Minkälaiset Reimatec-hanskat on käytössä?
Ostin eilen pojalle Reimatec+ hanskat, sellaiset sormikasmalliset siis. Minkälaiset ne on käytössä? Jäin nimittäin miettimään, että olisiko pitänyt ottaa kahdet. Mut sen verran jäi hintaa vielä, että jos on aika pian rikki, niin mieluummin ostan sitten vaikka Hansin waterproofeja kahdet, vaikka niiden ominaisuudet ei niin hirmu hyvät olekaan, mutta kuitenkin ne kestää käytössä.
Niin no tuossa tuo kysymys tulikin jo kahteen kertaan - olisi kiva kuulla siis kokemuksia kestosta ja veden pitävyydestä.
Kommentit (16)
Meillä kokemusta siis n. 3vuoden käytöstä eli ensimmäiset ostin
kun muistaakseni tulivat markkinoille n. 3v sitten. Ne ensimmäiset
eli mustat + siniset siis kahdet kappaleet eri väreissä ovat
palvelleet meitä erittäin hyvin :D Viellä tänä syksynäkin ovat
nyt jo 8v:llä olleet käytössä. Koko on 3 ja kestivät ehjinä n.
2vuotta ja nyt kolmantena syksynä on jo kuluneet rikki mutta
yhä siistihköt ns. pakkaskelin runtsuttelu käsineet. Eli melkoisen
sitkeät ovat nämä hanskat ja niitä on TODELLA KÄYTETTY säälittä
ja päivästä toiseen eli nämä ovat kestävät :D
Viime syksynä ostin välikausi versiot ko.hanskoista ja olin
niihin pettynyt en takia että ekassa pesussa irtosi se
sisäkäsine liimauksesta eli poika ei kyllä enää saanut käteensä,
palautiin reimalle ja sain uudet tilalle. Hyvä palvelu sillä hanskoja
oli käytetty jo hetki n. 2-3kk ja ekassa pesussa kävi tämä.
Muuten SUOSITTELEN :D
Ja vaikka sattuisi maanantai kappale saa reimalta niin hyvää
palvelua että edelleen suosittelen :D
Ainoat hanskat, jotka varmasti pysyvät kuivina vaikka minkälaisessa loskakelissä.
Ja toi +-materiaali ei myöskään helposti. Suosittelen lämpimästi kaikille! Paitsi sitten harmittaa, jos toinen pari tai molemmat hukkuvat, hinta on kuitenkin aika korkea.
Olen nyt kahtena talvena ostanut reimatec + sormikkaat pojalle ja taas menivät rikki sormenpäistä ja myös vuotavat ja ovat kylmät varsinkin jos tulee vähän enemmän pakkasta.En suosittele.
Meillä on käytetty tosi paljon noita Reimatecin välikausihanskoja myös talven plussaloskassa niin että alla on tuplakudottu lapanen. Hanska toimii ikään kuin vain vedenpitävänä kuorena. Lämmin ja toimiva ratkaisu. Ja Jonathanin ja Lennen hanskoilla voi heittää vesilintua märällä ilmalla. Ihan aina on loskasäällä kaikkien tenavien sormet märkänä, kun saumoja ei ole teipattu =(
Yksi hyvä loskaan on myös talvikurarukkanen ja lapanen. Pakkasella Reimatecit (talviversio) on kylmät. Silloin ollaan käytetty noita Jonathanin ja Lennen rukkasia.
No niin ja nyt joku nostaa käden ylös ja myöntää että kävi tässä vuorokauden aikana ostamassa ne loput Reimatec+ hanskat tuosta Sellosta! Ei sen puoleen, ei mua pahasti harmita, sillä ajeltiin Myrtsiin ja sieltä nappasin punaiset hanskat pojalle toisiksi hanskoiksi. Uskon, että hän ei ole niin pikkusielu, että luulisi punaisilla hanskoilla tytöksi muuttuvan.
Qvasille sanoisin, että meilläkään ei ole aikaisempina talvina ollut mitään ongelmaa, kun poika oli päiväkodissa ja päiväkodin eskarissa - siellä kun kurarukkaset oli pop. Mutta yritäpä nyt saada ekaluokkalaiselle edes rukkasen muotoisia Reimatec-hanskoja käteen, niin kyllä melkoisen halveeraavan näköisen kulmakarvankohotuksen saat... Eli pakko olla sormikasmalliset hanskat ja vettä pitävät. Toivottavasti noi toimii. Eilen ostetut Hansin Waterproofit oli tänään kädessä ja poika tuli kädet kuivana kotiin, mikä oli erittäin positiivista.
huonosti =/ Ei ollut tarkoitus laittaa lasta kurarukkasissa kouluun =D Todella noloo
Qvasi - eihän mun kysymyksessä lukenut missään, että meidän poika on jo koulussa, joten ei minusta ole mitenkään noloa, jos et osaa ajatuksia lukea, jollet nyt parempiin noitapiireihin kuulu ;-)
Olen kyllä oikeasti ihan lopen kyllästynyt koululaisen vaatettamiseen näillä säillä. Eilen poika tuli koulusta Vikingin gore-kengillä ja ne oli sisältä märät - iltaulkoiluun piti sitten laittaa Pionin vettä pitävät jalkineet ja näistä kaksista mies aamulla valitsi sitten vähemmän märät tänään kouluun, jotka oli sitten ne Pionit. Ja kun illalla poika lähti isälleen niin piti sitten laittaa Timberlandin goret jalkaan... Onneksi meillä näitä kamppeita on, mut oikeasti en edelleenkään ymmärrä niitä, jotka voi ostaa vain yhdet kengät per talvi ja yhden haalarin ja parit hanskat. Ehkä heillä sitten asuu jotenkin vähän toisenlaista porukkaa, mut meillä joutuisi ulkoilemaan kyllä märissä ja likaisissa tamineissa niin.
Minä juuri tässä tänä aamulla ihmettelin ihan samaa
MITEN joku voi pärjätä YHDELLÄ TAKILLA, YKSILLÄ KENGILLÄ
ja YKSILLÄ HOUSUILLA tai YHDELLÄ HAALARILLA :D
Meillä lapset ramppaa sisään ja ulos jatkuvasti, tamineet
on törkeessä kunnossa ja minä en tykkää että eteinen
on puolillaan likaisia ja märkiä vaatteita :D
Minulla on yksi tuttu jonka lapsi on TARHASSA ja tällä
on YKSI TALVITAKKI ja vissiin KOLMET toppahousut
ja siinnä on tarhavarustus =( Ja ne kuuluista yhdet
goret ja kumisaappaat eli en voi tajuta :D
Meillä tytöllä joka tarhassa on kahdet goret, saappaat,
loskarit, kaupunkikengät sekä ne KUOMAT :D Ja ihan
minimiltä tuntuu... olen vaatefriikki myönnän eli tytöltä
löytyy kyllä myös pakkaskelin haalari ja KOLME märkien
kelien haalaria, koska yksi on aina pesussa ja yksi tarhaan
ja yksi illalla ulos... koen että vähemmällä en taitaisi pärjätä :D
Koululainen on juuri tuollainen kuin tuo poikasi, aina musta :D
Hänellä kolme haalaria tykkää haalarista enempi kuin
takista+housuista ja näitäkin löytyy kyllä kolme settiä :D
Kyllä se 50e menee meillä hurauksessa ... eikä HAITAA
kunhan lapsilla on vaatetta ja pääsevät ulos kun tekee
mieli :D
Mutta toivotaan että nuo 50e ketjun pärjäävät eivät tätä
näe :D
Meillä viellä yksi tenava kotihoidossa ja hänellä 2v on
kaksi haalaria, kolme takkia ja toppahousuja löytyy
myös ainakin kolmet (oikeasti enemmän...) ja tämän
lisäksi kenkiä on neljät.... ja ne kumpparit viellä pinon
päälle :D
Mutta jokainen tyylillään ja kerranhan me vaan täällä
ollaan joten selvitään kukin parhaaksi näkemällämme
tavalla :D
Hanskoista - ostin tänä syksynä ANTTILASTA kids -merkkiset
toppasormikkaat joissa on sama tekniikka kuin REIMATEC
hanskoissa eli sieltä välistä löytyy kalvohanska . Maksoivat
silloin 9,95e / ota kolme maksa 2.
Nyt olen nähnyt niitä 6,00e /pari.
Ovat lämpimät, ilmeisen hyvät laittaa käteen koska
poika niitä aina etsii. Ovat viellä ehjät ja aika kuivan
oloiset eli kokeili jos hinta ei hirvitä :D
Kokemusta vain siis hetki, koska tulivat Anttilan valikoimiin
tänä syksynä :D
Eilen kävin minäkin ostamassa toiset kumisaappaat kotiin (toiset tarhassa, poika siellä vain muutaman päivän viikossa, en jaksa raahata kaikkea ees taas) ja Reimatec-rukkasia. Kaupassa oli myös yksi koululaisen äiti " kiroilemassa" tätä asiaa =)
Tällä säällä taitaa olla meillä ainakin vain kumisaappaat ainoat oikeat. Goret kastuu, paitsi kauppamatkoilla ym. Pihalla kun kahlataan polvia myöten lätäköissä. Pikkusiskon Tepsut on kuivuneet jo vuorokauden lämmitetyn lattian päällä ja ovat edelleen ihan märät.
Reimatec-hanskat on ainoat millä säilyy kuivana. Jopa kurarukkasiin saatiin eilen vettä sisälle *huoh* Sukelluspuku noilla pitäisi olla!
Qvasi, kolmen uteliaan uimarin äiti
Mun pitää kommentoida tuohon haalarien määrään ja kenkien tarpeeseen. Me asutaan pohjois-suomessa, jossa on kunnon talvi ja lunta maassa. Ei meillä ulkoillessa vaatteet juuri kastu tai jos kastuvat, niin sen vähän ne kuivavat kyllä muutamassa tunnissa. Näin ollen meillä ainakin riittää hyvin se yksi haalari, yksi kaksiosainen puku, kauppatakki ja kahdet kengät. Sen lisäksi vaatteita ei tarvitse jatkuvasti pestä, koska ne eivät ole ravassa.
Toki ymmärrän, että etelä-suomessa on ihan eri tilanne säiden kannalta ja varmaankin lapsiakin on erilaisia, toiset vain kuluttavat enemmän. Mutta ehkä osa noista jotka tällä palstalla kirjoittavat pärjäävänsä vähemmällä varustuksella, asuvatkin täällä lumirajan valkoisemmalla puolella :)
Puzzle
Ja juuri tuossa katselin kenkiä... poika kasteli Viking Goretex
kengät täysin torstaina koulussa - olivat vielläkin hieman kosteat.
Ecco Goretex -kengät ovat myös perjantaista kuivumassa -
kosteat ovat nämäkin :D
Reima loskarit ovat kuivat ja lämminvuoriset kumisaappaat
eli näillä nyt tullaan toimeen viikonlopun ulkoilut ja toivottavast
on kengät maanantaiksi kuivaneet :D
Lassie Gtech haalari on oikeasti mainio tapaus - pesin
viime viikolla ekan kerran ja kun otin koneesta oli
ihan päällepantavan oloinen eli ei vedä vettä itseensä :D
Reimatec haalarikin on märemmän oloinen :D
Itse tykkään kamalasti vaihdella lasten vaatteita siis
omaa silmää piristääkseni - ei kovin ekologista mutta
mutta...
Mä myös rakastan lastenvaatteita ja shoppailua, mutta mulla ei oikein kolahda nuo ulkovaatteet. Ostan aina kunnon haalarit ja kaksiosaiset puvut, samoin laadukkaat kengät ja sopivat asusteet. Mutta mä ostan yleensä aikalailla tasan sen mitä tarvitaan.
Mä tykkään enemmän ostella noita sisävaatteita ja ihanaa onkin kun on kaksi pientä prinsessaa jota voin vaatettaa :)
Puzzle
Vielä joukon jatkoksi alkuperäiseen kysymykseesi: hanskat ovat hyvät käytössä, mutta liian kylmät, jos tulee pakkasta. Meillä esikoinen " löysi" hanskat eskarissa ja nyt on tokalla. Kovalla pakkasella pitää siis kuitenkin olla rukkaset, mikä on aika vaikeaa pitkällä lapsella. Rasavillin rukkaset, samoin muut kokeillut, ottavat sormenpäistä kiinni. Urheiluliikkeistä pitäisi mennä katselemaan?
P.S. Meillä sitten lapsella kenkä jo kokoa 39 (varmaan muistat taannoiset keskustelut); nyt oikeasti jo aika hysteeristä, koska kantapää edelleen todella kapea ja jalka hyvin matala.
Olisihan se ihanaa, jos sitä olisi. Nyt kun etelä-Suomessakin oli muutama päivä lunta niin voi vitsit. Eipä ollut huolia =) Puku ei likaannu, kuivaa nopeasti ja Kuomat riittää jalkaan. Tällaisina päivinä kuin tänään (jollaisia on valiettavasti lähes koko etelä-Suomen talvi), kun sataa, maa on multaisen kurainen, tekisi kovasti mieli pistää kämppä myyntiin ja muuttaa pohjoiseen =D
Ei siis hansikas. Eikä + vaan tavallinen reimatec. Toista talvea käytössä 5-vuotiaalla, tavallisessa käytössä (ei erityisen kovassa). Toisetkin hanskat on välillä kädessä. Edelleen ehjät ja pitää täysin vettä.