Outo tapa?
Eli meidän 6,5kk neiti alkoi joulun aikoihin heiluttamaan päätä puolelta toiselle syödessä, nauraessa, nukkuessa... Heiluttaa siis päätään aivan kuin sanoisi samalla " EI" . Pään heilutusta esiintyy useimmiten syödessä sosetta tai puuroa. Harvoin heiluttaa päätä juodessaan maitoa pullosta. Kysymys siis kuuluu, onko tämä opittu " hauska juttu" ? Pitäisikö huolestua, viedä lääkäriin?
Soitin lääkäriin, kun epäilin korvatulehdusta, mutta eivät siellä pitäneet tätä minään, koska tyttö ei muuten ole kipeä tai itke. Ei myöskään haro käsillä korviaan, joten tuskin vika siellä on. Neuvolassa sanottiin, että jos ei heilutukseen liity muita tärinöitä tai vapinoita, ei kannata huolestua.
Tyttö kasvaa ja kehittyy muuten tosi hyvin ja vaikuttaa " normaalilta" .
Mitä itse tekisit tässä tilanteessa?
Kommentit (9)
Yritin etsiä haulla, mutta en löytänyt mitään vastaavaa/osaanut etsiä oikeilla sanoilla.
Meidän tyttö 10 kk tekee ihan samaa, on tehnyt jo pitkään(kuukausia). Ei ole edes tullut mieleen, että voisi olla jotain muuta kuin opittu hauska juttu. =) Ääntelee myös siinä samalla kun heiluttaa päätä ja nykyään myös " läpsii" usein itseään molemmille korville yhtäaikaa, on varmaan hoksannut, että äänet kuulostaa kivalle, kun tekee nuin. Kun kerta muita esim. korvatulehdukseen viittaavia oireita ei meidän tytöllä ole/ole ollut (vaikka välillä tietysti flunssassa onkin ollut) niin en ole huolestunut vaikka päätään heiluttaa ja korviaan rappaa ja läpsii. Ei kait korvatulehdus voi kuukausia jatkua, vai...?
-Kieppuli
Meidän 6,5kk tytteli tekee aivan samaa!!! Lähiaikoina on myös alkanut naureskelemaan siinä samalla ja tekee sitä myös tutun laulun rytmissä jne, eli taatusti opittu hauska juttu!
sanoikin niin opittu hauska tapa! Meidän tyttö (9kk) alkoi suht samanikäisenä tekemään noin. Suuttuessaan taputti myös käsiä samalla yhteen, että oli koomisen näköinen pikku paketti =)
nykyisin tekee sitä aika vähän kun ikää 1v ja muita taitoja tulee koko ajan lisää.
Helpottaa heti, kun kuulee, että muillakin tehdään samalla lailla. Olen tyypillinen esikoisen äiti! X) Kaikki outo pistää heti silmään ja olen varma, että lapsessa on jotain vikaa...
Tänään aamupalaksi oli tytön lempparipuuroa ja kas kummaa, pää ei heilunut yhtään! Heilutus siis taitaa olla mielenosoitus äitin pahoja ruokia kohtaan. Osaako puolivuotias jo osoittaa sillä tavalla mieltään?
istuessa, syödessä, maatessa jne. välillä kun on päät vastakkain tekee sitä ja odottaa että toinen tekee takas.
mä en ole siihen kummemmin edes kiinnittänyt huomiota.
kuumetta ja poika 6kk
missä oli kynttilöitä. Kynttilöiden valo varmaan siritti kivasti silmiin kun heilutteli päätään. Onneksi se tapa sitten unohtui aika pian.
muistan ihan vastaavista useamminkin ennenkin lukeneeni. Haulla voisi löytyä.