Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kissaverkko vaunuihin?

11.01.2008 |

Onko tarpeellinen? Ajattelin vain kun asutaan maalla ja täällä pikkulinnut sirkuttelee puissa, kissoja liikkuu, oravia myös.

Vai riittääkö pelkkä itkuhälytin kertomaan ylimääräisistä vieraista?

Onko muilla maalla asuvilla ollut käytössä kissaverkkoa?

Mistähän löytyisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan tosin kaupungissa, rauhallisessa kaupunginosassa. Lintuja ja kissoja täälläkin liikkuu. Meillä on itsellä kaksi kissaa, jotka kyllä sisällä tuppasivat menemään lapsen sänkyyn ja vaunuihinkin, jos ne olivat saatavilla (yleensä silloin, kun lapsi ei ollut siellä). Ulkona en kuitenkaan koskaan nähnyt heidän menevän vaunujen lähellekään. Pihalla liikkui myös muita kissoja, mutta eivät myöskään tunkeutuneet vaunuihin (vaikka osa on minusta vaikuttaneet kulkukissoilta, jotka saattaisivat teoriassa olla enemmän kiinnostuneita lämpimästä makuupaikasta). Jossain vaiheessa minusta kyllä tuntui, että joku oli " merkannut" vaunut, eli pissannut sinne jonnekin pyörien väliin.

Minä ehkä alussa tarkkailisin tilannetta, ja hommaisin verkon, jos näyttää siltä että vaunut kiinnostavat eläimiä. Itkuhälyttimestä sitä kyllä ei välttämättä kuule, jos kissa asettautuu vaunuihin lepäämään.

Vierailija
2/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asutaan " maalla" , tai no, taajamassa kuitenkin. =]

Meillä on sisäkissa, joten hän ei täällä pääse ulos vaunuihin " häiriköimään" (eikä juuri ainakaan vielä ole osoittanut kiinnostusta pinnasänkyäkään kohtaan), mutta naapureiden kissoja pihassamme kulkee.

Itse olen ajatellut aluksi tarkkailla tilannetta, ja itkuhälyttimen kautta kuulee ainakin rapinaa jos kissa/orava/muu eläin vaunuihin menee. Joten ehkä sitä pitää alussa tarkistaa jokainen " räpinaääni" .

jonttu rv 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaunuissa läpi vuoden hyttysverkko suuaukon suojana päiväunien aikana. Pitää " ei-toivotut vieraat" loitoilla ;o)

Vierailija
4/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kissa siltikin pääsi vaunuihin huomaamatta, vaikka vaunut oli suhteellisen näkyvillä, harso edessä ja sinne ois vauva kyllä aikoinaan kuollut jos ei meidän edes mennyt koira siihen olisi reagoinut että vastasuudessa aion ihankin varmasti laittaa hyttysverkon eteen, sikäli mikäli meillä tää pikkunen kyydissä vain pysyy.

Vierailija
5/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina pidän suojaverkkoa. Meillä myös lintuja istuskelee välillä parvekkeen reunalla, ja olen kuullut että myös hiiriä on ollut parvekkeilla kerrostaloissa, jotka on rauhallisemmilla paikoilla :o Suojaahan se myös lumelta talvella ja viimalta tuulisella ilmalla, ainakin vähän :)

Vierailija
6/6 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&produc…

Asutaan kaupungissa, rivitalossa. Pihalla hyppii paljon lintuja, kissojakin joskus näkynyt. Linnut tuppaa ainaki vaunujen kuomun päällä välillä seisoksimaan, joten verkko on ihan aiheellinen. Itkuhälytin ei noista eläimistä tiedä mitää.