Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä, kun jo 1-vuotiaalle pidetään " kaverisynttäreitä" !

Vierailija
09.01.2008 |

Olen kohta taloudellisesti vaikeuksissa, kun koko ajan satelee synttärikutsuja vauvojenkin synttäreille. Ihan naurattavaa pitää synttäreitä jollekin 1-vuotiaalle...Olen kotiäiti ja tulot muutenkin pienet, niin synttäreitä on vähintään kahdet kuussa. On tullut tuttuja mammakerhoista ja muista kerhoista, joten paljon on piiriä missä on lapsia. Sitten vielä ystävien ja sukulaisten lapset päälle. Aika kallista, vaikka ostaisikin vain 5 euron lahjan jokaiselle.

Itse en ole pitänyt lapsilleni kaverisynttäreitä, aion pitää vasta sitten kun lapsi osaa sitä itse toivoa. Haloo, mitä ymmärtää 1-vuotias lahjoista tai synttäreistä ylipäänsä?? Kyllä sitä voi kylään mennä muutenkin, mutta ilmeisesti vanhemmat haluavat, että heidän pienet pulmusensa rypevät leluvuorissa jo 2-vuotiaana.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ole sitä äidin virkistäytymistä varten. Eli on mukava kutsua äitituttuja kylään ja saada jutella vähän. Toki muulloinkin voi kutsua, mutta lapsen synttäri antaa siihen ikään kuin hyvän syyn.

Vierailija
2/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmät sukulaiset ja kummit kutsun ja kaverit vasta sitten kun niitä oikeasti on.

Oma kaverini suuttui kun en kutsunut häntä ja samanikäistä lastaan 1v synttäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua jos kaikki ostavat toisilleen " turhat" 5e arvoiset lahjat..

Vierailija
4/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei enää sillon jos niitä on koko ajan ja on pakko pistää rahaa meneen...virkistäydyn mielelläni kylissä mutta en synttäreillä! Ja menemättä ei voi olla, koska meillä on aika läheinen mammapiiri, jossa koko ajan jollain synttäreitä (menossa jo kolmas kierros lapsia) ja on tullut jo tavaksi että niissä nähdään. Yksi tuttu selvästi suuttui kun ei pidetty 4-vuotiaallemme juhlia vaan kutsuttiin läheisin tuttavaperhe kylään.

Vierailija
5/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäiselle se lahja voi olla vaikka 3 ¿ marakassit

Vierailija
6/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttärit on sellaset, johon lapset viedään ja haetaan sitten juhlien loputtua.

Nuo on siksi, että äidit saisivat tavata toisiaan ja lapset ehkä vähän jotain puuhailla. Toset tykkäävät ja toiset eivät. Älä mene, jos et halua.

Vierailija
7/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2,5v ja hän ei vielä ymmärrä lahjoista eikä paketeista mitään. ei olla haluttu osallistua kulutusjuhliin. ystäviä ja tuttuja kutsutaan, mutta lahjat jätetään vielä väliin näin pieniltä. eikös mammakerholaiset voisi ostaa yhdessä porukalla synttärisankarille yhteistä lahjaa? tulisi yksi kiva ja vähän parempi lahja eikä röikkiöö jotain halppis kamaa. ja yksi kortti riittää, johon kaikilta nimet.

Vierailija
8/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mielestä 1-vuotiaiden kaverisynttärit on älyttömiä, niin älä mene :) Sinähän se älytön olet jos menet vaikka ei tekisi mieli...

Mä menen tosi mielelläni juhlistamaan minkä ikäisen lapsen synttäreitä tahansa. Omilleni pidin ekat kaverisynttärit 3 v iässä.

Vierailija
9/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aloitettu vasta eskari-iässä, mutta omat lapseni on kutsuttu jo päivähoitokavereiden tai muiden pikkulasten synttäreille. Ja mielellään olen heitä sinne vienyt ja itse lapsikin tykännyt. Lapsen ollessa pienempi olin itsekin jossakin mukana. Juhlia ei minusta ole koskaan liikaa, mutta toki ymmärrän rahatilanteen yms. rajoitukset joidenkin kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme