Miten tää laihduttaminen voi olla näin " raskasta" ?!
Periksi en anna mutta olo todella hirvee koko ajan, nuorempana sitä vaan laihdutti jos oli tarvetta ja se siitä mutta nyt... Yli 10kg on vielä pakko saada pois=(
Kommentit (24)
Liikuntaa en voi miettiäkkään olo on niin heikko... juu ja juon tarpeeksi. ap
Lisää proteiinia ja rasvaa - ja sitten liikuntaa. Jos ei jaksa liikkua, lihakset surkastuvat ja pahimmillaan kwehon rasvaprosentti vain nousee! vaikka paino putoaisikin.
Ei kannata yrittää kitua mahdollisimman tiukalla dieetillä, mieluummin ottaa rennommin ja laihduttaa pitemmän ajan kuluessa. Näin paino myös todennäköisemmin pysyy saavutetuissa mitoissa.
lisäksi paljon vihanneksia joita en laske. Juon tarpeeksi. Olen ollut laihiksella vajaa kaksi viikoa eli uudesta vuodesta alkaen...nää ekat viikot on aina surkeimmat mutten tätä odottanu... ap
Epileptiseen häiriöön rivatril 0.5mg päivässä ja cipralex 5mg päivässä. Mutta luulis olevan niin pieniä annoksi etteivät voi vaikuttaa...Oon lopettamassa kumpaakin mutta en ole laihiksen aikan muuttanu annosta... ap
500kcal:n vaje päivässä laihduttaa viikossa 0,5-1kg. Eli jos normaalisti tarvitset 2000kcal niin sopiva määrä laihduttaessa on 1500kcal. Voi myös liikunnalla tehdä tuon 500kcal:n vajeen.
1400 - 2200 päivässä, kun pudotin painoa 70 > 58. 1400, jos oli niin kiire, että ei ehtinyt liikkua, eli aika harvoin, muulloin yleisimmin n. 1700 - 1800 kcal. Kiinnitin huomiota ruoan laatuun ja liikunnan monipuolisuuteen.
edes jonkin verran laihtua? Ennen tää oli mulle ihan sopiva kalorimäärä... Vihjeitä otetaan vastaan. Vähähiilihydraattista kokeilin jo mutta se ei kertakaikkiaan sopinut mulle yhtään, olo muuttu aivan hirveeksi.. t. ap
Eihän sellaisella laihdutuksella voi saada mitään pysyviä tuloksia aikaiseksi, jos ei ruokavaliolla kykene olemaan edes kahta viikkoa. Jos aikoo pysyä tavoittelemassaan painossa, niin ruokavalion pitäisi kestää loppuelämä.
Minustakin kuulostaa siltä, että syöt todella vähän ja siksi et jaksa mitään ja energiasi on matala. Eikös nyt aikuisen naisen pitäisi syödä liki 2000 kaloria päivässä?
Mitä proteiinia syöt?
Kuulostaa ihan kamalalta ettei jaksa liikkua, jotain on vialla.
Jos olet normaalipainoinen kevyttä työtä tekevä nuorehko nainen niin 1500 kcal voit syödä, ja laihdut. Mitä enemmän painat, sitä enemmän täytyy syödä.
Tuon siis kuluttaa vaikka makoilisi pelkästään sohvalla vuorokaudet ympäriinsä.
pitää olla vajetta eikä 500kcal päivässä jos aikoo laihtua noin 1kg viikossa. (olen jo kerran elämässäni laihduttanut 28kg ensimmäisen raskauden jälkeen. Lihoin tuolloin raskauden aikana 23kg, en ole siis aina ollut lihava) Nyt kiloja kertynyt sairastellessa ja niistä on pakko päästä eron...muistaako joku miten lasketaan mikä on kulutus, että vois sitte vähentää ton 500-1000kcal päivässä? ap
Mutta alle 1300 kcal ei saa syödä, jotta elimistö saa tarvittavat ravintoaineet. Kilon viikkovauhti on muutenkin aika kova tahti, jopa mahdoton monelle.
No ei kai auta todeta että vanhaksi on tullut tässäkin asiassa, eli eipä enää laihdutella 1kg viikkotahtiin vaikka se ei ennen ollut temppu eikä mikään... ap
mulla aina ollut 60-70kg välillä...ap
Syön n 1500 kcal ja laihdun tasaisesti 0,5 - 1 kg/vko.
Itselläni oli viikkotavoite 200 - 500 g, vaikka käytännössä alkuun laihduin nopeammin (" löysät pois" ). Enemmän ulkonäöllistä merkitystä oli tavoitteellisella salitreenillä kuin sillä, kuinka paljon vaaka näytti.
Jos BMI > 30, sitten voi harkita 500 - 1000 kcal:n vajetta, jos olo tuntuu hyvältä. Huomaa, että vaje lasketaan näin: peruskulutus + liikuntaan kulutettu energia - vaje = päivän energiamäärä. Eli jos peruskulutus on 2000 kcal ja liikuntaan menee 500 kcal, saa 500 kcal:n vajeella laihduttava syödä 2000 kcal. (Liikuntakaloreista vähennetään yleensä suorituksen aikainen peruskulutus; itse en näin tehnyt, mutta sillä ei ollut merkitystä.)
Helpoimmalla pääsee käyttämällä kalorilaskuria.
11
Minulle painon pitäminen on ollut helppoa, koska energiamäärä ei paljoa muuttunut, kun siirryin ylläpitovaiheeseen.
Ei itseään tarvitse kiduttaa laihtuakseen. Kokeile ajallisesti enemmän mutta kevyempää liikuntaa ja lisää dieettiin ainakin kasviksia niin paljon, ettei ole nälkä. Aineenvaihdunta tehostuu, eikä laihdutustahti hidastu, vaikka ruuan määrä lisääntyy.