SIIVOTTU!! Miten teillä siivotaan?
Imuroin, pesin lattiat mopilla, tuuletin matot, pesin, ovet, pesin vessan ihan kaakelinväleineen kaikkineen, kuurasin myös suihkukopin, hellan takaosan ja roskiskaapin, pyyhin pölyt, pesin lakanat, vein roskat ja lehdet, järjestelin lelut ja pipohanskakorit, pesin lasten ulkohaalarit ja muut vermeet ja nyt on niin puhdasta ja hyväntuoksuista että! Tämän perussiivouksen teen siis viikoittain.
Miten teillä siivotaan?
Kommentit (10)
no kun noi hommat ei ole mulle ns. siivousta vaan ihan miltei päivittäin tehtäviä hommia, paitsi lakanoiden vaihto. Eli emme siivoa kuten yleensä siivoan :) vaan heikommin, koska ei huvita nyt enempää
minä pyyhin pölyt ja pesen vessan.
Pesen astiat ja siivoan keittiön.
pyyhin kaikki pinnat.
kerään romut ja lumput lattioilta.
pesen vessan.
imurointi ja lattian pesu.
-tämän teen yleensä kahdesti viikossa. Tietysti sitä on muutakin hommaa, mutta nuo teen sillain aina kerralla.
Hän imuroi, minä pesin vessan ja kylpparin, pyyhin pölyt ja pesin lattiat sillä välin.
Mies marmatti, että tämä on vihoviimeistä ja pyysi minua sadannen kerran palkkaamaan siivoojan.
Imuroin, pesen lattiat, pyyhin pölyt pinnoilta, pyyhin väliovet, keittiön kaappien ovet, pesen vessan ja kylpyhuoneen, vaihdan ja pesen lakanat, sään salliessa tuuletan petivaateet ja matot.
Joka päivä pesen vessan, joka toinen päivä imuroin ja pesen keittiön ja eteisen lattiat. Nämä siis perjantaisiivojen lisäksi.
ihan hulluja vai vääristelettekö täällä asioita!!! Eihän kukaan noin usein kaappeja ja oviakin pese!! Ei ihan normaalia anteeks vaan...
Vierailija:
ihan hulluja vai vääristelettekö täällä asioita!!! Eihän kukaan noin usein kaappeja ja oviakin pese!! Ei ihan normaalia anteeks vaan...
tekemistä. Silti sairasta joka viikko ovetkin luututa.
Viikkosiivossa järjestellään tavarat (tehdään tätä kyllä pitkin viikkoakin), pestään vessat, imuroidaan, pyyhitään parketti ainakin keittiöstä ja eteisestä vedellä, pyyhitään keittiö kunnolla ovia myöten, pestään peilit ja pyyhitään pölyt ottamatta esimerkiksi kirjoja pois hyllystä sekä pyyhitään likaa ja pölyä sellaisista paikoista, missä se pistää silmään kuten peiliovien peilit tai ovenpielet ja katkaisijat. Pyykkiä pesen lähes päivittäin eli siivouspäivä ei liity mitenkään siihen.
Joskus kerran kahdessa kuukaudessa tai harvemmin viedään matot ulos ja pyyhitään tarkemmin kaikki kulmat ja kolot, ja jopa maalatut seinät niistäkin kohdista, jotka näyttävät puhtailta.
Mä siivoan kunnolla n. kerran kk, viikoittain imuroin ja pesen vessan.