Yläkoulun ope saattaa vastata sinulle, jos kysyt jotain!
Kommentit (24)
Harkitsen opetusalalle siirtymistä (aineenopettajan pätevyys on, mutta työkokemus toiselta alalta).
Siinä pari esimerkkiä työni mukavuudesta. -ap
Teen kyselyjä, juttelen oppilaiden kanssa henkilökohtaisesti ja saarnaan aiheesta luokissa. Käsittelen aihetta myös opetussisällöissä ja -keskusteluissa jne. Esiin tulleet tapaukset hoidetaan loppuun asti niin, että kiusaaminen loppuu. Silti pelkään, että en koskaan saa tietää kaikkea. -ap
tasapuolisesti oppilaisiin, jotkut varmasti ärsyttävät, paljonko pärstäkerroin vaikuttaa numeroihin?
arvostan opettajan työtä!
perusteltavissa. Toivon, että en anna ajoittaisen ärsyyntymisen näkyä. Minulla on ollut tosi vähän ärsyttäviä tapauksia ja tilanne heidänkin kanssaan on muuttunut ajan myötä. Joskus sanon suoraan, että nyt on aika lopettaa nuo jutut tms. Mulla on kivoja oppilaita! -ap
perusteltavissa. Toivon, että en anna ajoittaisen ärsyyntymisen näkyä. Minulla on ollut tosi vähän ärsyttäviä tapauksia ja tilanne heidänkin kanssaan on muuttunut ajan myötä. Joskus sanon suoraan, että nyt on aika lopettaa nuo jutut tms. Mulla on kivoja oppilaita! -ap
Suurella vaivalla aikaan saatu hiljaisuuskin kestää n. 10 sek.
Huokailee aloitteleva ope, liian kiltti sellainen?
Taidat ap työskennellä erikoiskoulussa tai jossain muualla kuin pk-seudulla?
toinen yläkoulun ope
On kai siinä parantamisen varaa, mutta ei kauheaan huolestumiseen ole aihetta.
kolmas (vai kuinka mones jo olenkaan?) yläkoulun ope
vaikea asia opettajan työssä, kun oppilaita on paljon ja joukkoon varmasti mahtuu sellaisia joiden kanssa kemiat ei ns. synkkaa, niin täytyy säilyttää ammatillisuus, huh huh! Tsemppiä työhösi! terv.11
osaavatko edes koulussa käyttäytyä? Ainakin niin väittävät.
lapset ovat koulussa ihmisiksi. Toisilleen ne esittävät, eivät niinkään opettajille. Vilkkautta en laske huonoksi käytökseksi. Jos käytösnumero on 8, voi kotona olla ihan rauhassa :) -ap
jos joudut ottamaan kotiin yhteyttä negatiivisen palautteen merkeissä? Ovatko he yhteistyöhaluisia vai onko heillä asenne ettei heidän oma kullannuppu voi tehdä mitään " pahaa" ?
:-) Lähetäänkö nukkumaan jo? Mulla on aikainen herätys, entäs sulla?
Onko sulla virkaa?
ap