Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reima ja Reimatec. Talvihaalarin mitoitus noin 6kk ikäiselle?

13.01.2008 |

Olenpa tässä jo katsellut haalaria masuvauvalle, joka syntyy kesä-heinäkuun vaihteessa. Olen ihastunut muutamiin Reiman malleihin, joissa tuntuu olevan vain kokoa 68cm. Kolme lastamme ovat olleet puolivuotiaina noin 70cm pitkiä ja pukuhan tulisi toki käyttöön jo ennemmin kuin vauva täyttäisi 6kk vuodenvaihteessa.

Mitä kokoa suositteletta 68cm vai 74cm? Ja jos jollain on joutavana ruskeaa tai beigeä haalaria, saa tarjota tähän ja ilmoitan sitten s-postini :) Vauvan sukupuoli ei nimittäin ole vielä tiedossa, eikä pojalta ja kahdelta tytöltä ennestään ole jäänyt kuin äp-pukuja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecin Rosenheimin kokoa 68cm. Mietin itse sitä, että haalari menee varmasti koko talven, kun yleensä Reima on niin reilua kokoa, että menee seuraavaan vaatekokoon ihan hyvin.

Vierailija
2/7 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin lopulta ostamaan vain Reimatecin ruskeat 74cm henkselitoppahousut.

Ajattelin, että syksypuolen vauva nukkuu vielä vaunuissa ja vaunuhaalarina nuo Reimatecit ovat vähän kovia ja epämukavia ja toisaalta vaunut suojaavat jo itsessään tuulelta ja tuiskulta eli monesti esim. Ruskovillan villahaalari ja kevyttoppapuku riittää.

Kevätpuolella, kun vauva alkaa istua, niin siirrytään sitten enemmän rattaisiin ja silloin nuo kosteutta pitävät vaatteet olisi tarpeen. Tosin 74cm on tietysti reilu, muttei se haittaa, kun ei ole liikkuvasta lapsesta kyse.

Takin ja siihen sopivat asusteet varmaan ehtii ostaa ensi joulun alesta, kun sukupuolikin on tiedossa. Mitään neutraalia valkoista tai limeä, tms. ei nyt ollut tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla neiti syntyi kesakuussa viime vuonna ja oli 6kk 69cm, muista vaatteista 68cm on liian pieni 70cm ja 74cm kaytössä. Meilla on 68cm Minitec 2006 malli. Voi jo kayttaa vaikka reilu viela onkin, mutta esim marraskuussa oli viela aivan liian iso. Luulen, etta on juuri sopiva lopputalvesta, jolloin varmaan jo konttaa ja tarvii kosteussuojaa. Mulla on odottamassa 74cm reimatec välikausihaalari kevättä varten niin vaikka 68cm jäisi maaliskuussa pieneksi niin villahaalarin ja fleecen kanssa sit välikausihaalari kayttöön. Meillä ainakin 74cm toppahaalari olisi vielä aivan käyttökelvoton. Suosittelen, että otat 68cm toppahaalarin ja kesän alennusmyynneistä hankit 74cm välikausihaalarin.

Vierailija
4/7 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kahdella nuorimmalla on ollut Reimatecit ekana talvena. Nelonen syntyi toukokuussa, seuraavana talvena oli 74cm tecci (alkutalven käytössä ohuempi puku + makuupussi, alkutalvi olikin kovin leuto). Lopputalvesta oli ihan ok, ei pieni muttei liian suurikaan maassa konttailuun.

Vitosella joka syntyi elokuun lopulla on Minitec 68cm. Luulenpa että menee koko talven, sen verran on vielä varaa haaramitassa joka meillä yleensä jää ekana pieneksi (ja kestovaippakin vie muutaman ektrasentin). Kädet ja jalat hukkuvat hihoihin ja lahkeisiin, muttei haittaa kun vauveli vasta 4,5kk. Lopputalvesta varmaan mukavan kokoinen, jos tuo typy nyt ehtii ulkoilmasta vielä kylmien aikaan nauttimaan (vai ulkoileeko aina vaunuissa?). Turvakaukaloonkin mahtuu ja vyöt saa kiinni vaikka mua ensin epäilytti tuo haaramitassa ollut ekstra. Tämä vauva ei ehkä tarvitsisi tecciä vielä täksi talveksi, mutta oli niin ihana v.punainen haalari viime talvena alessa ja itsellä vahva tyttöfiilis, joten ostin haalarin etukäteen.

Vierailija
5/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Reiman ja Reimatecin kokomitoituksessa kovin paljon eroja? Meillä on toinen tyttö syntynyt kesäkuussa ja hän käytti kevät talvella 74cm reiman haalaria ja oli just sopiva. Tämä toinen on syntynyt toukokuussa ja hän on kieltämässä pitkäjalkainen ja pitkä muutenkin, mutta ikää siis nyt 8kk ja 74cm reiman haalari on just nyt sopiva. Mun on pitänyt nyt katsella 80cm haalaria kevään rientoihin, kun tuo toinen jää varmasti pieneksi.

Mä en oo pitänyt tarpeellisena hankkia tecci haalaria näin pienelle, kun en mä kuitenkaan pidä näin pientä konttaamassa maassa.

Puzzle

Vierailija
6/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko Reima ja Reimatec eri mitoitusta? Todennäköisesti päätyisin Reiman haalariin.. Kokemusta mullei ole kuin Tecista leikki-ikäisillä.

Vierailija
7/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota, onko Reimatec -haalari vauvalla tarpeellinen, mutta päädyin kuitenkin tuohon miniteciin, joka on vähän pehmeämpää materiaalia kuin tavis reimatec. Meillä todennäköisesti liinaillaan vauvan kanssa, joten hyvin tuulen pitävä haalari on paikallaan. Pelkästään vaunukäyttöön on sitten pari äitiyspakkauksen haalaria jemmassa ja yksi H&M:n vauvahaalari fleecevuorella.

Minun käsitykseni mukaan tecit on reilumpaa kokoa kun tavalliset Reimat. Korjatkaa jos joku paremmin tietää. Joka tapauksessa luulen, että meidän heinäkuinen pärjäilee tuolla 68cm haalarilla talven. Jemmassa on myös babytec 80cm, jota heinäkuussa syntynyt sisko käytti toisena talvenaan.

Kiva ylläri oli muuten, että Rosenheim -haalarin ostajalle reima lahjoittaa jonkun pukuun sopivan fleecesetin! Jos joku on saanut sen, mitähän se sisälsi? itse epäilin että varmaan tumput ja tossut....