vihreästä teestä??
eikös vihreetä teetä saa juoda raskaanakin? kovettaakohan se vattaa samallalailla kun musta tee?
ajattelin vain että rupeisin juomaan sitä kun sillä on verensokeria alentava vaikutus ja mulla on raskausajan diabetes...niin vois olla avuksi. kertokaa toki tästäkin kokemuksia jos vain löytyy, olisin todella kiitollinen...kiitos jo etukäteen!!!!!
Kommentit (8)
...vihreän teen ongelma on se, että se huuhtoo elimistöstä pois foolihappoja eli etenkin alkuraskaudessa on hyvä olla aika varovainen vihreän teen kanssa. Litratolkulla en menisi juomaan, mutta kuppi silloin toinen tällöin ei varmasti ole vaaraksi :)
Itse lopetin vihreän teen jo lapsettomuushoitojen aikana ja ajattelin pärjätä kofeiinittömalla mustalla teellä raskauden loppuun asti.
T. Yksis rv24+6
...juoda. Ei ole kiellettyjä aineita, vaikka teiiniä (tai jotain sinne päin) sisältääkin, eikä koveta vatsaa ainakaan minulla, jolla myöskin vatsa kovettuu mustasta teestä nopeasti.
Iloista odotusta!
että vihreä tee laittaisi elimistössä kuona-aineet liikkeelle. Mikä on tavallisesti hyvä juttu, mutta raskausaikana ei välttämättä... en sitten tiedä. Itse olen järkeillyt, että kun olen juonut sitä muutenkin (ei siis välttämättä mitään hirveitä kuona-ainekertymiä?), voin raskausaikana jatkaa, maltillisesti.
kaikille vastanneille!! :) kaippa minä sitten uskallan sitä vähä juoda...pelottaa vain noiden foolihappojen häviämiset, mutta jos juon kupin tai kax päivässä niin voikohan se vaikuttaa?
mutta jos jollakin on viä teitoa asiasta niin mielelläni " kuuntelen" kiitos!!!
Mä join ihan koko raskauden ajan teetä. Sekä vihreetä,valkosta että mustaa ja ihan terve vauva sieltä tuli. Suositushan kuitenkin on että maksimissaan 3 kupillista päivässä sais juoda (neuvolasta saadun lapun mukaan) ja sama pätee myös kahviin. Syynä siis kofeiini, ei mikään muu. Meillä ainakin oli neuvolan järjestämässä synnytysvalmennuksessakin tarjolla myös vihreetä teetä, joten tuskin sitä tarjoaisivat jos ei saisi juoda.
Niin ja jos foolihapon saannista oot huolissas. Niin hae apttekista käyttöön multitabs raskaus monivitamiinit. Niissä on lisättynä juuri tuota foolihappoa mikä on raskauden kannalta tärkeää. Saahan sitä tietty tavallisestakin ruuasta,mutta jos et oo varma saatko tarpeeks. On tosin vähän kalliimpia kun tavaliset vitamiinit,mutta suosittelen.
kyllä mä nyt uskallan sen yhen tai kax kuppia hörpiä...kiitoksia vain :)
mä syön niitä foolihappotabletteja, mutta aattelin et huuhtooko se sitten kaiken...ei vissiin, heh :S
Mulla menee parhaimmillaan litratolkulla silloin kun en ole raskaana, nyt olen tiputtanut kupilliseen aamulla ja toiseen iltapäivällä. Siinäkin on kofeiinin kaltaista ainetta (teeiiniä) joten ei sitä ole hyvä lipittää ihan surutta. Mustaa teetä ja kahvia terveellisempi vaihtoehto kuitenkin, eikä mulla ainakaan neuvolassa ole varoiteltu ettei saisi.