Oireettomuus huolettaa :(
Tein muutama päivä sitten raskaustestin, joka oli positiivinen. Kp oli tuolloin jo 46 mutta kierto on ollut vähän sekaisin niin en tiedä missä ollaan menossa. Se ei nyt kuitenkaan huoleta niinkään, vaan se että olo ei ole yhtään raskautunut. Meillä on ennestään 1 lapsi ja häntä odottaessani olin huonovointinen aina viikolta 4+4 asti ja melkeinpä päivittäin tuntui kohdun kasvukipuja myös. Nyt olen ainoastaan väsynyt ja pissalla olen joutunut käymään useammin, mutta muuten olo on normaali ja senpä takia todella epäuskoinen. Ja senkin takia epäilen raskautta, koska ensimmäisestäkin oli hyvin vahvat tuntemukset ja nyt en tunne mitään. Mieli on todella maassa vaikka onnellinenhan tässä pitäisi olla kun tikkuun piirtyi vihdoin 2 viivaa. Ennen ensimmäistä lasta minulla oli tuulimuna, se kai tässä päällimmäisenä on mielessä.. oireiden puuttumisen takia.
Onko kenelläkään kokemuksia näin erilaisista raskauksista?
Kommentit (6)
Eka raskaus oli ihanuudessaan ihan kamala. Oksentelin yli puoli vuotta, tuntui kaikki vaivat olevan. Silloin ihmettelin sitä kun ihmiset ovat muka parhaimmillaan raskaana ollessaan, itse kun vaan makasin sängyssä, jopa sairaalassa asti.
Nyt toinen tulossa, viikkoja 31 eikä mitään oireita närästystä lukuunottamatta ole ollut (joka alkoi vasta muutamia viikkoja sitten). Ei edes väsymystä. Raskauden huomasinkin vasta n. viikolla 11, niin oireeton tämä on ollut. Menkat ei siis ehtinyt edes alkaa toisen jälkeen, söin pillereitä normaalisti ja imetinkin vielä. Silti on toinen tulossa ja esikoispoika saa pikkusiskon maaliskuussa :)
Kiitos vastauksesta Peetu. :) Ei vain taida olla hyötyä varata aikaa kalliille yksityiselle kun neuvolasta minut luultavasti laitetaan ultraan että saadaan selville raskauden kesto. Siihen on 1,5 viikkoa aikaa, mutta tuskin saisin yksityisellekkään aikaa sen nopeampaa kun on niin pieni paikkakunta ja yksi naistenlääkäri joka ilmeisesti vain tekee ultrat. Ei auta kun odottaa. On vain huojentavaa kuulla muiden kokemuksia että jaksaisi edes hetken pitää positiivista asennetta yllä.. :)
Kiva kuulla että noinkin paljon voi oikeasti vaihdella raskaudet samalla naisella. Täytyy nyt toivoa että kaikki on hyvin. Vaikka kyllä tämä väsymys jostain kertoo, on tämä sen verran jäätävää. ;)
Viime viikolla oli vielä vähän öklötyksen oloista, mutta nyt ei mitään. Ainoastaan väsyttää ja itkuisuutta on, mutta sitä nyt on ollut esikoisen imettämisen lopettamisesta lähtien...
Kaksi viikkoa pitäisi täälläkin jaksaa odottaa, jotta saa varmistuksen, että kaikki ok. Mutta ei tässä auta muuta kuin toivoa parasta :-)
minullakin,kirjoitin samaa pari viikkoa sitten. 5. raskaus ja 9. viikko pitäisi olla?? Edelliset menneet oksentaen paljon tai hirvittävän paljon. Nyt ainoa oire? ollut kova palelu. Mikään ei okseta, ruokaa ja kahvia uppoaa vaikka kuinka, ei satu eikä vihlo, vatsa ei ole turvonnut edes yhtään.. ym...
Odotan kovasti pääsyä ultraan, niin epätodennäköiseltä kaikki tuntuu. Joo paitsi ne kaksi viivaa.....
Ilmoitellaan miten käy=)
jospa kävisit alkuraskauden ultrassa? saisit selvyyden.minulla 2 edellistä raskautta ollut lähes oireettomia , väsymystä lukuunottamatta. nyt tämä raskaus on ollut ihan eri luokkaa..pahoinvoitia..yms...
peetu 6+2