Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa näin pikkutytön, jonka hiukset oli leikattu aivan karseesti :(

Vierailija
11.01.2008 |

Etuhiukset lyhyet, samoin sivulta korvien taakse saakka kynitty lyhyeksi, takatukka oli sitten melkoisen pitkä. Miten jotkut voivat leikata lapsensa hiukset tuon näköiseksi?? Ikää tytöllä oli noin 3v.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitetaanko hiukset kiinni vai jätetäänkö auki. (Harjataan ilman muuta)

Vaatteitakin anna itse päättää tai annan vaihtoehtoja, joista voi päättää tyyliin

- kumpi haalari

- kumpi takki

- hame vai mekko

- farkut vai sammarit

jne

Vierailija
22/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat katsovat että vaatteet ovat sään ja käyttötarkoituksen mukaiset, ulkonäkö on lapsen päätettävissä. Miksi ei saisi olla? Miksi lapsi pitäisi pakottaa lapsen mielestä rumiin vaatteisiin tai hiustyyliin vain siksi että lapsi on pieni?

Vierailija:

Annatteko 3 vuotiaan päättää hiuksista ja vaatteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äitee aikanaan leikkautti poikatukan, josta tulikin nopeasti buumi koulun tyttöjen kesken(tai heidän vanhempiensa,niin helppo nääs). minut se vain traumatisoi loppuiäkseni.

Vierailija
24/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävämpää on nähdä näitä prinsessoja, joiden vanhemmat opettavat ulkonäön olevan tytön mitta ja arvo.

Vierailija
25/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukasta ja pojaksi luulemisesta, että meidän pikkutytöillä on pitkät hiukset. Mä en tajua, miksi äitini aina leikkasi hiukset niin lyhyiksi vaikka itkin ja huusin vastaan. Perusteluna oli " kun siulla on niin ohkaset hiukset niin ei voi lettejä tehdä" . (Niin ja itsellänikin on pitkät hiukset eikä ikinä tule kananpersekampausta, kiitos äitini)

Vierailija
26/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt ei niin hirveästi välitä, mutta antaa kyllä kaupassa mielipiteensä vaatteista. Tykkään raikkaista perusväreistä ja iloisista kuvioitsta.

Tyttö (3v) rakastaa mukavia JA hörhelöisiä hameita, ja haluaa että tukkaa laitetaan kampauksille.

Minä tykkäisin tytöllä lyhyestä tukasta, mutta en sitä leikkauta, koska tyttö haluaa pidemmän. Siistinä tietysti se täytyy pitää, eli n. 6 vkon välein kampaajakäynti.

Meilläkin lapset saavat kaupassa valita muutamista vaihtoehdoista.

Aamuisin kyllä valitsen, en jaksaisi jokapäivästä pohdintaa lasten kanssa.

Mammat, ettekö te arvosta miehessänne sitä, että pitää huolta hygeniastaan, tukka hyvässä leikkauksessa, vaatteet huollettuja ja mietittyjä? Milloin ihminen saa herätä huomaamaan ulkonäkönsä? Oletteko ajatelleet, että tyylitajukin ehkä vaatii aikaa ja harjoitusta kehittyäkseen?

Vierailija
27/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä vihaan sellasta pottapolkkaa joka on 90% suomalaistytöistä.....

Meidän tytön hiukisa EI LEIKATA EI LEIKATA EI LEIKATA!!!!!

Jahas taitaa olla itsellä myös trauma poikapottapolkkatukasta lapsena ;)

Vierailija
28/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis aivan sentin mittaiseksi jyrsityt mutta sen verrna lyhyet että eivät tule silmille.

Parempi niin kuin epäsiisti pehko jota ei ole koskaan leikattu ja tulee lautaselle syödessä ja on koko ajan silmillä.

Vierailija
29/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuuden Britney Spearseja....onneksi mulla on poika, jolle on aika sama, mitä päällensä laittaa. Joskus kommentoi, että tää paita kutittaa, eli epämukavat poistamme käytöstä. Mielikuvituksensa myös saattaa vaikuttaa pukeutumiseen, esim, että jotkut tietyt hanskat ovat taikahanskat ja haluaa ne päällensä.

Vierailija
30/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tarkoitat tuolla pottapolkalla?

Minusta sellainen n. leukaan tai vähän alle leikattu polkka (= tasapitkä) on tosi nätti, mutta niitä on harvalla tytöllä. Suurimmalla osalla päiväkodin tytöistä on leikkamaaton tukka, joka on olevinaan ihana ja pitkä, mutta on käytännössä ohuen ja epäsiistin näköinen.

Siistit ja hyvin leikatut polkat ovat harvassa.

Vierailija:

Että mä vihaan sellasta pottapolkkaa joka on 90% suomalaistytöistä.....

Meidän tytön hiukisa EI LEIKATA EI LEIKATA EI LEIKATA!!!!!

Jahas taitaa olla itsellä myös trauma poikapottapolkkatukasta lapsena ;)

Vierailija
31/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypäräpääksi. No meni vähän aiheen vierestä :)

Vierailija
32/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se kun näkee niin epäsiistejä poikien tukkia. Nykyisin on enempi sääntö kuin poikkeus että pojille annetaan kasvaa pitkä epäsiisti luuhaketukka. Eipä paljoa tytöstä erota kerhoissakaan kun jo pienillä pojilla pitkä tukka joka roikkuu silmillä ja muutenkin epäsiisti. Huh huh!

Vierailija
33/33 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ongelma on että en osaa laittaa sitä kampauksille. Mulla oli koko lapsuuden lyhyt poikatukka, koska äiti niin halusi, enkä ole koskaan tullut sinuiksi pinnien ja pampuloiden kanssa.

Mitenhän oppis tekemään nättejä kampauksia kun pieni lapsi ei vielä kauaa jaksa istua paikoillaan harjoituskappaleena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi