Erikoinen ja kaunis nimi tytölle?
Kommentit (43)
erikoisia muttei kaikki niin kauniita mielestäni:
Anis, Kirsikka, Kenna, Lamia, Hymy,
" Harvinainen nimi ei yleensä ole kaunis. Se että nimi on kaunis jo tekee siitä yleisen"
ja samaan aikaan toisessa ketjussa, jossa näitä yököimpiä nimiä on, löytyy paljon näitä yleisiä nimiä?
http: //en. wikipedia. org/wiki/Labia
Jos häntä ei halua linkittää keneenkään aiemmin tuntemaansa?
Monet yhdysnimet ovat uniikkeja, vaikka koostuisivatkin kahdesta tutummasta nimestä.
Minä ymmärrän harvinaisten nimen antoa oikein hyvin.
järjestyksiin. Oikeesti jos haluaa itse keksiä nimen, niin jotain tyylitajua-pliis!
Nuo on aivan kamalia nuo nimien väänökset- mutta onhan minä-minä-sukupolven saatava itse päteä siinäkin asiassa, vaikka ei ole taitoa.
maku-asia tietenkin, mutta jokainen nimiväännös kertoo paljon vanhemmista.
Vierailija:
järjestyksiin. Oikeesti jos haluaa itse keksiä nimen, niin jotain tyylitajua-pliis!Nuo on aivan kamalia nuo nimien väänökset- mutta onhan minä-minä-sukupolven saatava itse päteä siinäkin asiassa, vaikka ei ole taitoa.
maku-asia tietenkin, mutta jokainen nimiväännös kertoo paljon vanhemmista.
Taitaa olla joku kouluttamaton mamma, joka sitten yrittää päteä sillä, että antaa lapsilleen " ylemmän sosiaaliluokan" nimiä :)
" Kamalaa kun ihmiset yrittää tavoitella erikoisuutta vääntelemällä kirjaimia omituisiin
järjestyksiin. Oikeesti jos haluaa itse keksiä nimen, niin jotain tyylitajua-pliis!
Nuo on aivan kamalia nuo nimien väänökset- mutta onhan minä-minä-sukupolven saatava itse päteä siinäkin asiassa, vaikka ei ole taitoa.
maku-asia tietenkin, mutta jokainen nimiväännös kertoo paljon vanhemmista."
Ottaa nimikirjan käteen ja ryhtyy tutkimaan nimien historiaa. Tiedätkö kuinka monta väännöstä esim. nimestä Maria on? Tai Annasta? Olisivatko ne mahdollisesti näitä " tyylittömiä" väännöksiä alkuperäisestä nimestä vai herran itsensä kalenteriin tai vanhemmille tiputtamia. Silloihan emme voi vanhempia ainakaan syyttää. Ottaa ystävällisesti asioista selvää ennen pätemisyritystä, kiitos.
ja nyt sitten katkerana ja kateellisena haukkuu niitä, jotka eivät ole valinnanmahdollisuutta jättäneet käyttämättä?
päätös ottaa joku uusi nimi käyttöön (joka on sitten myöhemmin vakiintunut yleisesti & tullut tutuksi)...
jokainen nimi on joskus ollut uusi. mihin piirtää raja?
uusien nimien joukossa on monia ihaniakin. jos niiden käyttöönotto kielletään, menetetään myös monta upeaa tulevaisuuden muotinimeä.
ja mikä tärkeintä, kai sitä nyt saa ikioman lapsensa nimetä miten tykkää? eiköhän suunnilleen jokainen valitse rakkaalleen juuri sen kauneimman tietävänsä nimen. miksi tästä pitää aina kinastella & toisien valintoja arvostella? tyhjää on elämä niillä, joilla ei muuta tekemistä ole :)
Kerttu
Meeri
Meri
Taika
Saga
Annamari
Maija
Marja
Sinna
Sina
Marianna
Marianni
Marianne
Anni
ja vaikka mitä muita... mun mielestä noi jahannat, hannat ja mariat on kyllä TODELLA yleisiä.. ei erikoisia mitä tuo ap kaipaili
Hannoja tunnen meidän neidin lisäksi 2, mutta nekin ovat aikuisia. Joten eivätpä nuo nimet nyt niin yleisiä ole nykylapsilla. Ja Maria nimi on yleensä toisena nimenä.
niin.. Miksei kaikki nimet ole yleisimpien nimien joukossa ;)))
Mirella
Milena
Miret
Minerva
Melina
Melissa
Mariaana
Melinda
Adele
Aurelia
Aletta
Joalin
Juudit
Atsalea
Zinnia
Manteli
Kaneli
Kanerva
Onerva
Mea
Meelika
Priska
Tinja
Raita
Raisa
Dora
Dahlia
Anissa
Odessa
Selina
Selinda
Sade
Seela
Neela
saman nimistä... Ja mielestämme erittäin kaunis nimi!
Aura, Silva, Inka, Pilvi, Meri, Pihla, Tuovi ja Verna. En tiedä, miten yleisiä ovat tällä hetkellä. Se kaunein (ei yo. listassa) on omalla tyttärelläni.