Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopet! Kuinka usein luokassasi on ollut ongelmallisesta perheesta oleva oppilas (esim lastensuojelun asiakas tms.)?

Vierailija
13.01.2008 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ongelmallisempia ovat sellaiset oppilaat, jotka tulevat ns. hyvistä perheistä, kulissit on kunnossa, vanhemmat tekevät paljon töitä, jolloin sitten lapsille annetaan kaikessa periksi syyllisyydentunnossa. Nämä curling-lapset eivät sitten meinaa oikein sopeutua ryhmään, koska kaikki eivät tanssikaan heidän pillinsä mukaan.

Vierailija
2/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokaisessa luokassa on useampia ns. ongelmallisista perheistä tulevia lapsia. Aika paljon riippuu siis alueesta. Kyllä pientaloalueilla ja esikaupunkialueilla lapsiaines on yleensä huomattavasti helpompaa, kuin keskustoissa tai kerrostalolähiöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ope

Vierailija
4/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajia. Suurin osa heistä hoitaa homman hyvin, mutta jos esim. yh-isällä tai yh-äidillä on ongelmia, niin ei ole sitä toista vanhempaa auttamassa.

Vierailija
5/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen erityisluokassa opettajana ja siellä näitä tapauksia on useita, mutta samoja ongelmia ilmenee yleiopetuksen oppilaillakin ja heidän perheillään.

Nuo varakkaiden perheiden ongelmat on kyllä kans iso ongelma. Lapset yksinään illat ja aamut, mitään papereita ei palauteta ajoissa ja lapset on pihalla kuin linnun pöntöt.

Onneksi kuitenkin suurinosa perheistä on kuitenkin ihan normaaleja ja lapset tavallisia ja hyvin voivia.

Vierailija
6/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kuopus on yksinään kaiket illat ja viikonloput. Vaatteet on tip top, mutta kukaan ei katso saako ruokaa, missä pyörii ja kenen kanssa. Tätä jatkunut siitä kun lapsi oli kuusi - tai siis silloin me muutimme tähän ja lapsi ilmestyi oven taa.

Vierailija
7/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ettei opettaja tee näppiksellään virheitä tai käytä " väärää" kieltä vapaalla ollessaan tai ole huolimaton. Minkälainen kuva sulla on oikein kansankynttilöistä?

Vierailija
8/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi yleistää, että jos on erityisoppilas, on huonosta perheestä.

Vierailija
9/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin kyllästynyt kun monissa ketjuissa huomaa koulunkäyntiavustajien nostavan itsensä opettajaksi. Arvostan koulunkäyntiavustajien työtä, mutta ei pitäisi kuitenkaan esiintyä olevansa toimessa jossa ei ole.

Vierailija
10/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa jo joku sanoi, ei erityisopettajalta edellytetä huoliteltua kielenkäyttöä vapaa-ajalla. Mä kirjoitan ihan ajatuksen juoksua, enkä piittaa yhtään kielioppisäännöistä. Saan niistä ihan tarpeekseni työaikana.

t. se erityisopeksi itseään tituleerannut

Vierailija
11/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leimaat koulunkäyntiavustajat. Oletko niitä opettajia, joiden ego ei kestä avustajan oloa luokassa? Itse viittä vaille valmis ope, ja avustaja on luokassa, ja hän on korvaamaton apu minulle ja ennen kaikkea oppilaille.

Vierailija
12/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...he ovat useimmiten lähtöisin hurjista taustoista. Tällä matematiikalla heitä on jokaisessa luokassa pari kappaletta. Tämä laskukaava pitänee suunnilleen paikkansa ainakin lasteni ala-asteella. Olen vanhempainyhdistyksessä ja tiedän aika tarkkaan eri luokkien tilanteen.

Sama pätee myös työpaikallani päiväkodissa.

Vierailija
13/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajan homma on opettajan näkökulmasta todella arvostettua hommaa. Itse olisin pulassa, jos luokassani ei olisi avustajaa. Minulla on ollut ilo työskennellä pätevien huippuavustajien kanssa, jotka tietävät olevansa hyviä hommassaan, eikä heidän edes tarvitsisi esittää mitään muuta kuin ovat.

Niin ja 14 voi vaipua epätoivoon, kun pätevät opettajat kirjoittavat huonoa suomea vapaa-ajallaan.

t. se erityisope

Vierailija
14/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin oppi lukemaan 4 vuotiana ja pärjää koulussa ilman opetusta. Opettajan työaika menee luokassa näiden kahden erityislapsen kurissa pitoon. Muuta hän ei ehdikään.

Sellaiset oppilaat, jotka tarvitsisi ihan oikeaa kouluopetusta, jäävät jälkeen kun ei kukaan ehdi heitä opettaa.

Erityislapset kyllä saavat hyvää opetusta.

Vierailija
15/19 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin oman lapseni koulua, niin kyllä siellä joka luokassa on yksi tai useampi ongelmatapaus. Kuulun vanhempaintoimikuntaan ja asioista tulee juteltua aika paljon.

Vierailija
16/19 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat heistä eivät ole mitenkään kurjista perhetaustoista eivätkä lastessuojelun asiakkaita.

Jossain vanhempainyhdistyksessä ei myöskään oikeasti tiedetä asiasta mitään, ei varsinkaan lasten lastensuojelutaustoista, perheiden kotioloista eikä lasten diagnooseistakaan. Voidaan kyllä LUULLa, että tiedetään, ja huhuja ja juoruja varmasti kulkee ja keksitään, mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
17/19 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheneuvolan asiakkaita 1-3/luokka

Vierailija
18/19 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman koulumme vanhempainyhdistyksen tuntien

Vierailija
19/19 |