Suositelkaa kestovaippoja!
Olen päättänyt kokeilla 1-vuotiaalla kestovaippoja. En jaksa enää raahata niin kauheita kasoja vaippoja roskiin. Mistä kannattaisi aloittaa? Minulla on ennestään harsoja ja yksi kuorivaippa(?) ja villahousut. Mitä noiden villahousujen kanssa käytetään? Mitä kannattaisi vielä hankkia?
Olen ihan aloittelija näiden kanssa :) Jos vain joku viittis vähän valaista..
Kommentit (8)
tytölläni TotsBots-sisävaippaa ja jotain kuorta. En oo oppinut villahousuihin ollenkaan vaikka kaikki kehuu niitä. Sisätäyttövaipat musta myös yes, esim. Poppi-merkkinen, johon voi siis sisälle laittaa vaikka harsopötkön imuksi.
Suosittelen että ostat vaikka 6 erilaista vaippaa ja pidät ne mistä tykkäät ja myyt vaikka huutiksessa pois mistä et tykkää, riippuu niin paljon käyttäjästä ja lapsestakin. Suosittelen ottamaan kokeiluun Fuzzin taskuvaipat mikroinsertillä ja Ronjan täyttövaipan + jonkun imun.
Meillä eivät esim. juuri Ronjat käyneet kun ovat leveämmät, kun taas Swaddlebees, Muksut ja Eemukka olivat hyviä... Niin ja käytettynä kannattaa ostella ainakin aluksi ja VERTAILLA niidenkin hintoja ; )
Mekin kokeilimme erilaisia kestovaippoja viikon päivät hyvin huonoin kokemuksin. Kestovaippayhdistyshän ainakin pääkaupunkiseudulla antaa kokeilupakkauksia minimaalista vuokraa vastaan testiin.
Pakkaus oli monipuolinen ja ihan hyviä vaippoja siellä oli, mutta ihan hirveän huono tuuri meillä silti oli niiden kanssa. Vuotoja sattui harva se kerta ja harva se kestovaipoilla... Jollemme olisi jo visusti päättäneet siirtyä kestovaippoihin, olisi homma varmasti tyssännyt näihin kokemuksiin.
Sitten kuitenkin huuto.netistä hankimme muutaman BumGenius-vaippoja ja ne ovat olleet aivan loistavia! Ei vuoto-ongelmia, vaipat istuvat mukavasti eri kokoisille lapsille ja pyykättäessäkin kuivuvat tosi nopsaan. Väritkin ovat ihan herkullisia....
Eli BumGeniuksia voin täydestä sydämestä suositella! Ne ovat ainoat, jotka meillä toimivat -- ja toimivatkin sitten aivan loistavasti.
Siis mitkä Ronjat teillä oli leveät? Mä olen ymmärtänyt, että Ronjat on aika kapeat. Meillä kokemuksia tosin vain täyttövaipoista (taskuista) ja sisätäyttiksistä (kapeampi malli).
Onpas jollain ollut kyllä huonoja kokemuksia. Mikähän telkkariohjelma se oli, kun olivat kestovaippoja kokeilleet, niin kaikki yhtä lukuunottamatta toimi heillä hyvin. Meillä on ollut kans ainakin 10 eri sorttia ja kaikki toimineet kans hyvin, ainoastaan AIOissa on ollut ongelmaa.
BumGeniusta minäkin voin suositella erittäin lämpimästi!
En ole itseasiassa kuullut koskaan, ettei olisi jollakin toiminut..:) Istuu loistavasti monen kokoiselle vaipatettavalle ( on ns. koko vaippaiän vaippa eli säädöt mahdollistavat käytön vastasyntyneestä n. 3 vuotiaaksi asti! ), napakasti, mutta ei purista.
Käytössä todella helppo ( tulee oman mikroimun kanssa ) niin, että meillä mieskin laittanut mielellään ja lisäksi kuivuu nopeasti!:)
Taskuun voi mikroinsertin lisäksi laittaa lisäimuja tarpeen mukaan.
Lisäksi syötävän söpöt värit!
Laitoin muutaman vaippatilauksen menemään ja tilasin myös joitakin kankaita jotta voin itse kokeilla ommella. Täyttövaipat kuulostaa mukavalta, olisi vanhoille pyyhkeillekin käyttöä. Meinasin niistä ommella imuja. Tilasin myös muutaman aio:n.
Jospa se tästä lähtee käyntiin :)
Meille täyttövaipat Pul eli kosteusulkukuorella ovat olleet helpot, nopeat ja käytännölliset. Sisällä taskussa olen pitänyt harsoja (tulee paksu joten ei niin hyvä) (itsetehtyjä) froteeimuja ja sitten bambu ja hamppuimuja (ohuin kerros ja paras imuteho. Hyvää ja suositeltavaa infoa aloittamiseen saat www.kestovaippainfo.fi sivuilta. Siellä on mukavaa porukkaa keskustelussa, jotka vastaavat kärsivällisesti tyhmiinkin kysymyksiin : )