Vauvan ensisänky....
Kertokaapa miten olette tehneet vauvan ensisängyn kanssa.Meillä esikoinen nukkui sellaisessa perintökorissa mutta nyt emme uskalla käyttää sitä sillä se on tosi kiikkerä.Toinen lapsi nukkui ensimmäiset viikot äitiyspakkauksen laatikossa mutta nyt emme ottaneet pakkausta eikä vanhatkaa laatikot ole tallessa.
Myydäänkö siis jossain vastaavia ensiboxeja tai onko kukaan myynyt esim. omaa äitiyspakkauksen laatikkoaan?Entä mitä muita vaihtoehtoja ensisängyksi?
Kommentit (4)
Meilläkin on ollut tuollainen esikoisen vauvalahjaksi saama jalallinen punoskori käytössä esikoisella ja kuopuksella. Annoin sen lainaan kaverille tytön käytön jälkeen, ja luulen, että se on liian kiikkerä myös meidän perheen menoon tällä hetkellä. Ollaan vähän katseltu tukevampaa, kuomullista korisänkyä stockalta (mies tykkää), itse olen ihastunut riippukehtoihin, sekä jalalliseen että katosta riippuvaan - haluaisin siis kattokoukun makuuhuoneeseen ja jalan niin, että sitä voisi käyttää esim. olohuoneessa tarvittaessa, tai ottaa matkalle mukaan tutun sängyn. Katsotaan mikä meille muuttaa, sitten kesällä. :)
joka on tehty vanhan pyykkikopan mallilla. On tosi kätevä kun mahtuu pinnikseen ja voi tarvittaessa nostaa keittiön pöydälle, olkkarin
sohvalle tms. Kaltevuutta on helppo säätää laittamalla tyyny alle. Koppia on ollut käytössä molemmilla niin kauan kuin ovat siihen mahtuneet, ja tällä kolmannella varmasti myös. Tietysti täytyisi olla joku, joka osaisi sellaisen tehdä, mutta kannattaa esim. torilta käydä katsomassa, sattuisiko kopantekijällä olemaan. Meidän kopassa tavallisesta pärekopasta poiketen on pohjassa pitkittäin kaksi tukevaa puuta. (Oli myös alkuperäisessä pyykkikopassa, josta idean sain.)
Ensisängyn ei tarvitse olla välttämättä varsinainen sänky. Luovaa ajattelua käyttäen vaihtoehtoja löytyy monia, mikä sitten kutakin miellyttää, on eri asia.
Maaria
eli tarpeeksi vain esim peittoa rullalle siihen vauvan ympärille.
itse kyllä ostin juuri tälle kohta syntyvälle kolmoselle amazonas koala -riippukehdon. Kakkonen, ikää 2v2kk, on nyt 3 päivää nukkunut siinä päikkärit :-)
Niitä vauvojen sairaalasänkyjähän vuokrataan myös. Eli siis niitä, mitkä kulkee pyörillä. Vauva-lehdissä on aina niistä mainoksia.
Tytteli-83