Kipeät/herkät rinnanpäät
Tosiaan, siis olen nyt rv 20 ja raskauteni " alkoi rinnoista" kuten kahdella ensimmäiselläkin lapsella. Heiltä kuitenkin alkuajan hormoonimyllerryksen jälkeen rintojen kivistäminen helpotti. Nyt tuntuu, että tämä vain pahenee! Ja nuo rinnanpäät on aivan älyttömän herkät ja ehkä jopa kipeät. Pelkkä ajatus imetyksestä saa tuskan hien pintaan.
Muiden lasteni kohdalla imetys on takkuillut erinäisistä syistä -ja ilman syytäkin... En jaksa tähän sitä alkaa selittään, siihen menisi koko tämä päivä!;) Mutta nyt olin jotenkin ajatellut, että pysyn laitoksella siihen asti, että imetys onnistuu. Mutta nyt ei kyllä enää jotenki jaksa sitkään ajatella kun on niin herkkänä nuo meijerivärkit!
Onko jollakin samanmoisia kokemuksia, mistä se lienee johtuu ja onko se kuitenkaan vaikuttanut negatiivisesti imetyksen alkuun. Auts, tekee kipeää kun ajattelee, että tähän vielä alkaisi maito nousta (molemmilta pojiltani olen saanut kunnon maitokuumeen, siis ihan oikiasti kuumetta ja se TUSKA!!!!!!)
ps. siis kyllähän jo tosiaanki kokemuksesta tiedän, että rintojen arkuus ja muutokset kuulu tähän hommaan, mutta nyt ei enää ehkä olla " normaalin rajoissa" ...ja kun se imetys...nyyyh:( Eihän se elämää kaada, jos se ei kerrassaan onnistu niin täydellisesti, olen sen jo kahdesti käynyt läpi... Mutta kaikki te kuitenkin tiedätte, että pohjimmiltaan sitä haluaisi sen onnistuvan...:(