpymään luonani pikkulapsiaikana. Tulevista kumppaneistakin olemme jo keskustelleet.
ap
Lapsella on oikeus isään. Ei mihinkään erillä asuvaan.
perinteisellä tavalla vai muuten?
ihan ok idea minun mielestäni.
Tämä puoli on kaikista heikoimmin mietitty itse asiassa tässä vaiheessa.
ap
Useiden homojen kaverina tiedän, ettei kukaan homo haluaisi synnytykseen.
niin osaatte sitten!
Onnea matkaan
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
isillä on poikakaveri. Miten selostat lapselle, että isä on homo, mutta samalla isä??
ja vauva kasvaa äidin kohdussa, kunnes syntyy. Sitten kun kasvaa isommaksi ja oppii lisääntymisestä tarkemmin, oppii varmasti myös sen, että homous ei tee ketään steriiliksi.
Vierailija:
isillä on poikakaveri. Miten selostat lapselle, että isä on homo, mutta samalla isä??
Sinä viettäisit heteroelämää ja isä homoelämää. Kivaa varmaan koulussa kertoa perhekuvioista.
Ihanaa, että enemmistö on noin avarakatseista porukkaa.
ap
Käy lukemassa Sateenkaariperhetyön projektin sivuilta opas apilaperheille, vaikka teitä onkin nyt suunnitelmissa kaksi vanhempaa. Aiesopimus on syytä tehdä ja miettiä kaikkia mahdollisia " mitä jos...?" kysymyksiä. Esim. miehen mieli vanhemmuuden tiiviyden suhteen saattaa muuttua: moni onkin tahtonut olla enemmän lapsen kanssa. Myös elatusmaksuista jne. kannattaa sopia hyvissä ajoin. Tulkaa ihmeessä sateenkaariperheiden tapaamisiin, niin voitte keskustella toisten vanhempien kanssa.
Voisin ryhtyä itse samaan.