Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa, miksi en laihdu??

Vierailija
22.05.2008 |

Taustaa: Viimeksi olen ollut normaalipainoinen v. 1996 ennen ensimmäistäkään raskautta. Hoikka en ole ollut koskaan, mutta tuolloin kuitenki BMI oli 23-25 eli normaali.

Raskauksien aikana ruoka maistui enemmän kuin liikunta. V. 2004 laihdutin ihan helposti 23kg (98kg-75kg). Silloin vaan jätin KAIKKI herkut pois, en syönyt mitään klo 18 jälkeen ja liikuin enemmän.

Paino pysyi 75:ssä n. 6kk jonka jälkeen alko hiljalleen nousta, tulin raskaaksi, sain 2 lasta ihan peräperää ja lopputuloksena v.2007 lokakuussa painoin 100kg.

Aloitin laihiksen, jota olen noudattanu orjallisesti joka ikinen päivä. Paino tippu 2kk:ssa 12kg ja sen jälkeen paino on pysyny samana, 87-89 kilossa.

Syön joka päivä näin:

Aamupala: 2 ruisleipäsiivua, päällä runsaasti kasviksia

Välipala: omena tai appelsiini

Lounas: Grillattua kanaa / lohta / tonnikalaa / kokolihapihvi + paljon salaattia

Välipala: Rasvaton jugurtti + banaani/omena tmv hedelmä

Päivällinen: Ihan tavallista kotiruokaa, isohko annos, lautasmallin mukaan

Illalla: 2 hedelmää, yleensä omena+ banaani

Lisäksi kerran viikossa herkuttelupäivä eli jäätelö tai eurolla irtokarkkeja.

Liikuntaa tulee joka päivä n. tunnin reipas lenkki tuplarattaiden kanssa sekä vaihtelevasti 1-4x vkossa 45min jumppa.

Alkaa todenteolla masentaa,kun paino vaan junnaa. Minulta on otettu 2006 helmikuussa kilpirauhas, keliakia yms kokeita ja sillon kaikki oli kunnossa. Verensokerin kanssa ei oo häikkää.

Ja sanottakoon vielä, että olen 167cm pitkä eli ylipainoa on edelleen PALJON.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et syöt liian vähän. Voin olla väärässä, mut näin mä ajattelisin. Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen päivälliseen, tuo lounas kuullosti hyvältä. Muut osaa varmaan neuvoa fiksummin.

Vierailija
2/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko surua tai stressiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuonna 2001 laihduttanut painonvartijoiden ohjeilla 20kg ja mitä ulkomuistista laskeskelin pisteitäsi niin saat vain noin 15 pistetä, kun sinun kokoisesi pistemäärän pitäsi muistaakseni olla 22.

Ilmeisesti tuokin määrä on liian vähän nykypainonvartijoiden mukaan.

Lisää rasvatonta lihaa, maitotuotteita jne.

Vierailija
4/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan korkeintaan 3tpätkiä ja vain harvoin 8t, yleensä 6-7t yössä.

Stressiä ei kai kauheasti ole..

Olen tosiaan laskenu, että syön 1500-1600kCAl/pvä

AP

Vierailija
5/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on yhteydessä vatsalihavuuteen. olisiko mahdollista nukkua edes vähän enemmän esim. päikkäreitä?

Vierailija
6/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa tarpeeksi rasvoja, voi vaikuttaa siihen ettei paino tipu. Ja aika moni vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen.. Elimistö tarvitse hyviä rasvahappoja, myös laihduttaessa.

Vierailija
7/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonvartijoita, jos vain on varaa. Sieltä saat hyvät ohjeet siitä, miten paljon voit syödä ja miten paljon kannattaa ja pitääkin syödä. Toinen vaihtoehto on ravintoterapeutti. Sellaisestakin voisi olla paljon apua!

Vierailija
8/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin muutama edellinen. Todennäköisesti kehosi on säästöliekillä. Kokeile lisätä kalorimäärää syömällä enemmän mutta fiksusti; eli siis proteiinia ja hyviä rasvoja.

Itse tiputin painoani Paikkareissa, ja aina välillä se jumitti samalla tavalla. Heillä on minunkin mielestäni aika tiukat nuo pisterajat, söin hiukan ylimääräsitä koko ajan, eli en merkannut esim levitteistä, kahvimaidoista ym "pienistä" pisteitä lainkaan, silti pudotusvauhti oli näin jälkikäteen jatellen ehkä liiankin nopea.

Jumin mennessä päälle rykäisin "kertalatauksen", eli yhtenä-kahtena päivänä ihan reilusti sapuskaa, pisteitä ja kaloreita laskematta, ja humps, paino tippui seuraavaan punnitukseen reilusti.

Vierailija
9/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuolla pitäisi laihtua, ellei tuo kotiruoka "isohko annos" ole sitten jättimäinen! tyyliin 7 perunaa ja 10 lihapullaa.... Lisäksi syöt vähän liikaa noita hedelmiä, varsinkin tuota banaania, siinä on kuitenkin aika paljon kaloreita. Vaihda se mieluummin vaikka appelsiiniin. Ja nuo hedelmät voisit aika pitkälti vaihtaa vihanneksiin, syö vaan kerran päivässä hedelmiä. Sokeria se on hedelmäsokerikin! Kyllä sillä pitäisi laihtua, ellet sitten huijaa itseäsi noissa syömisissä!! "unohdat" sen 3 fanipalaa, jotka nappasit nälässä suuhusi bussimatkalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi