Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varhaisraskauden verenvuoto

10.01.2008 |

Hei,

onko kellään (positiivisia) kokemuksia alkuraskauden verenvuodosta? Onko ketään, jolle se ei ollutkaan keskenmeno?

Minulla nyt alkoi sitten eilen illalla verenvuoto ja se on jatkunut siitä asti välillä runsaampana (ei enempää kuin alkukuukautisissa kuitenkaan) ja välillä vähäisempänä (esim. yöllä/aamulla ei tullut kuin tuhrua). Nyt se on taas runsaampaa.

Käytiin eilen ultrassa, mutta kun viikkoja on näin vähän siellä ei näkynyt kuin kohtuontelo ja ruskuaispussi (ne sentään!).

Miten meille käy? Voiko olla ettei tää oiskaan keskenmeno?

Kovin on elo rankkaa, takana jo kaksi epäonnistunutta raskautta.

T. Arkamamma, rv 5+5 (jos enää olen raskaana)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli todella runsasveren vuoto rv4+0 eli en edes tajunnut vielä olevani raskaana, luulin että kuukautiset alko. Kun sitä kesti vain 12h ja loppui tein raskaustestin muutaman päivän päästä, se oli haalea +. Rv 6+ jotai tuli taas muutaman tunnin ruskeaa tuhruttelua ja taas rv 8+jotai. Syytä tälle ei osattu sanoa muuta kuin että ehkä istukka ollut silloin kohdun suulla kun nyt rv22 se on ihan siinä reunalla mutta ei enään kohdunsuun päällä.

Kävin vasta rv 6+2 ekassa ultrassa ja se oli kyllä elämäni pisin kaksi viikkoa odotella että oliko se raskaustesti vain todiste että raskaus oli alkanut ja sitten mennyt kesken. (tein siis välissä testin joka oli kyllä voimakkaampi + mutta ei sitä uskonut ennen kun omin silmin näki.)

Eli tsemppiä paljon lopullisen tiedon varmistumiseen jatkuuko raskaus!

-ara- rv22

Vierailija
2/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on... nyt menossa kolmas raskaus...ekan kerran vuoto alko joskus oiskohan ollu 8 rv:n aikoihin...sillon olin ihan varma et nyt tuli keskenmeno... ei sit kuitenkaan... seuraavan kerran vuoto jatku rv 13, epäiltiin että kyseessä olis ollu kaksosraskaus, joista toinen sit olis menny kesken ja toinen lääkäri veikkas hematoomaa istukan vieressä..

Nyt on menossa rv 30 ja kyllä siellä yhden pikkutirriäisen pitäisi voida ihan hyvin...

Mulle sanottiin että noi alkuraskauden vuodot on hyvinkin yleisiä... ne tietysti säikäyttää pahasti...ainakin meillä, kun on jo yksi lapsen menetys takana...

Vaikka voi olla vaikeaa, niin ei kannata ajatella heti pahinta... toivottavasti kaikki menee teilläkin hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitoksia ihan mielettömästi rohkaisevista viesteistänne. Oon ihan kauhusta kankeena, kävi palelemaankin ihan hurjasti. Vuoto on valitettavasti tällä hetkellä vaan aika runsasta... Pikkuhiljaa alan myös totuttautua ajatukseen, ettei tää raskaus jatku. Miehelle se ois tosi kova isku. Miten miestä voi keskenmenon keskellä lohduttaa?

Hengenveto kerrallaan tässä mennään.

Vierailija
4/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

teillä joilla on kokemusta varhaisraskauden verenvuodosta: kuinka kauan vuotoa on jatkunut? Mulla alkoi ke-iltana, väheni sitten yöksi ja aamuksi, sitä tuli enemmän to-aamupäivällä, sitten hiipui ja taas iltapäivällä tuli enemmän mutta yöksi hiipui. Tänään on tullut sellaista ruskeaa (eli vanhaa?) verta. Tarkastus on vasta ensi viikon torstaina. Joko ryyppään viikonloppuna vai odotanko torstaita? *ei jaksa enää toivoa*.

Vierailija
5/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa erilaiset vuodot on tosi yleisiä. Jos käyt kaivelemassa esimerkiksi tuolta plussanneiden lapsettomien puolelta keskustelun otsikolla " la heinä-elokuussa 2008" huomaat että meistä jokaisella oli viikoilla 5 -> vuotoa. Välillä niin runsasta että joillain tuli farkuistakin läpi. Silti kenellekään ei tullut keskenmenoa, " vain" yksi tuulimuna. Minä vuodin sitkeästi yli pari viikkoa välillä tuhrutellen, välillä niin että housut värjääntyi ja viimeksi tiistaina tuli pieni lorahdus.

Keskenmenovuodot (kuten varmaan itsekin muistat) on sellaisia että siinä on mukana jos jonkinlaista hyytymää ja riekaletta. Jos tulee pelkkää verta ja erityisesti jos tulee kuivunutta ja jos määrä pysyy kuukautisissa tai vähemmässä eikä ole jatkuvaa ja kivuliasta, kannattaa asennoitua niin että olet edelleen raskaana.

Mulla on taustalla neljä keskenmenoa, joten itsekään en kauhean rentona tässä ole ollut, mutta NP-ultraan menossa maanantaina ja silloin ehkä jo helpottaa ja alkaa uskoa.

Tiuhtiainen (rv 10+3)

Vierailija
6/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ensimmäisessä raskaudessani heti edes tajunnut olevani raskaana, koska minulle tuli alkuviikoilla" menkat" . Valemenkkojen tarkkaa ajankohtaa en enää muista, sillä tyttö on nyt jo 4-vuotias.

Vierailija
7/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin kanssa että unohda se alkoholi...

Mulla kesti sitä vuotoa pari päivää...ei ollu kylläkään yhtään kipuja...

Parempi varmistaa että jatkuuko raskaus, ennen ku tekee mitään peruuttamatonta...

Vierailija
8/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä voimia sinulle, nuo vuodot on niin viheliäisiä, kun säikyttää ja pistää mielen matalaksi. Mutta toivoa todellakin on.

Minä olen tuhrutellut tai vuotanut useammassakin raskaudessa, pahin " vuotokokemukseni" oli tuplaraskaudessa, kun aloin vuotaa vk:lla 7, ensin tuli klöntti ja vuotoa tuli kuin härän kurkusta. Olin ihan varma keskenmenosta, mutta niin vain molemmat vauvelit pysyivät kyydissä, vuoto oli lähtöisin hematoomasta. Ja vuotoa jatkui pari kuukautta, joten voi vuotaa kauankin.

Toivottavasti kaikki menee sinullakin hyvin, ja vuoto olisi ihan vaaratonta.

Vierailija
9/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vuotanut tässä ja edellisessä raskaudessa paljon. Masu on krampannut, hyytymiä ja verta on tullut runsaasti. Silti lopulta käynyt hyvin. Mulla on katsottu ultralla parinkin päivän välein klinikalla. Jos asia on kovasti mielen päällä (taatusti on!), niin ultraanhan pääsee nopeasti. Näkee ainakin onko toivoa jäljellä. Tässäkin raskaudessa olin aivan varma keskenmenosta, mutta hengissä selvittiin, molemmat. Nyt sain jotain hyytymislääkitystä, jota käytetään leikkaussalissa. Hyydyttää vuotavia suonenpäitä, muttei vaikuta kohdun verenkiertoon.

Voimia hermoja raastaviin päiviin. Aiemmat pettymykset ei varmasti auta asiassa. toivottavasti kaikki kääntyy vielä parempaan ja vuodot loppuvat pian.

Noora

Vierailija
10/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli alkuraskaudessa monta viikkoa pientä tuhruvuotoa. Sitten rv 10 tienoilla verta tuli todella paljon, jopa farkkujen läpi, olin sairaalassa 3 yötä ja sen jälkeen makuulevossa 2 viikkoa. Sen jälkeen vielä n.rv 14 tuli ryöpsähtämällä verta, taas päiväksi sairaalaan. Ja tässä välissä koko kuukausi päivittäin pientä vuotoa. Siltikin vauveli mahassa hyvissä voinneissa, nyt olen jo yli puolen välin. Tiedän kuinka hermoja raastavia noi viikot on. Itse menetin toivon moneen otteeseen, mutta niin vaan on tähän asti selvitty ja nyt on jo monta viikkoa mennyt ilman vuotoja. Zemppiä sulle! Kaikki voi olla vauvallla hyvin vuodoista huolimatta!

Vierailija
11/15 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä töissä alkoi tosi runsas vuoto ja muutama hyytymä mukana,olin varma että keskenmeno tuli:/mutta lähdin samantien kättärille ja hematoomaa veikkas kohdunkaulalla tai kaksosraskautta joista toinen ei selvinnyt,ultrassa löydettiin kummiskin yksi sikiö,ja muut pussukat.sydänkin jo löi vimmatusti.mulla sanoivat että voi olla että vuoto jatkuu viikon jos parikin mutta jos runsastuu tai kirkastuu uudestaan niin välittömästi takasin.

kannattaa käydä lääkärissä vain tarkistuttamassa<3voimia

Vierailija
12/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin tämän ketjun esiin, kun jäin miettimään miten sitten teillä lopulta kävi. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen yhäti kyydissä!

Vierailija
13/15 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta!

Vuotoa kesti puolitoista vuorokautta ja olin aivan varma, että keskenhän se meni. Kaikki oireetkin loppuivat. Kahvi alkoi taas maistumaan, painomuste ei haissut, jaksoin käydä kaupassa ja koiran kanssa lenkillä. Torstaina oli tarkistus-ultra. Menin sinne ajatuksella, että todetaan tämäkin epäonnistuminen ja sovitaan jatkotutkimuksista. Nöyränä ja tyynenä petille, jalat levälleen ja mitä ihmettä! SYKE! Voitte kuvitella, miten mahtavalta se tuntui. Se pieni väpätys... Ihana, ihana ihmisenalku, joka on jaksanut jatkaa kehittymistään vaikka omalta äidiltään loppui usko.

Pikkuisen elämää varjostaa kuitenkin hematooma, jota nyt sitten seurataan. Ruskea vuoto OK, ja sitä on tullutkin välillä enemän, välillä vähemmän. Punaista vuotoa pelätään hulluna. Sairaalan lääkäri sanoi, että se on paha ja vaarallinen eikä tiedetä mitä se aiheuttaa ja jatkuuko kehitys että pitää pitää pää kylmänä. Yksityisen puolen lääkäri sanoi kuitenkin, että ne ovat yleisiä eikä vaaraa ole. Siis sen enempää kuin alkuraskaudessa yleensä. Kumpaa uskon? Ensi torstaina taas tarkastus.

Kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja jostakin nyt sitten sitä uskallusta porhaltaa eteenpäin. Voimia kaikille alkuraskauden jännityksessä eläville!

T. Arkamamma vk 7+0

Vierailija
14/15 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken työpäivän hulahti kirkasta verta housuihin ja olin varma, että kesken menee. Ultrassa näkyi ainoastaan kookas hematooma. Otettiin kontrolli viikon päähän. Viikolla 5+6 näkyi ruskuaispussi sekä saman kokoinen hematooma. Taas kontrolli viikon päähän. Viikolla 6+6 näkyi sitten sikiö, jonka sydän löi ja hematooma oli liuennut itsestään pois. Sen jälkeen ei enää ole ollut vuotoja.

Tytteli-83 rv 20+5

Vierailija
15/15 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuli tippa linssiin...

Mulla oli esikoista odottaessa myös hematooma, joka kyllä pelotti alussa, etenkin kun edellinen raskaus oli päättynyt keskenmenoon. Vuotoja oli ainakin viikolla 6 ja sitten viikolla 12. Hematooma todettiin mulla 8. viikolla ja lääkäri sanoi, että se saattaa sieltä kutistua ja surkastua itsestään pois, tai JOS kasvaa, sitten haittaa raskautta. Np-ultrassa sitten todettiin kadonneeksi. Mitä täältä olen lueskellut, niin enemmän tuntuu ihmisillä olevan positiivia tarinoita raskaudesta hematooman kera. Peukut teille pystyyn jatkossakin!!!

Taika, 18+0