Vauvan kanssa eka kertaa bussiin
Pitäskö jotain huomioida etukäteen jo? Ihan kaupunkiliikenteestä on kysymys, joten ei pitäisi olla mitään " pelottavaa" , mutta jotenkin nää kaikki asiat, mitä teen vauvan kanssa ekaa kertaa, jännittää kamalasti.
Kommentit (13)
keskiovesta työnnät vaunut sisälle, menet siis oikeinpäin bussiin.
takaisin tullessa menet itse eka ulos ja " peruutat" vaunut pois bussista. Laita jarrut päälle ja pidä matkan ajan hyvin kiinni vaunuista.
Olen vasta 29+3 rv, mutta kauhistelen jo etukäteen kärryjen kanssa bussiin menoa. Olen koko syksyn saanut lukea Forumista (paikallinen lehti), kuinka oululaiset kirjoittelevat, että eivät siitä ja siitä syystä halua auttaa äitiä kärryjen kanssa bussiin/bussista. Tosi tuomitsevia kirjoituksia on ollut, ahdistavaa :( On siinä sitten kiva oululaisten äitien mennä bussiin kärryjen kanssa, kun tietää nuivan/vihamielisen vastaanoton :(
pikkukaupungissa, jossa julkista liikennettä ei ole paljon mutta kuskit ovat järjestäin palvelualttiita! En yhtään kadehdi teitä eikä tämä ole ivallinen kommentti.
Tuleva isojen sukupolvien ja meidänkin eläkkeidenmaksajahan sinulla vaunuissa on!
Joo, hyvin kiinnipitoa. Jarrutpäälläkin saattavat kipata. Jos onnistuu pääsemään kyytiin, täälläpäin aina paljon vaunuja liikenteessä.
saa lähinnä katseita eläkeläisiltä, jotka eivät saa matkustaa rollaattorilla ilmaiseksi ja eivät tykkää, kun vaunut vie heidän paikkansa. Välillä rasittavaa tossa bussimatkailussa se, että bussi on jo täynnä, kun kaartaa pysäkille ja joutuu odottaa seuraavaa.
Jos vaunuissa on säädettävä aisa niin käännä sitä ylös tai alas jotta vaunu vie mahd vähän tilaa pituussuunnassa ja ihmisille jää siis enemmän tilaa ohittaa käytävällä. Ja muista aina JARRUT päälle kun auto liikkeessä! Jos ei ole matalalattiabussi niin sitten vaan rohkeasti ja reippaasti pyydät heti jonkun auttamaan siirtämisessä, kannattaa jo pysäkillä etukäteen katsoa kuka olisi potentiaalinen auttaja. Ja se auttaja ottaa kiinni kärryn aisasta ja sinä sitten sieltä renkaista tms josta vaikeampi nostaa.
kaikki yleisönosastot täynnä näitä äidit vaunuineen pois bussista-kommentteja. Niinpä, kaikilla ei ole autoa.
No, täytyy vaan yrittää uskaltaa mennä. Tampere kyseessä.
ap
Korkealattiaiseen nostettaessa tarjotaan auttajalle aisa edellä ja nostetaan itse renkaista. Ulos tullaan nostaen itse renkaista ja auttaja bussin sisällä aisasta laskee vaunut. Tai jos on reipas nuorimies jäämässä pois samalla pysäkillä, niin auttaa mielellään vaikka renkaista kiinnipitäenkin.
Ainoa ongelma on ollut se että joskus ei mahdu kyytiin kun bussissa on jo kahdet rattaat ja joskus vauvan itkiessä on itselle pukannut hiki pintaan, mutta kukaan ei ole mulkoillut. Päinvastoin on tullut lohduttavaa kommenttia.
itse vastailin alkupäässä, olisinko nr. 3
hyvin sujuu Treellakin, olen muutaman kerran kokeillut, vaikka se ei kotikaupunkini olekaan. Matalalattiabusseja taitaa olla ihan kaikki. Suosituimmilla linjoilla kannattaa kyllä varata aikaa, sillä esim. Kalevasta sammonkadulta keskustaan mennessäni ei välttämättä siihen ihan ekaan bussiin mahdu.
että toisin päin sisään!!Karjui ja huusi ja äiti ihan hämillään...