Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistuuko muilla isä sairastuneen lapsen hoitoon?

Vierailija
13.01.2008 |

Meillä äidin on helpompi olla pois töistä. Jos isä on poissa työt siirtyvät -> isä joutuu jatkossa tekemään pidempää päivää että projekti valmistuu ajoissa.

Siksi meillä pääasiassa äiti hoitaa sairastuneet lapset ( 3kpl) , ja äidin työnantaja vetää herneet nenään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettajana ja poisjäänti on minulle paljon hankalampaa, kuin miehelleni, joka tekee tietokonehommia isossa yrityksessä.

Vierailija
2/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajuudella uhkaaminen on auttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli usein miten isän on helpompi jäädä kotiin kuin mun. Ja jääkin mielellään koska inhoaa työtään.

Vierailija
4/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen sairaalajaksoilla ollaan oltu aina pois töistä yhtäaikaakin.

Vierailija
5/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miehen työnantaja vaati lääkärissäkäynnin eli todistuksen lapsen sairaudesta, nyt kun se on poistunut, mies on jopa enemmän pois kuin minä joka on ollut kotona äitiyslomat ja hoitovapaat.

Vierailija
6/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapset etusijalla ja sen vuoksi yleensä äiti jää kotiin hoitamaan sairasta lastaan. Sairausvapaan jälkeen isän työtaakka iso ja piiiitkät päivät , jolloin ei välttämättä näe lapsia lainkaan.

ap.

Vierailija
7/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hän on useammin hoitanut sairaan lapsen. Toisaalta meillä ei poika paljoa sairastele, joten kovin montaa poissaoloa ei ole tullut kummallekaan.

Vierailija
8/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä se olen minä, koska miehelläni on parempi palkka. Muutamia kertoja mies on kyllä jäänyt kotiin, kun minulla on ollut kiire töissä. Iltaisin mies sitten hoitaa toki, kun teen iltavuoroa.

Vierailija
9/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan ei ole helppo olla pois: minulla on itsenäinen ja vastuullinen työ projektissa ja mies on opettaja.

Vierailija
10/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex käytti lapsen lääkärissä saamassa sairaslomalapun, sillä aikaa kun minä kävin ruokakaupassa. Sitten hirveetä vauhtia ajo meidät kotiin ja lähti heti takasi töihin. Minulla ei ole ajokorttia, joten olisin joutunut lapsen linja-autolla kuljettamaan lääkäriin. Nyt kun ollaan erottu, niin ei mitään toivoakaan että edes paranemisia lapselle toivottais. Sama matka sillä ois nyttekin lapsi sinne lääkäriin viedä (ex samassa työpaikassa kuin ennenkin ja me asutaan meidän entisessä yhteisessä asunnossa lapsen kanssa).

Vierailija
11/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa sairaalle lapselle hoitajan kotiin eli siinä mielessä mieheni hoitaa homman eli

hommaa meille hoitajan ;)

Tosin kun lapsi oli 1-2v, niin silloin emme raaskineet jättää pientä lasta kotiin vieraan hoitajan kanssa, niin minä jäin sen yhden talven.

Hoitaja systeemi on toiminut tosi hyvin. Hoitaja on niin kauan, että lapsi on todellakin terve ja valmis palaamaan normaaliin hoitoonsa.