Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++SyyS-04-Muorit viikonloppuut+++

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUli tuohon otsikkoon. No sama tuo. Kauhea väsy. Menin ja tulin pyörällä tänään työmatkat ja tullessa oli ihan hillitön räntäsade. Väsymys painaa kun Onni nukkui todella huonosti alkuyön kunnes mä siirryin vierashuoneeseen 1 jälkeen. Eipä todellakaan tehoa nuo lääkkeet. Perhana.

Nyt sohvalle ennen kuin miehet tulee kotiin.

T-P

Vierailija
2/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkasin jo, etten osta enää ikinä ruokaa kotiin. Molemmilla jäi syömättä taas. Tää on mennyt taas tosi ärsyttäväksi ja stressaa jo ajatuskin ruokailuista. Argh! Nyt sitten vänkäävät koko ajan keskenään asioista ja huutavat kilpaa.

Odotan, että lapset nukkuu illalla!

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan raskaasti, vaan sopivasti. Lapset nukkuu ja koira innoissaan leikkii uudella lelullaan. Olipa taas hyvä ostos. Nykyään löytyy leluja jotka ei heti hajoa koiran käsittelyssä. Kiwaa:) Koiru on mukava otus.

Lapsetkin loppuillasta leikki nätisti ja tuntui nauttivan leikeistään. On jännä, miten usein leikit johtaa riitoihin ja väittelyihin. Tavallaan ymmärrän sen, mutta aina en. Kuitenkin kaipaavat toisiaan ja leikkikaveria ja sitten leikit ei osu yhteen.

Koirasta vielä, että sekaroituista koirasta ei tiedä ollenkaan miten vanhaksi voi elää. Kavereiden mäyräkoira eli jotain 16 tai 17 vuotiaaksi. Jotkut rodut kai elää sinne kymmeneen vuoteen. Meidän seropi on 7v. Alkaa tuntua, että ikä tavallaan tekee tehtävänsä. Ei ole vanha vielä, mutta ehkä keski-ikäinen. Alkaa tulla röyhkeäksi, mutta on silti vielä leikkisä. Joskus harvoin hyvin rasittava, mutta muuten aivan hurmaava kaveri. Tykkään hirmu paljon, jos itse nukun sohvalla, ja koira vieressä lattialla. On niin rauhallinen alakerrassa lattialla. Tulee myös usein nykyään painamaan kuonon reidelle tms. Ihan kuin kaipais syliä, kuten lapset joskus. Meidän otus on kuitenkin sen kokoinen, että just voi syliin ottaa, muttei ole aikaisemmin osoittanut viihtyvänsä sylissä. Nyt rentoutuu vähän paremmin sylissäkin.

Tulipa koira-asiaa:) Joskus niinkin. Vuosi sitten oli suuri huoli vaan koirasta ja se tuntui tosi raskaalta. Mun keino oli vähätellä koko koiran olemassaoloa. Siis jotenkin en kestänyt sitä huolta koiran terveydestä ja ajattelin joskus, että parempi ois ilman:( Onneksi nyt on toisin ja huolehdin vaan koiran hyvinvoinnsita.

T: Ynis, jolle mies juuri nauroi, että mitä se miettii siellä:)

Vierailija
4/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeet ei rupea auttamaan, niin viekää uudelleen lääkäriin.

Tulkaa muutkin kertomaan juttuja:)

Vierailija
5/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkumassa. Rauhassa aikaa kirjoitella.

Veeti on innostunut ruoan tekemisestä. Tänään tehtiin pitsaa yhdessä. Niin ylpeänä isille kertoi että oli pitsaa tehnyt. Eilennä halusi kanapastaa tehdä. Kivaa kun koko ajan voi tehdä enemmän juttuja Veetin kanssa. Mies kun on ollut töissä 6-18.00 niin on ollut pakko keksiä Veetille jotain kivaa tekemistä ettei vaan kiusaa Venlaa.

Veeti on nyt innostunut pelaamaan erillaisia pelejä. Choco peli on ihan suosikki.

Meijän pentu koira ei suostu liikkumaan ulkona kun siellä on märkää ja sataa. Pissat ja kakat tekee ja sen jälkeen haluu heti sisälle. Kiva raahata sitä tuolla perässä :)

Meijän koirat rikkoo kaikki lelut. Staffin kestävää leluja ei oo taidettu keksiä. Pennulla alkaneet hampaat vaihtumaan ja puremis vimma on ihan hirmuinen.

Mutta nyt jos menis vähän keräämään lasten leluja ylös.

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija
6/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kokeilleet paksua kumia olevia leluja? Meillä uusin löytö on sellainen pallo jonka sisään voi piilottaa nameja. Meillä tosin namit on normi koiran ruokaa jotka on pieniä papanoita ja tulee helposti ulos, mutta silti niin kiva koiralle. Meillä on muutama näitä paksua kumia olevia leluja ja ne on kestäneet. Muut lelut ei kestä mitään, vaan hajoaa päivässä. Jopa meidän koiran lempeässä, mutta innokkaassa käytössä.

Vierailija
7/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotain kumisia leluja on ollut, mutta noi on ne rikki nyhtäny. Pitäis ihan niitä Kong merkkisiä ostaa. Ja se kaikista isoin ja kestävin, maksaa vaan jonku 30e (se ehkä kestäis jonkin aikaa). Yks sellainen oli, mutta se on hävinnyt jonnekkin.

Tuntuu että noi koirat oikein ottaa tehtäväkseen rikkoa ne lelut.

Veeti ja Venla rakastavat piilotella noita koirien leluja. Ja Venlan lempipuuhaa on syödä koiran nappuloita.

Vierailija
8/23 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin illalla koko perheen kera saunassa. Isommat lähti jo pyjamien laittoon ja Pekka naureskeli ja katteli:" Äiti, mits sulla on tuommoiset talvat? (karvat) Äitillä on isot titit (kikit)... ja iso massu" Joopa joo. Oon mä vähän yrittäny olla asialla, mut on tässä vielä matkaa, et massu ois vähän pienempi. Tosin tuskin lapsen silmä sitä huomaa. Ja sattuipa nyt vaan tekemään havaintojaan. samoinkin miehelle, et on taittu olla liian vähän yhtä aikaa saunassa, kun nyt oli niin hassua.

Aamupv yks tuttu tuli kylään tai oikeastaan toi tyttönsä meidän neitille kaveriks, mut kun ei oo käyneet ennen, niin jäi itekin. ihan hyvän tovin olivatkin. ja neitien leikit sujui kivasti. Itellä vaan jäi ulkoilu vähälle. joten koitin mennä iltasella. attelin,et käyn potkuttelemassa Iikan kanssa. Toiset lapset sitten sanoi,et voivatko lähteä mukaan, kun on niin märkää,ettei heidän lumilinnasuunnitelmansa oikein onnistu. Kyllähän oli raskas lenkki. jotenkin en hoksannu palata takaisin, vaan lähdettiin kiertämään tuttua reittiä. mutta oli niin sohjoista eikä kelkka luistanu kunnolla saati pulkka. No, tulipahan ulkoiltua. sitte oliki kiva tulla saunaan. mahtaa lapsille uni maistua ja täytyy kohta mennä itekin.

Huomenna isäni synttäreille käymään ja pyhälle mies oli sopinu yhden kyläreissun, josta en kyllä niin ois välittäny. lähinnä siks, etten ymmärrä miten se lasten kanssa sujuu. muuten on ihan mielenkiintoistakin mennä uuteen paikkaan.

Kivaa viikonloppua kaikille!

T@hti

ps. Jos enimmät virheet korjais, et saatte jotain tolkkua

Vierailija
9/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antsan aamu on alkanut raivoten. Eniten taitaa ärsyttää, etteivät muut ymmärrä mitä hän yrittää sanoa. Poika tulee selittämään ensin " Aava ejai!" Jos laiska äiti esim. haluaa juoda kahvia tai olla tietokoneella ja sanoo vain: " Jaahas-jaahas!" tai " Vai niin, ihanko totta?" , niin raivo alkaa. Poika toistelee vain lujemmalla äänellä, lopulta huutaen: " Aava eja-i!" ja itku ja raivo alkaa. Lopulta selviää, että Antsa halusi vain kertoa, että vauva heräsi. Vauva on isosiskon vanha nukke, jota hän työntää nukenrattaissa ympäri huushollia. Juuri ennen sitä oli raivon aiheuttanut äidin ymmärtämättömyys, kun poika halusi " evilu-pipilu!" . Kyseltyäni, josko missä tuo haluamansa asia yleensä sijaitsee avasi Antsa jääkaapin osoittaen jugurttia (u-uttia), joka ei ehkä ollut Gefilus-Bibilusta, mutta kuitenkin...

Tarhassa olivat sitä mieltä, että pojan puhe on selkeytynyt. Minusta tuntuu ennemminkin, että tädit ovat alkaneet ymmärtää Antsan kieltä.

Öttis: Antsa liittyy Venlan seuraan gourmet-asioissa :) Hänkin on napsinut koiran kuiviksia innolla, jos vain mahdollista. Yö-Ök, miltä pojan suu sen jälkeen haisee! Onneksi tuo vaihe tuntuu nyt jääneen ohi. koiran ruoka (myös purkkiruoka..) ja koiran matkiminen yleensä oli tapetilla puolisen vuotta sitten.

T@hti: Meilläkin ovat lapsoset laukoneet kaikkea kivaa saunassa :) Parisen vuotta sitten olin ihan huolissani, että onko mahani nyt sitten niin hirveä, kun isommat kommentoivat mitä ihmeellisimmillä (aivan viattomilla ja ei-loukkaustarkoituksessa sanotuilla) tavoilla.

Onnille paranemista!! Meilläkin on täällä lähiaikoina kaikenlaisia pöpöjä liikkunut, mutta vielä on tämä perhe säästynyt *koputtaa päätään*

Töissä kyllä on sairaslomasuma.

Mukavaa lauantaita kaikille!

SaaMa♥

Vierailija
10/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme omaperäisiä otsikoita:)

Nousin lasten kanssa tänään ja mies jäi nukkumaan. Huomenna mun vuoro yrittää nukkua. Harmitti, kun aamulla heräsin taas klo 5 aikaan enkä oikein nukkunut sen jälkeen. Siihen asti kyllä ihan hyvin nukuin, eli ihan ok saldo.

Mies on lähdössä vanhemmilleen lasten kanssa. Mun vanhemmat on menossa sinne myös. Luulin, että menevät vasta iltapäivällä ja kun mulla on kampaaja ja menen syömään kaupungille, niin ajattelin itse siivota täällä vähän ja lähteä omiin menoihin. Nyt oisinkin ehtinyt käväistä myös anoppilassa, mutta aion kuitenkin siivota ja jättää menemättä. Jospa pääsisin kaupungille silleen, että ehdin jotain katellakin siellä ensin.

Öttis, meillä sellaisia kongityyppisiä kumileluja. Ne on just kestäneet. Ton uuden pallon sais varmaan aktiivisimmat hajalle, mutta meillä se on ollut oiva lelu. Eikä maksanut kuin jotain 5-6 euroa. Jostain marketista ostin joulun jälkeen. Muut heppoisemmat lelut hajottaa meidänkin koira saman tien.

Vierailija
11/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkui 10 asti. Mies sit heräsi heidän kanssaan ja itse jatkoin vielä lepäilyä.

Veeti istuu tossa vieressä ja haluaa koko ajan katsoa siljalinen sivuja. Lähdetään hiihtolomalla ruotsin risteilylle. Melkein jo olin unohtanut koko risteilyn kun oon sen jo joulukuun alussa varannut. Saatiin reissu ilmatteeks kun lähettivät kanta-asiakkaille ilmaiseen risteilyyn oikeuttavan kupongin. Ja pöljänä sanoin Veetille että muumit on laivalla. Nyt on koko ajan menossa muumeja etsimään.

Mitähän sitä oikein tekis tänään. Jotain tekemistä pitäis keksiä.

Veeti ei oikein halua mennä päiväkotiin tällä hetkellä. Siellä on vaan taas 2 hoitajaa ollut koko viikon, opettaja on lomalla. Ne ei saa hommia siellä ollenkaan nyt toimimaan. Yks päivä siivoja oli lasten kanssa yksin, siivooja ei osaa suomea puhua yhtään. Alkaa mennä hermot päiväkoti asioihin.Vika ei Veetin omissa hoitajissa ole. Heille ei vain sijaisia anneta.

Nyt meen marisemasta.

Öttis ja lapset jotka on täynnä virtaa

Vierailija
12/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, töissä oon tällä hetkellä. Tulin vasta 7.30 joten ei tarvinnut ihan kovin aikasin herätä, tunnin pidempään nukuin ku normisti eli 6.45 asti. Ja kyllä unta riittikin kun menin jo 22 nukkuun. Eilen meinas olla puhti ihan pois huonon yön jäljiltä.

Jokohan mä kerroin, että Onnin tarhasta on muuttanut sen paras kaveri pois. Taisin mä kertoa... Eilen ONni sanoi, ettei enää halua mennä tarhaan kun ei E ole siellä:( Tosi harmillista, Onnille tuo tyttö on varmasti ollu kyllä tärkeä kun on niin hitaasti lämpenevä poikanen.

Eilen muistin yhtäkkiä, että unohdin keskiviikkona soittaa tarhaan, että Onni on loppuviikon pois! Tiistaina soitin heti, että keskiviikkona ei tule kun on niin kipeän oloinen ja että lääkäriin ollaan menossa. Eli oli niillä aavistus, ettei Onni mee sinne mutta ottaa päähän että unohin ilmoittaa.

Täällä meni kelit ihan räntäsateeksi. Taidan mennä tuohon työkavereiden kanssa praatailemaan.

Onnin vointi, kiitos vaan, taitaa olla jo vähän parempi. Yön nukkui ok isänsä kans, mä menin suorilta vierashuoneeseen illalla että saan nukkua koko yön. Kuulemma nyt vaan räkä on alkanut valua (kun tähän asti ei ole valunut vaikka tukkoinen on ollutkin.)

T-P

Vierailija
13/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuvalta ter veiset. Tällä kertaa äiti taudin kourissa. Tai mä en edes tiedä mitä ihmettä tämä on? Tuntuu että tauti olisi tulossa päälle, päätä särkee ja olo lievästi heikko ja väsynyt, jäseniä särkee, väsyttää. Mutta kuumetta ei ole, vähän ehkä karheutta kurkun puolella. Plääh. Olo on tosi nuutunut eikä jaksaisi tehdä mitään. Mies ja tyttö ulkoilee. Itse viikkasin pyykkejä ja sen sellaista ja nyt tuntuu että kauhean työmäärän olisi tehnyt ... Iltapäivällä ajattelin kyllä kipaista vähän huonekalukauppoja läpi jos suinkin vain jaksan. Häälahjarahoja olisi tarkoitus käyttää muutamiin hankintoihin.

Meillä on tytön kanssa illalla tyttöjen saunailta :) Mies kun lähtee omille menoilleen, saunailtaan. Luultavasti ilta menee muuten rattoisasti muistipelien yms. merkeissä. Öttis, meilläkin innokas pieni peli-ihminen täällä, tuo mainitsemasi peli myös yksi suosikki. Myös viime aikoina nuo pelit alkaneet innostaa meilläkin.

Taas tiedossa yh-aikaa. Viikon päästä mies lähdössä Usaan työmatkalle :( En jotenkin nyt yhtään jaksaisi edes ajatusta tästä arjen pyörityksestä yksin yli viikkoa. Tytölläkin tulee olemaan tosi pitkät pk-päivät mutta ei voi mitään. Meillä kun ei mummit, tms. asu lähellä että voisivat auttaa hakemisessa/viemisessä. Mun työmatkat kestää ruuhkassa vajaa tunnin. Sitten töissä vielä menossa henkisesti tosi raskasta aikaa, kun laki muuttunut ja muutenkin. Pakko se on vaan selvitä, eihän muu auta mutta kun mies vihdoin tulee kotiin, otan ihan varmasti sitä omaa aikaa = jumpissa joka ilta :)

Saisinkohan seuraa jostakin syysmammasta joku ilta? Meille voi vapaasti tulla.

Mä en muuten ole ehtinyt lukea varmaan kahteen viikkoon kohta palstaa, joten olen pahoillani jos en jotakin tärkeää asiaa tässä osaa kommentoida tai huomioida. Mutta ajatuksissa kyllä olette. Ja sähköpostissa ollut taas ihan kivasti kuulumisia. Tosin, en sinnekään ole paljoa kortta kekoon ehtinyt antaa.

Palaan taas! Voikaa hyvin.

Alli

Vierailija
14/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootella kavereita juhlimaan miehen synttäreitä.Syödää tortilloita kera viinin,sitten kahvit ja mangojuustokakkua.Ja oikeesti ma tämä mässäily loppuu!

Alli:Mulla ihan samanlainen tauti,olin to-pe saikulla ku to oli vähä lämpöäki.Eilen oli parempi olo ja nyt tuntuu taas kurkku kipeelle!

Paranemista!

Saamuska:Just tällävklolla töissä keskusteltiin lasten puheesta ja siitä miten pian lasta oppii ymmärtämään ja tulee vaikeammaki seurata miten se puhe oikeasti kehittyy.Monesti herää kun tulee sijaisia jotka ei ymmärrä mitään ja alkaa taas oikeasti kiinnittää huomiota siihen miten lapsi puhuu.

Kurja Öttis ettei Veetin tarhassa oteta sijaisia.Välillä ei oikeesti sijaista saa,varsinkin tautiaikaan sijaiset on yksinkertasesi loppu.Sitten on johtajia jotka tuijottaa lukuja tositiukasti ja sijaista ei vaan saa ottaa :-/

Täytys alkaa vaatteita vaihtaa,on vaa ihan jumi olo kun täälläkin unettomuus ottaa valtaa ja aamuyöllä tulee pitkiä valvottuja tunteja :-( Töissä taas luvassa raskaita päiviä!

Ihana lukea eläin juttuja...ihan näen Yniksen koiruuden syliin yrittämässä ;-)) Meillä kissaherrasta on vanhemmiten tullut niin seurankipeä.Päivät lähinnä nukkuu saunassa mut illalla majottuu sohvalle ja yöllä yrittää sänkyyn.

Välillä kyllä miettii sitä mikä vaiva eläimestä on esim.ku tarvii hoitajaa ja sitä että kun me kissa otettii ni ei tosiaa aateltu et kauanko kissat elää...En tietenkää oota sen kuolemaa vaik siltä kai kuulostaa.IHana otushan se on :-) ja jos yhtää käyttäytyy epänormaalisti ni heti tulee huoli ettei vaan tule kipeeksi.

Nyt täytyy mennä.

jatu

Vierailija
15/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaperäisiin otsikkoihin :-)

Kävin koulutuksessa ja ensi lauantainakin on työpäivä. Meilläkin Typy aloitti aamun väärällä jalalla, ei kelvannut muki eikä aamupalalla lautanen ja kummastakin hirveä poru... Ei saisi nauraa, mutta välillä pikkasen tekisi mieli, kun todella mitättömistä asioista voi tulla piiitkä kiukku ja huuto.

Nukkumaanmenokin on ollut taas jonkin aikaa ihan kamalaa Typyn mielestä. On aikas rasittavaa, kun itse olisi jo valmiina kaatumaan puolihorroksessa sänkyyn.

Ynis: meillä syödään aika usein juuri 17:30 aikoihin, jos on valmista tai einestä viiden aikoihin ehditään just ja just ruokapöytään. Typyllä tosin iltapala jää myöhempään, kun ei siis vieläkään ole mikään illantorkku...

*Kop*kop* ollaan oltu terveinä, mutta tulihan tuossa antibiootit syötyä. Typylle tuli siitä anoppivierailun kuumetaudista korvatulehdus kummallekin puolelle ja minäkin ehdin loman aikana syömään yhden kuurin.

Alli: voimia yh-aikaan - meilläkin tämä alkutalvi on melkoista kaksinelämistä Typyn kanssa. Mallataan kalentereita, jos vaikka tavattaisiin!

Keilin

Vierailija
16/23 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri tyttösen kanssa saunasta. Olipa kiva istuskella lauteilla ja jutella :) Nuo 3-v. on toisaalta niin ihania (vaikka välillä tosiaan aikas ... hmmm ... haastavia. Rasittavia, suomeksi). Tytöllä tuo ajatuksen juoksu on kyllä huvittavaa.

Keilin, olisipas tosi kiva nähdä pitkästä aikaa! Palataan asiaan, toivottavasti kalentereista löytyisi aikaa. Jos ei muuta, niin lounas tai kahvit? Meilläkin saadaan -tai siis tyttönen saa juuri noita raivareita pikkuasioista. Kieltämättä ne huvittaa, kun elämä voi mennä niin totaalisen pieleen jostakin hyvin hyvin pienestä. Joskus vaan oma pää meinaa räjähtää kun ei ihan jaksaisi. Sitten joskus tosiaan saa pidätellä nauramista ääneen, kun toinen aivan tosissaan raivoaa jostakin niin pienestä kuin väärän värisestä mukista tai paidsta tai sukista. Huoh. Tytöllä on vielä niin huvittavan näköinen raivari-asento, hyppii tasajalkaa ja samalla huitoo ilmaa kaksin käsin nyrkit ojossa ja suu sellaisessa irvityksessä. Oikeasti, näyttää todella huvittavalta mutta kun toinen on aivan tosissaan.

Käväisimme iltapäivällä huonekaluliikkeitä läpi. Saimme hankittua yläkertaan kivan jalkalampun sekä alakertaan uuden maton. Ihanan pehmeän. Myös pari säilytyslaatikkoa tytön sängyn alle löytyi. Että hyvä reissu.

Jassoo, taidan lähteä puuron keittoon. Saan tyttösen yöunille varmaan jo heti kasin jälkeen. Ei ole taaskaan päiväunet maittaneet. Tästä voisikin heittää gallupin. Eli miten teillä muilla nukutaan päiväunia? Vai nukutaanko enää? Millainen unen tarve muuten on? (Ja sorry, jos aihe ollut jo tapetilla - tosiaan kun en ole pariin viikkon pinoja lukenut ...)

Meillä tyttö nukkuu päiväunet kyllä joka päivä päiväkodissa. Ehkä noin vajaa tunnin. Arki-iltaisin menee kasin-puoli ysin aikaan nukkumaan ja aamulla herätys puoli kahdeksan. Päiväkotiin mies vie kahdeksan jälkeen (aamupala siellä silloin). Viikonloppuisin ei enää päiväunia kotona saa nukkumaan. Lepäillään kyllä hetki lounaan jälkeen, luetaan kirjoja, tms. Mutta ei nukahda. Usein sitten illalla meneekin sitten melko aikaisin kai nukkumaan, heti kasin jälkeen - ja unta riittää aina seuraavaan aamuun kahdeksaan asti. Että näin meillä on yksi tunti tullut viikonloppu-aamuihin lisää :)

Öttiksen lapsien unenlahjat taitavat olla melkoiset :) Aina välillä kadehtien luen.

Eli siis puuron keittoon. Tyttösen nukahdettua taidan nauttia pari lasia siideriä ja tuijottaa muuttamat viikolla tallennetut ohjelmat. Moi!

Alli

Vierailija
17/23 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saata nähdä, mitä ulkoilu tälle päivälle keksitään. Ulkona on taas varsinainen lossukeli. Liukasta, jään päällä vettä, lunta maassa, mut kun astuu, niin onkin ihan lossua.

Eilen oltiin kotonani käymässä, kun oli isäni syntymäpäivä (ihan välivuosia vaan). Siskoni perheineen sattui onneks tulemaan yhtä aikaa, niin nähtiin samalla. Pienet serkukset on kyllä niin mainion näköisiä. Siskon poika kun on melkein Iikaa isompi, vaikka ikäeroa on 5kk. Tälle illalle mies on sopinu sen kyläilyn,. Saa nähdä, mitä siitäkin tulee, kun ko perheessä ei olla ennen käyty, vanhemmat tunnetaan jollain tapaa. perheessä on yks 11v tyttö. voivat olla vähän ihmeissään, kun tällainen lauma sinne pölähtää ja meillä saa kyllä varmaan olla silmiä joka puolella. Anoppila on tosin ihan vieressä, joten täytyy pukata osa porukasta sinne, jos rupeaa siltä tuntumaan.

Hammasasiaa sen verran, et tänään neiti ei oo vielä pahemmin päivitelly. En älynny ilmoitta äitilleni, et ois ottanu kunnon välineet mukaan. Yritti eilen nappasta hammasta pois ja neiti oli tosi reippaana, mut juurta olikin sen verran jäljellä, ettei onnistunu. Jos ei omin konstein tänään lähde, huomenna käydään hammaslääkärissä nappasemassa puudutteen avulla.

T@hti ja poppoo 7v11kk, 5v8kk, 3v4kk ja 1,5v

Vierailija
18/23 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo eilen kirjoitella, mutta kun vihdoin Valmalla tuli uni, niin kello olikin jo 23. Olimme päivällä Helsingissä synttäreillä ja tietenkin nukkuivat matkat, joten ilta show oli tiedossa. Päiväkodissa Valma nukkuua 30 min, mutta silti illat menee myöhäksi ja nukkuu kokonaisuudessaan liian vähän yöllä. Katotaan vielä ensi viikko, mutta sitten täytyy vissiin kieltää unet kokonaan. Minen jaksa moista riekkumista. Meillä meni jo aika hyvin illat lomalla, kun ei nuku päiväunia. Silloin nukahtaa n. 21. Tässä siis vastausta Allin kyselyyn samalla. Otso nukkui ihan täysillä vielä viime talven ja se ei vaikuttanut iltauniin. Nytkin saattaa nukahtaa päivällä, mutta illalla tulee kuitenkin uni.

Synttärit olivat taas tapaus sinäänsä. Sankari on tottunut lähinnä aikuisten seuraan ja ei oikein nauttinut muista lapsista. Sankarin mummon komensi kaikkia lapsia todella tehokkaasti. Porukkaa oli paljon ja sain päänsäryn ;-). Onneksi ei taas vähään aikaa tartte mennä.

Tänään tiedossa tosin yhdet synttärit. Mutta sinne Otso menee yksin. Hänet oli kutsuttu myös toisille synttäreille, mutta valitsi nämä pk-kaverin. Hyvä niin, että tutustuu lähikavereihin.

Eilen olimme tohokkaita ostajia ja lasten lahjojen lisäksi ostimme uuden imurin ja veden suodattimen (mies on tosin edelleen sitä mieltä, että meidän vesijohtovesi on ihan hyvää).

Otikkoni viittaakin sitten maanantaina alkaneeseen telkkariohjelmaan ja siitä seuranneiseen lehtikirjoitteluun. Kaikesta huolimatta tuntuu edelleen kivalta asua Suomen virallisessa junttilassa. Vai mitä Ramika?

Lehdessä oli juttua myös sosiaalityöntekijöistä. Syömpatiat " eräälle syysmammalle" , joka tässä ammatissa toimii. Ei ole helppoa ei.

Hitto maito on loppu. Pitäsiköhän kipaista huoltikselle, että sais toisen kupin maitokahvia.

Vesisattesta huolimatta hyvää sunnuntaita

Pilette

Vierailija
19/23 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona sataa kinttaan kokoisia räntä..öö ei ne hiutaleita ole vaan jotain. Kinttaita vaikka:)

Mua väsyttäis. Onni nukahti eilen olohuoneeseen 17.30 ja sitten vaan tunnin päästä vaihdoin sille yöpuvun ja se jo halus nukkumaan. Nukkui sitten 7 asti. Että aika hyvin, tosin onhan se kipeä. Alkuillasta me katottiin miehen kanssa vuokraleffaa ja 2 kertaa Onni tuli huoneestaan ovelle mutta kun näki meidän olohuoneessa, meni heti takas:) Mä kävin kysyyn, että mihin se oli menossa niin se vaan naureskeli. Olis vissiin ollut tulossa meidän väliin nukkumaan mutta kun kellohan oli vasta 21.

Meidän normirytmi on se, että Onni nukahtaa 20.30-21 arkena, herätys klo 6. Päiväunet tarhassa n. 1,5h tai en mä edes tiiä. Ehkä tunteroinen. Viikonloppuisin ei saada unille. Lomalla alkuloma meni siihen, että herättiin klo 6-7 vaikka illalla menikin myöhään nukkumaan. Mutta sitten se tasoittui. Eli kotona ollessa nukkuu 20-8 noin suunnilleen. Kuitenkin yleensä sen 12h yössä ja tuolloin ei kyllä tarvi päikkyjä.

Aah, kuuntelen tässä samalla Lauri Tähkää. Tietty mieluummin vielä ehkä kattelisin sitä. On mies mun makuun:)

TÄnään olis täällä häämessut. Ei sillä että mun tarvis mennä mutta työpaikkani on siellä esillä, joten voishan sitä käydä. Ilmaiseksi kun pääsee sisällekin. Katsoo nyt jaksaako, salille ainakin menen.

Nyt tuo poikanen vaikuttaa jo paremmalta. Nuha on melkoinen ja yskittää välillä kovasti mutta ääni kulkee ja silleen. Itte sanoi illalla että korvat on parantuneet mutta kurkku on vielä vähän kipeä. Mitään siellä ei kyllä näy siellä kurkussa siis...

Huomenna olis kampaamo. On pikkusen menny ylipitkäksi tämä mun kuontalo ja värin laitan samalla, kun siitä on jo 2kk - siis molemmista operaatioista!

Tiukat viikot tulossa sitten. Nyt menen tiistaina töihin ja olen vielä lauantain taksissa. Samana iltana olis kaverin miehen 3-kymppiset ja samana viikonloppuna myös kummipojan 7v syndet. Sunnuntaikaan ei ole täysin vapaapäivä kun pitää mennä vastaanottamaan kiinalaisia asiakkaita töihin. Ja sitten taas seuraava viikko on ma-la töitä. No, mulla on onneksi se hyvä puoli että tässä normaalissa päivätyössäni harvoin tarvii tehdä ylipitkää päivää vaan se on sen 7,5h aina. Naurettavan lyhyt päivä kyllä kun siihen sisältyy ruokatauot sun muut:) Mutta enpä valita.

Nyt tulee jo turhan pitkä selostus. Pitää mennä kattoon, josko Onni kaipais päiväunia.

T-P

Vierailija
20/23 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Veeti nukkuu päiväunet ihan satunnaisesti. Päiväkodissa hyvin harvoin nukkuu, joutuu siellä kuitenkin lepäämään. Nukkumaan lapset menevät iltaisin 20-21.00 välillä. Ja aamulla heräävät yleensä 9.30-10.30. Joudun melkein joka aamu lapset herättämään. Huomennakin meijän pitää olla Veetin puheterapiassa herttoniemessä 9.30. Venla nukkuu joka päivä unet noin 12.30-15.00. muuten Venlalla sama rytmi kuin Veetillä.

Tänään ois siivous päivä. Lastenhuone on ihan kamalassa sotkussa. Tykkäävät kyllä sotkea lelut ympäriinsä mutta eivät siivota niitä. Venlalla varsinkin vaihe että levittää ihan kaiken. Ja kaikki pitää repiä alas.

Kohta koirien kanssa lenkille. Ajattelin jättää miehen lasten kanssa ja yksin lähteä. Saa ajatukset hieman tuulettua ja saa olla iha rauhassa.

Nyt ruokaa antamaan lapsille.

Öttis ja lapsukaiset