Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen apu pahoinvoinnin aikana!!

13.01.2008 |

miten muilla? meillä näin, minä joudun nousemaan lapsien kaa ja laittaa aamupalaa. mies makailee viimiseen asti sängys ja lähtee töihin. äitini auttaa kovasti niin hyvin kuin omalta jaksamiselta kykenee. itse olen huonos kunnos, kävin tipas ja nyt sain pahoinvointilääkkeetkin, joista vähän apua mutta huono olo jatkuu niin myös oksenteöu. oksensin aamusta kaikki nesteet ulos mitä olin aamul juonut.

kodin siivous ym. jäävät tekemätttä ku mieheni ei tee ja mä en kykene.

koirakin jää hyvin vähälle, turkin harjaus ja lenkit.

Harmittaa oikein, en haluis tehdä mitään isoa numeroa tästä eikä riitaa. tuntuu et mies ei ymmärrä kui huonos kunnos täs ollaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunhan kannattais jo illalla laittaa yöpöydälle jotain valmiiksi aamua varten jonka voit sitten napata ennen nousemista niin paha olo ei ihan heti jylläisi niin kovana.

Valitettavaa että miehesi ei osallistu, mutta kannattaisi varmaan jutella asiasta, että töitä pitää molempien tehdä... Muutenhan käytte sit keskustelua sitten kun pinnasi on todella tiukalla ja varmaan vähän eri sävyynkin...

Vierailija
2/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä pitäis ymmärtää sanomattakin auttaa enemmän, jos olet tipassakin joutunut olemaan ja oksentelu on ihan jatkuvaa, mutta eihän sitä aina itekään ymmärrä ja huomaa kaikkea... että sinuna kyllä sanoisin, ennen kun tosiaan keskustelu joudutaan käymään huomattavasti kireämmässä tunnelmassa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies joutuu ihan yksin hoitaan lapset ja kodin.

Vierailija
4/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka raskaudessa mies ei jotenkin tajunnut miten huono olo oli, mutta nyt kun on nähnyt miten voimat on pois ja tietää miten raskasta on juosta taaperon perässä, on ihan oma-aloitteisesti keventänyt mun aamuja tytön hoitamisen suhteen ja antanut mulle iltapäivisin omaa aikaa löhötä ja lueskella. Mutta jos miehesi ei itsestään tajua että kaipaat apua niin muistutus voisi olla paikallaan ;)

Nazuli 10+6

Vierailija
5/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen sovittiin, että hän vaihtaa aina esikoiselta kakkavaipan ja vie roskiksen heti parvekkeelle. Taloa tuuletetaan hyvin, jotta olisi raikas ilma. Aamuisin mies hoiti pitkälti lapsen.

Kyllä miekin sain vääntöä käydä asiasta, mutta kyllä se lopulta meni perille. Rohkeasti vaan juttelemaan miehelle ja tirautat itkut tehosteeksi, ettet jaksa tehdä kaikkea yksin pahoinvoivana.

Tytteli-83

Vierailija
6/6 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna todella keskustelisin rauhallisesti asiasta miehesi kanssa. Uusi vauva on varmaan teidän yhteinen päätös ja ilmeisesti miehesi ei vaan tajua miten paha olo sinulla on. Kannattaa sanoa, että läkäri suositteli täyttä lepoa koska keskenmeno vaara on olemassa.

Itse odotan toista lasta ja alku oli todella rankkaa. Lääkäri määräsi sairaslomaa ja nimenomaan täyttä lepoa, koska pahoinvointi oli jatkuvaa ja tämän lisäksi alussa tuli vuotoja. Olin niin puhki, että en olisi pystynyt hoitamaan rutiineja.

Mieheni sai hyvin apua myös esikoiselta joka on ihana reipas 6 vuotias tyttö. Arvostan sitä suuresti koska arkirutiinien lisäksi sain ruuat ja herkut valmiina laitasella sohvan viereen.